A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

De rubberen dopjes, naast elk achterlicht zit er een. ff eruit wippen, beetje kit ertussen en terugstoppen.

Hemelbekleding is droog, kofferbak deels leeggemaakt, heb een vermoeden waar het wegkomt, afdinchting kofferbak heeft wat platte kanten, zaterdag even naar de sloop om een van een andere auto af te halen, stonden er 6, wel allemaal EVO modellen, maar dat moet passen.

Ook luchtfilter, interieurfilter en thermostaat besteld.

Lastig die lekkage, welke sloperij ben je geweest?

In Hoogkerk zit ook een goede, de Mars heet dat meen ik. Of nee het was anders misschien. Zij zijn meer een demontage dan sloop, maar ze hebben vaak ook jonge auto's staan.

Klaas Boer in Uithuizen is ook goed, maar ik kan me niet herinneren dat ik daar een Punto heb gezien, ik moet ook zeggen dat ik er niet helemaal opgelet.

Ploeg in Een is ook een aanrader. EN in Joure kan je ook wel wat vinden denk ik.

Oh ja, in Groningen zit de Franse sloperij, heb je voor de Punto niets aan natuurlijk, maar misschien wel voor de Clio! :)

Ah ja dan ben je bij die geweest die ik bedoel, zeg maar vanuit Groningen heb je eerst een sloperij waar vooral moderne wagens staan, en even verder is er eentje met ook wat oudere wagens geloof ik.

Ben je daar geweest? Jaloers... Bij dat 2e bedrijf ben ik nog nooit geweest, daar staan wel leuke auto's volgens mij, maar iedere keer is het hek dicht als ik langs rij... :(

Voor ons de eerste keer, en hek stond op een kier, dus naar binnen en gevraagd naar onderdelen, helaas niets, en rondkijken mocht ook niet.

Vandaag de onderken gehad, van het weekend maar even installeren.

Gisteren naar Keulen met de CX5, 180+ en geen lawaai, zou het dan gelukt zijn? Zondag nog maar eens testen, week naar Denemarken. Week erop naar Finland, word weer een uitdaging.

Het lek is boven! Niet het achterlicht, maar water wat tussen.carooserie en bumper door loopt komt op een steunbalk weke in de kofferbak loopt, daaromheen is er een kit, welke nu water doorlaat. Even snel gefixed met sileconenkit, van de zomer maar eens goed aanpakken.
Interieurfilter ook vervangen, heb je kleine handjes voor nodig.

Ik weet zeker dat ik gereageerd had, maar nu nog maar eens:

Mooi dat het lek boven water is, want een natte auto, van binnen dan, is niks waard. Je kunt het mooi testen, dit weekend. Man man, wat een water.

Kleine tip... alleen zuur-vrije siliconen gebruiken. Dat scheelt nogal qua roest.
Verder is siliconen kit best een aardige oplossing voor zoiets. Van de zomer dan inderdaad maar netjes maken.

A3 White zei:
Zit nu in Denemarken, zoonlief mag er naar kijken.

Raam van de CX5 maakt nog steeds lawaai..........
Dat is echt balen en Mazda onwaardig. Hier is die vanwege zijn achterbak afgevallen. Het gaat nu nog tussen de Focus station, Kodiaq en outsider Duster:). Maar of het die laatste wordt? Alleen maar omdat het echt een budgetknaller is.

Lekker naar de Dacia dealer, beetje sfeer proeven. Dan proefrijden. Daarna kiezen tussen de focus en de kodiaq.

michel1975 zei:
....
gaat nu nog tussen de Focus station, Kodiaq en outsider Duster:). Maar of het die laatste wordt? ...

Gewoon proefrijden met de Ford en de Renault en dan door naar de Dacia dealer om te bestellen.
Of is het een kwestie: “This is so not us”. :)

https://m.youtube.com/watch?v=JyXY_wwGWIQ
Maar er is een oplossing.....

