project auto kopen tot 1500 euro daarna verkopen of behouden?

Tommy 8382164

Startmotor
goede dag

ik ben opzoek naar een leuke project auto omdat het mij leuk lijkt om een opleiding tot automonteur te volgen maar ik weet niet zeker of ik het wel leuk vindt om aan auto's te sleutelen.
het gaat om een niveau 3 opleiding dus een beetje uitdaging zou fijn zijn.

ik ben opzoek naar een leuk snelle auto met minimaal 150pk tot 1500 euro waar wel het een en ander aan gedaan moet worden maar wat niet al te moeilijk is en waarvan de onderdelen niet te duur zijn
het liefste is het een station maar een sedan hatchback of coupe mag ook

ik heb al een aantal autos bekeken waaronder een audi a4 b6 1.8 turbo met 190 pk voor 350 euro waar de waterpomp, thermostaat en distributieriem aan vervangen moeten worden ook is de achterbumper aan vervanging toe dit zou me ongeveer 700 euro kosten voor de onderdelen en de auto als alle onderdelen nieuw zijn voor een gemiddelde prijs
ik heb ook al tutorials op gezocht hoe je deze onderdelen moet vervangen dit lijkt mij niet heel moeilijk en omdat ik al het een en ander aan me eigen auto heb gedaan voel ik me er ook confortabel bij.

maar laten we uitgaan dat ik de a4 zou nemen zou het dan slim zijn om deze te verkopen of om te gebruiken als auto voor erbij?
ik heb al het een en ander op gezocht van mensen die autos repareerden en verkochten die vervolgens de belastingdienst aan de deur hebben gekregen?
zou dit ook gaan gebeuren na het verkopen van 1 auto? of is dit pas als je een auto zou verkopen vanaf 5000 en meer?

Met Vriendelijke Groet
Tommy

Belastingdienst gaat pas informeren vanaf 5/6 auto's per jaar dacht ik. Wellicht anderen die een dure auto cash gekocht hebben of in een uitkering zitten of iets dergelijks?

A4 lijkt me een wat 'gewone' auto als auto voor erbij, dus na de reparaties verkopen zou ik zeggen.

Hoe oud ben je?
Heb je al gekeken of je een snelle auto kunt verzekeren en wat dit zou kosten?
Onze zoon van.20 had al de grootste moeite om een auto met 136pk te verzekeren.
Uiteindelijk gelukt, maar hij ging wel 119 euro per maand betalen, alleen voor de WA verzekering.

MX6 zei:
Hoe oud ben je?
Uiteindelijk gelukt, maar hij ging wel 119 euro per maand betalen, alleen voor de WA verzekering.

Als TS er toch niet mee gaat rijden kan de te naam stelling en verzekering wel op naam van zijn ouders.

Het idee is wel leuk, maar ik zou eerder gaan beginnen met een A- of B-segmentertje die wat beter in de markt ligt.
Zo'n oude Audi kost geen drol bij aanschaf maar levert je na de reparaties ook geen drol meer op bij verkoop, de handelsprijzen van die dingen gaan al aardig richting kiloprijs oud ijzer ongeacht de staat van de auto.
Ga er maar rustig van uit dat het merendeel wat je daar in investeert gewoon weggegooid geld is.... in geval van zo'n Audi zal het dan eerder noodgedwongen zelf oprijden worden als verkopen, en in dat geval gooi je het geld nogmaals weg aan de stevige kostenpost verzekering/mrb.

Muddy Bandit zei:
de handelsprijzen van die dingen gaan al aardig richting kiloprijs oud ijzer ongeacht de staat van de auto.
Dat geldt toch voor zo'n beetje alle oude auto's? Gerenommeerde autobedrijven, die kunnen nog wel ermee weg komen om zeg maar € 800 voor zo'n barrel te vragen. Maar als particulier krijg je dan voornamelijk armoedzaaiers aan de deur, die graag de auto willen in ruil voor een oude tv als onderpand die niks waard is.

