De Nederlandse verkoopcijfers | april 2025 op p. 132

Met nog twee dagen te gaan (1 t/m 29 december):

1. Volkswagen 8.185
2. Hyundai 4.079
3. Tesla 3.990
4. Toyota 2.285
5. Volvo 1.997
6. Audi 1.859
7. Renault 1.448
8. Polestar 1.405
9. Skoda 1.093
10. Kia 990
11. Peugeot 967
12. Mercedes-Benz 810
13. Opel 769
14. Ford 735
15. Seat/Cupra 572
16. Mazda 425
17. Fiat/Abarth 417
18. Nissan 416
19. BMW 360
20. Citroën 264
21. Mini 264
22. Aiways 234
23. Jaguar 183
24. Suzuki 175
25. MG 123
26. Lexus 119
27. Honda 100
28. Mitsubishi 91
29. DS 67
30. Porsche 56
31. Jeep 40
32. Land Rover 27
33. Dacia 23
34. Smart 22
35. Alfa Romeo 21
36. Subaru 14
37. Bentley 3
38. Ferrari 2
39. Lamborghini 1
40. Aston Martin 1
41. Donkervoort 1
42. Morgan 1

Massale zelfregistraties bij Volkswagen (ID.3 - niet de ID.4 die nauwelijks als voorraadauto wordt aangeboden), Hyundai (Kona) en Audi (E-Tron).
 
en, 28.500 BEV + PHEV op een totaal van 34.600.

Die H.Solo toch :)(y)

PS: Het gefröbel op Nederlandse bodem is interessant, maar in het grote geheel spelen ander krachten:
Tesla sloot vandaag op zijn hoogste koers ooit, $694
Marktwaarde 643 miljard.

Musk kan VW Group inmiddels .... 4x kopen.
 
Het duurt 1000 jaar eer je een aandeel Tesla via dividend hebt terug verdiend, Als Tesla gelijk gaat krijgen dat ze wereldwijd de nummer 1 worden in het aantal verkopen van EV's gaat het nog 100 jaar duren voordat je een aandeel Tesla hebt terug verdiend via dividend. Aan de verkoopcijfers van dit jaar is te zien dat Tesla wereldwijd niet de nummer 1 is en de concurrentie is nog maar net begonnen. Misschien de grootste luchtbel ooit ?
 
MWH zei:
En waarom gaat dat ineens zo rap nu? Waarom stappen al die bedrijven plotsklaps over op de ID3 en hebben ze niet voordat die beschikbaar was al voor een concurrent gekozen? Is dat puur door de leaseovermacht van Pon, of strooien ze nog wat met kortingen om er zo veel mogelijk snel kwijt te raken?

Ik vind het wel logisch, maar het zal een combinatie van leveringsmogelijkheden, kosten en representativiteit zijn.
 
Waarom zijn dan niet alle ID-3's die in Duitsland gestald stonden naar Nederland gebracht? Ik begreep dat ze in Duitsland niet echt goed verkopen (las ik hier ergens), dus genoeg om Nederland vol te plempen voor 2021. Tesla leverde vorig jaar ook schip na schip af en daarna kreeg de rest van Europa de mogelijkheid.
 
Tot 1 december 2020 zijn er 83.512 EV's verkocht in Europa, een stijging van 182% en 82.743 PHEV, een stijging van 217%
 
rog zei:
Het duurt 1000 jaar eer je een aandeel Tesla via dividend hebt terug verdiend, Als Tesla gelijk gaat krijgen dat ze wereldwijd de nummer 1 worden in het aantal verkopen van EV's gaat het nog 100 jaar duren voordat je een aandeel Tesla hebt terug verdiend via dividend. Aan de verkoopcijfers van dit jaar is te zien dat Tesla wereldwijd niet de nummer 1 is en de concurrentie is nog maar net begonnen. Misschien de grootste luchtbel ooit ?

