Vervanging lease auto MB C klasse (W205), weer hybride (C Klasse, BMW, V60, Arteon) of toch electrisch (Polestar)

Welke opvolger zouden jullie kiezen?

• BMW 320e Sportline business edition plus

Stemmen: 0 0.0%

• Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

WJG

Net ingestapt
lsjy5myb3855_800.jpg
MIjn huidige leaseauto moet eruit gaat om een MB C klasse estate hybride (W205). De auto bevalt goed, al is de automaat niet om aan te raden, maar dat terzijde.
zxhyu2mbbqxl_800.jpg
pteyoumbq6ap_800.jpg
7ayybazbp2c9_800.jpg
06zy6u2bz819_480.jpg
javascript:bbcode_video_editor_tool()
In eerste instantie wilde ik weer voor een hybride gaan waarbij ik de volgende modellen overweeg

- V60 T6 Hybrid (Expression Inscription, veel ruimte en standaard adaptive cruisecontrol, lane assist, 18 inch, leder)
- MB C300e hybrid in AMG trim, ( erg veel opties er op Panorama dak, , AMG Trim, 18 inch, zwart hemel, 360 camera, semi leder, Command systeem etc en 320 PK)
- VW Arteon Shooting brake R line (erg mooie, ruime auto maar 1.4 TSI hybrid totaal 218 PK, standaard adapt cruise, lane assist, R line stoelen, stoelverwarming achter en voor
- BMW 320e (net als Arteon minder vermogen en duurder dan ik zelfde opties wil.

En toen kwam er ook nog de optie om een Polestar tegen 8% te gaan rijden.........

Polestar erg aantrekkelijk ca 150 Euro per maand goedkoper dan andere opties alleen de range daardoor twijfel ik...... minimaal 1 wintersport in het jaar en om het jaar een verdere zomerrit naar het buitenland met twee tienerdochters erbij...... tja... Polestar natuurlijk erg compleet 19 inch, adaptive cruise ctrl, Lane assist stoelverwarming voor en achter panorama dak etc....

Jammer dat de Arteon een 1,4 tsi motor heeft anders had ik die denk ik zeer serieus overwogen, maar mijn huidige auto is een stuk sneller en acht de kans groot dat ik daar spijt van ga krijgen, wel een enorm mooie en ruime auto.
V60 ook erg mooi maar zie je heel veel en ook vaak wat oudere ......
MB ... wel mooi, maar dan heb ik praktisch dezelfde auto..... voor weer 3 a 4 jr...
BMW, past niet helemaal in lease met alle opties of ik moet behoorlijk bij betalen en daar heb ik nu geen zin in, bovendien is het gezin niet overtuigd ook ik vond het vorige model iets mooier eruit zien.
Polestar, met name het telkens laden en het feit dat in mijn beleving de verkoop van EV's sneller gaat dan het plaatsen van palen (zeker in buitenland)

Nog iemand advies wat ik niet overwogen heb?

Hoeveel kilometer rijd je per jaar? Lijkt me wel relevant m.b.t. de Polestar. Ik hoorde van een berijder dat het praktijkverbruik van die Polestar nogal tegenviel, wat het nog wat taaier zou kunnen maken qua actieradius.

Ik zou denk ik kiezen tussen de C en de Volvo, waar bij de C toch wel serieus verbeterd is ten opzichte van je huidige, maar je kijkt wel weer jaren tegen soort van dezelfde auto aan inderdaad. Volvo vind ik wel een erg mooie auto, ik zou beide proberen een dag te rijden. En dan kijken hoe het voelt.

Maakt Peugeot ook niet een hybride 508? Ook wel een mooie auto van buiten.

De polestar is dus elk jaar € 1800 goedkoper, dat vind ik een serieus verschil in geld. Daar zou ik die paar ongemakken wel voor lief willen nemen.

Voor die enkele vakantie kun je ook de auto omruilen, met de trein of het vliegtuig gaan, een andere auto huren, of gewoon wat vaker stoppen om te laden.
Voor € 1.800 kun je toch veel leuke dingen doen.

Alternatieven? Tussen hybride en elektrisch heb je nog de plug-in hybride, b.v. de Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid Style met 306 pk. Heb je wat meer tijd de elektrische Hyundai Ioniq 5.

hjuyatbbfjud.jpg

skiym9qb28ho.jpg

Het is slechts een leasbakkie.... Doe eens gek! Een "miskoop" zit er namelijk nooit in! Na een jaar of wat, ongeacht het aantal gebreken, ben je er vanaf.... En vervangend vervoer zal wel in je leasecontractje zitten, toch? Verras je buren!

