Josef 5621627
Startmotor
Hoi,
We zijn op zoek naar een nieuwe auto en zien door de bomen even het bos niet meer....teveel keuzes (en wellicht ook eisen).
Onze huidige auto, peugeot 5008 diesel +/-10jr oud heeft >230000 km gelopen. Jarenlang veel en fijn gereden, ruim ook en comfortabel, maar geeft nu veel garagekosten voor onderhoud en electrische troubles. We zijn ook minder gaan rijden wat ook niet goed is voor een dieselauto naar ik begrijp.
Onze tweede auto is de deur uit, omdat ikzelf ben gaan fietsen naar mijn werk. Dit bevalt eigenlijk prima!
Mijn vrouw rijdt 2*/week 150km naar haar werk, we rijden totaal +/-20000km/ jaar met ook lange ritten voor familiebezoek in het buitenland.
Onze drie grote kinderen rijden dan nog af en toe nog mee, dus ruimte achterin is fijn.
Het liefst zou ik voor electrisch gaan met een redelijke radius +/-400km, ruimte achterin en een trekhaak, waarbij de subsidieregeling nog aan de orde is. Bidirectioneel laden met de zonnepanelen zou het mooiste zijn, we hebben afgelopen jaar nl zonnepanelen geïnstalleerd.
Het budget is max 22-24000. Waarbij we voor de oude auto nog wat terug hopen te krijgen en gebruik kunnen maken van de subsidieregeling electrische auto.
Ik heb de Kia e niro gereden: fraaie auto voorin, maar achterin geen hoofdruimte in de electrische uitvoering.
De VW ID 4: prachtige auto, maar tweedehands boven het budget en in de eerste versie weinig actieradius.
Evt andere optie zou bv een VW e up zijn en toch een tweede oudere benzine als gezinsauto (skoda octavia/superb touring of ford mondeo/ s max?), waarbij het aanschaffen van twee auto's bij ons gebruik me tegen de borst stuit en het budget eigenlijk niet toereikend is.
Het lijkt wel alsof ik met mijn eisen te vroeg ben en beter een paar jaar kan wachten. Dus misschien toch het idee van volledig electrisch laten varen en nog een paar jaar een benzine rijden of hybride? Of een tijdje een lynk en co 1 (ondanks de slechte ervaringen met de service?)....
Ben benieuwd naar reacties.
We zijn op zoek naar een nieuwe auto en zien door de bomen even het bos niet meer....teveel keuzes (en wellicht ook eisen).
Onze huidige auto, peugeot 5008 diesel +/-10jr oud heeft >230000 km gelopen. Jarenlang veel en fijn gereden, ruim ook en comfortabel, maar geeft nu veel garagekosten voor onderhoud en electrische troubles. We zijn ook minder gaan rijden wat ook niet goed is voor een dieselauto naar ik begrijp.
Onze tweede auto is de deur uit, omdat ikzelf ben gaan fietsen naar mijn werk. Dit bevalt eigenlijk prima!
Mijn vrouw rijdt 2*/week 150km naar haar werk, we rijden totaal +/-20000km/ jaar met ook lange ritten voor familiebezoek in het buitenland.
Onze drie grote kinderen rijden dan nog af en toe nog mee, dus ruimte achterin is fijn.
Het liefst zou ik voor electrisch gaan met een redelijke radius +/-400km, ruimte achterin en een trekhaak, waarbij de subsidieregeling nog aan de orde is. Bidirectioneel laden met de zonnepanelen zou het mooiste zijn, we hebben afgelopen jaar nl zonnepanelen geïnstalleerd.
Het budget is max 22-24000. Waarbij we voor de oude auto nog wat terug hopen te krijgen en gebruik kunnen maken van de subsidieregeling electrische auto.
Ik heb de Kia e niro gereden: fraaie auto voorin, maar achterin geen hoofdruimte in de electrische uitvoering.
De VW ID 4: prachtige auto, maar tweedehands boven het budget en in de eerste versie weinig actieradius.
Evt andere optie zou bv een VW e up zijn en toch een tweede oudere benzine als gezinsauto (skoda octavia/superb touring of ford mondeo/ s max?), waarbij het aanschaffen van twee auto's bij ons gebruik me tegen de borst stuit en het budget eigenlijk niet toereikend is.
Het lijkt wel alsof ik met mijn eisen te vroeg ben en beter een paar jaar kan wachten. Dus misschien toch het idee van volledig electrisch laten varen en nog een paar jaar een benzine rijden of hybride? Of een tijdje een lynk en co 1 (ondanks de slechte ervaringen met de service?)....
Ben benieuwd naar reacties.