• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Kia Ceed of VW Golf

D86

Wegverkenner
In verband met inleveren auto vd zaak ben ik op zoek naar een ruime en degelijke gezinsauto. ( benzine stationwagon ) Ik ben hier enkele weken over aan het denken en heb de zoektocht inmiddels weten te beperken tot enkele modellen te weten Kia Ceed en VW Golf. De Golf vanaf facelift 2017 en de Ceed het nieuwere model vanaf 2019.

Graag hoor ik ervaringen met de kwaliteit van deze modellen, met name motorisch. Ik ben voornemens op z’n minst 5 jaar met de auto te willen doen. Prijsklasse zo ongeveer 15 a 17500 euro. Wat ik her en der lees is dat de Golf een stille auto is en de Ceed juist wat rumoerig. Ik begrijp dat dit persoonlijk is, maar ik ga pas proefrijden als ik helemaal concreet ben.

Ik rijd zo’n 25000 per jaar dus een zuinig blok heeft de voorkeur boven prestaties. Geen automaat ivm extra kans op mankementen.

Alvast bedankt voor ervaringen / tips!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips. Ik ga toch voor een benzine auto, zal dit even aanvullen. Volgens mij is een zuinige benzine auto met die kms op termijn de gunstiger keuze.

De Peugeot durf ik op benzine niet aan. Ik weet dat ze fijn rijden en zuinig zijn, maar de motorische kwaliteit houdt mij tegen helaas.

Ik rij een Golf van 2017, dus facelift. Heb ook een paar keer in de Ceed gereden. Ik lees vaak dat de Ceed wat saai rijdt, maar ik vond 'm best dynamisch (en toen had ik zelf notabene een Focus).
De Ceed is iets moderner, maar veel maakt dat niet uit. Motorisch zijn ze beide goed: de 1.0 driecilinder turbo is best zuinig. Daarnaast waren ze beide ook leverbaar met een 1.4 of 1.5 viercilinder turbo, die zijn wat duurder in aanschaf. Ik heb de 125pk 1.4 TSI, in de winter rij ik 1:15,5 en nu in de zomer 1:17,5. Met de driecilinder kom je wel 2 a 3km verder per liter.
Een Golf wordt misschien ervaren als stiller maar ten opzichte van de Focus (2013) die ik had valt me het kraken van de draagarmrubbers tegen (VAG kwaaltje) en tordeert de carrosserie wat meer (wat kraken bij de deurrubbers als je schuin over drempels rijdt).

Bedankt voor je reactie! Ik neig idd naar de 1.0 in beide modellen.. maar de 1.4 en 1.5 in de Golf zijn ook best zuinig waardoor ik deze ook niet uitsluit. Een 4pitter loopt toch wat rustiger. Hoe ervaar jij het olieverbruik van de 1.4?

Als de motorische kwaliteit van Peugeot je tegen houd, snap ik er helemaal niets van dat je voor VW aan het kijken bent. Als er 1 merk is wat (tegenwoordig) waardeloze motoren maakt, is het VW wel.

Bedankt voor je reactie! Ik neig idd naar de 1.0 in beide modellen.. maar de 1.4 en 1.5 in de Golf zijn ook best zuinig waardoor ik deze ook niet uitsluit. Een 4pitter loopt toch wat rustiger. Hoe ervaar jij het olieverbruik van de 1.4?
0 olieverbruik bij mij. In de latere jaren was zo'n 1.4 wel prima. Deze heeft bijvoorbeeld ook een riem in plaats van een ketting.
Ik zou uit die jaren liever een VW hebben dan een Peugeot met 1.2 Puretech of 1.6 THP :)

• Leuk
Waarderingen: D86
Als de motorische kwaliteit van Peugeot je tegen houd, snap ik er helemaal niets van dat je voor VW aan het kijken bent. Als er 1 merk is wat (tegenwoordig) waardeloze motoren maakt, is het VW wel.
Ik heb de indruk dat de matige periode van VW motoren al weer een tijdje achter ons ligt. Verschillende mensen in mijn omgeving welke een recent VAG product hebben hoor ik er in elk geval positief over. Bij mijn schoonouders met een puretech motor is het motorblok is al ruim voor de 100000 km overleden. Ik probeer op deze plek wat ervaringen te lezen… waardoor ik mijn keuze wat makkelijker kan maken.

