advies gevraagd betreft Mazda CX-5 (diesel)

gerrit 2588121

Net ingestapt
hallo Mazda rijders, misschien kunnen jullie mij iets meer op weg helpen in onze zoektocht voor een CX-5

Ik ben Mazda dealers geweest en verkopen het liefst een nieuwe, ze halen hun neus op voor de gebruikte CX-5 Diesels.

Toch is mijn budget beperkt (15k), het doel woon-werk en caravantrekker. km op jaarbasis 40.000 (ex vakantie)
Voor de overige km's gebruiken wij een boodschappen auto en fiets.

Wens: CX-5 Diesel, trekhaak (voorkeur automaat - maar dat lijkt zeldzaam) km stand vanaf 120.xxx - 150.xxx Is dit reëel?

welke bouwjaren moet ik mijden?
waar moet ik op letten?
kopen bij dealer? (wellicht handig voor onderhoud historie)
andere tips en suggestie zijn welkom.

De Mazda CX5 kun je veel beter op benzine kopen, de diesel staat niet bekend om zijn betrouwbaarheid.
Dat Mazda dealers dus liever geen gebruikte Mazda CX5 diesel verkopen is dus logisch, en uit ervaring.

In deze prijsklasse kun je dan veel beter een Nissan Qashqai met 1.5 DCI of 1.6 DCI kopen, of de technisch identieke Renault Kadjar. Die hebben degelijke en betrouwbare diesels.
De automaat kun je het beste uit 2017 of later kopen.

Met een beperkt budget kun je het beste de handbak kiezen,
je kunt dan een auto uit een nieuwer bouwjaar kopen.

Tip: kijk ook dan gelijk naar de Renault Scenic (4)/ Grand Scenic (4) diesel ( het laatste model), die voldoen ook heel goed aan de wensen.

Laatst bewerkt:
Hallo gerrit etcera, inmiddels al jaren 2 Mazda CX-3's en een recente CX-5 in de familie. Allemaal met de Skyactiv G 2.0 benzinemotor. Echt fijne auto's, maar zoals Ak2 zegt; die diesel lees je niet de beste verhalen over. In dit geval kun je je wellicht beter inlezen over Ak's suggestie's!

Terug
Bovenaan