Shopwedstrijd oktober 2021 // Kia EV6 //Remco heeft gewonnen!

SVF

Kilometervreter
Welkom bij de shopwedstrijd van oktober 2021 // Kia EV6

Deze maand is de Kia EV6 aan de beurt om door jullie bewerkt / verbouwd te worden. De basisfoto is een vrije keuze. Je mag dus zelf bepalen welke foto je daarvoor gebruikt zolang het maar een Kia EV6 is. Een origineel, al dan niet als linkje bij je shop is verplicht!

Jullie hebben ruim 3 weken de tijd tot 24 oktober 20:00 uur waarna ik het opeenrijte maak en je kunt stemmen dmv een top 3. Stemmen kan tot 31 oktober 20:00. Een deelnemer die niet stemt krijgt 3 punten aftrek. Tijdens deze stemweek kunnen er ook suggesties voor een nieuwe shopfoto worden ingediend waar op gestemd kan worden dmv een poll.

Het gebruik van donoren (andere velgen, spoilers, achtergrond etc) is toegestaan maar de originele auto moet nog wel herkenbaar zijn en als basis dienen voor de shop. Aanbevolen resolutie 1024 pixels breed, dat past het beste bij de forum layout. Je mag zo vaak updaten als je wilt maar wel in dezelfde post als je eerste shop. Commentaar, tips en opbouwende feedback wordt zeer op prijs gesteld, daar leer je tenslotte van!

De te shoppen auto van deze maand:

Kia EV6
kia_ev6_54_0a4a04b8076604eb.jpg

Dit is een voorbeeldfoto.

Samenvattend:

- inzenden tot 24 oktober 20:00 uur
- stemmen tot 31 oktober 20:00 uur.
- update in dezelfde post als je eerste shop.
- aanbevolen resolutie 1024 pixels breed.
- origineel bij je shop is verplicht.

Ik ben benieuwd naar jullie creaties. Succes en leef je uit zou ik zeggen!

Laat ik dan degene zijn die de reeds photoshops zal aftrappen :)

Ik heb van de EV6 een sedan gemaakt, hij is nog niet af en er zitten nog wel wat foutjes in maar deze week heb ik geen tijd meer.
Ik heb er dit keer voor gekozen om voor een iets wat ongebruikelijke hoek te gaan (voordeeltje van de nieuwe opzet in mijn ogen)
Er zijn geen donoren gebruikt (tot dit moment) al wil ik er nog wel nieuwe velgen op zetten want deze vind ik niet heel mooi.

Versie 2
kia-ev6-Stinger-v2.jpg

Versie 1

Origineel

Mooi model geworden. Je moet alleen de opgaande lijn die net voor de achterwielen start even aanpassen. Daar zit nu een knik in.

Hele gave shop Remco!(y) Ik zie er wel wat Porsche in maar ook Italiaanse stijlelementen.

Twix zei:
Je moet alleen de opgaande lijn die net voor de achterwielen start even aanpassen. Daar zit nu een knik in.

Bij het origineel loopt die lijn optisch mooi over in de achterlichten. Maar doordat bij de shop de achterlichten wat zijn uitgerekt lijkt daar nu een knik in te zitten, ik zou proberen dat nog aan te passen. Verder zou ik de overgang van de achterruit naar het dak wat vloeiender maken en de schaduw van de spoiler wegwerken. of eventueel een panoramadak proberen te maken.

Ik ben nog niet begonnen met met mijn shop en ook nog geen basisfoto uitgekozen. Hoewel het mijn eigen suggestie is weet ik nog niet wat ik hiervan moet maken. Maar dat had ik bij de BMW van 2 wedstrijden geleden ook en uiteindelijk is daar toch iets heel aardigs uitgekomen...

Erg mooi geworden Remco! (y) Een soort poor man's Aston Martin Rapide. Het niet lekker doorlopende randje is al genoemd, maar verder zou ik er weinig meer aan veranderen (behalve inderdaad misschien nog wat mooiere velgen).