Eens met Pietzoveel en ak2.

Trouwens die 1.4 is een veel lichtere auto dan de hybrides lijkt me. 218pk zal dan toch geen straf zijn.

Ik zou voor ruimte gaan en die EV alleen wanneer je echt zeker van je reispatronen bent. Ik kan me met tieners voorstellen dat even ophalen van een toernooi of kamp ineens een lastige laadpaalroute kan worden. Als er nog een tweede auto is dan is dat geen punt natuurlijk.

Met https://abetterrouteplanner.com/ kun je de route planner richting de wintersport, krijg je gelijk een indicatie van de laadtijden en totale reisduur.

Bedankt voor jullie reacties. De Arteon Shootingbrake is een 1,4 TSI hybride.... stond er wellicht niet zo duidelijk in, maar is dus net als de anderen een PHEV behalve dus de Polestar die is volledig electrisch. Daarnaast kan ik naar een andere electrische auto kijken idd maar dan heb ik dus niet 8% bijtelling maar 12% en dan zijn de kosten dus al redelijk snel vergelijkbaar met de PHEV modellen. Lease budget voor electrisch ligt logischerwijs lager dan een PHEV omdat benzineprijs hoger is. Inderdaad zijn er genoeg andere auto's te overwegen maar ben al blij dat ik tot dit lijstje gekomen ben, overige opties vallen om diverse redenen af. Overigens rijd ik ca 40K per jaar. Overigens prima te doen met Polestar uitdagingen zijn vakantie. Ja 1800 Euro besparen is leuk alleen moet ik dan met vakanties wel een auto huren (en benzine zelf betalen) dan gaat je voordeel snel weg. Zeker als je in de zomer niet zou vliegen maar ook de auto pakt wat 1 keer per 3 jr toch wel gebeurt. Al moet ik zeggen dat ik thuis ook veel zonnepanelen heb dus in de zomer laad ik gratis op maar krijg het wel vergoed door de laadpas.... dus verschil zal nog wel iets oplopen.

Dit geeft inderdaad goed inzicht alleen verbruik je meer dan standaard met een skibox en als je harder rijdt vraag me af of hij daar rekening mee houdt.

Ioniq 5 en Audi Q4 Etron vind ik nog wel mooi als alternatief alleen gaat hij dan 12% bijtelling aan tikken en de rest 22% dan ga ik liever voor een PHEV , verschil is dan nog een paar tientjes per maand vermoed ik. Die Suzuki ... eh.. bedankt voor het meedenken, maar die vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Helemaal mee eens maar een grote auto huren voor een week is ook als snel 800 Euro denk ik als het niet meer is en dan nog benzine er bij heen en terug en je hebt een groot deel van die besparing alweer uitgegeven

Ioniq is nog wel apart en ook wel mooi behalve het interieur met name Dashboard dat oogt wel erg goedkoop met enorme bezels om schermen heen. Die Suzuki vind ik persoonlijk niet erg mooi

Die Arteon is ook een PHEV net als de andere (behalve Polestar), allemaal zware autos en kom dus van de C350 die veel vermogen heeft 288PK met een 2 liter turbo motor..... vandaar de aarzeling met een 1.4 TSI ook al krijgt deze er net als de MB ook een electromotor als hulp bij

Heb het niet op franse merken al is Peugeot dan nog de betere maar mijn vrouw heeft jaren een 308 SW gereden en was niet onder de indruk van kwaliteit of rij eigenschappen. ook altijd problemen met electrische dingen (parkeersensoren die weigeren, stoelverwarming die niet uit kon, lampjes die gingen branden etc... Daarnaast doet die 508 het lang niet zo goed in de lease qua bedrag als deze modellen. Inderdaad is hij nu wel mooi maar meestal vind ik dat wel tijdelijk...... bijvoorbeeld een Volvo V60 is tijdlozer en blijft mooi

bedankt voor deze tip geeft inderdaad een ander inzicht al moet er natuurlijk wel een lader vrij zijn in vakantieperiodes en moet je waarschijnlijker wel rond 100 km per uur blijven rijden....

