Remmen Citigo

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
A

Anoniem

Guest
Tja.. waar te beginnen:
Auto afkomstig uit 2013 gekocht met 50,000km
Tot de 85,000km gereden zonder problemen.
heb toen ( zelf) de versleten remset voor vervangen. Na 5000-6000km trillende remmen, nieuwe schijven voor garantie gekregen.
Weer trillende remmen.. tijdje mee gereden.
Schijven en blokken toch maar vervangen voor een duurdere van Bosch, Na 10,000km weeer trillende remmen.
Achterremmen compleet vervangen, inclusief trommels.
Uiteindelijk bij neergelegd en doorgereden.
Toch nog een garage ernaar laten kijken, constateert dat 1 wiellager slecht is en meet lichte slinger in de naaf
dit is allemaal gemaakt. En weer nieuwe schijven erop. En jaaa je raad het.
Ik ben radeloos, en dat is heel jammer want verder is het zo’n geweldige auto.
Auto staat op goede all season banden van Michelin,
Uitgelijnd en goed gebalanceerd.

Wie o wie heeft nog goede ideeën

Alvast bedankt :)

Ik ga er gemakshalve maar van uit dat de naaf wel wel goed schoon gemaakt/roestvrij geschuurd is voordat de schijven zijn gemonteerd, en ook dat de garage goed werk afgeleverd heeft wat betreft het wiellager...

Verder lees ik nergens dat er iets is gedaan aan de remklauwen.... als ik me niet vergis heeft deze auto zwevende remklauwen met 1 cilinder?
Vervang in dat geval de geleidebussen (en de bouten) van de remklauwen dan eens voor nieuwe exemplaren, redelijke kans dat die bussen wat uitgesleten zijn waardoor de klauw iets wil kantelen.

Ik denk inderdaad dat hetbin de klauwen zit waar we hier niets over lezen. Kantelende zuiger, remzadel of geleidebussen niet soepel lopend enz enz. Laat sowieso je hele voortrein eens goed controleren, alle bussen, kogels enz.

Kan ook gewoon aan je manier van remmen liggen. trillende remmen, ligt niet altijd aan kromme remschijven, maar kan ook veroorzaakt worden door verkeerd inremmen.

@ Nico: Een roestige pen schoonmaken en opnieuw invetten is meer werk en storingsgevoeliger dan een nieuw setje er in schroeven.

Pietzoveel zei:
@ Nico: Een roestige pen schoonmaken en opnieuw invetten is meer werk en storingsgevoeliger dan een nieuw setje er in schroeven.

Ik deed dat standaard elk jaar....onderdeel van mijn grote beurt. :T

De schijven zijn niet genoeg gehard.

Bosch eraf en ATE monteren.

Die ga je niet krom krijgen en inremmen hoeft ook niet.
Alleen de coating eraf remmen.

Dit alles natuurlijk wel mits er geen klauw vast zit.

Kijk even op het Upforum. Dit is een VAG 3 ling kwaal. Ik heb zelf een Seat Mii gehad met dezelfde klachten. ( overigens verder een heerlijk rijdend karretje).

Dit zijn de veel voorkomende problemen bij kleinere auto's.... Een auto bouwen, of het er nu één is met een verkoopprijs van € 50K of € 15K, kost ongeveer evenveel tijd, en veel onderdelen zijn zelfs identiek (Bijv de 3-cilinder motor) . Waar bespaar je dan op als fabrikant om de goedkopere auto toch rendabel te houden? De zaken die je er aan schroeft. Net wat kleiner, dunner, iets mindere kwaliteit. Ik zag dat er schijven vanaf € 15,- worden aangeboden. Misschien niet slecht, maarre....

Gewoon de schijven af laten draaien, sommige garage's doen dat. Is ie weer recht.

En mocht er iets van en slinger in de naaf zitten dan is dat ook weg na afdraaien.

Deze auto heeft een ander type wiellager/naaf aan de voorzijde, Ook zijn deze auto's supergevoelig voor te hard aandraaien van de wielen, naven zijn heel licht uitgevoerd en meteen krom. Ook moeten de aanlegvlakken extreem schoon zijn tijdens montage. Oja, en Bosch remmen monteren is bij voorbaat vragen om ellende.......

Jos.

Terug
Bovenaan