Ik vind deze Kia niet lelijk maar zeker niet vanuit alle hoeken even mooi. Zo vind ik de neus nogal kort en bol met koplampen die er niet lekker in lijken te passen. De achterkant oogt vrij lomp en massief. Als geheel best een indrukwekkende auto maar een tikkeltje over the top in mijn optiek. Ik heb geprobeerd genoemde punten wat aan te passen en het een en ander strak te trekken. Dat heeft geresulteerd in een wat compacter model: zowel overhang achter als wielbasis zijn een stuk ingekort. Ik doop hem om tot Kia EV4.

Het origineel:

shop versie 1
shop versie 2, neus wat langer / spitser gemaakt:

En ook nog als cabrio:

Interieur komt van een VW Golf. Ik zal dus moeten kiezen en neig naar de dichte versie...

De velgen komen van een Kia Stinger GT Verder is 'ie donorloos

GIFje:

@ Hanzaman, denk je even aan een (link naar) het origineel bij je shop? Kwa idee best leuk maar ik zou graag die neus (en dan vooral die m.i. lelijke koplampen) graag anders zien en zelf zou ik misschien de raamlijn en C-stijl nog wat aanpassen voor wat meer onderscheid.

Grappig modelletje SVF. Het doet mij een beetje denken aan de 'billen' Megane. Enige wat ik misschien nog zou doen is de koplampen wat hoger maken waardoor die voorkant van de motorkap niet zo bol staat.

Hanzaman. Leuk modelletje! lijkt een beetje op de Veloster. Ik zou alleen wel de deur iets korter maken, deze lijkt nu veel te lang.

@ Remco, dank voor je feedback!(y) Die bolle neus wilde ik inderdaad nog wat aanpassen. Ik heb een update geplaatst met een soort van spitse "sharknose" die kwa stijl denk ik ook wat beter past bij de achterkant. GIFje is mee geupdate.

Leuk model SVF! Die nieuwe, rechtere neus vind ik inderdaad een stuk beter passen. Goed gekozen velgen ook!

De shop van Hanzaman vind ik in ieder geval een erg fraaie kleur hebben (geen idee of dat bij het origineel ook al was; plaats even 'n linkje daarnaartoe). De deur vind ik echter wel heel lang. Kort die wat in (en de auto ook een beetje), dan staat er een geslaagde VW Scirocco concurrent.

Ik ben zelf nog niet begonnen. Heb een beetje zitten schetsen, maar er kwam nog niet echt een "ja dit moet 'm worden" gevoel naar boven. Wie weet komt dat nog.

Ik heb het origineel even in een link er bij toegevoegd en een update geupload!
Bedankt voor de feedback allen.
@svf Ik ben stiekem wel fan van die koplampen haha! Als ik tijd heb ga ik inderdaad nog even naar de C-style kijken.

@remco , ik wil er zelf ook in kunnen passen vandaar die grote deuro_O

@lybra , ja de kleur ben ik zelf ook wel erg blij mee! En ja die deur , zie hierboven haha!

Ik heb de smaak te pakken en ook nog een cabrio geshopt. Interieur komt van een VW Golf. Lastig kiezen maar ik denk dat ik toch voor de dichte versie ga.

SVF zei:
Ik heb de smaak te pakken en ook nog een cabrio geshopt. Interieur komt van een VW Golf. Lastig kiezen maar ik denk dat ik toch voor de dichte versie ga.

Grappig hoe smaken kunnen verschillen. Zelf zou ik eerder op de cabrio stemmen. Spreekt mij qua model net iets meer aan.

Leuke shop weer SVF. Ik vind alleen juist de verhoudingen van de EV6 enorm geslaagd en wat details minder. Het stoere is er nu wel een beetje van af. De details heb je dan wel weer goed aangepakt.

