A
Anoniem
Guest
En nu alle belastingvoordelen weg en het ziet er weer compleet anders uit 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
LM 1 zei:Ben benieuwd naar je analyse! Had verwacht dat de Model 3 uit de top 50 zou verdwijnen na die enorme score maar dat valt toch mee.
Rutger DC zei:Moet ik nog wat zeggen over de Opel Karl?
LM 1 zei:Altijd leuk. Zag dat ie in Denemarken al een tijdje geleden uit het gamma is gehaald, terwijl de Karl daar na Italië en Nederland het beste verkocht.
Volt zei:Top 10 april elektrische personenauto's
1. TESLA MODEL 3 464
2. KIA NIRO 354
3. HYUNDAI KONA 351
4. NISSAN LEAF 250
5. VOLKSWAGEN GOLF 206
6. BMW I3 172
7. RENAULT ZOE 113
8. HYUNDAI IONIQ 63
9. AUDI E-TRON 55
10. OPEL AMPERA-E 32
Totaal 2121, is plus 156 procent t.o.v. april 2018 (830).
bron: opendata.rdw.nl
Barri zei:De Golf valt ook nog mee, die moet nog even een jaartje mee lijkt het. Die zal ongetwijfeld nog wel iets onderuit gaan.
Opvallend hoe weinig bedrijven zich bezighouden met elektrisch en dat de Koreanen, op dit moment, duidelijk voorop lopen qua aantallen.Volt zei:Top 10 mei elektrische personenauto's
1. HYUNDAI KONA 392
2. KIA NIRO 351
3. TESLA MODEL 3 342
4. VOLKSWAGEN GOLF 211
5. RENAULT ZOE 166
6. BMW I3 145
7. AUDI E-TRON 138
8. NISSAN LEAF 109
9. HYUNDAI IONIQ 102
10. JAGUAR I-PACE 24
Totaal 2060, is plus 77 procent t.o.v. mei 2018 (1164).
bron: opendata.rdw.nl
Rutger DC zei:@ Volt: Hoe vind je die cijfers? Ik zou graag de verkoopcijfers van alle auto's in mei vinden, zeker aangezien de BOVAG en RAI de cijfers nog niet hebben gepubliceerd (weekend...).
Total Loss zei:Denk dat de Opel Karl en Opel Karl Rocks gewoon bij elkaar geteld moeten worden, oftewel dan staat de Karl op plek 2. ( totaal 1.001 stuks ).
Is geen compleet ander model, puur een andere uitvoering/uitrusting.
Carfanatic zei:36 Mirai, lijkt me wat veel?
Rutger DC zei:Ongelooflijk hoe visionair Honda toch is, die de Jazz Hybrid niet in Europa verkoopt... Maar goed, ik val in de herhaling.![]()
Carfanatic zei:36 Mirai, lijkt me wat veel?
Rutger DC zei:Graag gedaan, Total Loss, Don Klepp en Jamiro.
Er staat hier nu toevallig een blauwe Opel Karl Rocks voor de deur geparkeerd, zo'n Rocks is best een leuk ding. De meeste cross-uitvoeringen verkopen voor geen meter omdat ze te duur zijn, maar de Opel heeft het altijd opvallend goed gedaan. Zie afgelopen maand, toen er van de 1.001 Karls 233-Rocks uitvoeringen werden verkocht. Da's meer dan de Suzuki Ignis. De standaard Karl vind ik een volwassen auto om te zien, optisch een kleine Corsa en optisch groter dan een 108, Twingo of Up. Maar heel spannend is 'ie inderdaad niet, vooral het front had wel wat vlotter gemogen.
Dacia gaat op Europees niveau echt als een speer (de Duster kwam bijvoorbeeld de Italiaanse Top 5 binnen in maart van dit jaar), in Nederland wil het door de hoge BPM op de modellen allemaal niet zo vlotten.
Bedankt voor de aanvulling met betrekking tot de Forester!
Barri zei:Dank voor je bijdrage weer, DC!
Zou de markt voor de Tesla Model 3 al aan het verzadigen raken, of zijn er weer levertijden? Aantallen lopen wel wat terug.
.
Barri zei:De Karl, dat is wel een topscore ja. Als huurauto misschien? Want ik kan niet zeggen dat ik ze vaak zie...
LM 1 zei:Barri zei:De Karl, dat is wel een topscore ja. Als huurauto misschien? Want ik kan niet zeggen dat ik ze vaak zie...
Dan kijk je niet goed want ik zie ze echt veel rijden. Overigens verkoopt de Karl toch al jaren goed, dus ik snap de plotselinge verbazing niet zo goed.
De cross-over van Opel doen het ook goed. Gisteren op de snelweg nog in 10 minuten tijd 3 x Grandland gezien en ook de Crossland regelmatig voorbij zien komen.
Ook de Focus zie ik al erg vaak verschijnen.
Don Klepp Zeijcker zei:"Dan kijk je niet goed". Toemaar. Een Opel fan ziet op iedere straathoek een Commodore, een Ford liefhebber 5x daags een Mustang. Zo werkt het doorgaans.
De standaard Karl vind ik een volwassen auto om te zien, optisch een kleine Corsa en optisch groter dan een 108, Twingo of Up. Maar heel spannend is 'ie inderdaad niet, vooral het front had wel wat vlotter gemogen.
Het kan al per straat verschillen. In mijn straat Mercedes E, BMW 3 Volvo V70 en Tesla S. De straat achter mij is de duurste auto een Honda Jazz. De straat daarachter is het hooguit een VW Golf van 3 generaties oud.Barri zei:Ik zie echt weinig Karls hoor, ik zie meer Model 3'sMaar dat kan ook de regio liggen.
Zo fietste ik gisteren door een straat waar Mercedes, Bentley, Porsche en Mini de benchmark zijn... Geen Karl te zien daar!![]()
Ik zie dat ze inmiddels allemaal zijn geëxporteerd, dus van een voorraadje aanleggen lijkt geen sprake te zijn geweest. Maar wat is er dan aan de hand? Het vertekent in ieder geval de cijfers, want van de 42 Foresters die op kenteken zijn gezet vallen er dus al gelijk 25 (dus bijna 60%!) af.louisz zei:Die Foresters zijn de reguliere maandelijkse verkopen plus 25 in een doorlopende reeks van ZH-267-R t/m ZH-291-R, die volgens de Autoweek kentekencheck op naam staan van de importeur. Het lijkt erop alsof vast een voorraadje is aangelegd, en dat lijkt dus te duiden op het nieuwe model.
Total Loss zei:Zeker de Rocks uitvoering van de Karl ziet er echt wel leuk en relatief stoer uit.
D Elzinga zei:Total Loss zei:Zeker de Rocks uitvoering van de Karl ziet er echt wel leuk en relatief stoer uit.
Zo jammer dat daarvan de achterbumper geheel zwart ongespoten plastic is, en de voorbumper niet. Dat irriteert me echt mateloos elke keer als ik zo'n ding zie.
D Elzinga zei:Total Loss zei:Zeker de Rocks uitvoering van de Karl ziet er echt wel leuk en relatief stoer uit.
Zo jammer dat daarvan de achterbumper geheel zwart ongespoten plastic is, en de voorbumper niet. Dat irriteert me echt mateloos elke keer als ik zo'n ding zie.