Als je een goede verkoper bent, dan is het wat anders: maar een auto als particulier verkopen, dat is geen pretje... al helemaal als je als doel heb er ook nog geld mee te verdienen.

Of zo'n Fiat vijfcilinder, want die heeft een korte interval voor de distributieriem. Denk dus dat zo'n vervanging wel lonend kan zijn als je een mooi exemplaar pakt.
Overigens ben ik fan van dit soort projectjes. Gewoon eens proberen!
Mij valt bij Wheeler Dealers wel altijd op dat er eigenlijk nul marge op die klussen zit. Bij aankoop zeggen ze altijd dat het een koopje is, maar het mooi gerepareerde en opgeknapte exemplaar gaat altijd voor een stuk minder weg dan wat men aan het begin voor prijs noemt voor een goed exemplaar.

Zunigrijje zei:
Muddy Bandit zei:
de handelsprijzen van die dingen gaan al aardig richting kiloprijs oud ijzer ongeacht de staat van de auto.
Dat geldt toch voor zo'n beetje alle oude auto's?

Klopt, maar een A of B-segmentertje ligt veel beter in de markt en raak je na een klusavontuurtje nog wel vlot weer kwijt tegen ongeveer kostprijs, met dat grote zware spul blijf je gewoon zitten tenzij je een financiële aderlating accepteert.

Even een totaal andere zijstraat.... is een leuke sportieve young-/oldtimer geen optie om wat sleutelervaring mee op te doen?
Denk bijvoorbeeld eens aan de ondergewaardeerde Matra Murena 1.6: polyester plaatwerk op een gegalvaniseerd chassis dus weinig tot geen laswerk, techniek zonder een hoop ingewikkelde elektronica en de onderdelen zijn over het algemeen nog goed te vinden.

Muddy Bandit zei:
Zunigrijje zei:
Muddy Bandit zei:

Klopt, maar een A of B-segmentertje ligt veel beter in de markt en raak je na een klusavontuurtje nog wel vlot weer kwijt tegen ongeveer kostprijs, met dat grote zware spul blijf je gewoon zitten tenzij je een financiële aderlating accepteert.
Met dat laatste bedoel je uiteraard de wegenbelasting en verzekering, die ts zou moeten betalen. Dat loopt inderdaad aardig op, als je iedere maand een paar honderd euro mag aftikken.

Bij een A-segmenter is het al € 50 per maand: € 20 MRB en € 30 WA Verzekering, als je dan twee maanden nodig hebt om die auto te verkopen. Dan heb je al € 100 verlies gemaakt en had je bij wijze van spreken, de auto net zo goed naar de sloop kunnen brengen.

MX6 zei:
Hoe oud ben je?

ik ben zelf achtien maar wil het samen met een vriend van me gaan doen hij is 22 we willen de auto bij zijn oma op de boerderij zetten desnoods is zei de zekeringshouder

Muddy Bandit zei:
Het idee is wel leuk, maar ik zou eerder gaan beginnen met een A- of B-segmentertje die wat beter in de markt ligt.
Zo'n oude Audi kost geen drol bij aanschaf maar levert je na de reparaties ook geen drol meer op bij verkoop, de handelsprijzen van die dingen gaan al aardig richting kiloprijs oud ijzer ongeacht de staat van de auto.
Ga er maar rustig van uit dat het merendeel wat je daar in investeert gewoon weggegooid geld is.... in geval van zo'n Audi zal het dan eerder noodgedwongen zelf oprijden worden als verkopen, en in dat geval gooi je het geld nogmaals weg aan de stevige kostenpost verzekering/mrb.

ik heb eens bekeken naar wat b segmenters kwan hierbij op een punto uit 2006 met 176d km en parkeer schade voor 750 euro maar zou hier nog wat uit te halen zijn?
graag zouden we een auto willen waar we de kosten uit kunnen halen ome een andere mme te kopen het liefste nog wat geld overhouden voor ons zelf
graag zou ik sugesties willen van autos waar nog waarde aan zit nadat deze gerepareerd is ik heb naar a segmenters gekeken maar het lijkt mij dat hier niet veel uit te halen valt?