ROG, i.d.d. madness in front of our very eyes.

Wat de investment- en pensioenfondsen doen met de inleg van particulieren, overheden en joe name it is HARAKIRI.
Zelfs Elon M. zei bij 300 al "way over valued".

Ondanks dat het aandeel ook nog eens is gesplitst stappen KAMIKAZE piloten nog steeds in deze death trap / money pit / lachgas tank / sink hole.

Ben zeer pro Tesla, de disrupter.
Telsa op de beurs is abnormaal.
Mocht Tesla echter ooit 5.000.000 auto's per jaar verkopen à €2.000.000 per stuk, dan ben ik bereid deze post te rectificeren :cool:

Edit; Tesla vandaag over de $700 per aandeel. The madness continues ;)
 
Daniel, wat bedoel je met H.Solo?:confused:

Piet, hoeveel stonden er dan in Duitsland? Ik heb toch het gevoel dat ze bijna allemaal naar NL gegaan zijn. Zal binnenkort eens kijken of ik de productiedatum kan achterhalen. Kijk bijv naar de labels op de gordels.
 
Ze zijn, m.i. bij VW ergens na de zomervakantie van 2019 begonnen met het produceren. Eind 2019 meldt
https://www.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/volkswagen-ag-elektroauto-id-3-mit-massiven-softwareproblemen-a-1301896.html
dat er al 20k op een parkeerterrein staan. Ondertussen is er wel door geproduceerd mag ik aannemen. En pas eind Q3-2020 zijn de auto's pas uitgeleverd. Er moeten er dan toch nog wel een stuk of wat ergens opgeslagen zijn.
 
De strijd om de eerste drie plekken (YTD) met nog één dag te gaan:

1. Kia Niro 11.883 (+46)
2. Volkswagen ID.3 10.904 (+249)
3. Hyundai Kona 10.597 (+543)

De ID.4, E-Tron, Fiat 500e, Aiways U5 (al 381 stuks deze maand), Seat Mii, I-Pace en Lexus UX e zijn ook (relatief) veel geregistreerd gisteren. Bekende maandelijkse eindsprint van PSA-merken van gisteren en vandaag zal ook nog wel enig effect sorteren voor de elektrische modellen.
 
Barri zei:
Daniel, wat bedoel je met H.Solo?:confused:

Piet, hoeveel stonden er dan in Duitsland? Ik heb toch het gevoel dat ze bijna allemaal naar NL gegaan zijn. Zal binnenkort eens kijken of ik de productiedatum kan achterhalen. Kijk bijv naar de labels op de gordels.

Ik zie in verschillende BEV topics een stortvloed aan Hans Solo reacties.
40 per dag. Man on a (EV) mission, lijkt het
 
Rutger DC zei:
De strijd om de eerste drie plekken (YTD) met nog één dag te gaan:

1. Kia Niro 11.883 (+46)
2. Volkswagen ID.3 10.904 (+249)
3. Hyundai Kona 10.597 (+543)


De ID.4, E-Tron, Fiat 500e, Aiways U5 (al 381 stuks deze maand), Seat Mii, I-Pace en Lexus UX e zijn ook (relatief) veel geregistreerd gisteren. Bekende maandelijkse eindsprint van PSA-merken van gisteren en vandaag zal ook nog wel enig effect sorteren voor de elektrische modellen.


Klasse van de Koreanen, het juiste aanbod voor Nederland.
PSA hoeft niet te 'dumpen' om het CO2 quotum te halen. Dat heeft er al lang en breed binnen - als een van de weinigen.
Pracht eindspurt van EV. 6.000 ID's - mega
 
Daniel de Dion zei:
Barri zei:
Daniel, wat bedoel je met H.Solo?:confused:

Piet, hoeveel stonden er dan in Duitsland? Ik heb toch het gevoel dat ze bijna allemaal naar NL gegaan zijn. Zal binnenkort eens kijken of ik de productiedatum kan achterhalen. Kijk bijv naar de labels op de gordels.

