A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Zit niet al te veel electronica in de auto, maak me daar geen zorgen om. Heb net was gelezen, ontvetten en afspoelen....klinkt ook aannemelijk.

Maar nu een ander probleem. Huidige 1157 lamp werkt alleen voor de knipperlicht functie (stadslicht is seperaat aangesloten, moet wit licht zijn). Nu heb ik er een Led ingezet, helaas brand de lamp nu continue.....vreemd en heb geen idee hoe dit kan.

Autoshow...

https://flic.kr/p/26mDnvE

https://flic.kr/p/25kpTTs

Poetsen

https://flic.kr/p/26mDoey

https://flic.kr/p/23ErUCs

https://flic.kr/p/26mDm7Y

https://flic.kr/p/JhEa4G

Zo is het, Natty paste van die goedkope knullen.

Dat met de LEDs en continue branden bij inschakelen knipperlicht een snap ik niet helemaal. Iemand?

Was heerlijk weer, echter bezoek uit NL, en dus weinig gereden....het is wat het is.

Is er nieuws, jawel en niet al te best, roest gespot op de
A frame, onder de raamlijsten, aan de passagierszijde, daar moet (veel) wat aan gedaan worden. Deze zomer of in de winter......gezien de staat niet van het laatste jaar, en het plezier moet niet ontgann. Gelukkig hoeft er niets aan de body gespoten te worden.

LED lampjes kunnen soms al branden op heel kleine lekstroom omdat ze ook maar weinig Watt behoeven om te branden. Een oplossing is om er een weerstandje tussen te plaatsen die net groot genoeg is om de lekstroom op te vangen.

Wacht, nee, goed lezen Dirk... Als ik je goed begrijp brandt hij alleen continu bij ingeschakeld knipperlicht. Kan het zijn dat door het lagere voltage het klikrelais niet werkt (bimetaal wordt niet warm genoeg?) Ik ben zelf niet elektronisch onderlegd maar misschien dat dit een voorzetje is waar iemand anders wel wat zinnigs over kan zeggen?

BTW wat is de C3 Corvette toch een G31LE bak, een gespierde arm in autovorm gegoten.

Ik vermoed dat Dirk gelijk heeft. Er zal een speciaal Led knipperlichtautomaat in moeten. Nu hebben veel Amerikanen een combinatie van contourverlichting én richtingaanwijzer, dus zal het mogelijk een speciaal relaitje moeten zijn. Bestellen in de VS.... Ik heb voor de Cabrio wel de LED lampjes kunnen scoren (wit voor DRL / oranje RAW) maar gezien ik een Europese uitvoering heb missen er weer draadjes in de kabelboom en de fitting...

Dank jullie wel voor de uitleg, het zal zo moeten zijn. Ik denk dat met een weerstand parallel in de plus het moet lukken, maar dat doen we later.

Dit week einde drie dagen, heerlijk, en het weer : veel zon, dus veel zin.

De Volvo: nieuwe banden, 4 stuks, Goodyear’s, de eerste 600 mijl inmiddels gereden. Gelet op afrolgeluid en brandstofverbruik.

De Citroen: ook 4 nieuwe, budget banden, waarom, 1800 mijl gereden in een jaar, in de stad, we denken na over verkoop....

A3-White zei:
De Citroen: ook 4 nieuwe, budget banden, waarom, 1800 mijl gereden in een jaar, in de stad, we denken na over verkoop....

Maar waren de banden bij aanschaf dan al zo ver versleten blijkbaar? 1800 miles is toch niet zoveel?

Dirk heeft helemaal gelijk. Het knipperlicht relais kan niet om gaan met LED. Waar bij een Europees systeem de knipperlichten sneller gaan knipperen als er een lampje stuk is gaan bij een Amerikaans de knipperlichten constant aan zonder knipperen. Zit zo in de schakeling verwerkt. Weerstandje erin wil misschien ook helpen maar vraag me af of dat de oplossing wordt. Even proberen is natuurlijk zo gedaan.
Knipperlicht relais zelf wil je denk ik niet vervangen. Bij een C4 is dat een halve dag werk....

