1e auto voor max. 2500

GabyA

Startmotor
Goedemiddag,

Onze oudste dochter wil graag haar eigen 1e auto aanschaffen, ze heeft 2500,00 te besteden. Deze twee auto's heeft ze nu op marktplaats gevonden. Doet ze hier goed aan?
De auto zal voornamelijk gebruikt worden voor woon-werkverkeer en als het financieel meezit een vakantie in bijvoorbeeld Frankrijk.

Wat mij betreft is de Lancia de mooiste, maar de Daihatsu lijkt me het meest betrouwbaar. Bedenk wel dat als je bij een particulier koopt geen vorm van garantie hebt. Dan is het beter om bij een autobedrijf/handelaar te kijken naar wat leuks.

Dan is deze Daihatsu misschien een beter idee…

Laatst bewerkt:
Dan is het beter om bij een autobedrijf/handelaar te kijken naar wat leuks.
In die prijsklasse hoef je ook daar geen enkele garantie te verwachten.

En een autobedrijf gooit er vaak ook nog wat meer marge bovenop, dus ik denk dat je bij een particulier een betere kans van slagen hebt om voor dat bedrag een nog redelijk goede occasion te vinden.

Dat gezegd hebbende, veel "particulieren" op Marktplaats zijn eigenlijk ook handelaren. Let dus goed op de datum van de laatste overschrijving van het kenteken.

In die prijsklasse hoef je ook daar geen enkele garantie te verwachten.
Het staat toch duidelijk in de advertentie aangegeven dat ze een pakket aanbieden met garantie op motor en bak. Dan zou het vriendelijk zijn als ze vermelden dat dat vanaf een bepaald bedrag geldt. Ik ben met je eens dat veel bedrijven dat pas aanbieden bij een bedrag van minimaal € 4/5k. Dat zie ik vaker.

Heeft ze hem al meteen nodig? Zo niet zou ik nog even doorsparen, je zit met dit budget aan de onderkant van de markt.
De Lancia zou ik laten staan, die heeft rechts schade en een gaatje in de stoelbekleding. Daarbij zou ik persoonlijk geen zwarte auto kopen.

Ik weet niet of de koppeling handmatig versteld moet worden bij de Daihatsu Sirion/ subaru justy , maar zal bij de siron altijd voor de 1.3/ 1.5 gaan. Ik heb er zelf 1 en qua comfort zit die wel heer erg als een boodschappen auto. De enige reden is dat ik er 1 heb omdat ik mij automaat gebonden voel, anders was ik voor een Mitsubishi colt of een smart forfour gegaan. Wellicht is dit wat, hoewel de aanbieder wel even een cursus hoe verkoop ik mijn auto mag hebben https://www.autoscout24.nl/aanbod/s...=listpage_search-results&order_bucket=unknown

oh ja voordat ak2 voor bij komt een twingo van de 2e generatie is ook betrouwbare auto, een tce zit er denk ik niet in betreft budget.

Smart Four, is een auto die bij niet veel mensen op het lijstje staat maar met Japanse techniek dus erg betrouwbaar en licht. Nadeel is het vele harde plastic wat wel eens wil breken.
Twingo kan inderdaad ook, let wel op dat je geen Eco2 koopt. Maar persoonlijk zou ik voor een Clio gaan, net wat meer ruimte en 2 deuren extra.

Ik zou zo'n auto wel aandurven en vind het leuke auto's. Maar nogmaals persoonlijk zou ik geen zwarte nemen. Maar iedere jaar onderhoud zegt ook weinig, want na een jaar of 16 zijn er meer dingen die vervangen moeten worden dan alleen de standaard beurten, een pakket bonnen zegt meer dan alleen onderhoud.
Ik zou voor zoiets gaan, heeft al wat extra onderhoud gehad en met 1.4 net iets vlotter wat zeker op de snelweg prettiger is.
Lancia Ypsilon

Goedemiddag,

Onze oudste dochter wil graag haar eigen 1e auto aanschaffen, ze heeft 2500,00 te besteden. Deze twee auto's heeft ze nu op marktplaats gevonden. Doet ze hier goed aan?
De auto zal voornamelijk gebruikt worden voor woon-werkverkeer en als het financieel meezit een vakantie in bijvoorbeeld Frankrijk.

Beide auto's zijn goede opties.

