Kia Ceed of VW Golf

Netjes hoor! Die gele Golf zie ik nu ook op Autowereld. Is dezelfde uitvoering als ik heb, zo te zien. Maar dan met een glazen dakje, die heb ik niet. Bij mij zaten er ook die 16 inch Hita velgen onder. Die heb ik vervangen door 17 inch Dijon en ik heb nu 18 inch Serron liggen.

Die Serron zijn erg mooi velgen! Volgens mij staat hier in t dorp een GTI met die velgen. Heb je auto even opgezocht op het forum, mooie wagen! Wat is de km stand van jouw auto? Ik weet zeker als die andere ook zulk soort velgen had gehad ik een stuk enthousiaster was geweest.

Dankjewel! Hij staat nu op 124.000km.
Moet je even doorheen kijken inderdaad, de wielen. De Dijon velgen die ik nu heb vind ik eigenlijk de mooiste voor de Golf 7. Wielen maken de auto! :)
De Serron velgen die ik heb liggen zijn niet zo mooi en wil ik dus gewoon zilver poedercoaten.

Bij de Octavia van mijn neef hebben we ook 17 inch gekocht en de originele 16 inch gebruikt voor de winterbanden.

• Leuk
Waarderingen: D86
Ja een Octavia kan wel 17 inch goed gebruiken, meer nog dan bij de Golf vind ik.

Ik heb ondanks het compromis toch gekozen om de auto op allseason banden te laten leveren. Heb geen zin om twee keer per jaar te wisselen, vind ik bij de auto van mijn vriendin al een gedoe; laat staat bij twee auto’s :p

Ik vind Allseason totaal overbodig, zolang je alleen in Nederland rijdt redt je het prima met zomerbanden.

Tot het onverwachts toch ineens sneeuwt. De laatste jaren is er toch best wel wat sneeuw gevallen.

Ik ben ook niet echt weg van all season, dat is zo'n compromis, dat het eigenlijk nergens echt goed werkt. Jack of all trades, master of none. Je kan best iets maken wat in alle omstandigheden redelijk werkt, maar dat betekent ook dat het nergens echt zal uitblinken.

Maar zomer en winterbanden blijf ik toch wel aanraden. Een gerichte "zomer" band en een gerichte winterband, maakt toch zeker wel verschil. En ook als het niet sneeuwt of ijzelt, maar het vooral koud is. De rubbersamenstelling is anders, dus het zorgt gewoon voor meer grip. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten, want doordat je het afwisselt kost het eigenlijk niets extra. (buiten misschien een extra setje velgen)

En met de rijstijl van de meeste mensen zullen ze geen tot weinig verschil merken. En dat is allemaal leuk, tot je echt een keer een noodstop moet maken, of je toch net even iets te hard de bocht in gaat. (of je ineens iets tegen komt)

Die paar meter verschil in remweg, of net dat beetje extra grip, kunnen het verschil betekenen tussen leven en dood. Besef je dat heel goed.

Op banden moet je niet besparen. Zelfs remmen zijn minder belangrijk. Want als je banden niets zijn, doen je remmen ook gewoon niets. Alles is afhankelijk van de grip op je banden.

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, mijn zwager heeft deze een tijd als leasebak gereden en was altijd positief. Lekker ruim inderdaad en voldoende trekkracht. Veel plezier ervan!

• Leuk
Waarderingen: D86
Met allemaal wel n beetje eens, maar ik heb best wat ervaring met rijden op allseason banden en vind ze vaak prima bevallen (mits een deugdelijk merk natuurlijk) ik ben geen ruwe rijder, anders had ik tenslotte ook wat anders gekocht dan een 1.0 Octavia ;)

Natuurlijk blijft het een compromis maar ik woon 1 km van de grens dus vindt het wel fijn om in elk geval altijd de mogelijkheid te hebben om de grens over te kunnen.

Ik heb in de winter van ‘21 een keer ingesneeuwd gestaan op mijn zomersloffen en weet zeker dat ik toen baat zou hebben gehad bij winter- of allseason banden dus ook in NL schiet een zomerband soms tekort.

Terug
Bovenaan