Gert
Net ingestapt
Beste allemaal,
Recent heb ik in een ander draadje onze dilemma's met betrekking tot het wijzigen van onze twee dagelijkse auto's voorgelegd.
Inmiddels zijn we wat verder, en daarbij richten we ons nu op het vervangen van de Dacia Sandero uit 2010 door een 7 zitter. Ons gezin bestaat in het najaar uit 2 volwassenen, 3 kinderen, maar óók een au pair. Nu rijden we naar verwachting weinig met meer dan 5, maar het komt wel meerdere keren per jaar voor.
Ik ben ondernemer, we geven weinig om de nieuwste snufjes, en daarmee lijkt een youngtimer goed bij ons te passen. Vooral omdat we veel privé km gaan rijden, naar verwachting 20-25k km per jaar.
Ik ben op zoek naar modellen die ik zéker niet moet vergeten, maar de Peugot 307SW 1.6 Benzine lijkt alles te hebben wat we zoeken:
- 7 zitplaatsen, modulair/flexibel in te delen
- Ruimte
- Relatief eenvoudig
- Trekgewicht
- Relatief zuinig, en relatief laag in MRB.
- Veel aanbod, veel van gemaakt, en (dus?) goede verkrijgbaarheid onderdelen nieuw en 2e hands.
- Haynes manual beschikbaar
Andere 7-zitters zijn vaak erg zwaar, en zijn daardoor duurder in MRB en verbruik.
Inmiddels heb ik me wat ingelezen over deze modellen, en ik zoek specifieke zaken waar ik op moet letten bij de aankoop. Zo heb ik gelezen dat de fase 1 nogal wat elektronische kuren kende, en dat je beter naar de fase 2 kunt kijken (uiterlijke kenmerken aparte mistlampen, en gescheiden airco). Ook de automaat schijnt minder betrouwbaar te zijn dan je mag hopen.
Ik ben geen ervaren autokoper, ik zie er altijd zelfs nogal tegenop. Op diverse sites staat veel aanbod, maar de meest geziene kilometerstanden liggen tussen de 200-250k km. In hoeverre zijn dat kilometerstanden waar je bij deze auto op moet afhaken? Of, is dat niets schrikbarends als het uitgevoerde onderhoud volgens de voorschriften is uitgevoerd? Is er iets te zeggen over hoeveel kilometer je een dergelijke auto kunt rijden voordat ze wel écht op zijn?
Ik ben benieuwd naar jullie tips en/of suggesties om andere auto's zéker in overweging te nemen.
Bij voorbaat dank!
Recent heb ik in een ander draadje onze dilemma's met betrekking tot het wijzigen van onze twee dagelijkse auto's voorgelegd.
Inmiddels zijn we wat verder, en daarbij richten we ons nu op het vervangen van de Dacia Sandero uit 2010 door een 7 zitter. Ons gezin bestaat in het najaar uit 2 volwassenen, 3 kinderen, maar óók een au pair. Nu rijden we naar verwachting weinig met meer dan 5, maar het komt wel meerdere keren per jaar voor.
Ik ben ondernemer, we geven weinig om de nieuwste snufjes, en daarmee lijkt een youngtimer goed bij ons te passen. Vooral omdat we veel privé km gaan rijden, naar verwachting 20-25k km per jaar.
Ik ben op zoek naar modellen die ik zéker niet moet vergeten, maar de Peugot 307SW 1.6 Benzine lijkt alles te hebben wat we zoeken:
- 7 zitplaatsen, modulair/flexibel in te delen
- Ruimte
- Relatief eenvoudig
- Trekgewicht
- Relatief zuinig, en relatief laag in MRB.
- Veel aanbod, veel van gemaakt, en (dus?) goede verkrijgbaarheid onderdelen nieuw en 2e hands.
- Haynes manual beschikbaar
Andere 7-zitters zijn vaak erg zwaar, en zijn daardoor duurder in MRB en verbruik.
Inmiddels heb ik me wat ingelezen over deze modellen, en ik zoek specifieke zaken waar ik op moet letten bij de aankoop. Zo heb ik gelezen dat de fase 1 nogal wat elektronische kuren kende, en dat je beter naar de fase 2 kunt kijken (uiterlijke kenmerken aparte mistlampen, en gescheiden airco). Ook de automaat schijnt minder betrouwbaar te zijn dan je mag hopen.
Ik ben geen ervaren autokoper, ik zie er altijd zelfs nogal tegenop. Op diverse sites staat veel aanbod, maar de meest geziene kilometerstanden liggen tussen de 200-250k km. In hoeverre zijn dat kilometerstanden waar je bij deze auto op moet afhaken? Of, is dat niets schrikbarends als het uitgevoerde onderhoud volgens de voorschriften is uitgevoerd? Is er iets te zeggen over hoeveel kilometer je een dergelijke auto kunt rijden voordat ze wel écht op zijn?
Ik ben benieuwd naar jullie tips en/of suggesties om andere auto's zéker in overweging te nemen.
Bij voorbaat dank!