Wij kopen auto's - Nadien veel spam.

Frans P

Net ingestapt
Ik heb 1 keer een prijs aangevraagd van mijn auto bij wijkopenautos. Het is toch al weer 3/4 jaar geleden en de prijs viel zwaar tegen.
Maar daar gaat het niet om, ik heb sinds die tijd continu spam van afzenders die mijn auto misschien wel willen kopen.

Algemeen 'online survival' tipje: gebruik je echte email adres niet.

Diensten als mailinator.com of de tijdelijke addresses in de duckduckgo browser gebruik je éénmalig, filter je naar een 'rommelfolder' of blokkeer je wanneer het vervelend wordt.

De dienst van DuckDuckgo kan ik aanraden. Met 2 klikken heb je een nieuw adres aangemaakt. je kan dan ook antwoorden vanuit je eigen emailclient achter dat unieke adres, ze blokkeren trackers en met één klik deactiveer je dat adres.

der Magistrat zei:
Ehm. Oké?
Vervelend wel. Maar ik snap de clou van dit topic niet helemaal, vrees ik.

Als je ergens een prijsopgave vraagt, in dit geval bij wijkopenautos, dan verwacht ik niet dat mijn vraag als gevolg heeft dat mijn mailadres naar andere bedrijven verhandeld wordt met het gevolg zoals TS dat ervaart.

Janneman zei:
der Magistrat zei:
Ehm. Oké?

Als je ergens een prijsopgave vraagt, in dit geval bij wijkopenautos, dan verwacht ik niet dat mijn vraag als gevolg heeft dat mijn mailadres naar andere bedrijven verhandeld wordt met het gevolg zoals TS dat ervaart.

Zeker. Terecht ook.
Maar nogmaals, wat moeten wij met de melding? Is dit een waarschuwing? Heeft TS contact opgenomen met het bedrijf en is TS niet tevreden met hun feedback?
Willen we een discussie over privacy & spam beginnen?
Dat zijn bijv. wat vragen die ik heb.

Janneman zei:
der Magistrat zei:
Ehm. Oké?

Dan moet je je verwachtingen toch echt even bijstellen, het verkopen van die adressen levert ze veel geld op.

Terug
Bovenaan