Ik heb het gevoel dat je je wat bang maakt voor die ene reis. Ja, wellicht kan je niet 3 uur achter elkaar met 160km/h over de Autobahn knallen, dat klopt. Maar dan maak je er toch gewoon wat moois van? Stop even bij dat ene dorpje of een uitzichtpunt? Broodjes mee, thermos met koffie mee en gaan. Waar spreken we over, misschien 2 uur extra reistijd als je naar zuid-Duitsland moet bijv.? En verder ben je overtuigd? Ik heb vast makkelijk praten, maar dit lijkt me zeer overkomelijk.

er is net een hagel nieuwe C op de markt. In geen enkel opzicht te vergelijken met jou huidige auto, behalve een ster op het stuur.

Voorzien van de aller nieuwste technieken, veiligheidssystemen. Zelfs over 4 jaar rijd je 'nieuw', auto is ruim, luxe. Ik zou daar zeker eens een proefrit in maken

Mijn vorige leaseauto was een C350e en deze is vervangen door een Polestar. Goede auto maar geef de voorkeur aan de c350e. Met name zeer tegenvallend bereik van de Polestar ( moet de zomer nog meemaken). Natuurlijk, de Polestar is zeer snel maar dat is de mercedes ook. Eenmaal op de snelweg is er nauwelijks verschil en vond ik de mercedes comfortabeler en flexibeler om te rijden.
. De ( mijn) Polestar maakt veel band- en windgeruis, veel meer dan de mercedes inclusief motor. Het begint me zelfs lichtelijk te irriteren, misschien komt het door de 20 inch wielen. Rijden op zich is prima maar je houdt je angstvallig aan de 100 km/h ( dus saai) omdat ik toch geen zin heb om ergens een half uur aan een paal te hangen terwijl het giet van de regen en het dus geen weer is om een slechte kop koffie bij een benzinepomp te kopen. Ik heb tot heden geen problemen (althans grote) ondervonden maar collega was zijn Polestar al drie weken kwijt aan de garage omdat de auto zo dood als een pier was. De bijtelling is inderdaad stukken minder maar had een vakantie vorig jaar in Spanje gepland met de mercedes. Door corona is het naar dit jaar verplaatst. De rit eens bekeken op Abetterroute. Goed te doen maar arriveer dan op de plaats van bestemming met nog 10% acculading en de dichtstbijzijnde laadpaal daar was op een half uur rijden. En dat was er maar een. Dus al te voren stress of ik de auto daar wel kan laden. En met 10% moet de auto daar toch al gauw een uur of zes staan. Met vliegtuig en huurauto was bijtellings voordeel compleet verdwenen
Mijn advies:ga voor de mercedes

Niewe mercedes C klasse Model is uit maar nog niet als PHEV te bestellen, anders zeker een optie als zal hij vast behoorlijk duurder worden. Helaas moet ik nu keuzes gaan maken en is die auto er dus nog niet. Vandaar dat het vorige model alleen de optie is.

Je geeft aan dat de polestar bij 10% acculading toch een uur of 6 bij het laadpunt moet staan maar er zijn toch ook snelladers in Spanje neem ik aan? Maar je benoemd wel precies mijn hik. In NLD prima te doen maar langere ritten twijfel ik over, ook verwacht ik dat er steeds meer snellaadstations wachtrijen krijgen zeker in buitenland in vakantieperiodes maar ook in NLD> Ik las dat in NLD 57K openbare laadstations hebben terwijl er in Duitsland maar 27K zijn.... wel een veel groter land. in 2019 waren er in NLD 75K electrische auto's maar in 2020 al 150K dus verdubbeld, die palen zijn niet evenredig mee gegroeid,.......

Waarom moet de nieuwe C weer een PHEV voertuig zijn?

Ik vind zo'n C350e heerlijk rijden, maar nu de bijtelling geen rol speelt zou ik met een C300 ook prima kunnen leven. Of zijn er bepaalde milieueisen vanuit de werkgever?

En vergis je trouwens ook niet in de kofferbak van de S205 300e. Daar zit echt een serieuze bult in vanwege de grotere accu.

Ik zou sowieso de nieuwe C Estate nemen.
Of de 200 motor of toch nog even wachten.