Enfin, als je zo’n Duster wel ziet zitten maar écht zo’n stereotype snob bent uit de bekende reclame, weet je wat je te doen staat. Even aan de slag met wat badges en een grilletje et voilà…:T
[sub](Gejat van : https://www.autoblog.nl/nieuws/pardieu-de-dacia-duster-is-opeens-een-renault-104134)[/sub]

A3 White zei:
De Duster...........maar dan wel in Oranje!
Dat sowieso.:)

Altai zei:
michel1975 zei:
....
gaat nu nog tussen de Focus station, Kodiaq en outsider Duster:). Maar of het die laatste wordt? ...

Gewoon proefrijden met de Ford en de Renault en dan door naar de Dacia dealer om te bestellen.
Of is het een kwestie: “This is so not us”. :)

https://m.youtube.com/watch?v=JyXY_wwGWIQ
Maar er is een oplossing.....

Enfin, als je zo’n Duster wel ziet zitten maar écht zo’n stereotype snob bent uit de bekende reclame, weet je wat je te doen staat. Even aan de slag met wat badges en een grilletje et voilà…:T
[sub](Gejat van : https://www.autoblog.nl/nieuws/pardieu-de-dacia-duster-is-opeens-een-renault-104134)[/sub]
:) wees gerust. Ik vind de Duster een beetje de nieuwe Niva. Die kan ik best waarderen maar wat zaten die stoelen beroerd:)

Eerst maar eens een rondje rijden. De stoelen overtuigde me niet echt. Staan licht naar voren waar ik graag mijn stoel wat kantel. Maar dat is nu net een instelling die ze niet kennen en op hebben bespaard. Om nu meteen na aflevering er een paar opvulringen tussen te laten zetten:)

Goed zittende stoelen zijn inderdaad belangrijk. Ik zou een set ringen voor de proefrit laten plaatsen en dan een weekend de Duster meenemen.
Wellicht een nieuwe optie “kantelbare zitting” voor de dealer om aan te bieden (4 maal €3):T
https://www.kartservicebrabant.nl/product/stoel-opvulring-10mm/

@A3 sorry voor het kapen van je topic.

Altai zei:
Goed zittende stoelen zijn inderdaad belangrijk. Ik zou een set ringen voor de proefrit laten plaatsen en dan een weekend de Duster meenemen.
Wellicht een nieuwe optie “kantelbare zitting” voor de dealer om aan te bieden (4 maal €3):T
https://www.kartservicebrabant.nl/product/stoel-opvulring-10mm/

@A3 sorry voor het kapen van je topic.
:)

Zo en nu weer on topic, sorry Adrie. Ik dacht trouwens eerder gelezen te hebben dat het windgeruis weg was?

@ Adrie,

ja nou dan ben jij niet verder geweest bij de sloperij dan dat ik was ;) Ik vind het ook niet echt een uitnodigend iets.

Balen trouwens van de deur van de Mazda, ik had ook begrepen dat het opgelost was.. Mooi dat de lekkage in de Punto is gevonden!

Oh ja, op 2e paasdag is er in Rolde weer een Amerikaanse auto-meeting. Niet episch of gigantisch, maar de laatste keer toch 30 Amerikanen. Mocht het weer goed zijn, misschien leuk om met de Corvette heen te toeren! Het is voor mij 10 minuten rijden, dus ik ga even kijken denk ik.

Klassieker in Drachten ook al in de agenda?

Gisteren terug uit DK en een probleem met de deuren, wel veel wind van voren, en ook een aardige snelheid........

Moet ik het accepteren, of toch weer terug.......er staat inmiddels 30.000 km op de teller.

Maandag Finland, het is even niet anders. Edit: en dus naar schiphol, en jawel de deur bij <120km/uur maakt lawaai. Vliegtuig vertraagd, niet naar Riga en dan Turku, maar Helsinki, en dan morgen vroeg naar Turku.

De Punto is nog droog, morgen even een nieuwe bodem voor de kofferbak halen, de huidige is iets te ver vergaan..

Dealer een video gestuurd van het euvel bij 120 km/uur. Ook vermeld dat het plezier weg is. Mazda NL en LM is op de hoogte gesteld, we zullen zien.

Gisteren zowel dealer als LM gebeld om de “Ernst” te bespreken. Men werkt wel mee, de importeur is aan zet. Kreeg wel even een oprisping, LM zei, ja, misschien is het wel een Producteigenschap , maar gecounterd met dat wilde ik nu net niet horen, het is geen VW of Audi.

