B Hoogland
Startmotor
Goededag allen,
Momenteel ben ik in het bezit van een Renault Megane uit 2013 met het 1.2tce blok. Deze staat nu ter reparatie bij de garage waar ik de auto heb aangekocht, de compressie in cilinder 3 is verdwenen. Ik vond het al eng om een downsize turbo motortje te kopen, maar omdat de onderhoudshistorie aansluitend was (ketting is in april dit jaar vervangen en er is een inwendige olielekkage verholpen) heb ik het er toch op gegokt.
Nu anderhalve maand later staat de Renault dus (gelukkig nog onder de garantie) bij de garage en ben ik bang dat ik een foute keuze heb gemaakt. Had ik toch bij de downsize motoren vandaan moeten blijven? En wat dan? Ik twijfel om op zoek te gaan naar een andere auto maar met mijn budget en wensen kom je niet bij de meest betrouwbare jaren uit.
*Budget: €11.000 (incl. Inruil Renault)
*Segment: Minimaal c-segment station of SUV
*Gezinssamenstelling: 2 volwassenen waarvan 1 nu 36
weken zwanger.
*Harde eis opties: Cruise control, Climate control, minimaal
trekgewicht van 1200 kg, Stoelen met goede steun (vriendin
heeft scoliose)
* Nice to have: Key less go, Memory seats (We schelen 30 cm
in lengte), vlot uiterlijk zowel van binnen als van buiten.
*We rijden max 7500 km per jaar, het hoeft dus geen
zuinigheids wonder te zijn. Automaat of handgeschakeld
maakt niet uit.
Met deze eisen komen we voornamelijk op PSA / Renault / VAG / Opel van 10 jaar oud uit, of BMW / Volvo / Mercedes van een jaar of 15+ oud. Ford en het meeste Aziatische spul van een jaar of 10/15 jaar oud valt bij ons echt niet in de smaak, het oog wilt ook wat.
Mijn auto hart gaat uit naar een dikke Duitser van 20 jaar oud (zijn in mijn ogen tijdloze designs) maar of dat nou zo verstandig is?
Wie kan mij helpen? Ik ben vast niet de enige die voor dit dilemma heeft gestaan. Ik blijf het toch wel bizar vinden hoe weinig er eigenlijk te koop is voor 10k (wat in mijn ogen toch aardig wat geld is)
Momenteel ben ik in het bezit van een Renault Megane uit 2013 met het 1.2tce blok. Deze staat nu ter reparatie bij de garage waar ik de auto heb aangekocht, de compressie in cilinder 3 is verdwenen. Ik vond het al eng om een downsize turbo motortje te kopen, maar omdat de onderhoudshistorie aansluitend was (ketting is in april dit jaar vervangen en er is een inwendige olielekkage verholpen) heb ik het er toch op gegokt.
Nu anderhalve maand later staat de Renault dus (gelukkig nog onder de garantie) bij de garage en ben ik bang dat ik een foute keuze heb gemaakt. Had ik toch bij de downsize motoren vandaan moeten blijven? En wat dan? Ik twijfel om op zoek te gaan naar een andere auto maar met mijn budget en wensen kom je niet bij de meest betrouwbare jaren uit.
*Budget: €11.000 (incl. Inruil Renault)
*Segment: Minimaal c-segment station of SUV
*Gezinssamenstelling: 2 volwassenen waarvan 1 nu 36
weken zwanger.
*Harde eis opties: Cruise control, Climate control, minimaal
trekgewicht van 1200 kg, Stoelen met goede steun (vriendin
heeft scoliose)
* Nice to have: Key less go, Memory seats (We schelen 30 cm
in lengte), vlot uiterlijk zowel van binnen als van buiten.
*We rijden max 7500 km per jaar, het hoeft dus geen
zuinigheids wonder te zijn. Automaat of handgeschakeld
maakt niet uit.
Met deze eisen komen we voornamelijk op PSA / Renault / VAG / Opel van 10 jaar oud uit, of BMW / Volvo / Mercedes van een jaar of 15+ oud. Ford en het meeste Aziatische spul van een jaar of 10/15 jaar oud valt bij ons echt niet in de smaak, het oog wilt ook wat.
Mijn auto hart gaat uit naar een dikke Duitser van 20 jaar oud (zijn in mijn ogen tijdloze designs) maar of dat nou zo verstandig is?
Wie kan mij helpen? Ik ben vast niet de enige die voor dit dilemma heeft gestaan. Ik blijf het toch wel bizar vinden hoe weinig er eigenlijk te koop is voor 10k (wat in mijn ogen toch aardig wat geld is)