Gebruikte Tesla Model S, welke biedt de meeste waar voor z'n geld?

Zo'n Model 3 is wel echt heel erg lelijk hoor. De S is ook niet moeders mooiste maar door de extra lengte gaat die nog wel.

Als iedereen er in past lijkt me dit in ieder geval een betere business case. De latest and greatest batterijen die weer betaalbaarder zijn en nog jaren mee moeten kunnen.

Ik heb een keer in een 3 van een vriend van mij gereden. Echt een leuke auto! Kofferbak is niet super toegankelijk, maar best groot. De achterbank zat prima, was toch een beetje afgeschrikt door alle verhalen. Maar ruimte houdt niet over. Maar hoofdruimte is aardig tot ongeveer 1.8, enige is dat de bank wat laag staat. Dus je bovenbenen hebben niet super veel steun. Vriend van mij heeft 3 opgroeiende kinderen en het is gewoon zijn gezinsauto.

Het enige wat mij eigenlijk, naast het leuke rijden, echt opviel was de lak. Die zag er niet super strak uit met na een jaar al veel krasjes e.d. over de gehele auto

Durashift zei:
Heb je dan ook achterin proef gezeten bij je collega? ;)

Jazeker! Ik pas met mijn 190cm net op de achterbank, hij heeft het panorama dak en dat geeft net iets meer ruimte. Mijn tussen het glas en mijn kruin zat nog een goede 2 cm denk ik :D Qua beenruimte kan ik net achter mezelf zitten, maar dat zou ik niet voor uren volhouden. Gelukkig zijn mijn kinderen nog niet zo groot :)

Total Loss zei:
Zo'n Model 3 is wel echt heel erg lelijk hoor. De S is ook niet moeders mooiste maar door de extra lengte gaat die nog wel.

Smaken verschillen, ik vind het zeker niet de mooiste auto ook gemaakt, en de S is mooier, maar echt lelijk kan ik hem niet vinden.

Volt zei:
Als iedereen er in past lijkt me dit in ieder geval een betere business case. De latest and greatest batterijen die weer betaalbaarder zijn en nog jaren mee moeten kunnen.

Dat is inderdaad wel mijn redenatie ook, voor het geld van een gebruikte S koop je een gloednieuwe Model 3 met de nieuwste techniek, hopelijk meer bestand tegen de toekomst.

F Mitsi zei:
Ik heb een keer in een 3 van een vriend van mij gereden. Echt een leuke auto! Kofferbak is niet super toegankelijk, maar best groot. De achterbank zat prima, was toch een beetje afgeschrikt door alle verhalen. Maar ruimte houdt niet over. Maar hoofdruimte is aardig tot ongeveer 1.8, enige is dat de bank wat laag staat. Dus je bovenbenen hebben niet super veel steun. Vriend van mij heeft 3 opgroeiende kinderen en het is gewoon zijn gezinsauto.

Het enige wat mij eigenlijk, naast het leuke rijden, echt opviel was de lak. Die zag er niet super strak uit met na een jaar al veel krasjes e.d. over de gehele auto

Mijn collega heeft een zwarte, hij geeft ook aan dat de lak erg zacht is. Goed beschermen is dus het devies.
Goed om te horen dat jouw vriend hem ook als gezinsauto kan gebruiken met 3 kinderen, zelfde situatie als hoe het bij mij zou zijn. Bank staat inderdaad laag, maar ook wel fijn dat je geen middentunnel hebt. Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen (y)

Zadelsnuiver zei:
Durashift zei:
Heb je dan ook achterin proef gezeten bij je collega? ;)

Jazeker! Ik pas met mijn 190cm net op de achterbank, hij heeft het panorama dak en dat geeft net iets meer ruimte. Mijn tussen het glas en mijn kruin zat nog een goede 2 cm denk ik :D Qua beenruimte kan ik net achter mezelf zitten, maar dat zou ik niet voor uren volhouden. Gelukkig zijn mijn kinderen nog niet zo groot :)

Echt, kun je met 1,90 achterin een M3 zitten? Dat vind ik wel heel verrassend. In de S vond ik de beenruimte prima maar was het met 1,85 gewoon tegen het dak aan zitten.

