Kristian: dakloos genieten

Ja hou ik zeker in de gaten. Heeft over het algemeen wel mooie exemplaren staan. Wel vaak wat duurder dan wat ik er aan uit wil geven.
 
Ah, dit zijn de plannen dus; gaaf!
En een cabrio is érg fijn als je er optimaal gebruik van maakt. We missen onze 206cc eigenlijk best wel, dus er komt denk ik wel een keer weer een cabrio voor terug.

Zou eigenlijk wel eens zo'n klassieke SL willen hebben, maar goed: dat is toekomst, en dan zijn ze onbetaalbaar dus ik hou het maar bij dromen.
 
Mijn vrouw zal er vast aan moeten wennen
Een vriendin van ons heeft er een week of 5 één gehad, beviel niet (krap, claustrofobisch met het dak dicht en laag) dus die verlangde snel weer terug naar haar Sportage. Laat haar eerst eens proefrijden in de regen met een dichte kap....

En die 6 cilinders begrijp ik wel.... heb er ook twee.
 
Ja hou ik zeker in de gaten. Heeft over het algemeen wel mooie exemplaren staan. Wel vaak wat duurder dan wat ik er aan uit wil geven.

Hij weet inderdaad wel wat hij er voor moet vragen en weet daarnaast zijn auto's ook bijzonder mooi te presenteren ook al is het qua uitvoering niet altijd heel erg bijzonder.
Toch denk ik dat je er wel nette en betrouwbare auto's koopt, ook niet geheel onbelangrijk aangezien deze categorie Z4's inmiddels toch ook op leeftijd komen.

Voor die zekerheid betaal je dan wel wat inderdaad.
 
Specialist waar mijn 3-serie in onderhoud is heeft een 3.0 staan. Mag ik wel een keer meenemen om te proberen.
Binnenkort maar eens even doen. Gaf al wel aan dat voor dagelijks gebruik een carport/garage of hardtop wel aan te bevelen is.
 
De Z4 is natuurlijk prachtig, maar als het iets praktischer moet zijn wellicht een 4- of 3-serie cabrio? Vooral die voorlaatste 4-serie vind ik erg fraai, zeker voor een cabrio met stalen klapdak (<- ook wel praktisch meende ik?).

(maar als het een zescilinder moet zijn kom je waarschijnlijk al vrij snel bij de 3 uit)
 
Leuke plannen Kristian! zoals je weet rijdt ik jaren een E85 Z4 3.0i, unieke rij ervaring echt geweldig! kan niet anders zeggen, ik heb echt veel auto's gehad maar geen enkele kan tippen aan de E85 wat mij betreft in deze prijsklasse.
Maar ook een auto op leeftijd en waarbij vaak heel erg veel achterstallig onderhoud is toch wel weet ik uit ervaring.
Dit is inmiddels mijn 4e exemplaar en veruit ook de beste, volledig bmw dealer onderhouden tot het moment waarop ik hem kocht. Onderstel is echt een punt van aandacht bij de oude E85 al denk je dat hij wel lekker rijdt zo tijdens een ritje.
Alles van rubbers/dempers/schokbrekers/draagarmen moet je gewoon vervangen als dat nog niet gedaan is.
Verder is het best moeilijk om een echt nette/originele te vinden, interieur heeft erg veel kras gevoelig plastic.
Maar als je dan toch eentje vind heb je wel ultiem rijplezier! Rijdt veel leuker dan een E89.
Zie de prijzen gestaag stijgen van nette originele exemplaren jaar op jaar nu.
Wellicht kunnen we in Juli ergens een ritje maken met de Z4 we wonen niet gek ver bij elkaar vandaan.
 
Leuk, moeten we doen! Binnenkort even een keer wat plannen. Wonen idd redelijk dicht bij elkaar in de buurt en mijn familie woont praktisch om de hoek bij je dus daar kom ik regelmatig.

Liever wat langer zoeken naar een goede dan een afgetrapt ding waar veel geld in gaat zitten om hem netjes te krijgen. Anderzijds is het ook niet de bedoeling om er meer dan 15k voor neer te tellen. Zo mooi en perfect als de jouw zal ie echt nooit zijn/worden.
Bovendien is het (tot nu toe) het plan om hem ook in het winterseizoen te kunnen gebruiken. Dat is met een topexemplaar met lage km-stand al snel zonde.

E89 heb ik ook totaal geen klik mee trouwens.
 
15K zit je al heel snel op tegenwoordig voor een wat nette E85 3.0i.
Maar nogmaals leuke plannen! zeer benieuwd. Doe gerust een PB met wat voorkeur datums dan plannen we eerdaags wat.
 
