Hoge hybride 20 a 25K

Als je ze zo naast elkaar zet is het verschil helemaal gigantisch.
De al erg bedaagde Kia in een ontzettend saaie kleur in een middelmatige uitvoering of de toch al aansprekendere C-HR in een mega flitsend kleurtje op het absolute topmodel. Pak dan ook nog het gigantische verschil in prestaties erbij en het ( theoretische ) feit dat de Toyota ook nog eens veel zuiniger is dan moet de keuze toch niet meer zo moeilijk zijn lijkt me? Kia is ook nog eens opgevolgd door een compleet nieuw model terwijl de Toyota nog steeds zo nieuw de showroom uitrolt. Hoe duidelijk wil je het hebben? ;)(y)

Total Loss zei:
Als je ze zo naast elkaar zet is het verschil helemaal gigantisch.
De al erg bedaagde Kia in een ontzettend saaie kleur in een middelmatige uitvoering of de toch al aansprekendere C-HR in een mega flitsend kleurtje op het absolute topmodel. Pak dan ook nog het gigantische verschil in prestaties erbij en het ( theoretische ) feit dat de Toyota ook nog eens veel zuiniger is dan moet de keuze toch niet meer zo moeilijk zijn lijkt me? Kia is ook nog eens opgevolgd door een compleet nieuw model terwijl de Toyota nog steeds zo nieuw de showroom uitrolt. Hoe duidelijk wil je het hebben? ;)(y)
Uit ervaring weet ik dat de Kia in vergelijking met 1.8 CHR ongeveer net zo zuinig is. De2.0 verbruikt duidelijk meer. Daarnaast is de Kia 1 jaar nieuwer en duidelijk ruimer. Ik heb 4 jaar deze Niro gereden in de vergelijkbare uitvoering en ik heb de auto is zeer comfortabel, betrouwbaar en zeer zuinig ervaren.

@Zeebra Ik had wat verbruik betreft even snel de auto's naast elkaar gezet hier in Carbase en daar was de Toyota zuiniger, zag daarna pas dat die cijfers volgens NEDC waren nog, vlak daaronder stonden de WLTP cijfers en daar was inderdaad de Niro iets zuiniger ( alles in theorie uiteraard )

De Niro lijkt me een fijne auto, maar die C-HR is zeker in die kleur echt een gaaf ding! Daar kijk je nog even een keer naar om als je 'm hebt geparkeerd.

Wat zijn je wensen qua trekgewicht ? De Niro mag 1300 kg en de CHR 725 kg trekken. Dit was afgelopen jaar voor ons de reden om een Niro aan te schaffen. Qua looks zou ik 100% voor de CHR. Ik blijf het een van de mooiste hybrides vinden 😎

Vandaag de Toyota gekocht! Prijsonderhandelingen is wel echt een drama in deze tijd van schaarste op de occasionmarkt. Maar goed, er kon niet zoveel vanaf als gehoopt maar toch een beetje nog. Over een week of twee kunnen ze hem afleveren, duurt wel wat lang maar het is ook vakantie tijd.

Dank hier voor het meedenken!

Vraagje en misschien niet helemaal on-topic. Volgens mij heeft de Kia Niro een automaat met dubbele koppeling en de Toyota Hybrides een (soort van ) CVT. Heeft dit nog grote consequenties voor de betrouwbaarheid? Met name Europese automaten met dubbele koppeling hadden niet zo'n heel goede reputatie, ik weet niet of dit voor de Kia ook geldt.

kalman zei:
Vraagje en misschien niet helemaal on-topic. Volgens mij heeft de Kia Niro een automaat met dubbele koppeling en de Toyota Hybrides een (soort van ) CVT. Heeft dit nog grote consequenties voor de betrouwbaarheid? Met name Europese automaten met dubbele koppeling hadden niet zo'n heel goede reputatie, ik weet niet of dit voor de Kia ook geldt.

Heb dit ook uitgezocht voor aanschaf. De DCT van Kia staat bekend als zeer betrouwbaar dus daar hoef je je niet teveel zorgen om te maken. Ze geven niet voor niets 7 jaar garantie op hun auto’s. Al is Toyota daar sinds kort overheen gegaan met 10 jaar en zelfs 15 jaar op het hybride verhaal. De CVT is wel een hele ander techniek en er zijn mensen die het niks vinden en mensen die het juist fijn vinden. Nu is de auto die ik gekocht heb voorzien van de verbeterde e-CVT en is de isolatie van de auto erg goed. Dus mij stoorde het helemaal niet. En een CVT is volledig schokvrij al doet de DCT het ook vrij gevoelloos.

Hiervoor had ik een Optima uit 2013 en heb ik verkocht met 148.000 op de teller. Dat was ook een DCT en enige vervelende was de eerste keer schakelen ‘ s morgens. Dan ging het vrij lomp, maar daarna soepel. Al was het voor de optima niet de vlotste schakel bak. Maar de bak deed het nog steeds uitstekend.

@Mickmeister. Hartelijk dank voor je reactie. Rij zelf een Prius die nu al meer dan 3 ton probleemloos zijn werk doet. Nadeel is dat je niets kan trekken. Ik overweeg op termijn een andere hybride te kopen. De nieuwe Prius mag 725kg trekken, is voor mij genoeg maar ik vond de Kia Niro ook wel een aantrekkelijk alternatief.

Heel veel plezier met je nieuwe auto. Heb zo één laatst als leenauto meegehad en het rijdt echt heel fijn. Daar ga je veel plezier aan beleven.

Terug
Bovenaan