Ja ik was zelf ook wat verbaasd, maar ik heb dat wel vaker met auto's waarvan men vaak zegt dat het achterin krap is, dat ik er gewoon prima in kan zitten. Het is ook maar net hoe je lichaam in verhouding is denk ik. Het feit dat ik kaal ben en dat deze Model 3 een panoramadak heeft, heeft er wellicht ook iets mee te maken.

gast 5167999 zei:
Echt, kun je met 1,90 achterin een M3 zitten? Dat vind ik wel heel verrassend. In de S vond ik de beenruimte prima maar was het met 1,85 gewoon tegen het dak aan zitten.

Het interieur volume van de Model 3 is ook groter dan die van de Model S.
Passenger Volume Model 3 97 ft3 (4 door) - Model S 94 ft3 (Hatchback)

Zie Specs:
https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=43401&id=44051

Paar dagen geleden dus een proefrit gehad in een Model 3 performance, echt autorijden 3.0 wat mij betreft! De gadgets, het vermogen.. ook de ruimte was ruim voldoende voor mijn gezin.

Maar.. ik wil toch eerst de Model S ervaren voordat ik een beslissing maak. Daarom voor morgen dus een proefrit gepland met een S 70D uit 2015.

De reservering op de M3 blijft voorlopig staan, en deze kan toch pas eind september geleverd worden zoals het nu blijkt. Wel zit ik er aan te denken om -mocht de Model S tegenvallen - de reservering om te zetten naar een "gewone" long range, want zo'n performance is écht te snel voor mijn vrouw die werd er helemaal zenuwachtig van :D

McShine zei:
Je kunt hem automatisch ook in "Comfort" mode zetten op het profiel van je vrouw. :)

Tip van de dag! :)

Ik heb de Tiguan ook altijd in Sport staan en mijn vrouw heeft ‘m in Comfort/Normal. Daarom wil ik dat ze haar eigen sleutel gebruikt.;)

Benieuwd hoe je de S vindt in vergelijk met de 3. Ik heb de 3 Performance geprobeerd en ben toch weer voor een S Performance gegaan. De looks van de 3 blijven wat moeizaam, vond ik geen prettige positie zonder het scherm met mijn been aan te raken en rijdt de S mijn inziens een stuk comfortabeler.

Ik ben ook benieuwd naar je vergelijking van de S met de 3. En ook of dat met een open dak of een vast glazen dak is in de S. Heeft de 3 eigenlijk altijd een vast glazen dak?

@McShine/Rembrandt, dat is zeker waar, en zo hebben we ook de hele proefrit (had de auto voor 24 uur meegekregen) eigenlijk in "chill" modus gereden. Maarja om nu een performance te kopen en er vervolgens altijd mee in chill te rijden is ook weer zoiets.

@Uzzi, dat scherm zit inderdaad een beetje in de weg en ik vond de stoelen van de Model 3 niet super. Nu ben ik wel verwend met comfort stoelen in de BMW maar ik hoop dat de stoelen in de Model S beter gaan zijn.

@gast, de Model S waar ik morgen mee ga rijden heeft gewoon een vast dak, de Model 3 had een panorama dak wat vooral achterin voor extra hoofdruimte zorgt. De achterbank van de S is volgens mij wel een stuk breder en dat heb ik met 3 kinderen méér nodig dan hoofdruimte. Ik zal hier zeker laten weten hoe ik de verschillen ervaar (y)

Ik zou nog wat feedback geven, dus bij deze:

Het grootste probleem met de Model S is dat hij, in pre-facelift, veel ouder aanvoelt dan de Model 3. Wellicht had het beter geweest om éérst de Model S proef te rijden, maar nu ben ik zeg maar een beetje verwend met de Model 3.

De Model S is qua rijden gek genoeg best goed te vergelijken met mijn huidige 530i; waar ik bij de Model 3 echt even moest wennen, was het bij de Model S een kwestie van instappen en wegwezen. De stoelen van de S zijn beter, de ruimte achterin beduidend groter en overal gewoon meer comfort dan in de Model 3.

Toch neig ik op dit moment nog het meest naar de Model 3, qua "waar voor je geld" gewoon de betere keuze en je merkt aan alles dat je een veel nieuwere auto rijdt.

Als een late 2016 in je budget past die eens proberen. Heb je de frissere neus en zou jezelf nog naar eentje met een schuifdak kunnen kijken (vindt ik het grote gemis van onze huidige S in vergelijk met de vorige). 2H 2017 kwamen ze geloof ik met de extra camera's wat een behoorlijke verbetering is als je het kreng zichzelf laat parkeren..

Een facelift S zou wel binnen budget passen, maar alles in beschouwing genomen is een Model 3 voor ons de betere keuze.

