Occasionwedstrijd #695: De 'Ik heb de loterij niet gewonnen '-auto voor 2022

1. Jp053 - BMW Z1 - prachtig exemplaar in een prachtige kleur; ik begrijp heel goed dat dit de meest gewilde configuratie is van deze auto.
2. brg - BMW Z4 3.0iA sDrive35i - ik heb een 2AT facelift en de persfoto's daarvan zijn in deze oranje kleur. Staat prachtig, maar ik ben er nog niet één op de weg tegengekomen in deze kleur. Op deze Z4 vind ik het persoonlijk iets minder staan, maar deze generatie Z4 vind ik wel met afstand de mooiste.
3. Escher - Aston Martin DB9 - tijdloze schoonheid, en inderdaad zullen mensen denken dat je alsnog wél gewonnen hebt wanneer je hiermee voor komt rijden.

Barri zei:
Ik ga voor de niet al te dure inzendingen. Die Alfa Romeo Spider blijf ik maar naar kijken, wat een waanzinnige configuratie! (y)
Die Alfa vond ik ook prachtig, sprong er met die kleur en velgen ook echt uit tussen de andere Spiders die te koop staan. V.w.b. "niet al te duur: ik vond 'm toch behoorlijk aan de prijs. Dacht altijd dat dit model Spider niet zo populair was en dan is e.37 k voor een 16 jaar oude auto toch best veel geld.

1 Volt - Toyota GR Yaris
2 rzasa - Vanden Plas 1500
3 lybra - Alfa Romeo Spider 3.2 V6 Q4 Exclusive

Pink Panther zei:
[size=x-large]OER[/size]

Zonder BMW met Skoda - Mercedes-Benz 560 SEC

$_86.jpg

Bobbeltje - Opel Manta i200

16593715_3.jpg

Zadelsnuiver - BMW E9 3.0 CSi

Screenshot-20220102-013030-Samsung-Internet.jpg

lybra - Alfa Romeo Spider 3.2 V6 Q4 Exclusive

536_1452295119.jpg

SVF - Honda Civic - 1.2 Luxe Automaat Schuifdak

honda-civic-1-2-luxe-automaat-schuifdak.jpg

Frits79 - Mazda RX7

1920x1080.webp

Phils - Mazda RX8 HP

mazda-rx-8-1-3-renesis-1-3-renesis.jpg

Escher - Aston Martin DB9

1920x1080.webp

j ko - Ford Thunderbird

Used-2002-FORD-THUNDERBIRD.jpg

Pink Panther - PORSCHE 968 - 1994

1280x960.jpg

afentoe - Fiat Coupé 20V

$_86.jpg

V70man - Lotus Elise Cup 250

$_86.jpg

D Elzinga - Renault Safrane 3.0i V6

renault-safrane-3-0i-v6-3-0i-v6.jpg

Dizono - Renault Sport Spider

renault-spider-20i-occasion-1996-laxou.jpg

rzasa - Vanden Plas 1500

Vander-Plas-001-1.jpg

Total Loss - Renault Alpine A310 S V6 GT Pack

$_57.jpg

Spekky - Venturi 210 V6 Coupe

3344802_11.jpg

Barri - Smart Coupé

smart-roadster-coupe-0-7.jpg

929V6- Opel Kadett 1200 N

$_59.jpg

Timo - Opel Speedster

opel-speedster-2-2-16v-orig-nl-auto-nap-nr-3514.jpg

vers gemaaid gras - Mercedes-Benz A160 Edition Häkkinen

MB_A160_Mika_H%C3%A4kkinen-9.jpg

GT86 - Toyota MR2 1.8 16v VTT-1
0-5e02a28b-665e-4baf-9549-bcc243c0a963.jpg

Jp053 - BMW Z1

28395261-3.jpg

brg - BMW Z4 3.0iA sDrive35i

1920x1080.webp

Volt - Toyota GR Yaris

1280x960.jpg

[size=large]Stemmen tot vrijdag avond 7-1-2022 20.00

Ik zoek een vrijwilliger voor de uitslag[/size]

1. brg - BMW Z4
2. Barri - Smart Roadster
3. Phils - Mazda RX-8

Alle drie auto's die ik daadwerkelijk zou willen kopen, samen met die Thunderbird natuurlijk. De RX-8 is eigenlijk favoriet, maar komt nu niet verder dan de derde plek vanwege de kleur... Dit model smeekt om een felle kleur, geel, rood of blauw.