Ik zie in verschillende BEV topics een stortvloed aan Hans Solo reacties.
40 per dag. Man on a (EV) mission, lijkt het
Niet op het forum toch? Laat dat gebral op de frontpage lekker daar.
 
Total Loss in het Autoverkoop 2020 nieuwsbericht: "Mooie 1e plaats voor het duo Corsa/208"
En verrek, hij heeft nog gelijk ook! 15.000 st.
Ondanks de Bijtellings frenzy bij Hyundai/KIA, Tesla en VW blijken normale karretjes nog steeds het populairst.

https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Cijfers/2020/Autoverkopen-december-2020.pdf?ext=.pdf
 
Sja, dan was de 1.6 diesel van PSA ook jarenlang de best verkochte. En de up/mii/Citigo en de c1/107/aygo.
Het is slim gedaan, twee modellen op dezelfde basis die precies genoeg afwijken om een andere doelgroep aan te spreken. Had ik bij Hyundai/Kia ook verwacht voor de EV maar dat is bij de Niro/Kona niet het geval.
 
Barri zei:
Sja, dan was de 1.6 diesel van PSA ook jarenlang de best verkochte. En de up/mii/Citigo en de c1/107/aygo.
Het is slim gedaan, twee modellen op dezelfde basis die precies genoeg afwijken om een andere doelgroep aan te spreken. Had ik bij Hyundai/Kia ook verwacht voor de EV maar dat is bij de Niro/Kona niet het geval.

Eens Barri, de Kolin drieling was feitelijk 10 jaar het best verkochte 'model' in Nederland. Misschiens nu nog wel. PS: HNY.
 
Barri zei:
Sja, dan was de 1.6 diesel van PSA ook jarenlang de best verkochte. En de up/mii/Citigo en de c1/107/aygo.
Het is slim gedaan, twee modellen op dezelfde basis die precies genoeg afwijken om een andere doelgroep aan te spreken. Had ik bij Hyundai/Kia ook verwacht voor de EV maar dat is bij de Niro/Kona niet het geval.
Niro en Kona zijn ook grotendeels hetzelfde. Voornaamste verschil zit in de grotere wielbasis van de eerste en het betere materiaalgebruik.
 
De 208 en Corsa bij elkaar optellen om zo de nummer 1 te kunnen zijn? Wat een onzin o_O. Zullen we dan de A3, Leon, Golf en Octavia ook bij elkaar optellen?
 
MBdoubleyou zei:
De 208 en Corsa bij elkaar optellen om zo de nummer 1 te kunnen zijn? Wat een onzin o_O. Zullen we dan de A3, Leon, Golf en Octavia ook bij elkaar optellen?[/quotI

Je hebt zoooo gelijk MBMWAudi!
Maat ja, Total Loss deed het, en met zo'n naam kun je weinig anders verwachten
 
Daniel de Dion zei:
MBdoubleyou zei:
De 208 en Corsa bij elkaar optellen om zo de nummer 1 te kunnen zijn? Wat een onzin o_O. Zullen we dan de A3, Leon, Golf en Octavia ook bij elkaar optellen?[/quotI

Je hebt zoooo gelijk MBMWAudi!
Maat ja, Total Loss deed het, en met zo'n naam kun je weinig anders verwachten

Ach Daniel/RickM, toch! Ga je nu hier net zo kinderachtig doen als in die PB's die je me stuurt?
 
MBdoubleyou zei:
De 208 en Corsa bij elkaar optellen om zo de nummer 1 te kunnen zijn? Wat een onzin o_O. Zullen we dan de A3, Leon, Golf en Octavia ook bij elkaar optellen?