Als 2 de 320e, maar waarom is die te duur?
Als 3 de V60, fijne auto. Maar draait alweer even mee.
De oude C moet je niet willen.
De Aerton.. is het niet, dan zelfs liever een Passat.
Met de P2 ben ik ook bezig geweest, maar viel al snel af vanwege de krappe interieur ruimte.

C300 bedoelde ik de C300e mee idd ook een PHEV, deze is denk ik fijner dan de C350e vanwege de 9 traps automaat vs de oude 7 traps automaat van de C350 die echt beroerd traag is.

De BMW Is te duur omdat ik binnen het lease bedrag wil blijven en niet wil bijbetalen op zich kan dat met de bmw prima maar omdat de auto fiscaal snel duur wordt is hij de duurste optie van de drie qua bijtelling. Kijk je dan naar het toaalplaatje wordt hij door de fiscale bijtelling meest interessant en dan heeft hij ook nog minder PKS en de 330e die wel veel pk heeft is veel duurder dan de gelijk gemotoriseerde opties MB (320PK) en V60 (340 PK)

Als veel "te duur" is, of meer bijtelling.... dan toch gewoon een Polestar? Of een Model X? Grote auto's rijden kost geld, een Fiat 500L? (Nu ook in hybride leverbaar)

Het moet overigens een PHEV (plugin) zijn ivm de uitstoot die laag moet zijn. Daarnbij komt de PHEV veel lager uit in het lease bedrag ondanks hogere aanschafwaarde en ik moet onder 140 gr co2 blijven dan blijft er weinig over en het voorschot voor een PHEV aan benzine is een kwart van een benzine auto dus drukt de lease prijs minder.

Wat ik op diverse apps kan zien is dat de snelladers allemaal Tesla laadstations zijn. En degene die ik zou moeten gebruiken ziet er op de foto uit als een 11 kW lader

Pietzoveel zei:
Het is slechts een leasbakkie.... Doe eens gek! Een "miskoop" zit er namelijk nooit in! Na een jaar of wat, ongeacht het aantal gebreken, ben je er vanaf.... En vervangend vervoer zal wel in je leasecontractje zitten, toch? Verras je buren!

En de baas zal ook kunnen lachen als je voor de tachtigste keer langs de kant staat met pech? Of gaat ts dan uurtjes inleveren vanwege zijn domme keuze......

@Boppie: Dan zou je verwachten dat er een paar Japanners en Koreanen in het lijstje voorkomen.... Een Camry Hybride ofzo. Maar die zie ik niet!

Weet je zeker dat het voor jouw werkgever ook geen probleem is dat je voor een geregistreerde Polestar gaat?

Soms zie je namelijk dat een bedrijf met meerdere leasemaatschappijen werkt, leasemaatschappij A een voorraadmodel kan leveren, maar leasemaatschappij B of wellicht zelfs C dit niet kunnen. Dat kan dan problemen opleveren.

Ook handig om even te kijken naar hoe lang het leasecontract wordt afgesloten. Stel dat dat standaard voor 60 maanden is, heb je natuurlijk maar 55 maanden de 8% bijtelling, omdat die eerste 5 van de 60 maanden 8% al zijn "verbruikt".

Verder hoor ik van berijders van de Polestar wat negatieve geluiden over praktijkrange en wat kinderziektes.

Wel dat het een heel gave auto is met fijne rij-eigenschappen.

Ik zou zelf denk ik in jouw geval voor de Mercedes gaan.

Nee de 8% Polestar is van een collega die vertrekt maar pas in nov 2020 in gebruik genomen dus relatief nieuwe auto maar wel vorig jaar op kenteken. De Mercedes vandaag nog een keer bekeken maar die kofferbak is wel heel erg klein door de accu. De C350e had al een kleine kofferbak maar de C300e Phev is nog kleiner.... Neig eigenlijk naar Arteon, zie je weinig en enorm veel ruimte maar wel de minst sportieve qua motor en prestaties

Ik zou in de verschillende modellen een uitgebreide proefrit maken. Die plug-in hybrides zijn complexe aandrijflijnen waarbij het samenspel tussen de brandstof- en elektromotor niet altijd even soepel verloopt. Bij Suzuki/Toyota is dat prima voorelkaar bij de andere merken zou ik dat toch even uittesten, met geladen en 'lege' accu. Bij een volledig elektrische auto heb je daar natuurlijk geen last van maar zijn er weer andere uitdagingen.

Terug
Bovenaan