Daarom heb ik nu de reservering omgezet naar een gloednieuwe Long Range Model 3. Toen ik de reservering voor de performance had geplaatst had ik niet goed gekeken en bleek het om een 2020 demo auto te gaan. De Model 3 heeft in 2021 een paar grote onderhuidse aanpassingen gehad, met als grootste verschil een warmtepomp voor de interieurverwarming, met ons koude klimaat écht een must én beter voor de actieradius. Een LR is ook vlot genoeg met een 0-100 sprint van 4,4 seconden, sneller is leuk maar gewoon excessief wat mij betreft.

Levering zou eind september moeten zijn, dus nog tot dat moment tijd om de Model S occasions in de gaten te houden en de BMW te verkopen, maar ik denk wel dat dit 'm gaat worden.

Zadelsnuiver zei:
Een facelift S zou wel binnen budget passen, maar alles in beschouwing genomen is een Model 3 voor ons de betere keuze.

Daarom heb ik nu de reservering omgezet naar een gloednieuwe Long Range Model 3. Toen ik de reservering voor de performance had geplaatst had ik niet goed gekeken en bleek het om een 2020 demo auto te gaan. De Model 3 heeft in 2021 een paar grote onderhuidse aanpassingen gehad, met als grootste verschil een warmtepomp voor de interieurverwarming, met ons koude klimaat écht een must én beter voor de actieradius. Een LR is ook vlot genoeg met een 0-100 sprint van 4,4 seconden, sneller is leuk maar gewoon excessief wat mij betreft.

Levering zou eind september moeten zijn, dus nog tot dat moment tijd om de Model S occasions in de gaten te houden en de BMW te verkopen, maar ik denk wel dat dit 'm gaat worden.

Wel vreemd dat de model 3 die warmtepomp niet al standaard had. Dat is toch wel iets wat je zou verwachten bij die die prijs.

Ja het was voor mij ook verassing. Toen ik aan de verkoper vroeg wat de grootste verschillen tussen 2020 en 2021 waren noemde hij onder andere die warmtepomp, anders had ik waarschijnlijk nu nog niet geweten omdat ik er ook van uit ging dat 'ie er altijd al op zat.

Aan de andere kant; in Amerika koop je al een Model 3 vanaf $35.000 dus dan is het wel iets beter te begrijpen.

Is het niet verstandiger om de model Y te kiezen? Zit meer ruimte in op de achterbank, zag ik in de AW testvideo.
(let wel op dat je geen USA exemplaar in de mik geschoven krijgt, want Tesla blokkeert daar de software (kaartnavi etc.) van voor Europa. )

Model Y had ik ook nog even aan gedacht maar vind 'm toch een stuk minder mooi dan de Model 3.

De M3 die ik heb gereserveerd komt uit voorraad, dus kun je binnen een paar weken rijden. Ik had op de Tesla website gekeken en de Model Y is nog niet op voorraad dus dat betekent dat je vrij lang moet wachten.

Het plan is sowieso om tzt de M3 door te schuiven naar mijn vrouw wanneer de Prius met pensioen gaat, tegen die tijd hoop ik dat de Cybertruck in Europa beschikbaar is :)

Durashift zei:
V0RQ zei:
Zadelsnuiver zei:
Overigens als ik nog in Nederland zou wonen zou ik écht even bij deze unit gaan kijken:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fisker/m1732662790-fisker-karma-2-0-ecosport-408-pk-leer-navi-1e-eigenaar.html?previousPage=lr
Heb je de MRB gezien? €450 per kwartaal :T

(..).

Hoe kom je daarbij?

In de advertentie wordt een bedrag van € 202 - €228 per kwartaal vermeld.

Als ik de Fisker bij de belastingdienst nareken (provincie Utrecht) dan klopt dat gewoon: € 209,00

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/auto-en-vervoer/content/hulpmiddel-motorrijtuigenbelasting-berekenen

De Fisker doet 47 gram CO2/km. uitstoot, valt dus in het halftarief t.m einde 2024.

Dusss.. Zadelsnuiver.. ff voor de komende 3 jaar terug naar Nederland remigreren. :LOL: ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
michel1975 zei:
yrref zei:

Bij de Fisker wel even in de gaten houden welke uitvoering je hebt, er was niet gelijk een 47 gram uitvoering in Nederland. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/update-fisker-karma-nu-met-0-procent-bijtelling/

Terug
Bovenaan