Alternative facts. Ik vind het wel creatief gevonden. :)
 
MBdoubleyou zei:
Daniel de Dion zei:
MBdoubleyou zei:
De 208 en Corsa bij elkaar optellen om zo de nummer 1 te kunnen zijn? Wat een onzin o_O. Zullen we dan de A3, Leon, Golf en Octavia ook bij elkaar optellen?[/quotI

Je hebt zoooo gelijk MBMWAudi!
Maat ja, Total Loss deed het, en met zo'n naam kun je weinig anders verwachten

Ach Daniel/RickM, toch! Ga je nu hier net zo kinderachtig doen als in die PB's die je me stuurt?

Het PM waarin ik je vroeg wie Rick was?
Met het gevolg dat jij mij een kleuter noemde?
Waarin ik jou meldde dat je een PM kreeg zodat ik goedwillenden in dit topic niet lastig hoefde te vallen?
Waarbij ik gebruik maakte van het versturen van een PM omdat Autoweek die mogelijk biedt?

Dat PM?
Zie je de ruis?
Grow up knul, 't is al 2021
 
Gelukkig nieuwjaar allemaal allereerst! :)

December 2020

Zoals we gewend zijn de laatste jaren is december vooral een eindejaarssprint voor elektrische auto's in verband met naderende, minder gunstige bijtellingsregels in het nieuwe jaar. In december 2020 kwamen de registraties 2,9% hoger uit dan in december 2019. December 2019 was vooral de maand van de Tesla Model 3 en in mindere mate de Audi E-Tron. In december 2020 ging de Volkswagen ID.3 aan de leiding, gevolgd door de Hyundai Kona, Tesla Model 3, Volkswagen ID.4, Audi E-Tron, Volvo XC40 en Polestar 2.

28207.jpg


1. Volkswagen 9.291
2. Hyundai 4.920
3. Tesla 4.149
4. Toyota 2.697
5. Audi 2.401
6. Volvo 2.343
7. Peugeot 1.870
8. Renault 1.646
9. Skoda 1.468
10. Polestar 1.468
11. Opel 1.356
12. Kia 1.164
13. Ford 979
14. Mercedes-Benz 966
15. Seat/Cupra 813
16. Fiat/Abarth 692
17. Citroën 593
18. Nissan 586
19. BMW 554
20. Mazda 510
21. Jaguar 404
22. Aiways 383
23. Mini 354
24. Lexus 224
25. MG 181
26. Suzuki 180
27. Honda 116
28. DS 112
29. Mitsubishi 94
30. Porsche 68
31. Jeep 62
32. Land Rover 40
33. Dacia 30
34. Smart 27
35. Alfa Romeo 22
36. Subaru 14
37. Bentley 3
38. Ferrari 2
39. Lamborghini 1
40. Aston Martin 1
41. Donkervoort 1
42. Morgan 1
43. SsangYong 1

De ID.3, Kona, Model 3, ID.4, E-Tron, XC40 en Polestar 2 gingen dus aan de leiding. De ID.4 maakte een spetterend debuut en was in december 2020 populairder dan bijvoorbeeld de Peugeot 3008 in heel 2020, lange tijd een van de meest succesvolle SUV's in zijn klasse. Ik heb het idee dat zelfregistraties bij Volkswagen niet zo'n enorme rol spelen, het zelfregistratiekanon lijkt de Audi E-Tron. Als ik op gaspedaal.nl als zoektermen bouwjaar vanaf 2020, elektrisch en maximaal 5.000 kilometer invoer, krijg ik 859 ID.3's en 58 ID.4's, wat slechts 7,8% respectievelijk 2,4% van de in 2020 geregistreerde exemplaren is. In het geval van de Audi E-Tron staan er liefst 1.042 stuks te koop. Audi registreerde maar liefst 58,7% van de E-Tron-jaarregistraties in december, namelijk 2.211 stuks. De Jaguar I-Pace deed op iets kleinere schaal hetzelfde: ineens waren er 403 nieuwe registraties in december 2020, tegen slechts 63 (!) registraties in de eerste elf maanden van 2020.