De roest van je raamstijl is wel kritisch. Haal de bedekking aan de zijkanten van de voetenruimten eens los. Daar zit een van de plekken waar de kooi van de body aan het chassis vast zit. Bekende plek voor rot en vaak aan de hand als de raamstijl er ook slechter uit ziet. Hoe dan ook een goed idee die plekken te behandelen.

@sketcher: volgens mij vanaf 2008, 10 jaar, 10 pagina’s per jaar, 1 per maand, in ieder geval, dank je wel!!

@speed, zeker niet, haarscheuren op de wang van de band, en dat lijkt op uitgesteld onderhoud. Nu lekker vers rubber, al even de auto gewassen, 730 in de ochtend beginnen, zo direct poetsen.

@engineer, wisselen van relais is 30 seconden werk in de C3. Achter de kickpanels is alles keurig. Komende weken maar eens tijd nemen (want maken lukt mij nog niet) om er naar te laten kijken.

500k klikjes leverd toch wel een bos bloemen op van de Autoweek redactie, Welkom zijn ze ook, uurtje in de vlieger, en 20 minuutjes naar Leeds, taxi regel ik wel.

Een 80 km op de teller gezet van de C3, prachtig weer,

Linkje;
https://www.flickr.com/gp/64363621@N04/f138u2

Tegen gekomen tijdens de rit allen in cabrio:
Mazda MX5
MB CLK, SLK, R
Mini
Porsche Boxster / 911
Jaguar E type, CJ
Austin Healey
Audi TT, A3, A5, A4, R8
Aerial Atom
Corvette C3, C7
Renault Megane
MG F
Bentley continental
Triumph stag
Saab 9.3
VW Golf, Beetle

Vandaag voor het eerst in de UK met vrouwlief een rondje gereden in de C3, gelukkig hoorde ze eea aan rare geluidjes, moet je laten maken Adrie.

Gaan we dus maar eens een lijstje maken.

Morgen lekker vrij, bank holiday, en dat is mooi, want de zon schijnt.

Deze maand 8 dagen zon, een record! Gisterenavond een dineer met een 120 tal engineers in Manchester, lekker; ja, gezellig; ja, interessant; ja. Het is al vaker gezegd: er is een te kort aan jong talent. Een oplossing, die is er niet zo snel. Ik hoor het vanuit Nederland (ja, ik heb nog veel contacten en kom op iedere beurs, waar dan ook Nederlanders tegen, en een praatje doen we altijd), in de VS en nu hier. Van school naar werkplek sluit niet op elkaar aan.

Waarom gaan we geen engineers scouten?, net als voetballers, het houd me bezig.

Vandaag rond het middaguur weer thuis, auto naar buiten en rijden......weer erg lekker. Veel vliegen, en ja, auto wassen, de wax van een paar weken geleden is erg lekker, water, fiberdoek, een tweede om te drogen en alles blinkt weer.

Onderdeeltjes Radio ook binnen, aansluiten kan beginnen. 12 draadjes, niet al te moeilijk, eerst nog even power op de antenne, is electrisch, voor een ‘79, standaard nog wel, kijken of dit werkend kunnen krijge!.

Deze week veel te doen, dinsdag een HACPP bijeenkomst, in Cantebury, schijnt daar mooi te zijn, in ieder geval een uurtje of 5 sturen, enkele reis. Woensdagavind naar NL, Zondag weer terug family bezoek.

Kortom eigenlijk alleen maar positieve geluiden, kan ook niet anders met dit weer.
Gisteren zo'n 90 km gefietst dus de conditie komt weer op peil na de winterdip.:cool:

Mooi om te horen dat er weer goed met de Corvette getoerd wordt en andere aandacht voor is. In de Autoweek Classics staat toevallig net een artikel over Targa's en uiteraard staat daar een C3 Corvette bij.