Morgen Duitsland, donderdag naar Rotterdam, gaat weer lekker

Ben benieuwd wat ze na "producteigenschap" gaan benoemen, laten we er vanuit gaan dat ze het netjes kunnen oplossen. (y)

Buitenste deurrubbers worden vervangen, even wachten op een afspraak en dan weer wachten op het resultaat.

Dit week end met de Punto op stap geweest, de automaat bak doet het lekker alhoewel er soms een storing op komt, steeds weer anders, dat is dan minder. Wel spannend ook als de versnelling er niet in wil op een kruispunt.......auto uit, rondje er om heen lopen, en dan werkt het weer......punthoofd!

Vandaag de CX5 naar de garage, een CX30 mee als vervanger. Rood van kleur, van binnen zwart stof en blauw “leer” op de deuren en dashboard. Niet mijn keuze, en niet gewoon niet mooi. Interieur is wel mooi, navigatie is een stapje verder dan de CX5, niet qua begeleiding, wel het uiterlijk, een iets breder scherm.

Dan het rijden, een schakelbak, altijd even wennen, maar ook we weer leuk. Eerst maar eens door de 6 bak roeren, en de schakel indicaties opvolgen. Dan rij je bij 80 km/uur in de 6...........1750 rpm, en helaas in dit exemplaar komt er een nare trilling. Schakel je naar de 5 is het over bij zelfde snelheid, maar zie je in het scherm schakel naar 6......alles voor zuinig rijden, al viel mij dat we tegen.

Dan was het de bedoeling om naar Denemarken te gaan, maar het Covid laat dit niet meer toe. Werkgever heeft verregaande besluiten genomen, waarvoor respect.

Trilling komt door cilinderuitschakeling. Viel mij ook al op bij proefrit. Verder wel mooi alleen blauw leer i.c.m. rode buitenkant is inderdaad gewoon lelijk.
Volgens mij moet je in geen enkele auto het schakeladvies opvolgen. Ik moet al bij 50 naar de 6 bijv. Lijkt me niet goed voor de techniek ook.

Covid-19 besluiten, tja bij ons ook. Thuiswerken. Daar gaan mn jaarcijfers... Gaan nog wel wat bedrijven over de kop, ben ik bang....

De hele week thuis, alleen de supermarkt, slager en bakker heb ik vereerd met een bezoek. Auto’s staan stil, hoop dat ze nog starten, wie weet morgen eens de C3 aanzwengelen.

Verder, klusjes in de tuin, heerlijk

Winterbanden........tja, contact gehad met de fast fitter, wil nu niemand anders in de auto hebben dan de familie, en dus bij de winterbanden wissel wilde ik in de auto blijven zitten, maar mag niet . Binnen wachren bij de koffieautomaat mag ook niet, thuis laten wisselen kan niet. Tja, dan maar wachten tot het rustiger is. Juni????

Kwam ik je van de week nu tegen in omgeving Tolbert? Zoveel Corvette C3's zullen hier in de buurt niet rondrijden.

@pause, helaas niet, staat nog in de garage, morgen even de lader eraan.

Maar Tolbert is niet ver bij ons vandaan, was er donderdag met de Punto.

Corona maakt het toch wel anders he?

Lastig met de winterbanden, ik ben blij dat ik destijds voor weinig velgen of wielen moet ik zeggen, erbij gekocht heb,

Nouja komende week gaat het (natte) sneeuwen, dus gelukkig heb je ze er dan nog onder :)

@nico, thanks!

@peter, het is voor de CX5, die rijden we alleen zakelijk en ik mag nergens heen, ben al bijna vergeten waar het tankstation is.....

Vandaag te veel wind, lekker binnen, haardje aan dat is het wel.

A3 White zei:
@pause, helaas niet, staat nog in de garage, morgen even de lader eraan.

Maar Tolbert is niet ver bij ons vandaan, was er donderdag met de Punto.

Dan rijdt er in de omgeving dus minstens nog één andere Corvette C3 rond, in ongeveer dezelfde kleur.

Ik zou zeggen, kom na dit hele coronagebeuren eens op de koffie in Leek :D

Terug
Bovenaan