Benzineklep Ford Puma 2020

Hans BMW THE ONE

Net ingestapt
Vraagje, ik vind het vreemd dat de benzineklep niet op slot zit als de auto afgesloten is.
Dealer zegt dat dit blijkbaar zo hoort omdat er ook geen sluiting is te zien.
Hebben andere Puma rijders dit ook?

Dat klopt. Door het Easy-Fuel systeem (geen tankdop) zou de vulhals automatisch vergrendeld zijn.

.. maar dan regelt iemand dat noodtrechtertje en giet een fles water in je tank leeg..:eek: :(

https://www.youtube.com/watch?v=Cd0BAou9qck

Gewoon een pennetje met een slotmotor erbij monteren zodat dat kleppie gewoon op slot zit.

PS: Heerlijk dealerpand, zo compact. Zie je in NL bijna niet meer bij Ford dealers.

Dat vind ik ook vreemd, blij dat ik niet de enige ben!
Je verwacht dat de klep en of de dop afgesloten zou worden, niet dus.

Kwaad willende kunnen er zo wat rotzooi in deponeren met alle gevolgen van dien.....

Ik parkeer mijn auto derhalve thuis altijd ver van mijn buren vandaan die zo dicht mogelijk hun auto willen parkeren en anders mijn auto gaan bekrassen.
Op het werk zet ik de auto altijd zo dicht mogelijk in de nabijheid van een bus station zodat je hoopt op een soort sociale controle toezicht...

Gezien de benzineprijzen is leeghalen waarschijnlijker...... Bij m'n Laguna zat laatst het tankklepje "op slot" (= C.V. gestuurd)... Sta je bij het tankstation.

Ford gebruikt dat Easy-Fuel systeem al jaren. Mijn auto heeft het ook. Ik heb er nog nooit wakker gelegen dat iemand water o.i.d. in de tank zou gooien.

Als je iemand wil naaien kan je ook gewoon een schroevendraaier over de lak halen....

Mechanix zei:
Ford gebruikt dat Easy-Fuel systeem al jaren. Mijn auto heeft het ook. Ik heb er nog nooit wakker gelegen dat iemand water o.i.d. in de tank zou gooien.

Als je iemand wil naaien kan je ook gewoon een schroevendraaier over de lak halen....

Inderdaad.
De meeste mensen deugen. :D

zoefff zei:
Ik parkeer mijn auto derhalve thuis altijd ver van mijn buren vandaan die zo dicht mogelijk hun auto willen parkeren en anders mijn auto gaan bekrassen.
Op het werk zet ik de auto altijd zo dicht mogelijk in de nabijheid van een bus station zodat je hoopt op een soort sociale controle toezicht...
Als je met dit soort zaken rekening moet houden, dan lijkt afsluitbaarheid van een tankdop niet de eerste prioriteit... o_O

Pietzoveel zei:
Gezien de benzineprijzen is leeghalen waarschijnlijker...... Bij m'n Laguna zat laatst het tankklepje "op slot" (= C.V. gestuurd)... Sta je bij het tankstation.

.. dan trek je toch aan dat noodkoortje in de bagageruimte?

Mechanix zei:

Ik heb bij dezen weer eens wat geleerd. Vroeg me altijd al af waarom het tankklepje nooit op slot ging. Ik dacht altijd dat het iets Europees was, want hogere brandstofprijzen.

@ Dura: Die zit er niet........
(Niet gevonden in ieder geval, op het Renault forum leggen ze je uit hoe je de servo kan uitbouwen, ergens achter de binnenbekleding)

Mechanix zei:
Dat klopt. Door het Easy-Fuel systeem (geen tankdop) zou de vulhals automatisch vergrendeld zijn.

Er is niets afgesloten bij het easyfuel systeem. Als je de passende nood trechter hebt kan je een slangetje daar doorheen duwen.
Maar goed, zelfs een afgesloten tankklep is geen hindernis voor een brandstofdief als ze echt willen. Schroevendraaier er tussen en je breekt hem zo los en het slot op de tankdop als dat er al op zit zal ook niet echt een uitdaging zijn.

golfdiesel zei:
Mechanix zei:

Er is niets afgesloten bij het easyfuel systeem. Als je de passende nood trechter hebt kan je een slangetje daar doorheen duwen.
Maar goed, zelfs een afgesloten tankklep is geen hindernis voor een brandstofdief als ze echt willen. Schroevendraaier er tussen en je breekt hem zo los en het slot op de tankdop als dat er al op zit zal ook niet echt een uitdaging zijn.
Inbreken is natuurlijk sowieso geen kwestie van kunnen (alles kan kapot), het is meer een zaak van de tijd die het kost. En als het bij jouw huis of auto lastig is, dan kijken ze wel bij de buren of het daar makkelijker kan. Een tankklepje open hengsten zal inderdaad geen uitdaging zijn, zo'n ouderwetse draaidop met slot lijkt me dan al wat lastiger. Al is het maar omdat je dan niet echt een rand of zo hebt om je schroevendraaier of koevoet tussen te zetten. Gewoon de dop 'door het slot heen draaien' met een tang lijkt dan nog het meest voor de hand liggend eigenlijk. Misschien is dat ook wel de gedachte van Easyfuel: benzine jatten kan toch wel, dan het liefst een optie waarbij je geen schade aan de auto hebt. Zou de naam 'Easyfuel' ook meteen verklaren, wie zegt dat het easy moet zijn voor de bestuurder zelf? ;) Mijn Fiësta heeft dit systeem trouwens ook, maar heb daar nooit op deze manier naar gekeken. Ook nog geen nadelen van ondervonden overigens.

Hebben ze niet gewoon het systeem van Volvo over genomen, daar wordt de tankdop naar een aantal minuten nadat de auto op slot gedaan is vergrendelt.

Viel me laatst ook op, dat ook de vulhals zelf niet op slot gaat. Verbaasde me ook wel, maar ik maak me er niet echt druk om.

Terug
Bovenaan