RWD tellerstandcontrole

Djeedjai

Net ingestapt
Wat is het geval: we hebben een auto op het oog, en heb daarvoor met de bekende km stand het RWD en AW kentekenrapport opgevraagd. Beide rapporten melden hetzelfde: "In de reeks tellerstanden is een tellerstand geregistreerd die lager is dan de stand daarvoor. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid of dat er een typfout is gemaakt." Barst! Vanmorgen toch weer een RWD rapportje opgevraagd zonder de km stand aan te geven. Uitslag: "De geregistreerde tellerstand is telkens hoger dan de daarvoor geregistreerde tellerstand. De RDW oordeelt dan dat de tellerstand logisch verklaarbaar is." Schiet mij maar lek... RWD gebeld, hoe kan het dat ik twee verschillende uitslagen krijg? Zij kijkt in het systeem en meld dat de tellerstand logisch is opgebouwd, niks aan de hand. Mss iets verkeerd ingetypt? (niet dus). 'k Word er een beetje moedeloos van, en hoop dat er hier iemand is die er wat verstandigs over kan zeggen?

Dan zou er in de laatst toegevoegde stand iets niet juist moeten zijn en dat kan je met fatsoenlijke onderbouwing laten corrigeren.

Inmiddels opgemerkt en gecorrigeerd misschien, met de beschikbare info valt er niet veel over te zeggen.
Mss iets verkeerd ingetypt? (niet dus)
Of toch wel maar als je hier al moedeloos van wordt... Hoe dan ook, als de tellerstand/NAP nu klopt is het goed toch?

R..D..W
Wat is het kenteken? Het is een beetje een warrig verhaal, maar het lijkt er voor mij op dat er iemand een foutje gemaakt heeft, en dat nu gecorrigeerd is.

De eigenaar kan gratis het NAP rapport opvragen met alle kilometerstanden van deze auto, dat rapport zou bij mij de doorslag geven.

Ja dat klopt, dat zei RWD me ook. 'k Ga de confrontatie met de verkoper aan. Blijft staan dat RWD rapporten afgeeft die verschillende uitkomsten geven.

'k Mag het hopen, en heb er voorlopig ook wel vertrouwen in, maaruh die RDW o_O rapporten... op z'n best... ze zetten je op scherp. ;-)

ach net als bij meneer Rutte, die is ook een beetje vergeetachtig op belangrijke momenten. Staat er ergens niet nog zo'n wagen te koop met wel een logische historie voor ongeveer dezelfde prijs? Dan zou ik daar voor gaan

De Mini is 2 keer terug te vinden op Gaspedaal.nl, met een prijsverschil van 1€.

Beide registraties zijn terug te vinden op Autotrack die standaard een gratis Carfax rapport aanbieden. Die rapporten verschillen; bij de ene is er wel NAP (en dus een logische kilometerstand), bij de andere niet. Je zou denken dat de stand gecorrigeerd is - wat iemand hierboven ook al schrijft - maar de nieuwste van de 2 is juist degene met de onlogische stand. Erg bijzonder.

https://www.autotrack.nl/a/mini-countryman-benzine-2017-50629268

https://www.autotrack.nl/a/mini-countryman-benzine-2017-50630780

Ook bijzonder dat je de RDW site hebt weten te vinden, wanneer je het zo stug verkeerd blijft typen ;)

Ayo allen! Nog ff afronden. Bedankt voor de reacties, in special de speuractie van MikeM, echt gewaardeerd. 't Is hem toch niet geworden. De auto is wel zuiver op de graat maar bewegen wij nog teveel om echt scherp te krijgen hoe we tegen onze mobiliteitseisen vioor de komende jaren aankijken, en wat daar het beste bij past. 'k Heb me ingeschreven voor de cursus 'letterblindheid 2021, en hoe kom ik er vanaf'. Meer kan ik nu ff niet doen. ;-)

Terug
Bovenaan