Mechanix
Kilometervreter
Inmiddels wordt er al jaren gebruik gemaakt van driecilinders met turbo die toch vrij grote auto's moeten voortslepen. Ook de occasiemarkt wordt inmiddels overspoeld met auto's met dit soort motoren. Stel, je zoekt een redelijke gezinsauto voor circa € 15k, dan kom je al snel uit bij een downsizertje. Wat is de beste? Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan.
PSA 1.2 Puretech: als ik Kassa mag geloven verschrikkelijk slecht, brekende natte D-riemen schijnen schering en inslag te zijn.
Ford 1.0 Ecoboost: beter dan de Puretech, maar niet klachtenvrij. Brekende natte D-riemen en issues met het koelsysteem zijn voorkomend.
VAG 1.0 TSI: een betrouwbare en storingsvrije motor voor zover ik kan terugvinden. Heeft deze auto een distributieketting?
GM 1.0 Ecotec: deze motor heeft schijnbaar een distributieketting die kan oprekken, maar is zover ik terug kan vinden redelijk betrouwbaar.
Renault 0.9 TCe: volgens mij redelijk klachtenvrij?
Suzuki 1.0 Boosterjet: betrekkelijk nieuwe motor waar ik nog weinig over kan vinden, maar Suzuki doet het meestal wel goed.
Kia 1.0 T-GDI: ook Oosterse betrouwbaarheid zou ik denken?
Wat vinden jullie de beste downsizer en waarom?
PSA 1.2 Puretech: als ik Kassa mag geloven verschrikkelijk slecht, brekende natte D-riemen schijnen schering en inslag te zijn.
Ford 1.0 Ecoboost: beter dan de Puretech, maar niet klachtenvrij. Brekende natte D-riemen en issues met het koelsysteem zijn voorkomend.
VAG 1.0 TSI: een betrouwbare en storingsvrije motor voor zover ik kan terugvinden. Heeft deze auto een distributieketting?
GM 1.0 Ecotec: deze motor heeft schijnbaar een distributieketting die kan oprekken, maar is zover ik terug kan vinden redelijk betrouwbaar.
Renault 0.9 TCe: volgens mij redelijk klachtenvrij?
Suzuki 1.0 Boosterjet: betrekkelijk nieuwe motor waar ik nog weinig over kan vinden, maar Suzuki doet het meestal wel goed.
Kia 1.0 T-GDI: ook Oosterse betrouwbaarheid zou ik denken?
Wat vinden jullie de beste downsizer en waarom?