mg-4716-2fad44.jpg


Opvallend hoge posities waren er naast de ID.3 (#1), Kona (#2, record), Model 3 (#3), ID.4 (#4), E-Tron (#5) en de Polestar 2 (#7, record), voor de Fiat 500 (stijgt dankzij nieuwe generatie, dus de EV, naar #14), dus de I-Pace (#20), de Aiways U5 maakt een spectaculair debuut en doet het niet veel slechter dan in China (#22), de Seat Mii (#23), Skoda Citigo (#28), Mercedes-Benz EQC (#33, record), Lexus UX (#45, record met dank aan EV), DS 3 Crossback (#62, record met dank aan EV), Kia Soul (#69, record), de nieuwe Citroën C4 komt binnen (#71), Volvo XC90 (#77), Hyundai Nexo (waterstofrecord op #85 - Nederland is überhaupt de grootste Europese afzetmarkt voor de Nexo), Honda e (#87, record), de Mercedes-Benz GLE (#106) en niet vaak in de lijst, de Alfa Romeo Giulia (#117). Verder waren veel elektrische personenbusjes in trek: de Mercedes-Benz Vito/V-klasse/EQV op #44 (record vermoed ik) en de Opel Vivaro/Zafira (#105).

694


Nieuw (<12 maanden op de markt) en niet in de modellenlijst (<40 registraties) zijn de Aston Martin DBX (1 registratie); Ford Explorer (5 registraties); Hyundai Tucson (6 registraties); Land Rover Defender (2 registraties); Mercedes-Benz GLS (1 registratie); Suzuki Across (1 registratie) en Swace (eerste 3 registraties) en de Toyota ProAce City Verso (7 registraties).

1. Volkswagen ID.3 6.083
2. Hyundai Kona 4.526
3. Tesla Model 3 3.938
4. Volkswagen ID.4 2.408
5. Audi E-Tron 2.211
6. Volvo XC40 2.064
7. Polestar 2 1.468
8. Toyota Yaris 1.098
9. Opel Corsa 895
10. Peugeot 208 836
11. Kia Niro 788
12. Peugeot 2008 709
13. Toyota Aygo 691
14. Fiat 500 644
15. Renault Clio 511
16. Ford Fiesta 488
17. Renault Captur 482
18. Toyota Corolla 415
19. Renault Zoe 413
20. Jaguar I-Pace 403
21. Skoda Octavia 400
22. Aiways U5 383
23. Seat Mii 349
24. BMW i3 347
25. Mini Hatch/Cabrio 337
26. Nissan Leaf 314
27. Opel Crossland X 308
28. Skoda Citigo 302
29. Ford Focus 292
30. Seat Leon 279
31. Toyota C-HR 276
32. Volkswagen Golf 248
33. Mercedes-Benz EQC 239
34. Mazda MX-30 237
35. Skoda Kamiq 234
36. Citroën C3 228
37. Hyundai Ioniq 218
38. Kia Picanto 212
39. Volkswagen Up 194
40. Toyota RAV4 193
41. Citroën C1 189
42. MG ZS 181
43. Skoda Fabia 171
44. Mercedes-Benz Vito/V-klasse/EQV 171
45. Lexus UX 170
46. Peugeot 108 169
47. Ford Puma 152
48. Volkswagen Polo 151
49. Nissan Qashqai 143
50. Renault Twingo 142
51. Mercedes-Benz A-klasse 132
52. Volvo S60/V60 125
53. Skoda Scala 111
54. Tesla Model S 106
55. Peugeot 3008/5008 105
56. Tesla Model X 105
57. Nissan Juke 98
58. Skoda Kodiaq 96
59. Suzuki Swift 94
60. Mercedes-Benz CLA 92
61. Skoda Karoq 89
62. DS 3 Crossback 87
63. Hyundai i10 86
64. Volvo XC60 84
65. Seat Ibiza 80
66. Renault Mégane 79
67. Mazda CX-5 79
68. Opel Grandland X 78
69. Kia Soul 74
70. Mercedes-Benz C-klasse 70
71. Citroën C4 67
72. Audi A3 66
73. Volkswagen T-Roc 65
74. Skoda Superb 65
75. Mazda2 65
76. Suzuki Ignis 61
77. Volvo XC90 58
78. Volkswagen T-Cross 56
79. Citroën C5 Aircross 56
80. Volkswagen Tiguan 55
81. Mercedes-Benz GLA 55
82. Seat Arona 53
83. Mazda CX-30 51
84. Porsche Taycan 51
85. Hyundai Nexo 51
86. Mazda CX-3 49
87. Honda e 47
88. Honda Jazz 46
89. Mercedes-Benz Sprinter 46
90. Mercedes-Benz B-klasse 44
91. Jeep Compass 44
92. Kia Ceed 43
93. Opel Astra 43
94. Mitsubishi Outlander 41
95. BMW 3-serie 39
96. Mitsubishi Space Star 38
97. Kia Stonic 36
98. Fiat Panda 36
99. Seat Ateca 35
100. Mercedes-Benz GLC 33
101. Lexus CT 33
102. BMW X5/X6 30
103. Mercedes-Benz E-klasse 30
104. BMW 1-serie 28
105. Opel Vivaro/Zafira 27
106. Mercedes-Benz GLE 25
107. DS 7 Crossback 25
108. Mazda3 24
109. Audi A4 23
110. BMW 2-serie Active/Gran Tourer 23
111. Hyundai i20 23
112. Peugeot 308 22
113. Audi A1 21
114. Peugeot 508 21
115. Nissan Micra 20
116. Mercedes-Benz GLB 20
117. Alfa Romeo Giulia 20

