Berry 4129750
Net ingestapt
Hi all,
Na wat rond lezen op het forum dacht ik, ik maak toch maar een post aan om de discussie eens op te gooien.
Wij zijn aan het rond kijken voor een andere auto (met 2 kids blijkt met familie tripjes de passat sedan uit 2010 toch wat krap). Nu is er best wel wat aanbod, maar omdat wij vrij veel korte ritjes hebben (minder dan 10km) dacht ik wellicht is een plugin met de optie om op de zonnepanelen te laden wel een slimme keuze. Dit zou betekenen dat we alle korte ritjes op stroom kunnen rijden en ook niet continu koude motor ritjes maken. Qua slijtage leek me dat wel logisch en ook qua brandstofverbruik.
Omdat ik al passat rijder ben dacht ik, ik oriënteer me in die hoek, maar een plugin passat van bouwjaar 2016 met 100k op de teller kost al snel 27k! Daar staat dan wel tegenover dat je volledig elektrisch korte afstanden kan rijden en als je over gaat op benzine het verbruik ook echt wel goed te doen is. Ook is de passat qua extra's en opties wel echt een luxe auto. Wat ik alleen lastig te verwerken vind, is dat er zo veel jongere modellen met veel minder km op de teller beschikbaar zijn voor veel minder geld. Enkele voorbeelden van wat grotere station modellen:
- Renault talisman
- Opel Insignia
- Peugeot 308
- Kia Ceed
Alleen is dit allemaal puur op benzine... Ik twijfel wel heel erg. Is een hybride nu echt de investering waard of is het toch beter om een jonger model met minder km's te pakken en toch benzine te blijven rijden... Hoe zien jullie dit? En hebben er een aantal van jullie al eens gestoeid met deze overweging? Wat heeft je uiteindelijk welke knoop doen doorhakken?
Na wat rond lezen op het forum dacht ik, ik maak toch maar een post aan om de discussie eens op te gooien.
Wij zijn aan het rond kijken voor een andere auto (met 2 kids blijkt met familie tripjes de passat sedan uit 2010 toch wat krap). Nu is er best wel wat aanbod, maar omdat wij vrij veel korte ritjes hebben (minder dan 10km) dacht ik wellicht is een plugin met de optie om op de zonnepanelen te laden wel een slimme keuze. Dit zou betekenen dat we alle korte ritjes op stroom kunnen rijden en ook niet continu koude motor ritjes maken. Qua slijtage leek me dat wel logisch en ook qua brandstofverbruik.
Omdat ik al passat rijder ben dacht ik, ik oriënteer me in die hoek, maar een plugin passat van bouwjaar 2016 met 100k op de teller kost al snel 27k! Daar staat dan wel tegenover dat je volledig elektrisch korte afstanden kan rijden en als je over gaat op benzine het verbruik ook echt wel goed te doen is. Ook is de passat qua extra's en opties wel echt een luxe auto. Wat ik alleen lastig te verwerken vind, is dat er zo veel jongere modellen met veel minder km op de teller beschikbaar zijn voor veel minder geld. Enkele voorbeelden van wat grotere station modellen:
- Renault talisman
- Opel Insignia
- Peugeot 308
- Kia Ceed
Alleen is dit allemaal puur op benzine... Ik twijfel wel heel erg. Is een hybride nu echt de investering waard of is het toch beter om een jonger model met minder km's te pakken en toch benzine te blijven rijden... Hoe zien jullie dit? En hebben er een aantal van jullie al eens gestoeid met deze overweging? Wat heeft je uiteindelijk welke knoop doen doorhakken?