Chef du PHEV
Wegverkenner
Ik ben nu ruim een jaar aan het sturen met een Corolla TS 1.8. 2 weken geleden heeft ie de eerste beurt gehad, en heb ik 115 km proef gereden met een Corolla 2.0 TS.
plus en min punten van de 2.0 die mij opgevallen zijn t.o.v. de 1.8:
- Hogere aanschafprijs ( ± €2500)
+ betere prestaties
+ stiller bij accelereren
+ rijd beduidend méér puur elektrisch bij dezelfde rijstijl ( e-motor sterker, en batterij bijna dubbele capaciteit t.o.v. 1.8)
Als gevolg van dit laatste, was mijn verbruik met de 2.0 over die 115 km, gemiddeld 4,5L/100 km. ( 55% van de rit elektrisch volgens toyota app) Dit zijn waardes die ik met mijn 1.8 momenteel niet haal. Met pijn en moeite haal ik minder dan 5L / 100 km.
Al met al , krijg ik toch de neiging om volgende jaar een 2.0 aan te schaffen. Afgezien van de hogere aanschafprijs, zie ik verder alleen maar voordelen. Of is er nóg iets wat voor de 1.8 pleit?
plus en min punten van de 2.0 die mij opgevallen zijn t.o.v. de 1.8:
- Hogere aanschafprijs ( ± €2500)
+ betere prestaties
+ stiller bij accelereren
+ rijd beduidend méér puur elektrisch bij dezelfde rijstijl ( e-motor sterker, en batterij bijna dubbele capaciteit t.o.v. 1.8)
Als gevolg van dit laatste, was mijn verbruik met de 2.0 over die 115 km, gemiddeld 4,5L/100 km. ( 55% van de rit elektrisch volgens toyota app) Dit zijn waardes die ik met mijn 1.8 momenteel niet haal. Met pijn en moeite haal ik minder dan 5L / 100 km.
Al met al , krijg ik toch de neiging om volgende jaar een 2.0 aan te schaffen. Afgezien van de hogere aanschafprijs, zie ik verder alleen maar voordelen. Of is er nóg iets wat voor de 1.8 pleit?