[size=x-small]Cijfers: RDC
Foto's: Autozine.nl / Autowereld.com / AD.nl[/size]


De eindejaarslijstjes per segment zullen pas aan het einde van deze maand volgen.
 
Beste wensen retour Rutger

Kranig stukje huisvlijt, en dat op nieuwjaarsdag.
Nu maar hopen dat iedereen beseft dat de cijfers van Nederland een druppel op de gloeiende plaat zijn.

Benieuwd waar de markt eind 2021 staat t.a.v. EV penetratie - alle merken introduceren nieuwe modellen in populaire prijsklassen en segement.
Tegen de 35% gok ik (€50 Warchild)
 
@Rutger, Dat de ID4 niet te koop staat wil niet zeggen dat ze echt verkocht zijn. Misschien staan de ID's 4 klaar bij de importeur zijn eigen leasemij. om in Januari en Februari aan te kunnen bieden tegen nog de lage bijtelling om zo de concurrent in lease land voor te kunnen blijven.
 
Zafi18 zei:
@Rutger, Dat de ID4 niet te koop staat wil niet zeggen dat ze echt verkocht zijn. Misschien staan de ID's 4 klaar bij de importeur zijn eigen leasemij. om in Januari en Februari aan te kunnen bieden tegen nog de lage bijtelling om zo de concurrent in lease land voor te kunnen blijven.

Dat zou dom zijn, een auto die gekocht is kost geld. Maar daarnaast is het een non discussie want een auto telt maar één keer mee in de verkopen
 
speedtouch zei:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2054402624/volkswagen-weer-favoriet-zakelijke-rijder

't Is ID van voor tot achter, in alle Nederlandse autotopics gaat het over VW.
Geen woord over die dappere Gallische EV smurf die achteloos de records aaneenrijgt:

Zoe was in 2020 Europa's best verkochte EV (90.000 st)
Zoe was afgetekend de nummer E in Duitsland (30.000 st)

https://www.automobilwoche.de/article/20210104/NACHRICHTEN/301049970/-erneut-e-auto-nummer-eins-renault-verdreifacht-absatz-des-zoe-in-deutschland
 
Nee, omdat die Zoé met de Duitse subsidies geen drol kost. Niet omdat het nou per se zo'n goede EV is.
 