0 olieverbruik bij mij. In de latere jaren was zo'n 1.4 wel prima. Deze heeft bijvoorbeeld ook een riem in plaats van een ketting.
Ik zou uit die jaren liever een VW hebben dan een Peugeot met 1.2 Puretech of 1.6 THP :)
Klinkt goed!

Bedankt voor jullie reacties. Ik houd mijn ogen open voor een mooi exemplaar. Overigens is ook de Octavia toegevoegd aan de zoektocht; mijn vriendin vindt deze mooier dan de Golf en biedt wat meer ruimte voor hetzelfde of minder geld. Ik word wel een beetje depressief van het gebrek aan kleurkeuze overigens.

Ik laat tzt hier weten bij vorderingen.

Ik word wel een beetje depressief van het gebrek aan kleurkeuze overigens.
Ik heb anderhalf jaar terug een Golf variant in kurkumagelb gevonden. Er staat al een hele tijd een bijna identieke te koop:
<https://www.autowereld.nl/volkswage...igenaar-virtual-cockpit-37270347/details.html>
Via mijn werk zie ik de historie van deze, en dat ziet er gewoon goed uit.
Deze is wel wat boven budget helaas, al valt er wellicht te onderhandelen. Heb het idee dat er weinig markt is voor een Variant in deze kleur (en dat terwijl ik van veel mensen complimenten krijg over de kleur).

Ik heb net een maand of 3 met een Ceed 1.0 Sportswagon Comfortline doorgebracht. Hier mijn reviewtje.

De korte versie: De Ceed is een prima auto en met de 16" velgen (en faceliftversie, misschien doet dat ook nog wat) vond ik 'm behoorlijk stil, de veelgelezen klacht over herrie vanuit de achterwielen kon ik absoluut niet reproduceren. Kofferbak is super met een soort 'false floor', die allemaal afsluitbare vakken bevat, erg handig. En je kunt de rolhoes daar gewoon in kwijt, netjes gedaan. Qua rijden vond ik het onderstel net-niet, ging niet heel lekker over verkeersdrempels, op de buitenwegen een beetje deinerig en zeker niet 'dynamisch'. Voornaamste kritiekpunt is de aandrijflijn wat mij betreft. Ik had m met handbak en die heeft ongelooflijk lange versnellingen, in de 2 tik je net niet de 100 aan. Gevolg is dat intrappen van het gaspedaal vaak het begin van een speurtocht naar vermogen was. De bak schakelde een beetje hakerig. Ruimte op de achterbank vond ik tekortschieten.

Inmiddels rijd ik een Skoda Octavia (2023) 1.0 tsi handgeschakeld. De aandrijflijn dus ook een eenliter driepitter, maar werkelijk een wereld van verschil met de Kia qua rijden. Het vermogen is op papier 10 pk minder maar de auto is veel beter bij de les. Deels dankzij kortere versnellingen, deels omdat de motor meer koppel heeft, en deels omdat de motor (volgens mij) stiekem een pk of 20 meer heeft dan VAG opgeeft. De "driveability" is gewoon zoveel beter dat ik alleen daarom al de voorkeur naar de VAG auto zou laten uitgaan. Maar daarnaast is de VW/Skoda ook aanzienlijk ruimer op de achterbank.

Aanvullinkje: Mocht je op zoek zijn naar een automaat, dan denk ik dat de DSG van VAG in het gebruik (betrouwbaarheid doe ik geen uitspraken over!) ook te prefereren is boven de DCT van Kia. Beide zijn dubbele koppelingsautomaten, maar de DCT in de Kia vond ik voor zo'n type bak best wel lange schakeltijden hebben, terwijl de DSG in de Skoda die ik proefreed echt bloedsnel en vrijwel ongemerkt schakelt. Kan wel zijn dat die bak in de Kia langer heel blijft oh nee daar ging ik niks over zeggen

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Ik ben hier enkele weken over aan het denken en heb de zoektocht inmiddels weten te beperken tot enkele modellen te weten Kia Ceed en VW Golf. De Golf vanaf facelift 2017 en de Ceed het nieuwere model vanaf 2019.

