Rammelend dashboardkastje

Guest
Model/uitvoering: Mégane II, 2.0 Dynamique Comfort Automaat
Bouwjaar: 2003
Brandstof: Benzine

Rond de 1.200 toeren gaat mijn dashboardkastje rammelen als een gek. Wanneer ik 'm open laat, is het geluid meteen weg.
Ik heb er al alles uitgehaald, maar er is niets wat er los in ligt. Ook heb ik alle panelen gevoelt, alles zit goed vast.
Rij ik >1.500 toeren dan is het geluid weer weg.

Kent iemand dit probleem? Waar kan ik iets vastzetten/plakken, want het is gruwelijk irritant.

is omdat je auto op die toerental meer trillingen geeft dan een andere toerental.

raad ook aan boven de 1.500toeren te blijven.

iedere auto heeft op een bepaalde toeren tal een trilling of geluid.

mijn heeft bij 1.950 toeren dat de motorafdekplaat trilt.

mijn vader zijn auto heeft op 1.400toeren dat hij een trilling in de koffer heeft.

als je meer toeren draait loopt de auto mooier. bij 6.000toeren heeft de auto geen kans om heen en weer te gaan.

is iets wetenschappelijks. iets met zwaarte kracht en magneten:)

Ik vermoed dat het de sluiting zelf is die rammelt in zijn "slotje".
Probeer eens met een dun stukje keukenpapier het slotje op te vullen en kijk of die rammel er nog steeds is.
Zo niet, iets definitiefs in dat slotje plakken. Probleem opgelost.
Zo wel, verder zoeken naar de plek waar de bak het dashboard raakt. En daar dan iets tussen plakken.

En wat snelle Willy zegt klopt wel, maar dan hoeft het nog niet te rammelen. Niet elke auto heeft een rammel.
En het is natuurlijk ook geen oplossing.

Succes.

Willy heeft iets last van de zelfgemaakte kerstlikeur.

@ tverhoeven Heb je al van dat compressieband geprobeerd? Tape met schuimrubber erop. Dat het deurtje vastklemt als je het dichtdoet.

Terug
Bovenaan