Hanzaman, ziet er echt gaaf uit! Alleen iets bij de achterwiel lijkt niet te kloppen. Alsof ie een beetje scheef staat ofzo

SVF zei:

Wat mij betreft dien je ze beide in. We beoordelen je dan op beide inzendingen. Dit kan zowel positief als negatief uitpakken, dat durf ik niet te zeggen.

Bovenstaand voorstel moet dan wel eerst goedgekeurd worden door de andere deelnemers.

Goed bezig SVF! (y)
Ik kan me prima vinden in het voorstel van Twix om ze beide op te nemen in het rijtje.

Ik hou het maar gewoon bij 1 inzending. (misschien toch de cabrio, ik ben er nog niet helemaal uit) Als organisator en tevens deelnemer zou je misschien kunnen stellen dat ik theoretisch gezien een voordeel heb, al doe ik mijn best om die schijn weg te nemen. Ik ben blijkbaar wel een redelijk snelle shopper en vaak een van de eerste inzenders. Als ik dan ook nog met 2 shops ga deelnemen helpt dat niet echt in de beeldvorming...

Ik denk dat je je teveel zorgen maakt over die beeldvorming. Ik geloof er in ieder geval echt niet in dat jij een dag eerder zou beginnen aan je shop. En wat dat dan voor voordeel zou opleveren is me ook niet helemaal duidelijk, 't is niet alsof je anders de inleverdeadline niet zou halen. Wat mij betreft is het prima als iemand meerdere shops aanlevert (dat vult het rijtje tenminste nog een beetje), maar uiteindelijk moet je het zelf weten. Ik ben een vrij langzame shopper, dus van mij hoef je geen 2 shops te verwachten; ik vind het al heel wat als ik er überhaupt 1 af krijg.

Vandaag eindelijk echt aan m'n shop kunnen werken en ik vind 'm prima gelukt zo. Ik was in eerste instantie nogal inspiratieloos bij de Kia, dus heb ik maar weer een makkelijke hoek gekozen (recht van de zijkant) en wat zitten schetsen totdat ik iets had waar ik mee verder kon. De raamlijn en daklijn doen me vaagjes wat aan een Suzuki Swift denken, dus ging ik een beetje die kant op, maar uiteindelijk is het een soort Picanto Sport geworden. Misschien ietsje té kort, maar in ieder geval een stukje pittiger dan de huidige Picanto.

Wel weer een mooi voorbeeld dat ik echt totaal niet goed ben in het kiezen van een geschikte shopfoto. Ik had puur gekeken naar een foto van de auto van opzij waarbij de belichting dusdanig was dat je alle details van de auto goed ziet, en met velgen die mooi genoeg zijn om ze niet te hoeven vervangen. Geen seconde gekeken naar de ondergrond en achtergrond, maar na heel veel knippen en vervormen van onderdelen voor de shop werd dat natuurlijk een zootje dat niet zomaar te herstellen was. Uiteindelijk heb ik de originele afbeelding kleiner geschaald (zodat de EV6 wegviel achter m'n shop) en daarna m'n shop daaruit uitgeknipt. Niet ideaal, maar ach.

Ik heb geen donoren gebruikt voor de shop.

Origineel
6FWBLHA.jpg

Leuke shop lybra. Hij oogt wel heel erg gedrongen en compact (meer als een Toyota IQ concurrent) maar opzich best een grappig modelletje. Ik zou bij een 3 deurs de B-stijl iets meer rechtop zetten en de deurnaad andersom, dus met de bolle kant naar rechts in dit geval.

Haha, ja, hij is misschien wel iets té compact geworden. Die deurnaad en B-stijl kan ik inderdaad nog wel even naar kijken.

Ik heb nog wat kleine wijzigingen uitgevoerd op mijn photoshop.

@lybra leuk modelletje. Het ziet er inderdaad wat compact uit, maar het doet mij ook wel denken aan Kei-cars of van die kleine EVtjes in China die nu zo extreem populair zijn.

Tijd om te stemmen!

