Mini cooper (vanaf bouwjaar 2018) of BMW 1 serie (vanaf 2018)?

Mini cooper of bmw?

• Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
A

Anoniem

Guest
Hallo leden,

Ik rijd op dit moment een suzuki swift 2018, all grip en ben maandelijks ongeveer €250 kwijt voor benzine, verzekering en wegenbelasting.

Nou ben ik aan het rondkijken voor een BMW 1 serie of een mini cooper (s) vanaf bouwjaar 2018, qua koop bedrag vind ik het geen issue dat lukt mij wel maar hoe zit het qua maandelijks kosten van de twee opties? Vooral nu met hoge benzinekosten ga je toch wel wat beter nadenken..

Voor mij de pluspunten:

BMW
- Luxe uitstraling
- Praktisch
- wellicht makkelijker om te verkopen later?

Mini
- Lekker snel
- Sportief
- Hoge fun factor :p

Help?

Als je bang bent voor de benzinekosten, dan komen dus alleen de 'instap' motoren in aanmerking, denk ik.
Het is uiteraard persoonlijk, maar ik vind de BMW 1 meer uitstraling hebben.

speedtouch zei:
Als je bang bent voor de benzinekosten, dan komen dus alleen de 'instap' motoren in aanmerking, denk ik.
Het is uiteraard persoonlijk, maar ik vind de BMW 1 meer uitstraling hebben.

Het is niet dat ik bang ben, ik heb in mijn hoofd minimaal €350 maandelijks kosten voor een nieuwe auto qua budget maar vraag is inderdaad "wat is wijsheid?"

Als je net zou doen alsof je niet echt veel meer afschrijving/investeringskosten zou hebben dan zou je het kunnen doen inderdaad, als je dat ook mee zou tellen heb je over hele andere bedragen per maand denk ik.

Total Loss zei:
Als je net zou doen alsof je niet echt veel meer afschrijving/investeringskosten zou hebben dan zou je het kunnen doen inderdaad, als je dat ook mee zou tellen heb je over hele andere bedragen per maand denk ik.

Bedoel inderdaad alleen benzine, verzekering en wegenbelasting. Verder heb ik een spaarpotje voor overige kosten.

Zelf zou ik dan zeker de BMW 1 serie vanaf 2019 met voorwielaandrijving kiezen,
deze is moderner, ruimer en comfortabeler dan de Mini die al in 2014 op de markt kwam.

De leeftijd ga je bij de BMW 1 serie vanaf 2012 toch wel duidelijk aan af zien,
het materiaalgebruik viel mij heel erg tegen. De prijs is alleen wel premium.

Toch zou ik ook naar wat andere auto's kijken, in 2020 heb ik naar veel auto's gekeken. De nieuwe Renault Clio en Peugeot 208 zijn ook erg leuke en luxe auto's, zeker als je een luxe en krachtige uitvoering kiest. Het materiaalgebruik en de afwerking is erg goed. Zelf heb ik uiteindelijk een Clio 130 TCe RS Line gekozen, met krachtige 4 cilinder Mercedes Renault motor en 7 traps automaat. En nooit spijt van gehad, tegenwoordig heb je ook nog een fijne hybride met 140 pk en 1.6 4 cilinder.

De Mazda 3 vanaf 2019 is ook een auto om zeker in overwegen te nemen.

Wat betreft je punten, een Mini is zeker niet minder makkelijk te verkopen later, dan een 1 serie. Als je ziet wat tweedehands Mini's nog moeten kosten begrijp je dat die wel gewild blijven. Een oud model 1 serie zal waarschijnlijk meer afschrijven.

De 1 serie is net wat ruimer, C segment. De Mini zal wat goedkoper om te rijden zijn. Wij hebben een Mini Cooper als tweede auto, het is een erg fijne auto en leuk om te rijden. Met 136k vlot zat. Maar ruim is ie niet, dus als dat belangrijk is zou ik voor de 1 serie gaan en dan de FWD want die is een stuk ruimer dan de vorige RWD 1 serie.

BMW wat ruimer en achterwielaandrijving. Mini heeft een nog lagere afschrijving en stukje zuiniger. Maar welke motor zou je willen? En hand of automaat?
Je moet je goed realiseren dat als er iets mis gaat met die 2 auto's je een veelvoud kwijt bent aan reparatie/onderhoud. Nu vind je 400 euro voor een beurt ws een fors bedrag maar dat zal dan eerder 1000-1500 zijn. Een goedkoper alternatief voor de Mini kan een DS3 zijn maar let daarop heel goed op de THP motor. Of een Swift GT.
Of de meest onderschatte en tevens meest probleemloze auto van de laatste jaren : Alfa Romeo Giulietta. Echt waar!

0017 zei:
BMW wat ruimer en achterwielaandrijving. Mini heeft een nog lagere afschrijving en stukje zuiniger. Maar welke motor zou je willen? En hand of automaat?
Je moet je goed realiseren dat als er iets mis gaat met die 2 auto's je een veelvoud kwijt bent aan reparatie/onderhoud. Nu vind je 400 euro voor een beurt ws een fors bedrag maar dat zal dan eerder 1000-1500 zijn. Een goedkoper alternatief voor de Mini kan een DS3 zijn maar let daarop heel goed op de THP motor. Of een Swift GT.
Of de meest onderschatte en tevens meest probleemloze auto van de laatste jaren : Alfa Romeo Giulietta. Echt waar!

Wil een automaat, en ben overigens gelukkig bekend dat het inderdaad prijzig zal worden maar ben er wel op voorbereid (mentaalo_O) heb het er wel voor over zeg maar alleen het moet niet zo zijn dat ik werk puur om de auto te kunnen bekostigen dan vind ik het weer niet waard.

Terug
Bovenaan