Het Formule 1 spelletje 2021: België, Spa-Francorchamps

Ivanov

Moderator

Huh? Hé? Wat? Nu al?

Ja, nu al. Ten eerste omdat ik maandag uit eten ga met Marvant omdat we zeven jaar samen zijn én omdat ik er dit keer zowaar aan denk.

De teams kunnen terugkeren van hun zomervakantie. Twee weken lang waren de fabrieken en kantoren gesloten en mocht er in het geheel niet gewerkt worden. Helemaal niets. Noppes. Geen Zoommeeting, geen thuiswerken achter de laptop, helemaal vrij. Telefoon uit en uitrusten! Die tijd zit er nu (bijna) op en de F1 gaat naar Spa-Francorchamps toe. En daar zijn ze wel toe aan een 'gewone', rustige, kalme race zonder incidenten en gekke dingen want de Belgen hebben de laatste tijd nogal wat voor hun kiezen gekregen. Na de ongelooflijke high van de Driving Fun Westfield Cup met als naprogramma de 25 uur VW Fun Cup ging het behoorlijk mis. Niet alleen ging er twee keer fors natuurgeweld over het circuit met fikse schade tot gevolg; ook was daar nog een zware klap bij de GT auto's op Raidillon en tot overmaat van ramp werd de directrice vermoord door haar echtgenoot. Tijd voor een mooie, simpele en schadevrije race. Wie gaat er als beste uit de startblokken komen? Red Bull had het momentum met Max Verstappen aan de leiding van het WK, maar een laffe streek van Hamilton in Silverstone en de blunder van Bottas in Hongarijë zorgden ervoor dat Max weer in de achtervolging moet. Dit vertekent ook nog eens het beeld waardoor niet duidelijk is welke auto nu de snellere is. Kan McLaren misschien aanpikken of is het juist Ferrari dat kan aansluiten? Toto Wolff riep nog dat hij hoopte dat Ferrari zich in de titelstrijd kan mengen, maar we weten inmiddels ook dat dit loze woorden zijn en hij liever helemaal geen concurrentie heeft.

Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...4 1. Gaat Williams zich in Q3 rijden? George Russell slaagt er soms in en wie weet of Latifi ineens wat kan. Ja of nee. 2. Gaat er in de race een Safetycar ingezet worden? Ja of nee. 3. Gaat Mercedes hier Karma ontmoeten? Wordt er één of misschien beide Mercedessen uitgeschakeld door een crash, al dan niet zelf veroorzaakt? Ja of nee. 4. Is Max na de race weer leider in het WK? Ja of nee.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail (forumivan@hotmail.com) en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. Ook Whatsapp is een optie en ook Twitter keert weer terug. Niet dat iemand dat account volgt, maar toch: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

Bonusvraag 1 dient voor de start van de kwalificatie beantwoord te zijn, bonusvragen 2, 3 en 4 voor de start van de race.

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 28 augustus 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 29 augustus 15:00u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 14:59u is ok, 15:00u te laat. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp, mijn provider (SMS) of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

En wie wonnen er in het verleden:
Code:
1950	Juan Manuel Fangio	Arg	Alfa Romeo
1951	Giuseppe Farina	Ita	Alfa Romeo
1952	Alberto Ascari	Ita	Ferrari
1953	Alberto Ascari	Ita	Ferrari
1954	Juan Manuel Fangio	Arg	Maserati
1955	Juan Manuel Fangio	Arg	Mercedes
1956	Peter Collins	GB	Ferrari
1957			
1958	Tony Brooks	GB	Vanwall
1959			
1960	Jack Brabham	Aus	Cooper-Climax
1961	Phil Hill	USA	Ferrari
1962	Jim Clark	GB	Lotus-Climax
1963	Jim Clark	GB	Lotus-Climax
1964	Jim Clark	GB	Lotus-Climax
1965	Jim Clark	GB	Lotus-Climax
1966	John Surtees	GB	Ferrari
1967	Dan Gurney	USA	Eagle-Weslake
1968	Bruce McLaren	N-Z	McLaren-Ford
1969			
1970	Pedro Rodriguez	Mex	BRM
1971			
1972	Emerson Fittipaldi	Bra	Lotus-Ford
1973	Jackie Stewart	GB	Tyrrell-Ford
1974	Emerson Fittipaldi	Bra	McLaren-Ford
1975	Niki Lauda	Oos	Ferrari
1976	Niki Lauda	Oos	Ferrari
1977	Gunnar Nilsson	Zwe	Lotus-Ford
1978	Mario Andretti	USA	Lotus-Ford
1979	Jody Scheckter	Z-A	Ferrari
1980	Didier Pironi	Fra	Ligier-Ford
1981	Carlos Reutemann	Arg	Williams-Ford
1982	John Watson	GB	McLaren-Ford
1983	Alain Prost	Fra	Renault Turbo
1984	Michele Alboreto	Ita	Ferrari Turbo
1985	Ayrton Senna da Silva	Bra	Lotus-Renault Turbo
1986	Nigel Mansell	GB	Williams-Honda Turbo
1987	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1988	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda Turbo
1989	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda
1990	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda
1991	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda
1992	Michael Schumacher	Dui	Benetton-Ford
1993	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1994	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1995	Michael Schumacher	Dui	Benetton-Renault
1996	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
1997	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
1998	Damon Hill	GB	Jordan-Mugen Honda
1999	David Coulthard	GB	McLaren-Mercedes Benz
2000	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2001	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2002	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2003			
2004	Kimi Räikkönen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2005	Kimi Räikkönen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2006			
2007	Kimi Räikkönen	Fin	Ferrari
2008	Felipe Massa	Bra	Ferrari
2009	Kimi Räikkönen	Fin	Ferrari
2010	Lewis Hamilton	GB	McLaren-Mercedes Benz
2011	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2012	Jenson Button	GB	McLaren-Mercedes Benz
2013	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2014	Daniel Ricciardo	Aus	Red Bull Racing-Renault
2015	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2016	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2017	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2018	Sebastian Vettel	Dui	Ferrari
2019	Charles Leclerc	Mon	Ferrari
2020	Lewis Hamilton	GB	Mercedes