1. brg - BMW Z4 3.0iA sDrive35i
2. j ko - Ford Thunderbird
3. Phils - Mazda RX-8

Zitten een aantal hele mooie auto's tussen, maar een Aston Martin kopen is 1 ding maar hem dan ook nog onderhouden dan ga ik met mijn salaris niet redden. De Z1 is te mooi om mee te gaan rijden en ik wil er een auto bij om te rijden, niet om te bewaren.
De RX8 brengt herinneringen naar boven.

1. Escher - Aston Marting DB9
2. Spekky - Venturi 210
3. Timo - Opel Speedster

Als ik 50 mille hebt gespaard en niet ff uit de losse mouw schudt, dan is het vervolg qua kosten ook niet onbelangrijk.

1e Volt - Toyota GR Yaris : ben benieuwd of er nog een speciale versie van komt, gezien de spionage foto’s die nog rondzwerven. Als dat een limited wordt, zou ik die zomaar eens overwegen als erbij en oude dag spaarpotje.:cool:
2e Total Loss - Renault Alpine A310 S V6 GT Pack, wat een plaatje(y)
3e GT86 - Toyota MR2 1.8 16v VTT-1

De RX8 zou ik ook zeker overwegen, maar dan wel een met aantoonbaar minder km‘s in een kek kleurtje.

1. brg - BMW Z4 3.0iA sDrive35i | Dit lijkt me een hele fijne auto voor erbij.
2. Volt - Toyota GR Yaris | Schijnt heel lekker te rijden, nog betrouwbare techniek ook en een klassieker in wording.
3. lybra - Alfa Romeo Spider 3.2 V6 Q4 Exclusive | Na aanschaf nog 13k over, kan ik de komende jaren genoeg flessen olie van kopen.

1. Frits79 - Mazda RX7 = er zijn snellere en spannendere opties, maar ik heb een enorm zwak voor betaalbare Japanse sportautootjes van eind jaren '80-begin jaren '90. Een RX-7 hoort op mijn shortlist! #justlovingit
2. V70man - Lotus Elise Cup 250 = nooit gedacht dat dit kon voor <€50k! Bloedgaaf apparaat, nog steeds veel geld voor mij als vinex-huisvader, daarom #2
3. Volt - Toyota GR Yaris = supergaaf, maar blijft een hoop €€€ voor de meeste niet-prijswinnars

Complimenten voor alle inzendingen, wat is er toch een hoop leuks en charmants (Kadett, VandenPlas te koop voor min of meer behapbare bedragen!

1.Escher - Aston Martin DB9
2. brg - BMW Z4 3.0iA sDrive35i
3. GT86 - Toyota MR2 1.8 16v VTT-1

Leuke wedstrijd. Soms verbaas je jezelf wat er nog wel te koop is tot 50.000, en dat andere exemplaren of modellen daar weer ver buiten liggen.

Heb echt helemaal niks met Cabrio's dus die worden het niet.
Heb wel wat met Coupe's en de Yaris gewoon omdat hij zo leuk is ( al zou dat ook een prima 1e auto zijn voor velen )

