Renault 5 / Alpine A290

Volt

Kilometervreter
"2024 Renault 5 EV Mule Spotted For The Very First Time
It may look like a chopped up Clio, but it’s actually Renault’s upcoming retro-inspired electric city car."

2024-renault-5-ev-test-mule.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt dicht bij het concept te zitten... Zelfs de grafische elementen in de achterlichten en koplampen meet 'wimpers' komen overeen. Ik ben heel benieuwd...
Geluk voor Renault dat deze in de pijplijn zit, nu ze in een enorme identiteit-crisis lijken te zitten.

Heel erg overtuigend vind ik het alweer niet. De 5 gaat doen alsof hij een driedeurs is met weggewerkte achterportiergrepen, maar krijgt op de voorportieren wél een paar grote handgrepen. En laat de afwezigheid van zulke handgrepen nou juist een van dé uiterlijke kenmerken van een driedeurs R5 zijn.

Echt een gaaf ding. Hoop wel dat ze er een mooi dashboard in zetten, want daar is Renault in mijn ogen de laatste tijd niet zo goed in

Echt een gaaf ding. Hoop wel dat ze er een mooi dashboard in zetten, want daar is Renault in mijn ogen de laatste tijd niet zo goed in
Ik vind zelf juist de clio een van de mooiere interieurs hebben in het B segment, hopelijk lijkt deze er op.

Echt heel cool, grote verbetering tov de laatste Twingo.

is dan ook niet te vergelijken; de Renault 5 moet dan ook de twingo (EV) vervangen, hij zit echt meer in het B segment.

Ben benieuwd naar de prijzen, ze zeggen telkens dat ze de auto betaalbaar in de markt willen/kunnen zetten. Maar dat heb ik zoveel merken horen zeggen. Er is best vraag naar EV auto's, maar niet voor de prijzen die automerken nu vragen. Als ze deze in de markt kunnen zetten voor 25.000 euro (wat ze zelf voor ogen hebben) voor een prima aangkleed exemplaar dan word het vast een succes. Ga je de 30K voorbij dan word het net als de Honda-e, een leuke auto maar die niemand koopt. Maar met de schaalvergroting die renault voor ogen heeft en de vele ervaring die ze inmiddels hebben met het bouwen van EV auto's heb ik er wel vertrouwen in.

• Leuk
Waarderingen: ak2
Ik vind zelf juist de clio een van de mooiere interieurs hebben in het B segment, hopelijk lijkt deze er op.

is dan ook niet te vergelijken; de Renault 5 moet dan ook de twingo (EV) vervangen, hij zit echt meer in het B segment.

Ben benieuwd naar de prijzen, ze zeggen telkens dat ze de auto betaalbaar in de markt willen/kunnen zetten. Maar dat heb ik zoveel merken horen zeggen. Er is best vraag naar EV auto's, maar niet voor de prijzen die automerken nu vragen. Als ze deze in de markt kunnen zetten voor 25.000 euro (wat ze zelf voor ogen hebben) voor een prima aangkleed exemplaar dan word het vast een succes. Ga je de 30K voorbij dan word het net als de Honda-e, een leuke auto maar die niemand koopt. Maar met de schaalvergroting die renault voor ogen heeft en de vele ervaring die ze inmiddels hebben met het bouwen van EV auto's heb ik er wel vertrouwen in.

Mwoh hangt dan ook wel af hoe die zich verder verhoud. De Honda E is duur en niet zo goed. Zeker voor die prijs zit je op een punt, toen al, waarvoor je een veel betere EV krijgt.
Een Zoe bijvoorbeeld, een Ioniq destijds, betere voertuigen dan een Honda E.

Ik hoef zelf niet echt een grote auto te hebben, zit er toch meestal alleen in en hecht dan meer waarde aan inderdaad een goed materiaalgebruik maar ook zaken als laadsnelheid, efficienty, want daarmee komen ook zaken als goede range en bruikbaarheid in het zicht. Dan moet het daarna nog leuk rijden en een beetje pit hebben.

50 a 60 kWh zou fijn zijn, maar goed dat begint al wel veel gevraagd te worden voor 25000 euro. Als Renault dat echter voor elkaar krijgt heb je best kans dat er vrij veel van rond gaan rijden.

2024-renault-5-teaser.jpg

The most interesting teaser shared by Renault focuses on the hood where the engineers are integrating a battery charge light in the form of an oversized "5." Initially, the city-oriented EV will be sold exclusively with a 52-kWh battery pack good for 248 miles (nearly 400 kilometers) in the WLTP cycle. It should be a great car to tackle the urban jungle considering it's going to be only 154.3 inches (3.92 meters) long. That's basically the length of a Miata.

Dit wordt een heerlijkmtoffe EV. Maatje kleiner dan mijn Megane Electric, een prima.opvolger van de Zoe, maar wel wat korter.

Nog even wachten tot 26 februari in Geneve dus.

Jaaa leuk! Na een concept car ben je vaak bang dat het teveel afgezwakt wordt maar nu geen sprake van. Vooral schuinachter erg aantrekkelijk en als de oude 5. De koplampen vind ik het minst geslaagd.

Heel erg gaaf, vind het alleen jammer dat de koplampen niet gewoon vierkant zijn.

Heel erg gaaf, vind het alleen jammer dat de koplampen niet gewoon vierkant zijn.
Precies dat gevoel heb ik ook. Zo op de plaatsjes ogen de koplampen niet passend bij de rest, een beetje een huilende-uitstraling.

Precies dat gevoel heb ik ook. Zo op de plaatsjes ogen de koplampen niet passend bij de rest, een beetje een huilende-uitstraling.
Grappig, ik vind hem juist een blij koppie hebben. De Megane heeft meer een traan maar dit opstaande onderkantje zie ik meer als een oogspier. volgens mij refereert het aan de richtingaanwijzers van de oude 5.

Leuk geprobeerd, maar dat is een ander merk en een ander model. Het gaat hier om de Renault 5, niet de Alpine A290 die bovendien nog een concept is. Heeft dus 'niks' met de R5 te maken:rolleyes:

Misschien even Googelen, de merken Renault en Alpine hebben wel degelijk iets met elkaar te maken. ;)

Misschien even Googelen, de merken Renault en Alpine hebben wel degelijk iets met elkaar te maken. ;)
Dat hoef ík niet te Googlen. Niemand beweerde dan ook dat de merken niets met elkaar te maken hebben.

De Alpine A290 en Renault 5 zijn niet hetzelfde, dus Kampenhout’s bericht hoort niet in dit topic thuis.

Is dat niet een beetje inconsequent en verwarrend? Beide auto's zullen geen plaatwerk delen, en ook technisch anders zijn. Wordt de Nissan Micra hier ook bij gevoegd?

Daarnaast hebben de Skoda Superb en VW Passat, die alleen andere kunststof-delen als bumper en verlichting hebben, bijvoorbeeld geen gezamenlijk topic.

26 februari 2024 wordt de auto gepresenteerd. Ik lees dat het daarna niet heel lang meer lang duurt voor het op de markt komt. Dat de Alpine later komt is niet zo gek.

Terug
Bovenaan