Total Loss
Kilometervreter
Zo'n Model 3 is wel echt heel erg lelijk hoor. De S is ook niet moeders mooiste maar door de extra lengte gaat die nog wel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Durashift zei:Heb je dan ook achterin proef gezeten bij je collega?![]()
Total Loss zei:Zo'n Model 3 is wel echt heel erg lelijk hoor. De S is ook niet moeders mooiste maar door de extra lengte gaat die nog wel.
Volt zei:Als iedereen er in past lijkt me dit in ieder geval een betere business case. De latest and greatest batterijen die weer betaalbaarder zijn en nog jaren mee moeten kunnen.
F Mitsi zei:Ik heb een keer in een 3 van een vriend van mij gereden. Echt een leuke auto! Kofferbak is niet super toegankelijk, maar best groot. De achterbank zat prima, was toch een beetje afgeschrikt door alle verhalen. Maar ruimte houdt niet over. Maar hoofdruimte is aardig tot ongeveer 1.8, enige is dat de bank wat laag staat. Dus je bovenbenen hebben niet super veel steun. Vriend van mij heeft 3 opgroeiende kinderen en het is gewoon zijn gezinsauto.
Het enige wat mij eigenlijk, naast het leuke rijden, echt opviel was de lak. Die zag er niet super strak uit met na een jaar al veel krasjes e.d. over de gehele auto
Zadelsnuiver zei:Durashift zei:Heb je dan ook achterin proef gezeten bij je collega?![]()
Jazeker! Ik pas met mijn 190cm net op de achterbank, hij heeft het panorama dak en dat geeft net iets meer ruimte. Mijn tussen het glas en mijn kruin zat nog een goede 2 cm denk ikQua beenruimte kan ik net achter mezelf zitten, maar dat zou ik niet voor uren volhouden. Gelukkig zijn mijn kinderen nog niet zo groot
![]()
gast 5167999 zei:Echt, kun je met 1,90 achterin een M3 zitten? Dat vind ik wel heel verrassend. In de S vond ik de beenruimte prima maar was het met 1,85 gewoon tegen het dak aan zitten.
McShine zei:Je kunt hem automatisch ook in "Comfort" mode zetten op het profiel van je vrouw.![]()
Zadelsnuiver zei:Een facelift S zou wel binnen budget passen, maar alles in beschouwing genomen is een Model 3 voor ons de betere keuze.
Daarom heb ik nu de reservering omgezet naar een gloednieuwe Long Range Model 3. Toen ik de reservering voor de performance had geplaatst had ik niet goed gekeken en bleek het om een 2020 demo auto te gaan. De Model 3 heeft in 2021 een paar grote onderhuidse aanpassingen gehad, met als grootste verschil een warmtepomp voor de interieurverwarming, met ons koude klimaat écht een must én beter voor de actieradius. Een LR is ook vlot genoeg met een 0-100 sprint van 4,4 seconden, sneller is leuk maar gewoon excessief wat mij betreft.
Levering zou eind september moeten zijn, dus nog tot dat moment tijd om de Model S occasions in de gaten te houden en de BMW te verkopen, maar ik denk wel dat dit 'm gaat worden.
Durashift zei:V0RQ zei:Heb je de MRB gezien? €450 per kwartaal :TZadelsnuiver zei:Overigens als ik nog in Nederland zou wonen zou ik écht even bij deze unit gaan kijken:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fisker/m1732662790-fisker-karma-2-0-ecosport-408-pk-leer-navi-1e-eigenaar.html?previousPage=lr
(..).
Hoe kom je daarbij?
In de advertentie wordt een bedrag van € 202 - €228 per kwartaal vermeld.
Als ik de Fisker bij de belastingdienst nareken (provincie Utrecht) dan klopt dat gewoon: € 209,00
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/auto-en-vervoer/content/hulpmiddel-motorrijtuigenbelasting-berekenen
De Fisker doet 47 gram CO2/km. uitstoot, valt dus in het halftarief t.m einde 2024.
Dusss.. Zadelsnuiver.. ff voor de komende 3 jaar terug naar Nederland remigreren.![]()
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
michel1975 zei:yrref zei:
Bij de Fisker wel even in de gaten houden welke uitvoering je hebt, er was niet gelijk een 47 gram uitvoering in Nederland. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/update-fisker-karma-nu-met-0-procent-bijtelling/