A
Anoniem
Guest
Hallo iedereen!
Ik ben Roy, 25 jaar oud en woon in België.
Terug van weg geweest, meeste kennen mij hier van de oldtimer Audi's. Waarvan ik enkel nog de rally look heb.
In 2020 had ik een Parelmoer witte Audi 90 Quattro 2.2E gekocht, vrij zeldzaam met deze motor waarvan er maar 2404 stuks gemaakt waren. Ook volledig aangepast naar mijn smaak, met het gedachte van, eindelijk heb ik mijn droomauto. Maar omdat ik al vanaf 2012 enkel dit model gehad heb gehad, was ik er al vrij snel op uitgekeken en toe aan helemaal iets anders. De Audi's waren gewoon altijd de logistische keuze omdat wij enkel deze hadden.
Al deze auto's leven nog altijd verder bij andere liefhebbers! (buiten de eerste, deze is bij mij helaas total loss gereden door fout van een ander)
Toen besloten om de parelmoer witte 90 Quattro te verkopen en eigenlijk niks meer bij te kopen, deze gedachte was maar voor een korte duur en al snel opzoek naar iets anders.
Het moest ook helemaal iets anders zijn. Ik ben niet echt merkgebonden, maar de auto moet mij gewoon aanspreken. Eerst naar een Mazda mx3 V6 gaan kijken maar dat was helaas een totaal project, wat de kosten niet waard was.
Daarna naar een Peugeot 405 MI16 gaan kijken, een heel andere prijsklasse maar was ook te veel werk aan voor de prijs. Had ook te veel meegemaakt.
Vervolgens zou ik eigenlijk naar een Renault Clio 1.8 16V gaan kijken, maar deze was juist gereserveerd een paar uur voor ik ging kijken. Balen, maar eigenlijk was ik toch opzoek naar iets comfortabeler voor lange stukken te rijden.
Toen kwam ik op Marktplaats een Opel Calibra tegen, originele nederlander, 138 000km aantoonbaar. Mooi rood, schuif/kanteldakje,.. bij een Garage in Dronten, is een dikke 200km rijden voor mij, dagje vrij genomen. Gaan kijken, proefritje gedaan en direct meegenomen.
Deze had wel sinds 2011 gestald gestaan in een loods, dus wel een risico om 200km naar huis te rijden, maar goed verlopen.
Ik hou van mijn auto's aan te passen naar mijn smaak met tijdscorrecte en kwalitatief goede onderdelen, dus deze is ondertussen niet meer helemaal origineel.
Sommige vinden het zonde maar goed, ik probeer het smaak vol te doen.
-Eibach verlagingsveren (30mm) met nieuwe schokdempers en toplagers
-3 delige MOMO R3 velgen (toevallig ook uit 1991) met nieuwe Hankook ventus v12 evo2 banden
-witte tellerplaten en meters in de middenconsole
-Origineel 4spaaks sport stuur, nieuw in doos gekocht
-RVS einddemper van FOX
-splinternieuwe originele achterlichten gemonteerd
-een hoedeplank, die niet door gehangen is en zonder speakergaten (super zeldzaam ondertussen)
Hij is nog niet klaar, we zijn er nog volop aan bezig
Lexmaul Spaghetti spruitstuk
Irmscher inlaat spruitstuk
Recaro CT stoelen (ook tijdscorrect)
Deze stoelen en de rest van het origineel interieur staat momenteel bij de bekleder.
Deze worden herbekleed in half nappa leder met Porsche Pepita stof in het midden. Dit gaat ergens in de eerste weken van Januari klaar zijn.
Het interieur wat er in zat klopte niet helemaal, dus moest er sowieso wat mee.
Ook vol bezig aan de motorruimte nu, het groot onderhoud, distributieriem, kleppendekselpakking, carterpakking etc..
Ook wordt het wat opgefrist, blok gespoten en de rest wat gepolijst.
Ik ben Roy, 25 jaar oud en woon in België.
Terug van weg geweest, meeste kennen mij hier van de oldtimer Audi's. Waarvan ik enkel nog de rally look heb.
In 2020 had ik een Parelmoer witte Audi 90 Quattro 2.2E gekocht, vrij zeldzaam met deze motor waarvan er maar 2404 stuks gemaakt waren. Ook volledig aangepast naar mijn smaak, met het gedachte van, eindelijk heb ik mijn droomauto. Maar omdat ik al vanaf 2012 enkel dit model gehad heb gehad, was ik er al vrij snel op uitgekeken en toe aan helemaal iets anders. De Audi's waren gewoon altijd de logistische keuze omdat wij enkel deze hadden.





Al deze auto's leven nog altijd verder bij andere liefhebbers! (buiten de eerste, deze is bij mij helaas total loss gereden door fout van een ander)
Toen besloten om de parelmoer witte 90 Quattro te verkopen en eigenlijk niks meer bij te kopen, deze gedachte was maar voor een korte duur en al snel opzoek naar iets anders.
Het moest ook helemaal iets anders zijn. Ik ben niet echt merkgebonden, maar de auto moet mij gewoon aanspreken. Eerst naar een Mazda mx3 V6 gaan kijken maar dat was helaas een totaal project, wat de kosten niet waard was.
Daarna naar een Peugeot 405 MI16 gaan kijken, een heel andere prijsklasse maar was ook te veel werk aan voor de prijs. Had ook te veel meegemaakt.
Vervolgens zou ik eigenlijk naar een Renault Clio 1.8 16V gaan kijken, maar deze was juist gereserveerd een paar uur voor ik ging kijken. Balen, maar eigenlijk was ik toch opzoek naar iets comfortabeler voor lange stukken te rijden.
Toen kwam ik op Marktplaats een Opel Calibra tegen, originele nederlander, 138 000km aantoonbaar. Mooi rood, schuif/kanteldakje,.. bij een Garage in Dronten, is een dikke 200km rijden voor mij, dagje vrij genomen. Gaan kijken, proefritje gedaan en direct meegenomen.
Deze had wel sinds 2011 gestald gestaan in een loods, dus wel een risico om 200km naar huis te rijden, maar goed verlopen.


Ik hou van mijn auto's aan te passen naar mijn smaak met tijdscorrecte en kwalitatief goede onderdelen, dus deze is ondertussen niet meer helemaal origineel.
Sommige vinden het zonde maar goed, ik probeer het smaak vol te doen.
-Eibach verlagingsveren (30mm) met nieuwe schokdempers en toplagers
-3 delige MOMO R3 velgen (toevallig ook uit 1991) met nieuwe Hankook ventus v12 evo2 banden
-witte tellerplaten en meters in de middenconsole
-Origineel 4spaaks sport stuur, nieuw in doos gekocht
-RVS einddemper van FOX
-splinternieuwe originele achterlichten gemonteerd
-een hoedeplank, die niet door gehangen is en zonder speakergaten (super zeldzaam ondertussen)


Hij is nog niet klaar, we zijn er nog volop aan bezig
Lexmaul Spaghetti spruitstuk

Irmscher inlaat spruitstuk

Recaro CT stoelen (ook tijdscorrect)

Deze stoelen en de rest van het origineel interieur staat momenteel bij de bekleder.
Deze worden herbekleed in half nappa leder met Porsche Pepita stof in het midden. Dit gaat ergens in de eerste weken van Januari klaar zijn.
Het interieur wat er in zat klopte niet helemaal, dus moest er sowieso wat mee.
Ook vol bezig aan de motorruimte nu, het groot onderhoud, distributieriem, kleppendekselpakking, carterpakking etc..
Ook wordt het wat opgefrist, blok gespoten en de rest wat gepolijst.