Graag hoor ik ervaringen met de kwaliteit van deze modellen, met name motorisch. Ik ben voornemens op z’n minst 5 jaar met de auto te willen doen. Prijsklasse zo ongeveer 15 a 17500 euro.
Volgens mij zijn beide modellen motorisch prima betrouwbaar.
De Kia heeft natuurlijk als voordeel dat ie 7 jaar garantie heeft (tot 150.000km). Dat geeft nog wat meer zekerheid. Moet je wel een exemplaar vinden met weinig kilometers want met 25.000km per jaar ben je snel bij die 150.000km.

Wat ik her en der lees is dat de Golf een stille auto is en de Ceed juist wat rumoerig. Ik begrijp dat dit persoonlijk is, maar ik ga pas proefrijden als ik helemaal concreet ben.
Ik zou toch al met proefritten beginnen, alleen maar voor de indrukken.
Echo wat @speedtouch zegt: zou nu gaan proefrijden. Je kunt niet alles op basis van specificaties bepalen. Als je bijvoorbeeld beroerd zit in de Ceed dan weet je meteen dat je voor de Golf moet gaan.

Waarom staat de Opel Astra niet op je lijstje trouwens? Biedt nog wat meer auto (lagere leeftijd en kilometerstand) voor je geld: https://www.autotrack.nl/a/opel-astra-benzine-2020-53739294

• Leuk
Bedankt voor de nuttige info en uitgebreide reacties! Ik ga begin komende week beginnen met proefritten cq bezichtigingen. Rationeel lijkt veel voor de Ceed te spreken, maar het 1.0 motortje van de VAG club is gewoon heel fijn ( hier heb ik recent wel al mee gereden ) dus dat kan de balans nog wel eens richting VW of Skoda duwen.

Vwb de Astra: valt mij ook op. Strikt genomen een ontzettend goede deal / auto, dat geloof ik zeker. Alleen heb ik zowat mijn hele leven niets met het merk, het lukt mij gewoon niet om dit uit te schakelen.

Ik heb anderhalf jaar terug een Golf variant in kurkumagelb gevonden. Er staat al een hele tijd een bijna identieke te koop:
<https://www.autowereld.nl/volkswage...igenaar-virtual-cockpit-37270347/details.html>
Via mijn werk zie ik de historie van deze, en dat ziet er gewoon goed uit.
Deze is wel wat boven budget helaas, al valt er wellicht te onderhandelen. Heb het idee dat er weinig markt is voor een Variant in deze kleur (en dat terwijl ik van veel mensen complimenten krijg over de kleur).
Heel gave kleur, dat fleurt de boel wel op! Ik denk dat ik wel de 1.0 verkies boven de 1.5. En idd: 20000 of meer is even wat te gortig

De Kia Ceed is moderner, heeft een langere garantie, en is volgens verschillende onderzoeken kwalitatief beter dan de VW Golf.
Ik zou de Kia Ceed kiezen.

Ga ook gewoon met beide auto's proef rijden, kies gewoon de auto de het prettigst rijdt, en meeste waar voor het geld biedt.

De Auris is kwalitatief zo ongeveer het beste in het segment. Ik vind het alleen het model niet zo geslaagd + multimedia is achterhaald en geen mogelijkheid voor Apple CarPlay. De Corolla is dan een stuk moderner en ook geslaagder maar die vind ik dan weer nogal duur als je een beetje schappelijke km stand zoekt. Evengoed bedankt voor de tip

Vwb de Astra: valt mij ook op. Strikt genomen een ontzettend goede deal / auto, dat geloof ik zeker. Alleen heb ik zowat mijn hele leven niets met het merk, het lukt mij gewoon niet om dit uit te schakelen.
Het is in de lijst met auto's die tot dusver voorbij zijn gekomen waarschijnlijk de auto met het fijnste onderstel en besturing. Ford Focus rijdt ook goed maar wat mij betreft hoeft de Opel daar niks op toe te geven. Even ervan uitgaande dat we het over de generatie K (vanaf ca 2016 meen ik) hebben oftewel de vorige generatie. Perfecte balans van wegligging en comfort. Neem een uitvoering met het meest uitgebreide infotainment, check of Android Auto/Apple Carplay erop draait en je bent op dat vlak voor de komende jaren wel voorzien. Daarnaast altijd de AGR stoelen nemen en je zit ook nog eens perfect. Oh ja, op de achterbank is deze generatie Astra ook nog eens van de ruimsten in z'n segment (itt de huidige).