Je verhaal over de engineers; dat kan ik voluit bevestigen. Technici en ingenieurs zijn er te weinig en diegene die er zijn missen het gevoel voor de techniek. Oostblok en Azie geven goede ingenieurs die alleen weer geen enkele overview hebben. Kunnen alleen details aan. Vacatures invullen voor ervaren mensen (in dit geval de autoindustrie)... zelfs met recruiters en mensen wegkopen ben je blij als je er binnen een jaar eentje hebt. Mijn eigen specialiteit (ik reken 1 jaar minimaal om.enigzins zelfstandig te kunnen werken en 5 jaar om er goed in thuis te zijn) kan meestal niet ingevuld worden. Dan ga je dus dat traject van 5 jaar in met de hoop dat ze ondertussen niet weggekocht worden.

Morgen maar even kijken voor een Autoweek classics boekje bij de Bruna.

Nu in Nederland/Duitsland, we rijden een, jawel Jaguar XE diesel, en ........wha, eerlijk gezegd rijd de V60 lekkerder. Minder zoekerig lijkt het wel.

En Duitsland, even de teller boven de 200 gehad, maar Adrie word ouder en na een paar minutes maar weer op de CC en 130 gezet.

Zondag terug naar NL, maandag Schotland, woensdag-vrijdag Denemarken. We gaan maar door.

Ja, aan engineers is een wereldwijd tekort, ik kom net weer terug uit China en ook daar kunnen ze ze niet aanslepen.

Wij proberen overigens wel te scouten en in scholen om ons heen design en engineering te promoten. We steunen ook universiteiten en sponseren goede engineers vroeg zodat ze bij ons komen werken. En ondanks alles komen we er nog steeds te kort maar onze lat ligt ook heel hoog.

Veel reizen, helaas dus weinig toeren met de Corvette.

Zo zou je het kunnen bekijken, waar voorheen het weer parten speelde kan je dat voor deze maand niet zeeggen?

Was prachtig weer gisteren, heerlijk ontbijt, de Corvette mee naar een kleine autoshow, uurtje of twee geweest, op naar huis, F1 classificatie gekeken, gras gemaaid, en ....een tweede autoshow, een 20 tal auto’s, waarondet 3 x een C3, onze een ‘79, was de oudste.......

Stond een ‘68 GMC truck, uit Vegas, turquoise patina..........het jeukt

Die zijn er wel, maar dat uploaden en dan de link vanaf de mobiel werkt niet.....waar is de “voor weinig” tijd van PB.

Is er meer nieuws....groot nieuws, jazeker....

@speed. Sinds gisteren een dubbel functie totdat er een vervanger is en dan kunnen we wonen waar we willen......Nederland is dan een serieuze optie, verhuizing zal wel medio 2019 zijn. Mijn werkgebied: de wereld.......

Kan niet wachten om net de C3 de boot op te gaan, enkele reis.....

Spannend, niet echt......1 jaar de tijd om eea te regelen, niet 6 weken zoals voorheen.

Wel naar een auto kijken voor vrouwlief, een LHD uit Engeland, invoeren als verhuisboedel?, of iets in NL aanschaffen. Zal ook direct de prive auto zijn, en geen bijtelling zakelijk.

Speed, Engeland is RHD, dus de huidige DS3 inruilen op een LHD is een optie. Zie zelf een Lancia Delta / MB B -Klasse we als een opvolger....alleen het moet automaat en benzine gestookt zijn.

Nou Adrie ;) Dat is zeker wel weer een nieuwtje! Ben je toch nog eerder terug dan dat ik je ergens op de wereld kom opzoeken...

@ketel, wie weet kom ik he deze zomer wel in Eindhoven langs, zit volgens mij een aardige technische school.

@speed, idee is om de RHD in te ruilen op een LHD in Emgeland, die zijn er wel, moet alleen de juiste vinden, dat zal wat langer duren maar we hebben 6 maanden. Komt wel goed denk ik zo.

In NL op 18/19 Juni, Ams en omstreken.

Cool wat ik zag van de U.K. was wel veel indrukwekkender dan de NL.
Geniet van de omgeving A3-White.

Ralph, iedere dag, ook nu om 708 in de morgen achter een vuilniswagen met personeel met tegemoet komend verkeer.

@baari, 14 maanden, en nog een 12 tal te gaan.