Barri zei:
Of zo'n Fiat vijfcilinder, want die heeft een korte interval voor de distributieriem. Denk dus dat zo'n vervanging wel lonend kan zijn als je een mooi exemplaar pakt.
Overigens ben ik fan van dit soort projectjes. Gewoon eens proberen!
Mij valt bij Wheeler Dealers wel altijd op dat er eigenlijk nul marge op die klussen zit. Bij aankoop zeggen ze altijd dat het een koopje is, maar het mooi gerepareerde en opgeknapte exemplaar gaat altijd voor een stuk minder weg dan wat men aan het begin voor prijs noemt voor een goed exemplaar.

ik ben zelf niet heel erg bekend met fiat me ouders hebben een qubo gehad wat ik net een bus variant vind van een multipla:)
ik denk dat je het niet over een seicento of punto hebt dit lijken mij een 3 en een 4 cilinder?
over welke fiat gaat het en zou ik daar nog winst mee kunnen krijgen?

Muddy Bandit zei:
Zunigrijje zei:
Muddy Bandit zei:

Even een totaal andere zijstraat.... is een leuke sportieve young-/oldtimer geen optie om wat sleutelervaring mee op te doen?
Denk bijvoorbeeld eens aan de ondergewaardeerde Matra Murena 1.6: polyester plaatwerk op een gegalvaniseerd chassis dus weinig tot geen laswerk, techniek zonder een hoop ingewikkelde elektronica en de onderdelen zijn over het algemeen nog goed te vinden.

ik snap je punt echter vind ik het zeer lastig een besluit te nemen die murena ziet er super uit maar zal zoeits niet erg duur zijn omdat ik deze bijna nergens kan vinden?
ik heb nog naar bmws gekeken en dan een e46 of e39 alleen voor een leuk model moet je tegenwoordig best wat geluk hebben en zag dat ze ook steeds duurder worden
heb ook naar een porsche 928 of 944 gekeken deze zijn ook nog redelijk prijzig ik heb al niet heel erg veel geld en ik denk dat het slim zou zijn om eerst wat autos te flippen om dan met de winst een leuke project auto te kopen maar ik zal het zeker meenemen

Heb je toevalig een linkje of er ergens een murena te koop is?

Is er ook een mogelijkheid om naar veilingen toe te gaan of moet je hier een dealer vergunning voor nodig hebben?
en waar kun je eerlijke autos vinden of is dit niet mogelijk? hiermee bedoel ik de onderdelen in de beschrijving is alles wat kapot is en meer niet?
graag wil ik weten wat ik nou moet zoeken als in a-b klasse is a nou beter of is b beter?
en welke autos of welke soort vallen onder welk segment
als a het laagste is valt dit dan onder peugeot 106 arosa etc
en b golf leon 307 bmw 3 serie of hoe zit het?

en hoe zit het met import is dit slim of zijn import kosten te duur om het er uit te halen en wat valt er allemaal onder import kosten want mag je een auto zelf ophalen of niet of schilt dit ook per land

sorry voor de vele vragen maar ik weet niet veel over het verkopen van autos

Als je idee is om wat met dit plan wat geld te verdienen dan kan je denk ik beter wat anders met je tijd en geld doen. Een auto welke je koopt voor 1500 euro wordt niet zo makkelijk meer waard zonder er veel geld in te investeren.

Gaat het je om de ervaring en het op doen van kennis, dan zou ik iets zoeken wat je zelf ook leuk vind om mee te rijden, zodat je er op die manier ook plezier uit kan halen. Een oude cabrio ofzo. Wellicht ook nog en kansje om er wat minder op te verliezen, wanneer je nu koopt en in de lente weer verkoopt.

