Tesla Cybertruck

‘T is niet mijn stijl van communiceren, maar kan Beukers wel erg waarderen hoe hij lekker doorknalt. Blik op oneindig en gaan als ondernemer. En lol dat die heeft , het belangrijkste ingrediënt !

Ik vind die kerel bloedje irritant lol. Ik heb respect voor het succesvolle concept maar of die kerel heeft een flinke tekortkoming in z’n leven of gewoon een slechte opvoeding gehad wat een schreeuwlelijk is het…

MCW, bekend met het wagenpark van vlogger Joël Beukers? Fitness jongen. Ken hem sinds zijn tijd als vakkenvuller. Daarna gym. Nu 35 en miljonair, iets wat hij jong aankondigde.

Heeft dozijn goudkleurige auto’s. Tesla 1001 pk, Aventador, van alles. Tevens een 2 assige one-off van Mercedes. Hoger dan de Cybertruck, net zo lang en breed. Met die kar rijdt (racet) hij door NL. Autovisie wijde 2 weken geleden 6 pagina’s aan JB’s wagenpark. Blik ook te zien op socials. PS: geld verdient hij met poeders. Motto ‘Ga Voor Goudddd!!’

Het is niet onmogelijk maar dan nog vind ik een Cybertruck qua formaat niks voor hier. Vind hem overigens ook niks, had hem trouwens wat jaartjes ouder geschat..

Ik ken de jongen niet, maar van wat ik hier lees is het een jongen die zijn succes ontleent aan de waarde van zijn auto's en dat er mensen zijn die hem daarom bewonderen. Ieder zijn ding natuurlijk.

Denk niet dat de Cybertruck door de Europese regelgeving komt. Exterieur geeft te grote risico's bij een aanrijding. Wat je in Europa met een 5,68 meter lange en 2,2 meter brede truck moet snap ik niet behalve hip willen zijn.
Bekijk de 'verhuisgoed-regeling' nog even...

Daar zie ik namelijk wel een opening dat de CT in NL terecht kan komen...

Jason van Engineering Explained heeft er ook mee gereden en er een video over gemaakt. Zoals bijna al zijn video's vond ik het interessante kost.

Ik heb het nieuws over de Cybertruck de afgelopen jaren maar half gevolgd en wist dus niet dat als je de cover over de laadruimte dicht doet (wat je denk ik normaliter doet als je ermee rijdt), dat je dan in het geheel geen zicht door de achterruit meer hebt. En ook niet dat redelijk wat functionaliteit die op alle andere Tesla modellen standaard is, op de Cybertruck (nog) ontbreekt.

Bekijk de 'verhuisgoed-regeling' nog even...

Daar zie ik namelijk wel een opening dat de CT in NL terecht kan komen...
Als ik naar Nederland zou verhuizen, dan koop ik eerst een wagenpark aan auto's. Maar je kunt niet zomaar alles als verhuisgoed meenemen. Je mag er nog wel een jaartje op US kenteken mee rondrijden, maar daarna moet je een aantal technische aanpassingen doen. Dus ik denk dat ik de CT maar laat voor wat het is, en een F-150 Lightning meeneem ofzoiets.

Volgens mij werkt dat niet zo. Je moet de auto een bepaalde tijd in bezit houden. Als je dat niet doet, moet je alsnog BPM betalen. Technische eisen zijn soepeler.
Klopt. 6 maanden in de VS en 12 maanden in Nederland. Die 12 maanden in Nederland mag op US kenteken. Ik heb de Cybertruck vorige week geparkeerd gezien naast de R1T. Persoonlijk zou ik dan eerder voor de R1T kiezen, als ik puur op uiterlijk af ga. Maar als ik een volgende truck zou kopen, dan zal het toch de F-150 Lightning worden. Ik houd niet van te veel verandering en ik wil een praktische auto. De F-150 Lightning is gewoon een (erg goede) upgrade op de F-150 op brandstof. Ik heb ook de F-250 overwogen, maar ik denk dat de F-150 voldoende is voor wat ik er mee doe. De Cybertruck zou mij huiverig maken voor alles wat misschien ineens niet zo makkelijk kan.

Ik wou een F150 reserveren, maar was te laat. Heel fijne truck.