Alle shops op een rijtje:

Remco origineel:
kia_ev6_gt-line_9.jpeg

Remco shop:
kia-ev6-Stinger-v2.jpg

SVF origineel:
kia-ev6.jpg

SVF shop;
kia-ev6-shop-2.jpg

Hanzaman origineel:
1622147627286.jpeg

Hanzaman shop:
Naamloos-aw3.jpg

lybra origineel:
Kia-EV6_GT-2022-1280-03.jpg

lybra shop:
6FWBLHA.jpg

Stemmen kan tot zondag 31 oktober 20:00. Een deelnemer die niet stemt krijgt 3 punten aftrek!
Er kunnen vanaf nu ook suggesties worden ingediend voor de wedstrijd van november. Dat kan tot a.s. donderdag waarna ik een poll maak.

Moeilijk om de juiste volgorde te bepalen, maar het moet toch gebeuren:

1. Remco: maakt op mij de meeste "instant wow" indruk (zo had Kia 'm uit moeten brengen!). Weliswaar niet zo extreem gewijzigd, maar ik kan er in ieder geval geen foutjes in vinden.
2. SVF: ook een hele knappe, foutloze shop, met een mooie nieuwe neus, een subtiel aangepakte achterkant, veel kleine wijzigingen, maar ik vind het ouderwetse dashboard net teveel een afknapper bij het moderne uiterlijk om 'm op plek 1 te zetten.
3. Hanzaman: die kleur blijf ik erg mooi vinden (en erg knap hoe je een grijze auto zo'n realistische kleur hebt gegeven), maar het gebrek aan glans op het zijraam (waar de B-stijl dat nog wel heeft) en de megadeur zorgen helaas voor een 3e plek.

1. Lybra : leuk, een Swiftje!!!
2. Remco : mooie limo, Kia's Tesla S concurrent
3. SVF : not my cup of tea, alsof de wagen geen rechterkant heeft, maar hoedanook beter dan de shop van Hanzaman.

1. Remco : Mooie slanke auto, leuke hoek en uitstekend uitgevoerd.
2. SVF : Lekker simpel cabriootje.
2. Lybra : Leuk model, maar toch lijkt het of the proporties niet helemaal kloppen. Ik kan er mijn vinger echter niet goed op leggen.

@ Hanzaman: het lijkt of het perspectief van jouw shop niet helemaal / helemaal niet klopt. Dat maakt de shop moeilijk te beoordelen. Het model had met een beter perspectief best mooi kunnen zijn.

Die poll zo net onder de linkjes met de diverse modellen is dan weer niet zo handig. Affijn, ik heb dus per ongeluk DS4 gestemd.

@ Twix, waar had je op willen stemmen dan? Dan houdt ik daar rekening meer bij de uitslag. Ik heb de post inmiddels wat aangepast en duidelijk aangegeven dat de onderste linkjes zijn voor het stemmen.

Zolang ik nog geen nieuwe laptop heb ga ik eens een poging doen om deel te nemen via de iPad. Heb de Photoshop-app daarop gedownload. Kijken of en hoe het bevalt.

SVF zei:
@ Twix, waar had je op willen stemmen dan? Dan houdt ik daar rekening meer bij de uitslag. Ik heb de post inmiddels wat aangepast en duidelijk aangegeven dat de onderste linkjes zijn voor het stemmen.

De Honda graag!

De uitslag:

[size=x-large]1 Remco met 20 punten[/size]
[size=large]2 SVF met 16 punten[/size]
3 lybra met 15 punten
4 Hanzaman met 3 punten

Remco (wederom?) gefeliciteerd!:D

Voor november gaan de dus de Honda Civic Si shoppen. We hebben dit model Civic weliswaar al een keer gehad maar toen was er geen vrije fotokeuze. Het gaat hier nu wel om een specifieke uitvoering. Ik weet niet of daar al meer afbeeldingen van zijn, zo niet dan doen we deze generatie Civic, ongeacht model of uitvoering.

Terug
Bovenaan