Een oude Cabrio is denk ik best een goed idee, die zijn meer waard als het lente is.
Zoals een MG F Type, Fiat Barchetta, of een Opel Tigra Twin Top.

Tommy 8382164 zei:
Is er ook een mogelijkheid om naar veilingen toe te gaan of moet je hier een dealer vergunning voor nodig hebben?

De meeste veilingen zijn vrij laagdrempelig toegankelijk, maar zie ik over het algemeen niet als de ultieme plek om koopjes te scoren. Vaak komen er daar nog allerlei extra disproportionele kosten bij en loop je extra risico doordat je geen proefrit kunt maken. Beter is het om marktplaats & co in de gaten te houden voor particulieren die van hun auto afwillen, vooral ook de "verkeerde" categorieen waardoor verkopers advertentiekosten uit proberen te sparen. Op die manier heb ik afgelopen zomer een prima functionele Peugeot van 140 euro gekocht, nu zijn dat de wat schaarsere kansen maar voor die prijs ga je ze op veilingen niet snel vinden.

ak2 zei:
Een oude Cabrio is denk ik best een goed idee, die zijn meer waard als het lente is.
Zoals een MG F Type, Fiat Barchetta, of een Opel Tigra Twin Top.

Een MG-F heeft een middenmotor en veerbollen en vaak problemen met de koeling en de koppakking, geen auto voor een beginnende sleutelaar.
Een Opel Tigra Twin Top heeft een complexe dak constructie, die je bij problemen ook niet kunt repareren.

De beste optie is een auto zonder apk, die je voor weinig kunt kopen.
Kies een auto zonder roest waarvan de onderdelen betaalbaar zijn en waarvan de motor en versnellingsbak goed zijn.
Met een geldige APK kan de auto weer stijgen in waarde.

Wat veilingen betreft: de gewone veilingen zoals BVA kun je rustig laten zijn voor wat het is, de inzet/gunning ligt meestal al op niveau handelsprijzen waar de veilingkosten nog eens bij op komen... kun je beter bij dienst domeinen gaan kopen, al is het risico daar ook groot. (geen proefrit, bieden puur op wat je ziet)

Wat ik inmiddels begrijp is dat je een soort van "flipping bangers" wilt gaan spelen in de absolute bodemcategorie van de markt.
Verwacht daar absoluut geen financieel succes in, want die markt is in Nederland al ongeveer volledig in handen van de professionele opkopers die de ongewenste inruilertjes rechtstreeks bij garagebedrijven opkopen tegen dumpprijzen en (al dan niet voorzien van een frisse apk) ook weer direct doorschuiven aan de categorie consumenten die weinig tot niets te besteden hebben.... duur onderhoud komt er dan ook echt niet meer aan te pas, hooguit wat oppoetsen en oplapwerk voor de apk.
Wat er op marktplaats enz. door particulieren nog langer als 1 dag aangeboden wordt is meestal het kaf van het koren, de handel heeft de krenten na een paar uurtjes daar al wel uit de pap gevist.
Verder mis ik tevens nog een brok ervaring met auto's, autohandel en relaties, kortom de kans is dan wel zeer groot dat er gewoon geld bij moet.
Ik kan je eigenlijk alleen maar het advies geven om een auto te gaan nemen waarmee je zelf verder wilt en kunt, dus iets waarvan de kostenpost mrb/verzekering ook te betalen is voor een student.

Je ziet ook bij het programma Flippen Bangers dat het best lastig is om op een goedkope auto behoorlijk te verdienen.
Als er dure of complexe dingen stuk zijn dan is je winst al snel weg. Controleer de auto dus heel goed, of de motor, versnellingsbak en carosserie nog in goede staat zijn, kijk ook of je voor niet al teveel geld aan onderdelen kan komen.