Maar als ik nu een elektrische truck zou moeten kopen zou het de Silverado EV worden. Mooi model, goede range en een Avalanche-achtige flexibiliteit. En dat terwijl ik liever Ford rijd.

De Silverado’s zijn goede EV trucks heb ik gehoord, hetzelfde als de Rivian. De F150 Lightning heb ik mindere verhalen over gehoord, maar eerlijkheidshalve zit ik niet dicht bij het vuur, dus van horen zeggen.

Toch maar een vraag. Als je de Cybertruck op een stichting registreert en een ZZ-kenteken meegeeft, mag de Cybertruck dan wel langer dan 365 dagen in Nederland blijven? Het hoeft geen dagelijkse auto te zijn, maar meer een auto voor evenementen. Een dagelijkse auto op ZZ kenteken lijkt mij een administratieve draak (zie de dubbelgelede bussen in Utrecht).

In Monaco rijdt er eentje rond met een Amerikaanse nummerplaat.

tesla-cybertruck-monaco-femme.jpg

Het artikel met wat meer uitleg daarover (gewoon google translate gebruiken om de pagina naar het Nederlands te vertalen) :

Wat een apparaat als je er een foto van ziet zo op straat. Er zullen vast mensen zijn die dit mooi vinden, maar volgens mij is er dan iets goed mis met je smaak. Ook wel jammer, Tesla heeft voor de rest ontwerpen met een herkenbaar, eigen gezicht; nagenoeg iedereen herkent een Tesla, zonder dat het te opvallende auto's zijn. Ik heb er zelf niks mee, maar het is wel knap gedaan. Deze past dan ook totaal niet tussen de andere modellen.

Ik durf te wedden als dit een elektrische Hummer zou zijn dat hij ladingen met kritiek had gekregen, maar nu er Tesla op staat, is het ineens "hot".

Zo indrukwekkend is de Cybertruck nu ook weer niet. Het doet mij eigenlijk denken aan deze bekende video:
Indrukwekkend nee. Als je hem naast een F-series Super Duty Lariat dually neerzet, dan is de F-series nog altijd indrukwekkender. Opvallend, ja. Je ziet er elke dag wel een aantal rijden. In de eerste weken zag je nog dat er foto's werden gemaakt van geparkeerde Cybertrucks, maar dat zie je nu eigenlijk ook niet meer.

Zet die F series naast een Freightliner Cascadia en die is ook niet meer ‘indrukwekkend’.

Dat je m niet mooi vindt snap ik (vind ik zelf ook). Dat je met droge ogen durft te zeggen dat die niet indrukwekkend is qua vormgeving, specs, gebruikte techniek.. De hele wereld had het erover.

In de eerste weken zag je nog dat er foto's werden gemaakt van geparkeerde Cybertrucks, maar dat zie je nu eigenlijk ook niet meer.
Lijkt me logisch ?

Zet die F series naast een Freightliner Cascadia en die is ook niet meer ‘indrukwekkend’.

Dat je m niet mooi vindt snap ik (vind ik zelf ook). Dat je met droge ogen durft te zeggen dat die niet indrukwekkend is qua vormgeving, specs, gebruikte techniek.. De hele wereld had het erover.

Lijkt me logisch ?
De hele wereld had het ook over de F-150 Lightning, over de Model 3, de Model Y, de Rivian R1T. Al die modellen zijn wel wat langer indrukwekkend geweest dan de Cybertruck. Ja, de Cybertruck is tof. Mijn vrouw wil er eentje :D. Maar hij is opvallend veel sneller genormaliseerd dan andere voertuigen.

Ik zag er gisterochtend een op een trailer op de Tilburgse ring. Is hij momenteel op tournee in Nederland?

Er is inderdaad een Tesla op tournee in Nederland. Ik meen me een artikel te herinneren dat 'ie op Florida-platen staat.

Bij mij in de buurt rijdt een rode rond. Dat ziet er stiekem best mooi uit.

Zoals in veel media geschreven , heeft een bekende sport influencer de Cybertruck gekocht en op Albanees kenteken gezet. Ik heb er niks mee, vind het een afgrijselijk ding, veel te groot. Wel mega vet wat ze hebben gedurfd.

Erg leuk filmpje met Emre (van EmreDrives , onwijs leuke, sympathieke vent), waarbij twee overduidelijk niet Tesla / EV fans als twee stuiterende kinderen de Cybertruck aan het testen zijn en ‘m onwijs gaaf vinden.

