Accu lampje Renault Twingo 2012

Daniel 4341627

Net ingestapt
Hallo allemaal,

Mijn accu lampje (incl stop teken) brand geregeld en steeds vaker.
Heb er inmiddels een nieuwe dynamo in laten zetten (deze was aan vervanging toe).
Nu staat er met een draaiende motor 14.1 op.
Ik heb een Renault Twingo 2012.

Opgehaald van de garage en niks aan de hand.
Volgende dag rij ik in Frankrijk en hij begint af en toe weer te piepen.

Wat kan het zijn? is dit een bekend probleem?
Vorige maand laaide mijn airbag lampje ook op gedurende een hele week en dat is nu weer over (uit het niets)

Onze twingo van 2009 heeft hetzelfde, het lampje van de accu brand heel erg vaag. Doet dit al 3 jaar en er is verder niets aan de hand met de accu en dynamo.. Zou het niet gewoon een typisch Frans trekje kunnen zijn??

Kan best dat de accu een klap heeft gehad van de oude, niet meer goed functionerende, dynamo.

Zou dus eerst eens kijken hoe de auto reageert op een nieuwe accu.

Bij de Twingo 2 is dit een kwaaltje in je teller zelf. Ik heb er nooit last van gehad maar het kan bij sommige voor komen.
Enige wat helpt is vervangen van de hele teller voor een exemplaar die het niet heeft. Of je moet kijken of AC tronics er iets mee kan doen.

Dit is misschien een jaar te laat, maar die twingo's hebben een draad van de dynamo naar de boord computer hiermee kan de auto bepalen hoeveel er bij geladen moet worden. Deze stekker waarmee die op de dynamo zit is natuurlijk weer plastic fantastic. Hierbij heb ik daar contact spray gebruikt en de stekker strakker in de connector geplaatst nu is mijn accu lampje probleem opgelost.

En ja de accu en de dynamo waren al vernieuwd. Maar dit verholp het probleem niet

Terug
Bovenaan