Ik ga je straks even een PB sturen. Een nette 3.0i met weinig km's kost inderdaad al snel 15k. Ik neem genoegen met de 2.5 en vind 200dkm ook nog wel acceptabel. Perfect hoeft ie niet te zijn, maar motorisch moet ie goed zijn en liefst eerste lak. Interieur natuurlijk ook netjes. Gewoon een eerlijke auto waar niet op bezuinigd is. Aan het merk banden wat eronder ligt kan ik al wel het nodige aflezen.
Dat er in de loop van de tijd wat zaken verbeterd moeten/kunnen worden is ook onderdeel van de hobby.
 
Zeker praktischer. Maar lang zo mooi/leuk niet wat mij betreft en ruim 1500kg.
Geen achterbank betekent dat de 3-serie het drukker krijgt. Die wordt nu alleen gebruikt voor langere ritten naar familie, vakantie etc. Z4 kan prima voor woon-werk verkeer maar om kids naar voetbal te halen/brengen en als boodschappenauto niet geschikt.
 
met slecht weer en sneeuw pakken we natuurlijk de Touring. Zelf ga ik 9 van de 10 keer op de fiets naar het werk. Mocht het toch niet bevallen dan kan ik altijd een koekblik erbij kopen en de Z4 ‘s winters binnen stallen. Maar liever niet. Twee auto’s vind ik wel voldoende.
 
Met regen en sneeuw doet ie het ook wel hoor. En setje velgen met winterbandjes erbij kan nooit kwaad.
Maar 320dkm pfoe...

180dkm is zo'n beetje de kmstand waarbij deze BMWtjes door de mand gaan vallen. Onderhoudstechnisch.
Diverse olie lekkages, bobines, disa's, onderstel, etc etc.
Ik heb de E85 oa met M54B30 en N52B30 gehad. De M54 zoop olie, zoals veel M54's.
De N52 wint het op alle vlakken. ook qua zuinigheid.

De N52B30's zijn er wel vanaf 15k.
Met navi, pdc, sportstoelen, 18 inch kosten ze iets meer, maar dat is het zeker waard.
 
N52 schrijf ik ook zeker niet af, maar is wat complexer.
Als ik puur naar het praktische kijk, ben ik natuurlijk sowieso gek om zo’n ding te kopen en kan ik beter een Up GTI ofzo nemen. Voldoet veel beter als 2e auto. En toch heb ik mijn zinnen op de E85 gezet. Kan zijn dat het rijden tegen gaat vallen, maar dat betwijfel ik. Iets met een roze bril :)
 
Verder wel een leuk exemplaar hoor. Maar de zinnen zijn toch echt gezet op een Z. Na de zomer echt op zoek. Kreeg vanmiddag een appje van mijn vrouw met foto. Ze had er eentje in het dorp gespot. Stiekem vind ze hem ook wel leuk denk ik
 
Ja, zeker doen en de tijd nemen om je favoriete uitvoering te vinden!

Voor de zwarte had ik er trouwens nog één, die ik stiekem nog veel mooier vond. Een grijze met rood leer, zonder ontsierende navi, met mijn favoriete wiel Style 107 en, heel bijzonder, een grijze kap. Met dit exemplaar is zelf rijden helaas niet gelukt, iemand toonde al interesse voor ik 'm goed en wel gepoetst had...

P1440037.jpg
 
Als een MX5 te klein is, pas je dan wel in een Z4?

Ik heb in meerdere generaties MX5 en Z4 proefgezeten en -gereden, maar vond ze altijd te krap voor mij.
Wij hebben daarom toen de keuze gemaakt voor een E93 cabrio.
 
Ja, zeker doen en de tijd nemen om je favoriete uitvoering te vinden!

Voor de zwarte had ik er trouwens nog één, die ik stiekem nog veel mooier vond. Een grijze met rood leer, zonder ontsierende navi, met mijn favoriete wiel Style 107 en, heel bijzonder, een grijze kap. Met dit exemplaar is zelf rijden helaas niet gelukt, iemand toonde al interesse voor ik 'm goed en wel gepoetst had...

P1440037.jpg
Die is schitterend. Sterling Grey met prachtige velgen en rood leer. Deze kleur of evt. zilvergrijs heeft wel de voorkeur.
 
Als een MX5 te klein is, pas je dan wel in een Z4?

