Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daarom presenteer ik u: De auto 2022 pitch
Ik heb ook zo'n Touran gehad. Dat vierkante heeft enorme voordelen:Jazzper zei:een VW Touran 1.4 TSI van 2015+ komt ook binnen bereik... hmmm. Als ik dan toch die latere TSI motoren aandurf. Maar ja wel heel suf vierkant hok.
Moderator
Moderator
Barri zei:Trekgewicht van die Insignia valt me tegen. Deze Talisman mag 1850kg trekken en valt qua GVW nét binnen de grens. Mooie auto overigens. Zijn ook wel goedkoper te vinden.
<https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/renault/m1839802644-renault-talisman-tce-150pk-intens-bose-led-r-link2-1ste-eig>
De eerste, het gaat om maximaal toegestaan gewicht, niet om werkelijk. Zelfs als is de aanhanger en auto leeg mag de combinatie niet.Total Loss zei:Barri zei:Trekgewicht van die Insignia valt me tegen. Deze Talisman mag 1850kg trekken en valt qua GVW nét binnen de grens. Mooie auto overigens. Zijn ook wel goedkoper te vinden.
<https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/renault/m1839802644-renault-talisman-tce-150pk-intens-bose-led-r-link2-1ste-eig>
Als ik de regels van gewichten goed begrijp veel te zwaar/teveel/extra rijbewijs nodig?
Massa rijklaar 1569 kg
Massa ledig voertuig 1469 kg
Technische max. massa voertuig 2144 kg
Toegestane max. massa voertuig 2144 kg
Maximum massa samenstel 3644 kg ( meer dan 3.500 kg )
Aanhangwagen geremd 1850 kg
En/of :
Toegestane max. massa voertuig 2144 kg + caravan van 1.350 = 3494 kg
Jazzper zei:Frits79 zei:Die is 4 dagen geleden al voorgesteld, maar mag met 1.4 maar 1400 kilo trekken en volgens mij wil je de 1.8 niet hebben.
Ik noemde hem nota bene zelf al in de OP
Die 1.4tjes kunnen 1600kg, zoals deze https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/skoda/m1826916119-skoda-superb-combi-1-4-tsi-act-150pk-ambition-bns-trekhaak
Dan neem ik aan dat je E achter B hebt, anders ga je ruim over de limiet van je rijbewijs heen. Topic starter heeft dat niet, dus deze valt af.MGR2 zei:Ik rijd zelf een Skoda Kodiaq, 7 zitter, 150PK met 7DSG en 1800 kg trekgewicht voor een caravan met max belasting van 1700 kg.
Prima reisauto. O ja, wij hebben 5 kinderen..... 2 x 13 jaar, 2 x 17 jaar en 1 x 19 jaar....
EVV zei:Dan neem ik aan dat je E achter B hebt, anders ga je ruim over de limiet van je rijbewijs heen. Topic starter heeft dat niet, dus deze valt af.MGR2 zei:Ik rijd zelf een Skoda Kodiaq, 7 zitter, 150PK met 7DSG en 1800 kg trekgewicht voor een caravan met max belasting van 1700 kg.
Prima reisauto. O ja, wij hebben 5 kinderen..... 2 x 13 jaar, 2 x 17 jaar en 1 x 19 jaar....
Ik zou zeker ook eens de huidige generatie Insignias gaan bekijken.Jazzper zei:Koe bij de horens gevat en vanochtend bij een pre facelift 2018 C-klasse 200 Aut SPORT EDITION AMG wezen kijken. Exact even duur als de Superb die ik op het oog heb. Zelfs iets minder km. Slechts een jaar ouder. Hoe kan het denk je dan.
Enfin, goed dat ik ben wezen kijken. Op looks, premium gevoel etc is het natuurlijk helemaal top. Maar de ruimte... Wat een krappe bedoening. Achterin met die cardanas inderdaad en ook de kofferbak. Superb is ook segmentje hoger dus helemaal eerlijk is niet maar een 308 of Focus en ook Golf hebben tenminste nog enigszins ruimte voor dat segment.
Dus helaas, die route gaat over. Door met de Superbs.
Dat is wel apart, want ik denk dat álle techniek zo ongeveer gedeeld wordt, afhankelijk van het bouwjaar misschien wat generatie verschillen van de diverse onderdelen, maar VAG is VAG.ak2 zei:e Skoda is schaarser, er is dus relatief meer vraag naar, en in alle onderzoeken scoort de Superb hoger op betrouwbaarheid dan de VW Passat. Ook al gebruiken ze veel de zelfde techniek
Jazzper zei:Koe bij de horens gevat en vanochtend bij een pre facelift 2018 C-klasse 200 Aut SPORT EDITION AMG wezen kijken. Exact even duur als de Superb die ik op het oog heb. Zelfs iets minder km. Slechts een jaar ouder. Hoe kan het denk je dan.
Enfin, goed dat ik ben wezen kijken. Op looks, premium gevoel etc is het natuurlijk helemaal top. Maar de ruimte... Wat een krappe bedoening. Achterin met die cardanas inderdaad en ook de kofferbak. Superb is ook segmentje hoger dus helemaal eerlijk is niet maar een 308 of Focus en ook Golf hebben tenminste nog enigszins ruimte voor dat segment.
Dus helaas, die route gaat over. Door met de Superbs.
Dat is inderdaad wel een erg kaal dashboard, dan is het van een Insignia toch een stuk fraaier: