Airco probleem (?) VW Golf 2009

Grannus

Net ingestapt
Hallo,
De airco in mijn Golf 1.4 TSI uit 2009 blaast (vaak na enige tijd niet gebruikt te zijn) soms geen koude maar warme lucht. Na een tijd of wat prutsen (aan/uit, recirculatiestand aan/uit) blaast ie wel weer koude lucht.
Volgens de garage werkt de airco normaal.
Druk zou ook goed zijn.

Is dit normaal?
Indien niet, wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Absoluut geen expert (check m'n topic maar, heb ook problemen met mijn airco, maar een ander); maar wat hier het probleem zou kunnen zijn, is een computerstoornis die de verkeerde temperatuur doorgeeft aan de airco. Absoluut niet zeker, maar aangezien je zegt dat wanneer je op de knoppen tikt je probleem weer even weg is, zou het dus kunnen zijn dat het veranderen van signaal het probleem is. (het kan uiteraard ook een technisch mankement zijn, en dat de airco even heropstarten wat "lucht" geeft om terug te kunnen werken)

Wat ook kan, is dat er in theorie wel voldoende druk is, maar dat er voor praktisch gebruik te weinig is. Heb dit toen ik mijn auto kocht in het begin voorgehad. De computer zei dat er nog genoeg druk was (maar dus niet meer het maximum), maar doordat de druk lager was, werkte de airco minder goed. Airco leeggehaald, vacuüm gezogen en volledig gevuld,en werkt sindsdien perfect (op dat geblaas na: zie topic)

Ik heb hetzelfde probleem gehad in mijn Ibiza, waarbij airco uit en volvolgens weer aan op de koudste stand (tijdelijk) soelaas bood. De garage kon aanvankelijk geen probleem vinden. Airco servicebeurt hielp niets. Uiteindelijk bleek de temperatuursensor stuk.

Terug
Bovenaan