Distefano2000
Net ingestapt
Ik ruil mijn plug in voor een nieuwe 65,4 KWh EV. Tot op heden kon ik laden met 2.3 kWh via mijn (privé)stopcontact in de parkeergarage van ons appartementencomplex. Bij de bouw is een loze leiding van onze meterkast naar mijn parkeerplek gemaakt. Daar is naderhand een “gewone” geaarde draad naar toegetrokken om mij plug in te laden.
ik zou de nieuwe EV af en toe ( als dat al nodig is), sneller kunnen opladen op de parkeerplaats naast onze ondergrondse garage. Voor het overige gebruik via een laadkabel in het stopcontact met 16amp m.a.w. 3.7 kWh opladen. We rijden 95% ritjes in de buurt van circa 40 km dus dat zou ideaal zijn.
Echter, op de site van de ANWB lees ik over laadverlies bij langzaam opladen. Heeft iemand ervaring of een advies, gelet op het laadverlies, om wel of geen wallbox te plaatsen.? Dan zal de 3 aderige draad vervangen moeten worden in een 5 aderige draad ( 40 meter). Voor het3 fasen laden zal de zekeringkast in onze meterkast aangepast moeten worden. Het ongemak van langzaam laden speelt bij mij minder, ook omdat ik gepensioneerd ben.
ik zou de nieuwe EV af en toe ( als dat al nodig is), sneller kunnen opladen op de parkeerplaats naast onze ondergrondse garage. Voor het overige gebruik via een laadkabel in het stopcontact met 16amp m.a.w. 3.7 kWh opladen. We rijden 95% ritjes in de buurt van circa 40 km dus dat zou ideaal zijn.
Echter, op de site van de ANWB lees ik over laadverlies bij langzaam opladen. Heeft iemand ervaring of een advies, gelet op het laadverlies, om wel of geen wallbox te plaatsen.? Dan zal de 3 aderige draad vervangen moeten worden in een 5 aderige draad ( 40 meter). Voor het3 fasen laden zal de zekeringkast in onze meterkast aangepast moeten worden. Het ongemak van langzaam laden speelt bij mij minder, ook omdat ik gepensioneerd ben.