ik heb al jullie berichten gelezen en hierdoor ben ik er heel anders over gaan denken ik zag zelf ook dat de autos die goedkoopst waren en waar niet te veel aan moesten gebeurem het snelst weg waren
dus ikzou graag een project auto willen maar ja wat zijn leuke autos die niet heel duur zijn in onderhoud?
ik zag dat een bmw e46 steeds weer omhoog gaat in de prijzen is dit misschien een optie?
ook heb ik naar een mondeo station gekeken en daar dan iets van 6 of 8 subwoofers in te zetten
vooral wat ik leuk vind valt buiten me prijs matra murena zijn leuke autos alleen de goedkoopste is 6000 euro en ze zijn erg zeldzaam dat ik zag ook een 350z is erg duur
graag hoor ik een aantal leuke autos die snel zijn en makkelijk te tunen indien mogelijk
als de e46 zelf duurder word worden de onderdelen dan ook duurder?

Tommy 8382164 zei:
...
vooral wat ik leuk vind valt buiten me prijs matra murena zijn leuke autos alleen de goedkoopste is 6000 euro en ze zijn erg zeldzaam dat ik zag....

Na 10 tellen zoeken:
https://www.2dehands.be/a/auto-s/oldtimers/m1645460329-matra-murena.html?previousPage=lr

Even kijken of de voorruit wel heel is en of de draagarmen achter niet verrot zijn, die dingen zijn heel schaars en dus heel duur.

Tommy 8382164 zei:
ik heb al jullie berichten gelezen en hierdoor ben ik er heel anders over gaan denken ik zag zelf ook dat de autos die goedkoopst waren en waar niet te veel aan moesten gebeurem het snelst weg waren
dus ikzou graag een project auto willen maar ja wat zijn leuke autos die niet heel duur zijn in onderhoud?
ik zag dat een bmw e46 steeds weer omhoog gaat in de prijzen is dit misschien een optie?
ook heb ik naar een mondeo station gekeken en daar dan iets van 6 of 8 subwoofers in te zetten
vooral wat ik leuk vind valt buiten me prijs matra murena zijn leuke autos alleen de goedkoopste is 6000 euro en ze zijn erg zeldzaam dat ik zag ook een 350z is erg duur
graag hoor ik een aantal leuke autos die snel zijn en makkelijk te tunen indien mogelijk
als de e46 zelf duurder word worden de onderdelen dan ook duurder?

Een E46 is bij uitstek een model dat een hoop minder ideale bestuurders aantrekt, zowel qua eigenaren als kopers. Zitten een hoop slechte exemplaren tussen. Een Mondeo met subwoofers, een auto tunen? Dat geld ga je nooit terugzien, je moet wel heel vaardig zijn wil je een auto meer waard maken door hem te modificeren.

Bedankt voor jullie berichten
ik ga binnenkort met die vriend van me overleggen wat we willen
als het geen duizenden euros zou gaan kosten om een auto te tunen en we krijgen er niets voor terug vind ik het fijner dat we er plezier uit hebben kunnen halen .
Nogmaals bedankt jullie heb me goed geholpen :)

Bekijk het zo: het tunen/pimpen van auto's is erg smaak gebonden en dus iets wat je puur voor jezelf doet, bij een verkoop zal de geïnvesteerde waarde er zo goed als nooit uitgehaald gaan worden.
En bij de oudere auto's geeft een volledig origineel exemplaar al vrij snel een veel betere meerwaarde als een getuned/gepimpt exemplaar, met een origineel exemplaar bereik je bij de verkoop een veel bredere doelgroep aan kopers.

Succes met het overleg, en laat hier nog even weten wat de planen gaan worden.;)

Zo doe ik het ook: plezier eruit halen en zorgen/hopen dat het per saldo niks gekost heeft. Dat is het leukst! Dat je er makkelijk geld mee kan verdienen is een utopie.

Barri zei:
Zo doe ik het ook: plezier eruit halen en zorgen/hopen dat het per saldo niks gekost heeft. Dat is het leukst! Dat je er makkelijk geld mee kan verdienen is een utopie.