De 4 cilinder 1.2 Fiat Fire motor in de Lancia is zeer betrouwbaar en degelijk. Deze motor vind je ook in o.a. de Fiat panda en door Fiat gebouwde Ford Ka 2, dit zijn ook erg goede keuzes.

De Lancia Ypsilon is een erg leuke en goede auto. Ondergewaardeerd dus een erg goede occasion voor het geld.
Ik zou zelf eerder de Lancia kiezen dan de Daihatsu.
De 1.2 motor is stiller, loopt veel mooier, en heeft meer trekkracht bij lage toeren dan de 1.0 motor van de Daihatsu. Ik heb zelf in de Fiat 500 gereden met deze motor, en we hebben zelf een Toyota Aygo gehad die de zelfde motor heeft als de Daihatsu.

Onze Toyota Aygo gebruikte al vrij snel veel olie, elke ongeveer 2500 km moest een liter bij. De auto hebben we na 99.000 km in 2014 ingeruild, maar rijdt nog steeds rond. Zolang je olie bijvult gaat het lang goed.

De al genoemde Renault Twingo en Renault Clio zijn ook erg goede keuzes in deze prijsklasse.

Laatst bewerkt:
Een Smart Forfour........waarom zou je voor deze auto gaan @Auto encyclopedie ?
deelt techniek en onderstel met de japanse Mitsubischi colt en Mercedes heeft zich bemoeit met het interieur en zit qua gewicht nog onder de 950 kg , dus goedkoop in de wegenbelasting en hij heeft een distributie ketting die een auto leven mee gaat, maar je dochter moet hem wel mooi vinden, maar qua materiaal is het een stuk hoogwaardiger en ook een stuk comfortabeler dan een Daihatsu sirion

Ik neem aan dat uw dochter een zo betrouwbaar mogelijke auto met zo weinig mogelijk kosten wil hebben. Dan zou ik deze beide auto's laten staan. De Daihatsu zou ik laten staan omdat deze motoren slecht bekend staan en de Ypsilon omdat Lancia niet bepaald bekend staat als kwaliteitsmerk. Binnen dit budget kun je prima een goede Yaris 1.3, Starlet, Colt 1.3 of eventueel Sirion 1.3 vinden met niet al teveel kilometers, als de niet per se airco hoeft. Dit zijn auto's die erom bekend staan ook op hogere leeftijd nog betrouwbaar te zijn.

Misschien zo iets?

Hyundai Getz - 1.3i GLS-Airco-Apk nieuw

hyundai-getz-1-3i-gls-airco-apk-nieuw.jpg

Ik vind die Ypsilon die Frits voorstelt overigens echt prachtig en chique maar betwijfel of het de meest verstandige keuze is. De 1.0 3 cilinder motoren van Daihatsu staan er om bekend dat ze een flinke slok olie lusten maar volgens mij heeft ook de 1.3 hier (in mindere mate?) last van. Oude Koreanen hebben niet de status en het imago van de onverwoestbare Japanners maar met name deze Getz (en ook de 2e generatie Rio vanaf 2005) doen echt niet veel onder voor een Yaris Micra of Swift.

De betrouwbaarheid van een oude auto wordt vooral bepaald of er goed voor is gezorgd. Regelmatig en goed onderhoud is belangrijk.

Let bij een oude auto ook goed op roest. Roest is een killer.
En kies ook gewoon een auto waar je dochter blij van wordt

De betrouwbaarheid van een oude auto wordt vooral bepaald of er goed voor is gezorgd. Regelmatig en goed onderhoud is belangrijk.
Daarover verschillen wij een beetje van mening en dat respecteer ik! Laten we zeggen dat ik het opzich wel met je eens ben maar voor mij begint het met een goede degelijke basis en uiteraard hoe ouder de auto hoe belangrijker ook de staat van onderhoud. Maar mijn ervaring is dat als je iets degelijks zoekt, ook in deze prijsklasse, dat je eigenlijk niet om de Japanners en Koreanen heen. kunt. Vooral als het gaat om elektronica maar ook het onderstel, uitlaat, remmen, wielophanging, aandrijfassen, stuur en fuseekogels etc zijn ze over het algemeen echt veel degelijker en minder storingsgevoelig al heb je natuurlijk ook uitzonderingen.