Ik heb in meerdere generaties MX5 en Z4 proefgezeten en -gereden, maar vond ze altijd te krap voor mij.
Wij hebben daarom toen de keuze gemaakt voor een E93 cabrio.
Heb tijdje geleden al even proef gezeten bij van Eerde in Terwolde. Pas er wel goed in. Groot verschil met een MX-5 is dat ik mijn lange benen wel kwijt kan. Nog niet geprobeerd of het dak ook dicht kan dus en hoe het rijden bevalt. Als je wat langer bent kijk je toch al snel wat tegen de stijl van de voorruit aan. Binnenkort even testen.
Als je de veertig gepasseerd bent ga je toch een beetje krimpen? ;-)
 
Heb tijdje geleden al even proef gezeten bij van Eerde in Terwolde. Pas er wel goed in. Groot verschil met een MX-5 is dat ik mijn lange benen wel kwijt kan. Nog niet geprobeerd of het dak ook dicht kan dus en hoe het rijden bevalt. Als je wat langer bent kijk je toch al snel wat tegen de stijl van de voorruit aan. Binnenkort even testen.
Als je de veertig gepasseerd bent ga je toch een beetje krimpen? ;-)
Ik heb nog geen krimp gezien, maar wat niet is kan nog komen. Misschien komt er dus ooit nog een roadster. (y)
 
Moet sowieso even kijken naar verschillende typen stoelen. Zonder elektrische verstelling vaak net wat meer ruimte. Kan stoel wat verder naar bodem. Heb in Duitsland al wel een leuke zien staan in de buurt van Munster. Nog geen ton op de klok, sinds 2014 in bezit en zou volgens beschrijving heel netjes moeten zijn. Eerst maar eens lekker op vakantie en daarna maar eens echt kijken. Er zijn er zat. Misschien moet ik Bofkont maar weer eens in een SLK zien te praten.
 
Met regen en sneeuw doet ie het ook wel hoor. En setje velgen met winterbandjes erbij kan nooit kwaad.
Maar 320dkm pfoe...

180dkm is zo'n beetje de kmstand waarbij deze BMWtjes door de mand gaan vallen. Onderhoudstechnisch.
Diverse olie lekkages, bobines, disa's, onderstel, etc etc.
Ik heb de E85 oa met M54B30 en N52B30 gehad. De M54 zoop olie, zoals veel M54's.
De N52 wint het op alle vlakken. ook qua zuinigheid.

De N52B30's zijn er wel vanaf 15k.
Met navi, pdc, sportstoelen, 18 inch kosten ze iets meer, maar dat is het zeker waard.
Niet helemaal eens, een N52 heeft ook zeker zijn pijnpunten en is idd een stukje gecompliceerder.
Het is zeker niet zo dat elke Bmw bij 180.000 door de mand valt, alles valt en staat bij het goed onderhouden en bijhouden. Ik heb trouwens nog nooit een M54 gehad die olie zoop als een malle, al weet ik wel dat ze er wel kunnen zijn.
Ik heb inmiddels al mijn 4e E85 Z4 3.0i dus heb echt wel enige ervaring en daarvoor diverse E36/E46's gehad.
Mijn huidige met 86000 is heel erg fris en neemt nagenoeg geen olie.

Haha Kristian een SLK is sowieso geen optie meer voor mij, ben compleet verslingerd aan de E85, rijdt zoveel fijner/dynamischer.
En als die van mij in de verkoop gaat zal het sowieso geen koopje zijn is een origineel NL exemplaar volledig gedocumenteerd/dealer onderhouden en echt zeer punctueel bijgehouden.
Afgelopen maart nog rondom vers rubber Michelin pilot sport 5.

Prachtig Exemplaar Elco !!

Untitled by bofkont OEM, on Flickr
 
Laatst bewerkt:
Haha zou heel erg leuk zijn Kristiaan.
Jazeker Uwbuurman! 3 weken terug was ik daar een aantal dagen, machtig mooi.
2 dagen lang bij de ring geweest op diverse plaatsen waaronder Brunchen, goed gezien (y)
Omgeving daar trouwens ook geweldig toeren.
 
Volgende week met Bofkont op stap. Heel benieuwd naar het rijden met zo’n Z4. Mocht ik echt enthousiast raken, dan ga ik in september actief op zoek. Heb al wel een aantal leuke exemplaren op het oog, maar geduld is een schone zaak.
 
Dat was mijn idee ook om m'n geduld te bewaren, maar als je er eenmaal één hebt gereden die bevalt en voor jou 'gemaakt' lijkt te zijn, dan wordt dat toch pittig moeilijk. :D
 
Ik kan van de voorpret ook al wel genieten. In gedachten zie ik hem al staan op de oprit achter zijn grote broer. En onder het motto wat goed is komt van ver zal het waarschijnlijk niet de eerste de beste ‘bomvolle Z4 in nieuwstaat’ worden van een handelaar uit Vaassen maar eentje (ver) uit Duitsland. Elke dag even Kleinanzeigen checken.
 
