Ik rij ongeveer 12k per jaar (99,9%) stad , ik heb heel wat twingo's te koop zien staan die na
2 jaar heel wat meer hadden gelopen dan 20k soms wel 40k kijk het maar na , er staan er zat
te koop , het bewijs is er in overvloed.
Zoals ik al eerder vertelde , worden kleine diesels gewoon nog goed verkocht en
hoef ik hem niet aan een Oostblokker te verkopen , dat doet de handel zelf en kan
dat zelfs de verkoopprijs omhoog brengen.
tot nu toe heb ik nog niet kunnen zien dat een kleine diesel onverkoopbaar is
of spotgoedkoop zijn , integendeel zelfs.
waarom kijk je zelf niet even rond , wat er te koop staat aan kleine diesels
en wat ze er voor bieden en vragen , dat heb ik zelf al gedaan voordat ik de
twingo kocht.
Maar ja heel jou verhaal is nu veranderd , nu zeg je dus , oke het kan nu te
doen zijn om in een diesel te rijden , maar dalijk echt niet meer aangezien
de wegenbelasting omhoog gaat en dan komt de klap .
Dus jij denkt dat een Twingo dalijk niks meer waard is , omdat hij
2,75 euro in de maand duurder word in de wegenbelasting.
Over 6 jaar kost mijn twingo me 20e in de maand meer dan nu
en dat is dan ook nog in het ergste geval , waar ik niet vanuit ga.
Nou is dat ze erg ?
Diesel: https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/polo/7431376
benziene : https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/polo/7255089
Diesel , niet veel gelopen :https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/polo/7504549
benziene , niet veel gelopen : https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/polo/7470796
Fiat panda diesel: https://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/panda/7299708
fiat panda benziene:https://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/panda/7495505
Ik heb hier ook nog even een omslagpunt berekening gemaakt:https://www.omslagpunt.com
Ik heb bij de meer prijs auto 0 in gevult , aangezien ik die 1800,- euro meerprijs er graag
voor over heb en in mijn geval was het 1600,- omdat de dealer mij 200,- meer korting
gaf als ik voor de diesel ging.
Dan kom ik op een meerprijs van 17,- euro per jaar , tegenover benziene.