Gek dat die Leon wordt aangeboden als ST terwijl het duidelijk de hatchback is. Geeft wat mij betreft aan dat de aanbieder niet heel zorgvuldig is.

De Kia Ceed is moderner, heeft een langere garantie, en is volgens verschillende onderzoeken kwalitatief beter dan de VW Golf.
Ik zou de Kia Ceed kiezen.
Daar valt geen speld tussen de krijgen. Op basis van de harde criteria (leeftijd, kilometerstand en garantie) kom je bij de Ceed uit.

Ga ook gewoon met beide auto's proef rijden, kies gewoon de auto de het prettigst rijdt, en meeste waar voor het geld biedt.
@D86, laat je ons weten wanneer je proefritjes hebt gemaakt?

Wat vind je van een Seat Leon met dezelfde 1.5 motor als een Golf?
SEAT Leon ST 1.5 TSI Ultimate Edition Full LED Navi Full Lin
€ 16.949,00
Ik vind de Leon vooral qua interieur wat minder. Dus vandaar dat ik die heb afgestreept!

Daar valt geen speld tussen de krijgen. Op basis van de harde criteria (leeftijd, kilometerstand en garantie) kom je bij de Ceed uit.

@D86, laat je ons weten wanneer je proefritjes hebt gemaakt?
Zeker! Ik laat het hier weten bij vorderingen. Ik ga komende week actie ondernemen

Ondertussen zijn tips nog steeds welkom, maar ik denk dat ik al wel een goede richting heb.

Zeker! Ik laat het hier weten bij vorderingen. Ik ga komende week actie ondernemen

Ondertussen zijn tips nog steeds welkom, maar ik denk dat ik al wel een goede richting heb.
Kijk ook naar de Renault Megane 1.5 DCI diesel vanaf 2016, of met de 1.330 CC 4 cilinder benzine vanaf 2018.

Beide motoren zijn erg fijn, degelijk, zuinig en betrouwbaar. (De 1.330 CC en 1.5 DCI gebruikt Mercedes ook in veel modellen.).

De 1.330 CC 4 cilindermotor zit ook in mijn Clio, fijn als particulier is dat Renault's over het algemeen heel betrouwbaar zijn, en heel voordelig in onderhoud en overige kosten. Dat is ook mijn eigen ervaring.

Kijk ook naar de Renault Megane 1.5 DCI diesel vanaf 2016, of met de 1.330 CC 4 cilinder benzine vanaf 2018.

Beide motoren zijn erg fijn, degelijk, zuinig en betrouwbaar. (De 1.330 CC en 1.5 DCI gebruikt Mercedes ook in veel modellen.).

De 1.330 CC 4 cilindermotor zit ook in mijn Clio, fijn als particulier is dat Renault's over het algemeen heel betrouwbaar zijn, en heel voordelig in onderhoud en overige kosten. Dat is ook mijn eigen ervaring.
Bedankt voor je reactie!

Ook de Megane heb ik overwogen. Mijn vriendin heeft inmiddels al jaren haar tweede Clio (nu type 4) welke prima bevalt. Op basis van het uiterlijk vind ik de Megane het mooist in zijn klasse.

Het nadeel van de Megane is dat de 1.3 weliswaar zuinig is voor een 4 pitter maar het scheelt toch best tov de Golf en de Ceed met 3 pitter. Nu weet ik dat de Megane ook met een 3 cilinder is geleverd maar deze zijn zeer zeldzaam en dat zijn dan nogal kale uitvoeringen. Daar komt bij dat ik het multimedia systeem van die jaren niet fijn vind. Hier hebben zowel Kia als VW een flinke streep voor.