Jij zit duidelijk meer in de Frans Italiaanse hoek en dat snap ik want ze hebben vaak meer karakter dat een saaie Yaris Micra of Getz. Hier moet je echter wel goed opletten dat je de juiste motorisering, bouwjaar, facelift of update hebt die dan misschien best betrouwbaar zijn. Jij hebt hier veel kennis van maar voor een leek is dat veel lastiger in te schatten. Ik heb 10 jaar geleden serieus gekeken en ook proef gereden in diverse Peugeots 206 maar heb er niet 1 kunnen vinden die me vertrouwen gaf met veel rammels, bijgeluiden en slijtage aan het onderstel, versleten interieur, dingen die niet functioneren etc. Uiteindelijk is het toen een saaie Mazda 2 geworden die bij de eerste proefrit meteen vertrouwen gaf.

Laatst bewerkt:
Wat ontzettend fijn al deze reacties, dank jullie wel!

Toyota Yaris, die heb ik vroeger zelf ook nog gehad. Moeten we bij deze auto nog ergens op letten?

Wat ontzettend fijn al deze reacties, dank jullie wel!

Toyota Yaris, die heb ik vroeger zelf ook nog gehad. Moeten we bij deze auto nog ergens op letten?
Bij de 1.0 letten op olieverbruik, en kantelende zuigers.
Kantelende zuigers: Bij de koude start hoor je een tikkend geluid, de motor klinkt een beetje als een diesel. De auto kan er echter wel oud mee worden, mits je regelmatig olie peilt, en bij vult. Helaas ging bij ons ook de katalysator kapot

De getoonde 1.3 is een goede motor, maar bedenk wel dat de auto al 24 jaar oud is.

Het probleem van de kantelende zuigers had onze nieuw gekochte Toyota ook, dit veroorzaakte ook het hoge olieverbruik.

De Toyota Yaris is als je verder naar de techniek kijkt een goede auto, maar helaas weten dat veel meer mensen, hierdoor zijn de vraagprijzen relatief hoog.

Let bij een oude auto ook goed op of de koppeling en versnellingsbak soepel functioneren, zonder bijgeluiden of slip.
Bij de Toyota Aygo was de koppeling niet zelfstellend, wat tegenwoordig vrij ongebruikelijk is. Dat betekent dat de garage hier goed op moet letten, anders gaat de koppeling snel kapot.
Ik weet niet of de koppeling van de Yaris zelfstellend is.

De getoonde Toyota's vind ik wel erg oud, de eerder getoonde auto's waren maar liefst 7 jaar jonger en veel moderner.

Ga zeker proefritten maken, er zijn in het A en B segment grote verschillen in comfort, geluid, en wegligging. Ik heb in veel auto's zelf gereden.

Laatst bewerkt:
mijn sirion 1.3 heeft geen olie problemen, bij de getz kun je beter voor het facelift model gaan, te herkennen dat het een 1.4 is ipv 1.3, die zijn beter tegen roest bestand. Maar 1.4 is wellicht een uitdaging voor dit budget, alternatief is de bij ons laatste generatie hyundai Accent, maar ja die is wel iets duurder in de wegenbelasting. Koreanen zijn wel iets dorstiger dan de siriontjes en coltjes en forfours. Een Yaris is populair dan rij je voor 2500 in een 1.0 of voor dit bedrag in een oude bak. Om even het voor ak op te nemen een twingo van de 2e generatie is wel van hoogwaardig kwaliteit en ook de 1.2 van fiat is weinig mis mee.

Laatst bewerkt:

Zoiets?
om maar even een spiegel voor te houden betreft de gekte wat ze nog voor een toyota yaris uit het jaar 2000 vragen ik rij liever voor ongeveer het zelfde geld in een hyundai uit 2010. https://www.autowereld.nl/hyundai/a...9.1736585264.1707568600-1061012555.1558197801

áls er bij een Yaris, en bij meer Japanners uit die tijd iets serieus stuk gaat dan is het de versnellingsbak waarvan de lagers beginnen te gieren wat je duidelijk hoort bij een proefrit. Maar dan hebben ze vaak wel hele hoge km standen van meer dan 3 ton. Er zijn er een aantal voorbijgekomen in de rubriek klokje rond hier op deze site (kun je ook opzoeken op youtube) Daarbij was ook een Starlet en Honda Jazz waarbij de bak niet meer zo fris was.

Het grote voordeel is wel dat je over een aantal jaar als ze hem weg doet weer hetzelfde bedrag terug krijgt voor de Yaris, voor de Hyundai krijg je amper wat terug.