Vanochten een leuke toerrit gemaakt met Bofkont in zijn Z4. Heb zelf ook een heel stuk in deze fantastisch mooie auto mogen sturen. Wat een genot! Rijbeleving is geweldig, de sound van de 3.0 M54 geeft je kippenvel en ik pas er ook gewoon goed in. 20 jaar oud maar het is nog steeds een moderne auto met een goed geisoleerde kap. Geen gerammel of gekraak op slechtere wegen, een heel solide auto.
Ik was echt positief verrast. Geweldig dat Bofkont zijn superstrakke in nieuwstaat verkerende Z4 aan me toevertrouwde.

Eigenlijk ben ik er wel over uit dat ik de praktische, ruime, zuinige, goedkoop rijdende en uiterst betrouwbare Up! maar eens moet omruilen tegen een Z4.







 
Mooi weggetje, waar je die foto's hebt gemaakt. Kan je machtig hard vegen, is maar 60km/h... Op zoek naar BMW #2 dan maar!
 
Maar het grote probleem gaat denk ik wel worden dat je veel moeite zal hebben een goed exemplaar te vinden voor een leuk bedrag of je moet zelf alles gaan vervangen.
 
Zeker gezellig! Gelijk maar de daad bij het woord gevoegd en vanavond de eerste bij een pariculier in Zwolle bekeken. Een zilvergrijze 2.5si met rood leer. Was een leuke goed onderhouden auto die goed reed maar was toch net wat teveel aan gespoten in verleden. Binnenkort eerst maar eens een lakdiktemeter regelen voor de zoektocht.
2.5 is trouwens ook vlot zat. Hangt ook heerlijk aan het gas en klinkt fantastisch. Ja, er zal echt zo’n fijne zescilinder moeten komen.
 
Zo'n Z4 is natuurlijk ook geweldig! 6-cilinder is haast wel een must inderdaad. Mijn E46 had ook zo'n fijne 6-in-lijn, hoe snel auto's ook zijn tegenwoordig, zoiets ga je nooit meer vinden bij moderne auto's.

Heb er ooit ook wel eens met een schuin oog naar gekeken maar gewoon niet handig momenteel als 2e auto en als 3e auto te duur en geen plek. Ik vond het wel tegenvallen dat er veel exemplaren grijs met zwart leer zijn terwijl een Z4 zoveel mooier is in het grijs of zwart met rood leer. Donderblauw met beige leer, etc. En ook veel niet frisse exemplaren terwijl je bij zo'n auto juist overwegend strakke liefhebbersauto's verwacht

Ben benieuwd naar de zoektocht
 
Kleurencombi van de auto van Bofkont vind ik heel mooi hoor, Sterlinggrey met zwart leder. Het zijn auto‘s van inmiddels 20 jaar oud dus wel logisch dat er ook een hoop zijn die wat minder strak zijn. Bedrijf in Terwolde haalt nog regelmatig een smetteloos exemplaar ver uit Duitsland. Zoiets wil ik ook proberen.
Voor ons is een Z4 ook niet de meest praktische auto maar is wel te doen met de F31 ernaast. Die moet dan alleen ook wat kortere stukjes doen en als werkpaard gaan dienen. is ie ook voor gemaak.
 
Ik keek zo'n 6 jaar geleden naar een Z4 en ook toen was het al lastig om echt nette exemplaren te vinden in een leuke kleuren combi. Ze zijn er wel maar die zijn echt heel prijzig. Maar geduld is denk ik wel het sleutelwoord (y)
 
Gave zoektocht! Blijven geweldige auto's.

Ik heb onlangs met hetzelfde idee gespeeld: de e-Golf eruit voor een nette Z4. Maar na een tijdje de markt in de gaten te hebben gehouden lijkt het toch wel erg lastig te zijn om een net en enigszins betaalbaar exemplaar te vinden. Daarnaast was ik zelf ook wat huiverig voor het buitenleven van zo'n Z4. De garage is al gereserveerd voor de motoren.

Toen het idee maar in de ijskast gezet, maar deze berichten en foto's doen de kriebels wel weer oplaaien. Benieuwd waar je uiteindelijk op uit gaat komen. Geduld....
 
Hier moet ie ook het hele jaar buiten verblijven hoor. Kap goed impregneren en evt. een hardtop erop. Roesten doen ze sowieso nauwelijks.
Voor 15k is een nette wel goed te vinden. De 2.5 is een stukje goedkoper als de 3.0 en rijdt ook uitstekend.
Mag in mijn geval ook wel een auto zijn waar wat aan te hobbyen valt. Alleen moet de carrosserie wel strak en niet overgespoten en geplamuurd zijn. Een eerlijke auto met wat gebruikssporen is prima.
 
Terug
Bovenaan