En meteen maar:

[size=x-large]AANKONDIGING![/size]

Bij de Grand Prix van Italië zal er wederom een sprint kwalificatie verreden worden. Net zoals in Silverstone zal hiermee de startopstelling van de GP op zondag bepaald worden. In Silverstone heb ik dit ondervangen met een bonusvraag. In Italië zal ik dit niet doen maar gaat de sprint kwalificatie mee als een top 8 voorspelling. Dit wil zeggen dat ik dan van jullie een top 8 van de kwalificatie wil (op vrijdag), een top 8 van de sprint kwalificatie (op zaterdag) en een top 8 van de race (op zondag). Dit betekent ook dat ik deze voorspellingen vóór de sessie binnen moet hebben (via het betreffende topic, SMS, e-mail, Whatsapp en/of Twitter). Dus de voorspelling/verwachting/wens van de kwalificatie moet voor vrijdag 10 september 18:00u binnen zijn. Houdt daar dus rekening mee.

Maar eerst zijn der de 24u van Le Mans.
Met enkel te speculeren hoeveel Toyota's vooraan zullen eindigen: 1 of 2. 3 zal alleszins niet lukken: Toyota concentreert dit jaar de inspanningen op een tweetal wagens.

Vergeet ook niet dat Bottas en Stroll nog een gridpenalty hebben liggen vanwege hun geniale acties in Hongarijë. En dat dankzij die acties mogelijk Pérez en/of Verstappen aan een nieuwe, vierde, motor moeten en ook een gridpenalty zullen krijgen.

En van mezelf:

Quali:
1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Pérez
5. Alonso
6. Gasly
7. Leclerc
8. Sainz

Bonus 1: Nee.
Bonus 2: Ja.
Bonus 3: Ja. Ik hoop het echt.
Bonus 4: Ja.

Ivanov zei:
En van mezelf:

Quali:
1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Pérez
5. Alonso
6. Gasly
7. Leclerc
8. Sainz

Bonus 1: Nee.
Bonus 2: Ja.
Bonus 3: Ja. Ik hoop het echt.
Bonus 4: Ja.

Slim hé. Eerst melden dat er heren een gridpenalty krijgen en daarna ze doodleuk in de lijst opnemen. Lekker wakker...

Q:
1. Hamilton
2. Verstappen
3. Pérez
4. Alonso
5. Gasly
6. Leclerc
7. Sainz
8. Bottas.

Ja, ik weet dat ik gezegd heb dat Verstappen en Pérez ook aan een gridstraf gaan, maar dat is nog niet bevestigd.

Bonus: 4x ja.

in de lijst opnemen. Lekker wakker...

Kwalificatie:
1. Verstappen
2. Hamilton
3. Pérez
4. Alonso
5. Gasly
6. Sainz
7. Leclerc
8. Bottas

Kwalificatie

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Pérez
4. Norris
5. Gasly
6. Leclerc
7. Sainz
8. Bottas

Race

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Pérez
4. Norris
5. Bottas
6. Leclerc
7. Sainz
8. Gasly

Bonus =
1) nee
2) ja
3) nee
4) nee

Kwalificatie:
1. Hamilton
2. Verstappen
3. Pérez
4. Alonso
5. Gasly
6. Norris
7. Leclerc
8. Bottas (met straf)

Bonus
1: nee
2: ja
3: nee
4: nee

Kwali :

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Perez
4. Gasly
5. Norris
6. Alonso
7. Ocon
8. Vettel

Bonus :

1. Nee
2. Ja
3. Nee
4. Nee

Kwalificatie:

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Perez
4. Norris
5. Gasly
6. Stroll
7. Stroll
8. Bottas

Bonus:
1. Nee
2. Ja
3. Nee
4. Nee

Ivanov zei:
En meteen maar:

Bij de Grand Prix van Italië zal er wederom een sprint kwalificatie verreden worden. Net zoals in Silverstone zal hiermee de startopstelling van de GP op zondag bepaald worden. In Silverstone heb ik dit ondervangen met een bonusvraag. In Italië zal ik dit niet doen maar gaat de sprint kwalificatie mee als een top 8 voorspelling. Dit wil zeggen dat ik dan van jullie een top 8 van de kwalificatie wil (op vrijdag), een top 8 van de sprint kwalificatie (op zaterdag) en een top 8 van de race (op zondag). Dit betekent ook dat ik deze voorspellingen vóór de sessie binnen moet hebben (via het betreffende topic, SMS, e-mail, Whatsapp en/of Twitter). Dus de voorspelling/verwachting/wens van de kwalificatie moet voor vrijdag 10 september 18:00u binnen zijn. Houdt daar dus rekening mee.

Ter herhaling.

Via Whatsapp binnen van Pensionada:

Pensionada@Whatsapp@28-08-2021/14:35u zei:
Mijn verwachting voor de kwalificatie
1 Hamilton
2. Verstappen
3. Norris
4 Perez
5 Gasly
6 Leclerc
7 Vettel
8. Bottas Na straf
Bonus 1, Nee 2, Ja 3, Nee 4,Nee

Dus ik was echt de enige die Bottas niet op plek 8 had gezet? :cool: ( die gozer kan er in de regen toch geen fluit van man ;) )

Total Loss zei:
@opel omega Lekker man, Hamilton een klapband? (y)

Ik ga voor een Russell die al weet dat hij dat stoeltje niet gaat krijgen :) Vond Hamilton überhaupt niet overtuigend in de regen vandaag

Race:

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Perez
4. Ricciardo
5. Norris
6. Bottas
7. Leclerc
8. Vettel

Er schijnt officiëel bevestigd te zijn dat Lando Norris naar een nieuwe versnellingsbak moet en dus vijf plaatsen gridstraf krijgt. Ik kan alleen bij McLaren op Twitter er niets over ontdekken...

Tja...

1. Verstappen
2. Pérez
3. Russell
4. Ricciardo
5. Vettel
6. Gasly
7. Hamilton
8. Norris

Al denk ik dat hij geen punten gaat pakken als hij inderdaad een nieuwe bak moet steken.

Aangepaste voorspelling race:

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Perez
4. Ricciardo
5. Vettel
6. Gasly
7. Russell
8. Norris

Perez, koekebakker dat je er bent!!! :( ( rijd nu net de boarding in zoals Verstappen eerder deed in Hongarije )

Aanpassing Race :

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Ricciardo
4. Vettel
5. Gasly
6. Russell
7. Bottas
8. Norris

Total Loss zei:
Perez, koekebakker dat je er bent!!! :( ( rijd nu net de boarding in zoals Verstappen eerder deed in Hongarije )

Aanpassing Race :

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Ricciardo
4. Vettel
5. Gasly
6. Russell
7. Bottas
8. Norris

Hmm. Kan Red Bull dat op tijd fixen?

Race
1. Verstappen
2. Hamilton
3. Russell (Als het blijft regen. Doe es gek! Russell podium! Ik gun het hem!)
4. Vettel
5. Ricciardo
6. Ocon
7. Gasly
8. Norris

Verandering bonus:
2: ja
3: ja (helaas niet HAM maar BOT)
4: nee

Ivanov zei:
Total Loss zei:

Aanpassing Race :

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Ricciardo
4. Vettel
5. Gasly
6. Russell
7. Bottas
8. Norris

Hmm. Kan Red Bull dat op tijd fixen?
Nope :(

Start delayed, maar dat veranderd niets aan het moment waarop de inzendingen binnen moeten zijn.

Ivanov@Openings Post zei:
2. Gaat er in de race een Safetycar ingezet worden? Ja of nee.

Met betrekking tot deze bonusvraag: de ronden die vóór de start verreden zijn als formatieronden tellen niet mee als race én dus vooralsnog is het dus een 'nee' voor de bonusvraag. Maar met dit weer zit je geheid aan een safetycar op een punt.

Verdere huishoudelijke mededelingen:

Als de race om halve punten verreden gaat worden; de rijders dus halve punten krijgen, dan wordt dit ook meegerekend in het spelletje, dus ook halve punten!

Ivanov zei:
Ivanov@Openings Post zei:
2. Gaat er in de race een Safetycar ingezet worden? Ja of nee.

Met betrekking tot deze bonusvraag: de ronden die vóór de start verreden zijn als formatieronden tellen niet mee als race én dus vooralsnog is het dus een 'nee' voor de bonusvraag. Maar met dit weer zit je geheid aan een safetycar op een punt.

Als de race gestart wordt achter de safetycar én de ronden aftellen dan telt dit mee als 'safetycar in de race'.

Terug
Bovenaan