Ik kan me maar lastig voorstellen dat je echt plezier haalt uit de handeling van het verkopen van (goedkope) auto's an sich. Maandag iemand langsgekomen die via via liet weten interesse te hebben in de 205, maar meneer kan niet tegen rammeltjes en hij zoekt een auto waarbij hij gegarandeerd een dieselwaardig kilometrage zonder problemen kan rijden. Tsja, dan moet je niet naar dik 30 jaar oude goedkope Fransozen gaan kijken he. Wat een gezeur, als dit toonaangevend is hou ik hem lekker zelf.o_O

Ja eens, het verkopen is echt vreselijk. Wat een gezeik is dat elke keer. Ik gooi dingen vaak liever weg dan dat ik ze verkoop (heb nu wat meubels staan, maar ik word horendol van de domme vragen en mensen die niet komen opdagen).

D Elzinga zei:
Barri zei:

Ik kan me maar lastig voorstellen dat je echt plezier haalt uit de handeling van het verkopen van (goedkope) auto's an sich. Maandag iemand langsgekomen die via via liet weten interesse te hebben in de 205, maar meneer kan niet tegen rammeltjes en hij zoekt een auto waarbij hij gegarandeerd een dieselwaardig kilometrage zonder problemen kan rijden. Tsja, dan moet je niet naar dik 30 jaar oude goedkope Fransozen gaan kijken he. Wat een gezeur, als dit toonaangevend is hou ik hem lekker zelf.o_O
Waarom denk je dat ik mijn 205 voor € 50 ingeruild heb bij de Suzuki dealer destijds :LOL: Okay er was wel best wel veel aan defect/versleten op het einde, anders was ik er nog wel door mee blijven rijden.

Ik had ervaring op gedaan met de verkoop van de Honda Civic Coupe van mijn vader, dus ik wist al hoe enorm frustrerend het kan zijn om particulier een auto te verkopen. Daarom ging mijn 106 ook naar mijn vader, al is die toen met moeite verkocht voor een bedrag van € 150.

Mijn ouders hebben namelijk nooit gehoord van onderhoud, of ja ze zeggen na 2 jaar wellicht eens: misschien moet de auto toch eens een onderhoudsbeurt krijgen. Maar (ik) wij zijn de eerlijkheidshalve, dus de auto werd verkocht als zijnde defect. Iets met het brandstofsysteem, waardoor de auto de helft van de tijd niet startte.

Echter bij die 106 kreeg ik dus iemand aan de deur, die zat in de schuldsanering en wilde dus een oude tv die niks waard is als onderpand bieden. En die 205 rijdt nu waarschijnlijk ergens rond in Marokko of elders in Afrika, die is namelijk geëxporteerd geworden.

Natuurlijk is een onderhouden auto wel wat meer waard, maar dan moet je het ook kunnen aantonen: iets wat niet gaat als jezelf het onderhoud doet, of het zwart laat doen. Op Facebook heb ik namelijk ook weleens voor de lol op auto's gereageerd, echt serieus geïnteresseerd was ik niet.

Maar ik kreeg dan weleens te horen: mijn vriend die heeft het onderhoud gedaan. Dat kan best zo zijn, echter zolang er geen garage rekeningen zijn of een onderhoudsboekje met stempels van een echt autobedrijf. Dan heeft het eigenlijk weinig meerwaarde :LOL:

En ja een Peugeot 205 is ook niks waard, alleen als het een speciale uitvoering is. Wellicht moet je dus in GTi's gaan handelen, die zijn wel serieus veel geld waard.

