family
Net ingestapt
Ik rijdt zo'n 50Kkm per jaar en ook regelmatig veel op 1 dag.
Daarnaast altijd stationwagen gekozen ivm grote achterbak en ruimte.
Vanwege bovenstaande altijd 'geroepen' dat ik als een van de laatste naar EV zou overstappen.
Als laatste 2 (lease) auto's De VW Passat station (full-option) gekozen en altijd fijn gevonden muv de acceleratie; 150PK is echt te weinig voor deze grote auto.
Nu komt na de zomer het moment dat ik mijn Passat moet inleveren en een nieuwe auto moet gaan bestellen, maar de markt is best veranderd:
- Weinig (betaalbare) potente benzinemoteren meer en plugin-hybride is bij ons niet toegestaan
- Daarnaast zijn alle auto's nog weer flink duurder geworden (mijn huidige Passat was 58K maar komt nu al op 70K)
Kortom ik kan niets leuks vinden wat echt voldoet aan al mijn wensen.
Als er toch heftige compromissen moeten worden gesloten, kan ik dat wellicht met EV ook doen?
Dus......
Wat zijn interessante EV's voor mij?
Mijn eisen(wensen):
- Bagageruimte waar bijvoorbeeld een grote fiets makkelijk in past (ter voorbeeld)
- Compleet en ruim interieur
- Sporadisch ook 3 volwassenen op de achterbank (ritten korter dan een uur)
- Kilometervreter (comfortabel en maximale actieradius)
- Vlot ivm regelmatige buitenlandse trips (<8s/100kmh, >180kmh)
- Tot 60k-65k euro
- Alles moet goed werken; vlot en intuitief infotainment/bediening
- Betrouwbare techniek/software zonder gezeik
Mijn indruk is dat veel EV's in dit segment nog wat kleine bagageruimte hebben maar misschien is de praktijk anders?
Verder hebben een aantal EV's wel erg zuinig begrensde topsnelheid
Wie heeft goede tips/ervaringen?
Daarnaast altijd stationwagen gekozen ivm grote achterbak en ruimte.
Vanwege bovenstaande altijd 'geroepen' dat ik als een van de laatste naar EV zou overstappen.
Als laatste 2 (lease) auto's De VW Passat station (full-option) gekozen en altijd fijn gevonden muv de acceleratie; 150PK is echt te weinig voor deze grote auto.
Nu komt na de zomer het moment dat ik mijn Passat moet inleveren en een nieuwe auto moet gaan bestellen, maar de markt is best veranderd:
- Weinig (betaalbare) potente benzinemoteren meer en plugin-hybride is bij ons niet toegestaan
- Daarnaast zijn alle auto's nog weer flink duurder geworden (mijn huidige Passat was 58K maar komt nu al op 70K)
Kortom ik kan niets leuks vinden wat echt voldoet aan al mijn wensen.
Als er toch heftige compromissen moeten worden gesloten, kan ik dat wellicht met EV ook doen?
Dus......
Wat zijn interessante EV's voor mij?
Mijn eisen(wensen):
- Bagageruimte waar bijvoorbeeld een grote fiets makkelijk in past (ter voorbeeld)
- Compleet en ruim interieur
- Sporadisch ook 3 volwassenen op de achterbank (ritten korter dan een uur)
- Kilometervreter (comfortabel en maximale actieradius)
- Vlot ivm regelmatige buitenlandse trips (<8s/100kmh, >180kmh)
- Tot 60k-65k euro
- Alles moet goed werken; vlot en intuitief infotainment/bediening
- Betrouwbare techniek/software zonder gezeik
Mijn indruk is dat veel EV's in dit segment nog wat kleine bagageruimte hebben maar misschien is de praktijk anders?
Verder hebben een aantal EV's wel erg zuinig begrensde topsnelheid
Wie heeft goede tips/ervaringen?