Barri zei:
Misschien omdat die Zoe in NL pas op plek 17 staat? :rolleyes:

??

Zoe speelt in het Nederlandse lease geweld weinig klaar.

NL en NOO werden overspoeld door ID's.
Redenen bekend

Maar ondanks de aanwezigheid van de ID3 sinds Sept. bleef de Zoe in grote markten als DUI, FR, IT en Spanje meer verkopen dan de ID.
Vermoed dat verkoop aan particulieren / private lease daarvoor verantwoordelijk voor is.

In NL heeft PON 10.000 ID's in zijn mik geschoven gekregen waarvan een aanzienlijk deel naar LP's is gegaan.
Gekentekend vóór 31-12. Kopers volgen in 2021.
 
LM 1 zei:
Nee, omdat die Zoé met de Duitse subsidies geen drol kost. Niet omdat het nou per se zo'n goede EV is.

Blijkbaar goed genoeg om in de rest van Europa 60.000 stuks te verkopen. De Zoe is een prima EV. Renault heeft 'm de juiste update gegeven in afwerking en accucapaciteit. De Zoe is zuinig, heeft een goede actieradius en is zeer snel te laden aan een gewone laadpaal.

Knappe prestatie van Renault en die mag inderdaad best eens even genoemd worden.
 
Maar waarom moet het in de nieuwsgeving dan nu ineens om de Europese of Duitse registraties gaan? De Zoe is in NL gewoon niet zo relevant.
In Duitsland kon je m in de PL voor €29 per maand rijden omdat de overheid wat beginnersfoutjes heeft gemaakt met de subsidie, maar dat is voor de gemiddelde Nederlander niet relevant (was alleen een leuk nieuwsberichtje om de 'opmerkelijk' rubriek mee te vullen).
En ook niet relevant in dit topic over de Nederlandse registratiecijfers.
 
Barri zei:
Maar waarom moet het in de nieuwsgeving dan nu ineens om de Europese of Duitse registraties gaan? De Zoe is in NL gewoon niet zo relevant.
In Duitsland kon je m in de PL voor €29 per maand rijden omdat de overheid wat beginnersfoutjes heeft gemaakt met de subsidie, maar dat is voor de gemiddelde Nederlander niet relevant (was alleen een leuk nieuwsberichtje om de 'opmerkelijk' rubriek mee te vullen).
En ook niet relevant in dit topic over de Nederlandse registratiecijfers.

Ai.:eek:
Barri van de leg door wat context.

Open AW, en zie, dagelijks een stroom aan ID berichten en ID foto's
Men zou zo maar kunnen denken dat de EV een Idee is van VW, maar dat is buiten NL iets anders.

Los daarvan Barri, zal trachten rekening te houden met jouw Ordnung muss Sein principe.
NL bij NL, Buitenland bij Buitenland
 
Daniel de Dion zei:
Week 1 2021 ........ nul ID's

Het wachten is op een nieuwe boot.

https://www.kentekenradar.nl/

Natuurlijk, als je nu een ID3 koopt neem je een voorraadauto die vorige week op kenteken is gezet.
 
Eind van het jaar kan je geen conclusies trekken, begin van het jaar ook niet. Pas na enkele maanden kunnen we wat zinnigs zeggen over het succes van de ID.3
 
Daniel de Dion zei:
Week 1 2021 ........ nul ID's

Het wachten is op een nieuwe boot.

https://www.kentekenradar.nl/

Nu haal je dingen door elkaar, de Tesla 3 komt altijd van een boot, de ID's komen van gigantische parkeerterreinen :)
 
Total Loss zei:
Daniel de Dion zei:
Week 1 2021 ........ nul ID's

Het wachten is op een nieuwe boot.