Het grote voordeel is wel dat je over een aantal jaar als ze hem weg doet weer hetzelfde bedrag terug krijgt voor de Yaris, voor de Hyundai krijg je amper wat terug.
in de toekomst kijken kan niemand, maar nu een goede deal maken ....... voor corona kocht je nog een accent automaat voor 2.000 euro en en nu als er 1 te koop staat vragen ze er zo 4.000 voor, maar ja alles onder de 5.000 met een vol automaat is een run op. Maar idd toyota yaris / en startlet zijn altijd ontzettend waardevast gebleven, maar bij inruilen valt het altijd tegen , maar het loont zeer om zeker een yaris particulier weer te verkopen.

mijn sirion 1.3 heeft geen olie problemen, bij de getz kun je beter voor het facelift model gaan, te herkennen dat het een 1.4 is ipv 1.3, die zijn beter tegen roest bestand. Maar 1.4 is wellicht een uitdaging voor dit budget, alternatief is de bij ons laatste generatie hyundai Accent, maar ja die is wel iets duurder in de wegenbelasting. Koreanen zijn wel iets dorstiger dan de siriontjes en coltjes en forfours. Een Yaris is populair dan rij je voor 2500 in een 1.0 of voor dit bedrag in een oude bak. Om even het voor ak op te nemen een twingo van de 2e generatie is wel van hoogwaardig kwaliteit en ook de 1.2 van fiat is weinig mis mee.
Dat klopt de Renault Twingo 2 vanaf 2007 was de eerste auto van de nieuwe generatie Renault's waar heel veel aandacht is besteed aan de kwaliteit. De auto kwam om die reden een jaar later op de markt, dan de planning.

De auto staat op het onderstel van de B segment Clio, hierdoor rijdt de auto lekker. En staat bekend als erg betrouwbaar, en is erg goed tegen roest behandeld. De Twingo 2 is relatief ŕuim voor het A segment. Als er een airco op zit, kijk dan wel of die goed functioneert. De condensor zit zoals bij veel kleine auto's ver naar voren en vangt relatief snel steentjes ( check de staat)

De Fiat Fire motoren zoals deze 1.2 zijn relatief eenvoudig uitgevoerd, en zijn volledig gebouwd door robots. Dat zorgt voor
een hele goede en constante kwaliteit.

Succes met de proefritten, check dan ook of alle knopjes werken, de airco goed functioneert etc.

Laatst bewerkt:
Het blijft met een budget van deze omvang altijd een beetje geluk hebben, wat je ervoor koopt. Maar Japans is meestal wel een veilige keuze. Ik wil nog 2 suggesties toevoegen: Mitsubishi Colt en Suzuki Swift. Ook voor deze modellen kom je al snel uit bij auto's uit 2007 of 2008. Hieronder van beiden een suggestie:

mitsubishi/colt/1-1incharge-bj-2008-airco-apk-02-2025-nette-auto
mitsubishi-colt-1-1incharge-bj-2008-airco-apk-02-2025-nette-auto.jpg
Verse import, met verse APK (feb-25), en inderdaad op de foto's nog een nette auto om te zien. Met een vraagprijs waarbij er met een budget van 2500 euro nog wat geld over blijft voor evt reparaties.

suzuki/swift/1-3-comfort-lange-apk-airco-nette-auto (2008)
suzuki-swift-1-3-comfort-lange-apk-airco-nette-auto.jpg

Iets minder verse import, iets kortere APK (nov-24), en net iets minder netjes op de foto's. Vraagprijs randje budget.

Allebei onder de 950kg, dus ook nog redelijk goedkoop in de wegenbelasting.

Laatst bewerkt:
in de toekomst kijken kan niemand, maar nu een goede deal maken ....... voor corona kocht je nog een accent automaat voor 2.000 euro en en nu als er 1 te koop staat vragen ze er zo 4.000 voor, maar ja alles onder de 5.000 met een vol automaat is een run op. Maar idd toyota yaris / en startlet zijn altijd ontzettend waardevast gebleven, maar bij inruilen valt het altijd tegen , maar het loont zeer om zeker een yaris particulier weer te verkopen.
Heeft niks met in de toekomst kijken te maken, Yarissen zijn al heel lang populair en blijven dan ook nog lang. Goede auto's goedkoop in kosten en ook over 5 jaar vind je voor 2.5k geen EV waarmee je wat kan.
Geen idee wanneer jij voor het laatst voor een Accent hebt gekeken, maar er staan er 2 te koop en geen van beide kost meer dan 3000 euro. Met een accent heb je wel veel geld voor je auto, maar dat komt omdat niemand ze hebben wil, in tegenstelling tot een Yaris.