Maar nogmaals we gaan komende week kijken. Ik ga denk ik naar een bedrijf waar ze meerdere merken / modellen hebben staan zodat we een goede vergelijking kunnen maken op basis van ruimte e.d. en dan proefrijden! Wie weet komt daar nog iets verrassends uit

Ik heb zelf in mijn speurtocht naar een EV met de Golf mogen rijden, en als je het hebt over zitcomfort en infotainment zou ik daar zéker voor gaan kijken. Ik reed natuurlijk weliswaar met een e-Golf, dus kan ik niets zeggen over hoe de brandstofmotoren zich verhouden, maar als die e-Golf een accupakket had gehad met de capaciteit van mijn huidige Ampera-e, dan had ik niet getwijfeld.

Even spammen: https://www.autowereld.nl/volkswage...4tsi-carplay-acc-17-velgen-37387452/foto.html

• Leuk
Maar het is wel een beetje een krom vergelijk. Je kan een 1.0 met 110 pk niet vergelijk met een 1.3 met 140pk.

Voor de ritten die ik maak voldoet alles boven de 100 pk prima. Al begrijp ik zeker dat een sterkere motor zijn voordelen heeft, zeker op vakantie. Maar als ik dit met een hoger verbruik moet bekopen vind ik het het niet perse waard.

Die rode Golf is erg mooi! Ik heb alleen sterkte voorkeur voor een origineel NL geleverde auto.

Ik zou bij dat bedrijf niet snel een auto kopen, je verkoopt een multifuel uitvoering maar rept daar niks over i nde advertentie, maakt mij altijd een beetje voorzichtig, wat hou je nog meer achterwegen.

Bij de Golf zou ik kijken naar een exemplaar met de ergonomische bestuurdersstoel. Ik heb die, en dat zit echt heerlijk!
LED koplampen is ook mooi, maar je ziet er veel met halogeen. Auto's zijn trouwens best duurder geworden het laatste jaar.

Ik zou de Leon ook niet helemaal negeren. Zelf was ik eigenlijk op zoek naar een Leon, maar liep tegen een Golf aan.
Deze is top, maar wel import (zou mij niet uitmaken, is mijn auto ook) en boven budget: <https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/seat/m2004940185-seat-leon-st-1-5-tsi-fr-business-intense>

Deze is wat saaier maar wel een net ding en gunstig geprijsd: <https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...-st-1-0-ecotsi-style-navi-cruise-pdc-trekhaak>

Laatst bewerkt:
Ik zou bij dat bedrijf niet snel een auto kopen, je verkoopt een multifuel uitvoering maar rept daar niks over i nde advertentie, maakt mij altijd een beetje voorzichtig, wat hou je nog meer achterwegen.
Dit bedrijf is geen onbekende in de import van auto's uit Duitsland. Het eerste wat ik doe is kijken naar de reviews en vervolgens eens gaan kijken. En als je twijfelt, dan niet doen. Overigens kun je altijd nog een onafhankelijke aankoopkeuring laten doen.

@D86, op zich is er niets mis met import, belangrijk is wel dat dan alle boekjes er netjes bij zitten., en je goede afspraken maakt met de verkopend garagist. Ik denk dat er in Nederland maar weinig mensen een aansprekende kleur hebben gekozen ;)

@Barri, jouw Golf is toch ook import?

Ik zeg zeker niet dat import per definitie een slechte auto betekent. Ben alleen een moeilijke… ook een 1tje op het kenteken heb ik moeite mee. En zo zijn er nog wat zaken. Iedere gek z’n gebrek toch?!

Leon is niet verkeerd, maar t valt me op dat het gros vrij eenvoudig is uitgevoerd. Dan is een Golf maar ook een Octavia toch vaak wat completer.

Ik ga morgen ( tip van Barri ! ) eens even bij Smeeing kijken denk ik. Even wat ideeën opdoen.

Michiel, mijn Golf komt inderdaad uit Polen. Ik heb 'm gekocht bij een handelaar hier in Nederland. Kan via m'n werk een auto tegen handelsprijs kopen, maar daar stond die week niks interessants en deze Golf was niks duurder.
Smeeing is top om even een rondje te lopen! Ik kwam er daar achter dat ik het dash van een Leon fijner vond dan dat van de Golf of Octavia :)

• Leuk
Ik zeg zeker niet dat import per definitie een slechte auto betekent. Ben alleen een moeilijke… ook een 1tje op het kenteken heb ik moeite mee. En zo zijn er nog wat zaken. Iedere gek z’n gebrek toch?!

