Ivanov
Moderator
Huh? Hé? Wat? Nu al?
Ja, nu al. Ten eerste omdat ik maandag uit eten ga met Marvant omdat we zeven jaar samen zijn én omdat ik er dit keer zowaar aan denk.
De teams kunnen terugkeren van hun zomervakantie. Twee weken lang waren de fabrieken en kantoren gesloten en mocht er in het geheel niet gewerkt worden. Helemaal niets. Noppes. Geen Zoommeeting, geen thuiswerken achter de laptop, helemaal vrij. Telefoon uit en uitrusten! Die tijd zit er nu (bijna) op en de F1 gaat naar Spa-Francorchamps toe. En daar zijn ze wel toe aan een 'gewone', rustige, kalme race zonder incidenten en gekke dingen want de Belgen hebben de laatste tijd nogal wat voor hun kiezen gekregen. Na de ongelooflijke high van de Driving Fun Westfield Cup met als naprogramma de 25 uur VW Fun Cup ging het behoorlijk mis. Niet alleen ging er twee keer fors natuurgeweld over het circuit met fikse schade tot gevolg; ook was daar nog een zware klap bij de GT auto's op Raidillon en tot overmaat van ramp werd de directrice vermoord door haar echtgenoot. Tijd voor een mooie, simpele en schadevrije race. Wie gaat er als beste uit de startblokken komen? Red Bull had het momentum met Max Verstappen aan de leiding van het WK, maar een laffe streek van Hamilton in Silverstone en de blunder van Bottas in Hongarijë zorgden ervoor dat Max weer in de achtervolging moet. Dit vertekent ook nog eens het beeld waardoor niet duidelijk is welke auto nu de snellere is. Kan McLaren misschien aanpikken of is het juist Ferrari dat kan aansluiten? Toto Wolff riep nog dat hij hoopte dat Ferrari zich in de titelstrijd kan mengen, maar we weten inmiddels ook dat dit loze woorden zijn en hij liever helemaal geen concurrentie heeft.
Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...4 1. Gaat Williams zich in Q3 rijden? George Russell slaagt er soms in en wie weet of Latifi ineens wat kan. Ja of nee. 2. Gaat er in de race een Safetycar ingezet worden? Ja of nee. 3. Gaat Mercedes hier Karma ontmoeten? Wordt er één of misschien beide Mercedessen uitgeschakeld door een crash, al dan niet zelf veroorzaakt? Ja of nee. 4. Is Max na de race weer leider in het WK? Ja of nee.
Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail (forumivan@hotmail.com) en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. Ook Whatsapp is een optie en ook Twitter keert weer terug. Niet dat iemand dat account volgt, maar toch: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!
Bonusvraag 1 dient voor de start van de kwalificatie beantwoord te zijn, bonusvragen 2, 3 en 4 voor de start van de race.
De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 28 augustus 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 29 augustus 15:00u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 14:59u is ok, 15:00u te laat. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp, mijn provider (SMS) of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.
En wie wonnen er in het verleden:
Ja, nu al. Ten eerste omdat ik maandag uit eten ga met Marvant omdat we zeven jaar samen zijn én omdat ik er dit keer zowaar aan denk.
De teams kunnen terugkeren van hun zomervakantie. Twee weken lang waren de fabrieken en kantoren gesloten en mocht er in het geheel niet gewerkt worden. Helemaal niets. Noppes. Geen Zoommeeting, geen thuiswerken achter de laptop, helemaal vrij. Telefoon uit en uitrusten! Die tijd zit er nu (bijna) op en de F1 gaat naar Spa-Francorchamps toe. En daar zijn ze wel toe aan een 'gewone', rustige, kalme race zonder incidenten en gekke dingen want de Belgen hebben de laatste tijd nogal wat voor hun kiezen gekregen. Na de ongelooflijke high van de Driving Fun Westfield Cup met als naprogramma de 25 uur VW Fun Cup ging het behoorlijk mis. Niet alleen ging er twee keer fors natuurgeweld over het circuit met fikse schade tot gevolg; ook was daar nog een zware klap bij de GT auto's op Raidillon en tot overmaat van ramp werd de directrice vermoord door haar echtgenoot. Tijd voor een mooie, simpele en schadevrije race. Wie gaat er als beste uit de startblokken komen? Red Bull had het momentum met Max Verstappen aan de leiding van het WK, maar een laffe streek van Hamilton in Silverstone en de blunder van Bottas in Hongarijë zorgden ervoor dat Max weer in de achtervolging moet. Dit vertekent ook nog eens het beeld waardoor niet duidelijk is welke auto nu de snellere is. Kan McLaren misschien aanpikken of is het juist Ferrari dat kan aansluiten? Toto Wolff riep nog dat hij hoopte dat Ferrari zich in de titelstrijd kan mengen, maar we weten inmiddels ook dat dit loze woorden zijn en hij liever helemaal geen concurrentie heeft.
Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...4 1. Gaat Williams zich in Q3 rijden? George Russell slaagt er soms in en wie weet of Latifi ineens wat kan. Ja of nee. 2. Gaat er in de race een Safetycar ingezet worden? Ja of nee. 3. Gaat Mercedes hier Karma ontmoeten? Wordt er één of misschien beide Mercedessen uitgeschakeld door een crash, al dan niet zelf veroorzaakt? Ja of nee. 4. Is Max na de race weer leider in het WK? Ja of nee.
Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail (forumivan@hotmail.com) en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. Ook Whatsapp is een optie en ook Twitter keert weer terug. Niet dat iemand dat account volgt, maar toch: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!
Bonusvraag 1 dient voor de start van de kwalificatie beantwoord te zijn, bonusvragen 2, 3 en 4 voor de start van de race.
De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 28 augustus 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 29 augustus 15:00u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 14:59u is ok, 15:00u te laat. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp, mijn provider (SMS) of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.
En wie wonnen er in het verleden:
Code:
1950 Juan Manuel Fangio Arg Alfa Romeo
1951 Giuseppe Farina Ita Alfa Romeo
1952 Alberto Ascari Ita Ferrari
1953 Alberto Ascari Ita Ferrari
1954 Juan Manuel Fangio Arg Maserati
1955 Juan Manuel Fangio Arg Mercedes
1956 Peter Collins GB Ferrari
1957
1958 Tony Brooks GB Vanwall
1959
1960 Jack Brabham Aus Cooper-Climax
1961 Phil Hill USA Ferrari
1962 Jim Clark GB Lotus-Climax
1963 Jim Clark GB Lotus-Climax
1964 Jim Clark GB Lotus-Climax
1965 Jim Clark GB Lotus-Climax
1966 John Surtees GB Ferrari
1967 Dan Gurney USA Eagle-Weslake
1968 Bruce McLaren N-Z McLaren-Ford
1969
1970 Pedro Rodriguez Mex BRM
1971
1972 Emerson Fittipaldi Bra Lotus-Ford
1973 Jackie Stewart GB Tyrrell-Ford
1974 Emerson Fittipaldi Bra McLaren-Ford
1975 Niki Lauda Oos Ferrari
1976 Niki Lauda Oos Ferrari
1977 Gunnar Nilsson Zwe Lotus-Ford
1978 Mario Andretti USA Lotus-Ford
1979 Jody Scheckter Z-A Ferrari
1980 Didier Pironi Fra Ligier-Ford
1981 Carlos Reutemann Arg Williams-Ford
1982 John Watson GB McLaren-Ford
1983 Alain Prost Fra Renault Turbo
1984 Michele Alboreto Ita Ferrari Turbo
1985 Ayrton Senna da Silva Bra Lotus-Renault Turbo
1986 Nigel Mansell GB Williams-Honda Turbo
1987 Alain Prost Fra McLaren-TAG Turbo
1988 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda Turbo
1989 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1990 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1991 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1992 Michael Schumacher Dui Benetton-Ford
1993 Damon Hill GB Williams-Renault
1994 Damon Hill GB Williams-Renault
1995 Michael Schumacher Dui Benetton-Renault
1996 Michael Schumacher Dui Ferrari
1997 Michael Schumacher Dui Ferrari
1998 Damon Hill GB Jordan-Mugen Honda
1999 David Coulthard GB McLaren-Mercedes Benz
2000 Mika Häkkinen Fin McLaren-Mercedes Benz
2001 Michael Schumacher Dui Ferrari
2002 Michael Schumacher Dui Ferrari
2003
2004 Kimi Räikkönen Fin McLaren-Mercedes Benz
2005 Kimi Räikkönen Fin McLaren-Mercedes Benz
2006
2007 Kimi Räikkönen Fin Ferrari
2008 Felipe Massa Bra Ferrari
2009 Kimi Räikkönen Fin Ferrari
2010 Lewis Hamilton GB McLaren-Mercedes Benz
2011 Sebastian Vettel Dui Red Bull Racing-Renault
2012 Jenson Button GB McLaren-Mercedes Benz
2013 Sebastian Vettel Dui Red Bull Racing-Renault
2014 Daniel Ricciardo Aus Red Bull Racing-Renault
2015 Lewis Hamilton GB Mercedes
2016 Nico Rosberg Dui Mercedes
2017 Lewis Hamilton GB Mercedes
2018 Sebastian Vettel Dui Ferrari
2019 Charles Leclerc Mon Ferrari
2020 Lewis Hamilton GB Mercedes