Kijk ook eens bij garages die al 20 jaar bestaan in de buurt waar ze nog echt monteurs hebben. Ten eerste zijn kleine ongemakjes snel verholpen als het allemaal lokaal is. De garage heeft geen zin in een slechte naam en de monteurs houden de verkopers een beetje in toom als er echt rotzooi binnenkomt.

Als je bij zo'n "06 nummer op spandoek" handelaar komt die alleen poetsdoek heeft liggen dan zal deze want minder voorzichtig handelen als jij op een uur rijden woont.

Kijk ook eens bij garages die al 20 jaar bestaan in de buurt waar ze nog echt monteurs hebben. Ten eerste zijn kleine ongemakjes snel verholpen als het allemaal lokaal is. De garage heeft geen zin in een slechte naam en de monteurs houden de verkopers een beetje in toom als er echt rotzooi binnenkomt.

Als je bij zo'n "06 nummer op spandoek" handelaar komt die alleen poetsdoek heeft liggen dan zal deze want minder voorzichtig handelen als jij op een uur rijden woont.
Ik had het niet mooier kunnen zeggen en natuurlijk naast de poetsdoek nog een busje wd 40. De 2 import modellen ontgaan mij een beetje, volgens mij is er genoeg logisch nap spul te koop en dan ook nog wel een colt 1.3 binnen dit budget. Een swift is gewild dan shop je aan de onderkant van de markt.

De Laguna 3 met 2.0 16 V met 140 pk Nissan motor zonder turbo kent eigenlijk bijzonder weinig zwakke plekken. Ik heb zelf een Laguna 3 2.0 16V uit 2009 9 jaar in bezit gehad.
Het was een hele degelijke en betrouwbare auto.

Wat vaker voorkomt zijn het breken van de achterveren, die zijn vaak al hersteld en kosten niet veel. ( je merkt het zelf meestal niet). Wat ook vaker voorkomt is speling op de voordeur, dit is eenvoudig te verhelpen, ik heb dat zelf niet gehad.

Het is een auto van 16 jaar oud, dan is het niet raar als je bijvoorbeeld de stabilisator stangrubbers of andere rubbers moet vervangen. Kijk ook of de afwateringsgaten goed open zijn.
Anders blijft er water staan in de deuren.

De motor staat bekend als degelijk en betrouwbaar, maar kijk wel of die goed loopt zonder bijgeluiden. De distributieketting gaat meestal een autoleven mee.

Veel succes
verkeerde topic ben ik bang.

Die Swiftjes staan ook bekend om problemen met de versnellingsbak (klik) In de beginjaren waren er ook wat problemen met de productie capaciteit in Hongarije en zijn er een aantal uit Japan gehaald om aan de vraag te kunnen voldoen. Die uit Japan schijnen degelijker in elkaar te zitten en simpel te herkennen aan de antenne achter op het dak. Die uit Hongarije hebben de antenne aan de voorkant zoals dus die blauwe hierboven.

Bij deze nog een 'out of the box' alternatief. Onder het mom 'zo worden ze niet meer gemaakt' en 'wat er niet op zit, kan ook niet kapot' gaan.

Tot eind 2019 bij zijn 1e eigenaar gebleven. Daarna nog 2 andere eigenaren.

Die Swiftjes staan ook bekend om problemen met de versnellingsbak (klik) In de beginjaren waren er ook wat problemen met de productie capaciteit in Hongarije en zijn er een aantal uit Japan gehaald om aan de vraag te kunnen voldoen. Die uit Japan schijnen degelijker in elkaar te zitten en simpel te herkennen aan de antenne achter op het dak. Die uit Hongarije hebben de antenne aan de voorkant zoals dus die blauwe hierboven.
Jup, die bakken gaan stuk bij de vleet. Verder gaan ook de wiellagers sneller stuk dan bij andere auto's, je hebt nog weleens wat gedoe met de remmen en het gasklephuis.

Je zou haast denken dat zo'n Swift ook gewoon stuk kan. Ondanks wat de consumentenbond zegt.

Bij deze nog een 'out of the box' alternatief. Onder het mom 'zo worden ze niet meer gemaakt' en 'wat er niet op zit, kan ook niet kapot' gaan.