D Elzinga zei:

Ach, als de knikkers niet de hoofdrol spelen bij zo'n gebakje in de voorlaatste levensfase dan kun je de verkoop zo leuk maken als je zelf wilt... de ergernis begint pas als je je het bloed onder de nagels weg laat halen door die koopjesjagers, en dat is iets wat je niet toe moet laten.
Ik heb in het verleden diverse van dat soort "1-seizoensauto's" gekocht, even mee gereden en met nog 6-9 maandjes apk weer in de verkoop, mijn uitgangspunt bij de verkoop was altijd een dagje lol in de rodeo/banger voor mijzelf tenzij er eerder iemand mijn vraagprijs op tafel legt.... en dat standpunt maakte ik ook altijd gelijk duidelijk als het gezeur en/of gepingel begon.
Zo heb ik ooit eens een 17 jaar jonge vrij nette Golf 2 gehad met respectabele kilometerstand: voor een habbekrats opgekocht zonder apk en na vervanging van 2 banden er weer een frisse apk erop gekregen.
Eventjes 4 maanden probleemloos mee gereden en toen weer in de verkoop gezet voor 350 euro, daar kwam een week of wat later ook een koopjesjager op af die bij het 3e bezoek in 1 week tijd maar domweg door bleef drammen over z'n uiterste bod van 300 euro.
Ik heb toen een hamer gepakt, de 2 zijruiten links ingetikt en mede gedeeld dat die golf nu voor 300 euro verkocht kon worden... ik heb nog nooit eerder zo snel een koopjesjager zien verdwijnen, en dat geheel onthutste gezicht van die gast vergeet ik ook nooit meer.:)
(dat golfje is in het weekeind daarop gestript voor een dagje banger-lol in Rouveen, en de gestripte losse onderdelen waren snel verkocht voor bijna de vraagprijs van de gehele auto)

Kijk bij aankoop al wat hij zal opleveren bij verkoop, dat is dus je uitgangs punt.
Kijk naar goed, goedkoop, makkelijk, veel onderdelen, volle sloperijen, kortom duizend in een dozijn.

Wat er als eerste door mijn hoofd spookt zijn de a segment gebakjes, deze zijn heel populair, de markt is groot en je kan er je hobby goed op kwijt, kleed hem aan zoals jij dat leuk vind, geniet er een tijdje van (bv een seizoen) en maak duidelijke en mooie foto's (heel belangrijk de advertentie!) zodat je ook weer kan genieten/leren van het verkoop proces.

Ook al eens aan youngtimers gedacht?
Snelle goedkope auto's zijn ook kwetsbaar, ik zou die niet voor een habbekrats kopen.

Succes.

Stif zei:
Kijk bij aankoop al wat hij zal opleveren bij verkoop, dat is dus je uitgangs punt.
Kijk naar goed, goedkoop, makkelijk, veel onderdelen, volle sloperijen, kortom duizend in een dozijn.

Wat er als eerste door mijn hoofd spookt zijn de a segment gebakjes, deze zijn heel populair, de markt is groot en je kan er je hobby goed op kwijt, kleed hem aan zoals jij dat leuk vind, geniet er een tijdje van (bv een seizoen) en maak duidelijke en mooie foto's (heel belangrijk de advertentie!) zodat je ook weer kan genieten/leren van het verkoop proces.

Ook al eens aan youngtimers gedacht?
Snelle goedkope auto's zijn ook kwetsbaar, ik zou die niet voor een habbekrats kopen.

Succes.

ik heb zeker aan youngtimers gedacht
een aantal leuke golfjes gezien een aantal bmws en een a4 echter geen idee of dit slim is?
a segmentsers zijn 106jes? clios arosas etc?
misschien is een goedkope acherwiel aangedreven auto een leuke optie?
ik wil in de zomer als het weer mogelijk is een driftcursus gaan doen misschien leuk om een paar drift dagen mee te doen met een shitbox ;)

Al je wat kan lassen enzo kan een MX5 leuk zijn. De goedkope hebben namelijk vaak laswerk.

Als je het budget wat kunt oprekken dan zou dit wat zijn.
Geen motorrijtuigenbelasting, goedkoop in de verzekering, zuinig en neemt weinig ruimte in.
De carrosserie en de lak is goed en de techniek is eenvoudig.
De onderdelen zijn betaalbaar en je zou de auto zelfs met winst kunnen verkopen, als je het goed aanpakt.

Terug
Bovenaan