1. Escher - Aston Martin DB9
2. Bobbeltje - Opel Manta i200
3. Volt - Toyota GR Yaris

1. Spekky - Venturi 210 V6 Coupe
2. Pink Panther - PORSCHE 968 - 1994
3. D Elzinga - Renault Safrane 3.0i V6

1. Total Loss - Renault Alpine A310 S V6 GT Pack
2. Pink Panther - PORSCHE 968 - 1994
3. Escher - Aston Martin DB9

1. Dizono - Renault Sport Spider
2. V70man - Lotus Elise Cup 250
3. Spekky - Venturi 210 V6 Coupe

1. j ko - Ford Thunderbird. Absolute guilty pleasure sinds ik ‘m als 10-jarige zag in Die Another Day. In België helaas onbetaalbaar qua vaste lasten/wegenbelasting.
2. Timo - Opel Speedster. Stond in 2020 op mijn lijst als “Corona-speeltje”, maar uiteindelijk heb ik toen een smart roadster-coupé Brabus gekocht. Grappig genoeg vind ik deze exclusiever en mooier dan een Lotus Elise uit deze tijd.
3. Lybra - Alfa Romeo Spider. Ook zeer recent nog naar gekeken omwille van het prachtig, tijdloos design. Wel een erg optimistische vraagprijs volgens mij.

Net buiten de top-3 vallen de Mazda RX-8 van Phils (ik heb vorig jaar een maagdelijke rode testgereden en een kleurtje staat ‘m echt zoveel beter) en de smart roadster-coupé van Barri (voor dit budget verwacht ik een Brabus).

1. Pink Panther - PORSCHE 968 - 1994
2. 929V6- Opel Kadett 1200 N
3. lybra - Alfa Romeo Spider 3.2 V6 Q4 Exclusive

Zonder BMW met Skoda zei:
Mijn broer heeft dezelfde in dezelfde kleuren. Al jarenlang. Die heeft er echter toen misschien een derde van deze prijs voor betaald. Achteraf een dolle koop dus.

Eén van de mooiste BMW's ooit en een goede investering dus. Ik houd mij aanbevolen voor een proefrit :).

Iedereen bedankt voor de fraaie inzendingen. Ik ben zoals gezegd tot laat vanavond niet meer online (d.w.z. met tijd voor telling).
Total Loss heeft aangeboden te tellen, daarvoor nogmaals dank.

Mocht ik onverhoopt nog veel stemmen krijgen en winnen, dan plaats ik morgenvroeg een nieuwe.

Fijn weekend allemaal.

1 Zonder BMW met Skoda - Mercedes-Benz 560 SEC
2 929V6- Opel Kadett 1200 N
3 D Elzinga - Renault Safrane 3.0i V6

1e plaats: Volt - Toyota GR Yaris
2e plaats: Pink Panther - Porsche 968
3e plaats: D Elzinga - Renault Safrane

En de uitslag :

1e met 19 punten = BRG
2e met 17 punten = Escher
3e met 15 punten = Volt
4e met 12 punten = Pink Panther
5e met 10 punten = JP053

De rest heeft 8 punten of minder

Even nagekeken maar helaas is de regel "niet stemmen = niet winnen" hier van toepassing, BRG heeft geen punten uitgedeeld en kan daarom officieel niet winnen.

De eer gaat deze week dus naar de nummer 2 : Escher

Verrassende wending, rekende er niet op dat ik met de Aston ging winnen! Ik zet morgenochtend de volgende opgave online.

Strange, ik heb donderdagvoormiddag gestemd, tussen de posts van Pink Panther en Phils.
Heb me geen vragen gesteld omdat kort na mij Phils als laatste poster in de actieflijst verscheen.

Zelfs een ruime post waarin ik uitlegde waarom ik met mijn stramme knoken niet voor de Elise of de Speedster stemde omdat ik er misschien wel in maar nooit weer uit zou geraken.
Ik stemde voor Barri, Lybra en Pink Panther.

Dit zou de uitslag niet gewijzigd hebben.

Hoedanook, ik zou de eer toch doorgegeven hebben, heb de laatste tijd gewoon amper nog tijd om te forummen.
Wie weet heb ik in al mijn haast vergeten op enter drukken.

Dus de nieuwe wedstrijd was toch aan Escher toegekomen.

Terug
Bovenaan