Tot eind 2019 bij zijn 1e eigenaar gebleven. Daarna nog 2 andere eigenaren.

Leuk wagentje. Ik ben nooit zo van andere velgen, behalve origineel, maar dit staat niet eens verkeerd. En met die kilometerstand kan het motortje nog jááááren mee!

Ik zou zo'n auto wel aandurven en vind het leuke auto's. Maar nogmaals persoonlijk zou ik geen zwarte nemen. Maar iedere jaar onderhoud zegt ook weinig, want na een jaar of 16 zijn er meer dingen die vervangen moeten worden dan alleen de standaard beurten, een pakket bonnen zegt meer dan alleen onderhoud.
Ik zou voor zoiets gaan, heeft al wat extra onderhoud gehad en met 1.4 net iets vlotter wat zeker op de snelweg prettiger is.
Lancia Ypsilon
Yep ga naar Rom van Vlimmeren voor die Yp van 2450. Krijg je geen spijt van

De Lancia Ypsilon die Frits79 voorstelt vind ik ook een hele mooie auto.

De Lancia Ypsilon is een betrouwbare auto, de 1.4 Fire motor is ook heel degelijk en betrouwbaar. De 1.4 Fire motor zit in veel modellen, en is eenvoudig en goedkoop te onderhouden.

Lancia Ypsilon

Op zich lijkt dit een net exemplaar. Wat me dan wel opvalt is dat verkoper rept over "Auto is afkomstig van 1e eigenaar.", terwijl raadplegen van de kentekeninfo op finnik.nl rept over 3 vorige eigenaren (2 eigenaren de 1e eigenaar voor 1 dag niet meegeteld). Mogelijk is de auto 'binnen de familie' overgeschreven in 2011 (?)
https://finnik.nl/kenteken/35rpgd#historie
Ook is in dit rapport terug te zien dat deze Yp eigenlijk al sinds 2014 niet meer zonder problemen door de APK is gekomen. Nu hoeven dat allemaal geen grote gebreken te zijn. En ja de auto is van 2006, dus niet meer de jongste. Maar of dit nou vertrouwen geeft voor nog een zorgeloze toekomst zonder te veel kosten voor onderhoud en reparaties, daar heb ik dan wel twijfels bij. Wat voor de auto spreekt is dat hij bij een als specialist bekend staande garage te koop wordt aangeboden. Dat geeft toch meer comfort dan de eerste de beste particulier. Reviews van het garagebedrijf zijn wel wisselend.

Laatst bewerkt:
Op zich lijkt dit een net exemplaar. Wat me dan wel opvalt is dat verkoper rept over "Auto is afkomstig van 1e eigenaar.", terwijl raadplegen van de kentekeninfo op finnik.nl rept over 3 vorige eigenaren (2 eigenaren de 1e eigenaar voor 1 dag niet meegeteld). Mogelijk is de auto 'binnen de familie' overgeschreven in 2011 (?)
https://finnik.nl/kenteken/35rpgd#historie
Ook is in dit rapport terug te zien dat deze Yp eigenlijk al sinds 2014 niet meer zonder problemen door de APK is gekomen. Nu hoeven dat allemaal geen grote gebreken te zijn. En ja de auto is van 2006, dus niet meer de jongste. Maar of dit nou vertrouwen geeft voor nog een zorgeloze toekomst zonder te veel kosten voor onderhoud en reparaties, daar heb ik dan wel twijfels bij. Wat voor de auto spreekt is dat hij bij een als specialist bekend staande garage te koop wordt aangeboden. Dat geeft toch meer comfort dan de eerste de beste particulier. Reviews van het garagebedrijf zijn wel wisselend.
Zolang je niet weet wat de aandachtspunten zijn is het koffiedik kijken en kan je er niet over oordelen. Sowieso is een 18 jaar oude auto een risico, maar dat weet je met dit budget.

Het lastige in deze prijsrange is dat zakelijke verkopers nu ook garantie moeten bieden. Daardoor zie je dat de reguliere betrouwbare garages eigenlijk geen echt goedkope auto's meer aanbieden. Die worden alleen aangeboden door handelaren. Waar je in principe ook recht hebt op garantie, maar waar het wel ingewikkeld wordt om je recht te halen. Althans, dat is wat ik zag toen ik een auto voor mijn zoon zocht. Uiteindelijk zijn we omhoog gegaan in het budget, omdat het aanbod tot € 2500 in onze regio niet overhield.

Terug
Bovenaan