Leuk om te zien dat autoliefhebberij nog bestaat, ipv merken bashen.

Heeft hij hem intussen niet opnieuw verkocht? Of was dat een andere Cybertruck waarvoor hij een aanbetaling heeft gedaan?
In ieder geval, ga ik die dikwijls zien rijden hier in de buurt :)
Wat ik me wel afvraag: mag je rondrijden met een buitenlandse (in dit geval: Albanese) nummerplaat? Of heeft de man in kwestie een Albanees paspoort?

Laatst bewerkt:
Je mag slechts zeer beperkt in een auto met buitenlands kenteken rondrijden als je ingezetene van Nederland bent. Blijkbaar is het een arbeidsmigrant?

Klopt toevallig recent ook wat daar over gelezen, wel gewoon leuk dat hij het doet.

Je mag slechts zeer beperkt in een auto met buitenlands kenteken rondrijden als je ingezetene van Nederland bent. Blijkbaar is het een arbeidsmigrant?
Volgens mij is hij gewoon geboren in NL en daarmee een Nederlander, maar heeft hij ook en Albanees paspoort

Heeft hij hem intussen niet opnieuw verkocht? Of was dat een andere Cybertruck waarvoor hij een aanbetaling heeft gedaan?
In ieder geval, ga ik die dikwijls zien rijden hier in de buurt :)
Wat ik me wel afvraag: mag je rondrijden met een buitenlandse (in dit geval: Albanese) nummerplaat? Of heeft de man in kwestie een Albanees paspoort?
In het filmpje leggen ze uit dat hij eerst een optie had op een cybertruck bij een NL dealer, maar in the end eentje zelf uit Albanië heeft gehaald. Er werd gesuggereerd dat hij die NL dealer had gebruikt, maar hij heeft gewoon z'n aanbetaling ingetrokken omdat die 'm via ander kanaal alsnog zelf heeft gekocht.

Je mag met een niet-NL kenteken rondrijden als je een niet-NL paspoort bezit en dat maximaal voor 6 maanden. Daarna moet die op NL kenteken.

Hij is geboren in Nederland, maar woont in Lanaken in België en heeft een Belgisch paspoort.

Verschrikkelijke auto, alleen al bij het openen van de deur moet je oppassen dat je niet verwond raakt. Bizar dat dit, met een omweg weliswaar, in de EU mag rondrijden(n)

Die influencer deed een aanbetaling, is vervolgens gespot in een andere truck, kreeg daarmee voldoende aandacht en wilde de truck niet meer. Na wat gekissebis hoeft hij de truck niet te kopen maar is wel een deel van zijn aanbetaling kwijt.

Dus wie dat rare ding wil kopen, dat kan maar je mag er niet mee de weg op.

Verschrikkelijke auto, alleen al bij het openen van de deur moet je oppassen dat je niet verwond raakt. Bizar dat dit, met een omweg weliswaar, in de EU mag rondrijden(n)
Ik denk/vermoed dat de auto redelijk makkelijk als vrachtwagen goed te keuren is, maar dan loop je ook weer tegen beperkingen aan als gebruiker (rijbewijs, snelheid, verzekeren, tacho)..... Zoiets als de Hummer H1

Hoezo wanhopig, het is een business model die ik wel snap. Iedereen heeft over je geschreven positief en negatief.

Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen

Een Cybertruck op vrachtwagenkenteken zetten omdat het een bussinesmodel is? Dat klinkt aardig wanhopig.

De eerste (en misschien wel enige) auto van een model in ons land is toch wel een kleine mijlpaal. Ik denk ook niet dat er verder veel meer van naar Nederland zullen komen.

Staat in Brussel op het Autosalon. Veel te groot, veel te lomp.
Maar daarnaast: dat vind ik ook van elke willekeurige F150 en de concurrentie.
Die laatste heeft nog zijn functionele kant, komt vermoedelijk op Amerikaanse arms erg goed van pas. In Europa heb je zo’n vrachtwagen enkel nodig bij gebrek aan eigenwaarde.
Als particulier voertuig sleep je alleen een veel te lomp gewicht en een veel te grote onhandige kofferbak mee die ten koste gaat van een aangename binnenruimte.

Terug
Bovenaan