Zoonlief had vandaag een examen voor engineering / material science, en volgens de student een goed geklaard klusje. Komt goed met dat hij volgend jaar klaar is voor het echte werk.

Ah, de upadate, morgen in de trein naar Paris, vrijdag weer terug, volgende week maandag naar NL, dinsdag weer terug. Heb er zin in.

Er is nog een doosje onderdelen in de garage, moeten nog in de Corvette, maar eigenlijk, als het weer lekker is rijden we, als het regent staat de auto binnen en is de ruinte iets te klein. Komt wel een keer.

Twee weken geen bericht, dus alles gaat goed. Tenminste zo redeneerd menig mens. Het gaat inderdaad goed, Frankrijk, Nederland liggen achter ons, binnenkort naar Duitsland en Oostenrijk.....we vliegen weer can hot naar her.

En op auto gebied, nu zag ik deze ochtend al lopend op weg naar de slager een Skoda Karoq met electric badges........gaaf dacht ik. Op de terugweg zelfs de auto aan vrouwlief laten zien, een Skoda Electric, nog nooit van gehoord. Eenmaal thuis was het weer te mooi om google te raadplegen, eerst een uurtje of 2 met de V8 op stap. Heuveltje af in zijn neutraal, voelde best milieubewust.

Maar nu, google mijn beste internet vriend geraadpleegd, niets over een electric Karoq, dan de Skoda website, niets te vinden, de live chat, ook niets. Nog eens denken wat stond er op de nummerplaarhoudet: allelectric, nog eens google: het is een Skoda garage die zo heet en plakt een reclame sticker op de achterklep.....

Ik hoopte op een echte electrische SUV, helaas, www.allelectric.co.uk

Haha, dat is een mooi verhaal! Zou mij ook gebeuren kunnen trouwens!

Ik bedenk me dat ik wel n tijdje terug terug heb gelezen maar nog nooit een reactie gemaakt heb! (foei)

Is er al meer duidelijkheid over de volgende woonplaats (Nederland)? Wat ik niet helemaal meer weet, dus ik vraag het maar gewoon, doe je nog steeds de vloeren, zoals in de USA?(ja toch?)

Mooi dat er drukte is, een goed teken! :)

Zaterdag avond, ook hier al een aantal weken prachtig weer.

Wat me de laatste weken erg opvalt is dat de de auto’s erg snel vies worden, of het nu pollen, hars uit de bomen of stof is met als oorzaak dat we aan een drukke weg wonen, ik weet het niet, het valt wel op.

En Piotr, zijdelings nog wat met vloeren, de ervaring gebruiken we iedere dag.

De Bodensee was weer mooi om te zien, ook de grensovergang bij Konstanz, in 1999 een uur of twee stil gestaan waar de hele auto en bagage werd doorzocht. Dit keer geen enkel probleem.

Zoonlief had de afgelopen week een werkstage, cad kamer, verkoopbinnendienst, lasersnijder, zetbank, de combo was wat hem het meeste aantrok, komt goed denk ik zo.

Vandaag weer lekker rondgestuurd en de kabels van de speakers aangesloten, morgen de andere kabels, toch nog engelse muziek?

Wat foto’s;

https://www.flickr.com/gp/64363621@N04/V973DC

Dit is wat zoonlief heeft gemaakt, erg mooi al zeg ik het zelf:

https://www.flickr.com/gp/64363621@N04/44s8DP

Glimmende V8;

https://www.flickr.com/gp/64363621@N04/33c31j

Mocht de zomer je in NL brengen, van harte welkom. Mijn nummer is niet veranderd :)
In Eindhoven zitten TU/e en Fontys. Staan allebei goed aangeschreven.

Vandaag mail gestuuurd naar de TUE, verzoek tot bezoek.

Ook wat lijntjes uitgegooid naar een LHD auto voor vrouwlief, wie weet wat er komt, Focus, A-klasse, DS4, iets groter dan nu, kunnen we de zakelijke auto uit de bijtelling houden.

En wat zal ik zelf gaan rijden, geen idee, wil zonder al te veel moeite en tussenstops 700 km op een dag rijden. Benzine, dat dan weer wel,

Terug
Bovenaan