Leon is niet verkeerd, maar t valt me op dat het gros vrij eenvoudig is uitgevoerd. Dan is een Golf maar ook een Octavia toch vaak wat completer.

Ik ga morgen ( tip van Barri ! ) eens even bij Smeeing kijken denk ik. Even wat ideeën opdoen.
Begrijpelijk hoor! Zo'n '1' tje vind ik ook niets.
Deze kwam ik ook nog tegen: https://www.autotrack.nl/a/volkswagen-golf-benzine-2020-54187368/media?activeImage=0

origineel NL en met weinig kilometers.

Je blijft teveel in het verleden hangen, de 1.0 en de 1.5TSI zijn prima motoren.
Ik weet niet wat je onder verleden verstaat maar 2020 is objectief gezien verleden maar vind ik voor een auto toch echt wel recent. Mijn Audi van dat bouwjaar gebruikte toch echt wel serieus olie dus ik stond elk kwartaal/ 10.000 km bij de dealer met een brandend lampje ivm te laag oliepijl. "producteigenschap" noemde ze het bij de dealer en minder erg dan in het verleden. Toen ook de DSG het begaf bij 40.000 km was mijn werkgever er klaar mee en is de auto retour richting leasemaatschappij gegaan.

Mijn keuze zou in deze de Kia Ceed zijn. Collega's die er 1 rijden (station) en voorheen Ford en VW rijden zijn er erg positief over. Ik zou zeggen ga rijden want uiteindelijk gaat het ook om hoe een auto zit/ rijdt en niet wat er op de neus/ kont staat.

Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag bij Smeeing geweest om te passen en te meten. Conclusie is dat de Ceed qua zitruimte achterin wat tegenviel. Dit is bij de Golf maar vooral bij de Octavia beter voor mekaar.

Nu ga ik me dus vooral even op de Octavia richten. Morgen (overigens bij een ander bedrijf) een bezichtiging / ritje gepland.

Het is de Skoda geworden! De Golf ook nog bekeken in de prachtige kleur geel maar dit was een Highline die ik toch niet zo High vond dus smoelde niet zoals ik het graag zou zien! Buiten dat had deze net even wat te veel gebruikssporen naar m’n zin. Ook bij Smeeing stond op zich een aardige Golf maar deze was zilvergrijs en werd hier dus ook niet zo blij van.

Verder twee Octavia’s bekeken en op basis van de staat de keuze gemaakt. Mijn eis was dat het een Style moest zijn ( ivm de led koplampen, privacy glass, chroomlijsren en de donkerdere achterlichten icm wat sfeerverlichting interieur ) en dit is het dan ook geworden! Weet alleen niet hoe ik een foto moet toevoegen…

Gefeliciteerd! Een foto moet je eerst ergens uploaden voor je 'm hier kan delen.
Wat voor kleur is de Octavia, en is het de 1.0 TSI geworden?

Welke gele Golf had je bekeken, die duurdere die ik al eens had gedeeld? (zoveel staan er namelijk niet)

Het is een metallic blauwe 1.0 TSi geworden! Ik vind ze in het antraciet ook mooi, maar zo’n blauwe springt er wel lekker uit.

De gele Golf was ook een 1.0 TSi, deze kon ik eerst ook niet vinden als ik op een gele zocht maar deze stond als goud te boek en staat ergens bovenaan in ‘t land. Degene die jij liet zien smoelde wel erg goed, maar deze vond ik toch echt wel een tandje te gortig worden qua prijs :) + ik vind de 1.0 voor mij echt prima voldoen, de Octavia weegt nog geen 1150 kg dus een zwaargewicht is het zeker niet!

Mijn neef rijdt ook zo'n Octavia 1.0 TSI. Dat rijdt erg zuinig. En voor een C-segment stationwagon is ie inderdaad opvallend licht.
De kleur is zeker race blue?
images

• Leuk
Dat is de kleur idd! Ook deze uitvoering trouwens.

Het bedrijf waar ik hem gekocht heb had nog geen goede foto’s want de auto was nog niet gepoetst. Ik merkte dat er maar een handjevol Style te koop stonden dus heb er best een eindje voor moeten rijden.

In elk geval tevreden met de keuze en gelukkig wat meer kleur op de oprit straks :)

Terug
Bovenaan