https://www.kentekenradar.nl/

Nu haal je dingen door elkaar, de Tesla 3 komt altijd van een boot, de ID's komen van gigantische parkeerterreinen :)

Echt? Ik dacht dat Tesla's met OF de Hyperloop OF een SpaceX raket kwamen!
Wat weet ik weinig zeg :rolleyes::)
 
Start van januari (1 t/m 8 januari): Golf van de vier Volkswagen AG MQB-C-segment modellen het minst populair... Moest het even vastleggen, best opmerkelijk. :)

7 Skoda Octavia 259
11 Audi A3 241
14 Seat Leon 225
17 Volkswagen Golf 207

(MQB A0)

109 Skoda Scala 22
 
1-20 januari 2021:
1. Volkswagen 2.513 10,39
2. BMW 2.385 9,86
3. Volvo 1.777 7,35
4. Skoda 1.612 6,66
5. Ford 1.589 6,57
6. Kia 1.589 6,57
7. Toyota 1.385 5,73
8. Mercedes-Benz 1.321 5,46
9. Peugeot 1.239 5,12
10. Audi 1.069 4,42
11. Seat/Cupra 1.004 4,15
12. Opel 955 3,95
13. Suzuki 871 3,60
14. Renault 842 3,48
15. Mini 770 3,18
16. Mazda 647 2,67
17. Citroën 503 2,08
18. Mitsubishi 377 1,56
19. Hyundai 362 1,50
20. Nissan 305 1,26
21. Porsche 294 1,22
22. Fiat/Abarth 161 0,67
23. Jeep 102 0,42
24. Land Rover 93 0,38
25. Honda 81 0,33
26. Dacia 74 0,31
27. MG 57 0,24
28. Lexus 37 0,15
29. Polestar 36 0,15
30. Subaru 34 0,14
31. Jaguar 24 0,10
32. Bentley 16 0,07
33. Alfa Romeo 14 0,06
34. DS 11 0,05
35. Tesla 10 0,04
36. Smart 7 0,03
37. Ferrari 5 0,02
38. Aston Martin 5 0,02
39. McLaren 3 0,01
40. Rolls-Royce 3 0,01
41. Seres (DFSK) 2 0,01
42. Lamborghini 2 0,01
43. Maserati 1 0,00
44. Lotus 1 0,00
TOTAAL 24.188

Grote winnaar in top 10 is voorlopig Skoda, dat nog zonder Enyaq, maar met dank aan de Octavia 2,2 procentpunt stijgt ten opzichte van heel januari 2020. Volkswagen verliest maar liefst 4,5 procentpunt. De PSA-merken maken altijd een eindsprint, dus het is nog moeilijk daar iets over te zeggen, al lijkt DS een heel slechte start te maken. Renault mag zich wel zorgen maken. Andere winnaars: Suzuki (verlengde garantietermijn, komst Swace), Mini, Mazda (scoorde vorig jaar slecht doordat diverse modellen zoals CX-3 niet geleverd konden worden in verband met strengere emissienormen), Porsche, Jeep (had vorig jaar hetzelfde probleem als Mazda met volumemodel Compass), Polestar (nieuw) en exoten zoals Bentley en Ferrari. Andere verliezers zijn Hyundai (transitiefase diverse nieuwe modellen, maar ook omdat modellen die zouden moeten scoren, zoals de i10, dat nalaten) en Nissan (verouderd productgamma, te beperkt aanbod motoren in de relatief verse Juke en Micra, geen prijsverlagingen voor Leaf terwijl het model daar om schreeuwt nu de concurrentie massaal langszij komt), Fiat (kan nog weleens stunten aan het einde van de maand), Dacia (transitiefase), Jaguar (idem door komst belangrijke nieuwe plug-in hybrides) en Lexus (verwaarloosd merk).
 
Huh? BMW op 2... bijzonder. Dat Hyundai zelfs minder scoort dan Mazda is ook wel erg opvallend
 
Terug
Bovenaan