BMW X8

MCDubbellU

Net ingestapt
bmw-x8-spy-photos.jpg

bmw-x8-spy-photos.jpg

bmw-x8-spy-photos.jpg

bmw-x8-spy-photos.jpg

bmw-x8-spy-photos.jpg

Meer foto's: https://www.motor1.com/news/445876/bmw-x8-suv-spy-photos/

Nou, het zal me wel weer een ingetogen designtopper worden...

En trouwens (en daar is niet enkel dit model aan schuldig): als je uit esthetische overwegingen een heel lage samengedrukte achterruit monteert, waardoor er slechts de mogelijkheid tot een piepklein wissertje overblijft? Laat het ding dan maar helemaal weg, wat mij betreft.

D Elzinga zei:
Nou, het zal me wel weer een ingetogen designtopper worden...

En trouwens (en daar is niet enkel dit model aan schuldig): als je uit esthetische overwegingen een heel lage samengedrukte achterruit monteert, waardoor er slechts de mogelijkheid tot een piepklein wissertje overblijft? Laat het ding dan maar helemaal weg, wat mij betreft.

Je kan ook de hele achterruit weglaten, aangezien je via de binnenspiegel toch al tegen het dak en anders de hoofdsteunen op de achterbank aan zit te kijken. Maar dat korte wissertje vind ik wel iets symbolisch hebben.

Hij is nog flink ingepakt maar als je kijkt naar de gruwelijke X4 en andere recente modellen kan je er bijna van uit gaan dat dit weer lelijk zal worden

bmw-x8-spy-shots-hood-down.jpg

bmw-x8-spy-shots-front-three-quarters-parking-lot.jpg

bmw-x8-spy-shots-front-corner.jpg

bmw-x8-spy-shots-side.jpg

bmw-x8-spy-shots-back-side.jpg

bmw-x8-spy-shots-taillights.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/447764/bmw-x8-spy-photos/

Als dit mooi wordt dan eet ik mijn schoen op

Triest om te zien hoe kleurloos die parkeerplaats is... Zelfde saaie beeld als de Nederlandse wegen.

Hoe absurd ook, het zou me ergens niet eens verbazen als die neus daadwerkelijk zo gaat worden. Het is helemaal in lijn met BMW's recente matige designwerk.

Vind die X8 er zo helemaal niet verkeerd uitzien. Alleen dat driehoekige rooster in de bumper vind ik echt niet mooi.

De X7 blijf ik een geweldig ding vinden. Wel erg afhankelijk van kleur en uitvoering maar de deze Tansanitblauwe is wat mij betreft zeer geslaagd. Meestal vind ik chroom op een BMW fraai maar juist de X7 doet het beter in Shadow Line.

photos :

Zouden de achterlichten van de X3 een voorbode zijn van die van de X8?

bmw-x3-m-competition-2021.jpg

BMW, waar ben je mee bezig?

BMW ontspoort. De nuchtere Europeaan begint te neigen naar elektrisch, en BMW begint zich met wansmaak te richten op Aziatische markten overbetaalde sporters.

Bij de X8 gaan het zo te zien fruitsleutels worden. Maar toch geheel tegen de heersende trend in geen Red Band ertussen.

BMW is al enige jaren bezig met een sociaal-wetenschappelijk experiment waarbij wordt getest hoe krakkemikkig zijn ontwerpen mogen zijn totdat het koperspubliek afhaakt. Ik ben benieuwd naar de resultaten.

Knap hoe op de net hierboven geposte impressies een ongetwijfeld forse SUV toch klein lijkt dankzij monsterlijk grote nieren en achterlichtunits.

Rutger DC zei:
BMW is al enige jaren bezig met een sociaal-wetenschappelijk experiment waarbij wordt getest hoe krakkemikkig zijn ontwerpen mogen zijn totdat het koperspubliek afhaakt. Ik ben benieuwd naar de resultaten.
:D
Robocop is chief-designer geworden.

bmw-x8-spied-flaunting-unusual-tailpipe-layout.jpg

2023-bmw-x8-rendering-based-on-latest-spy-photo.jpg

2023-bmw-x8-rendering-based-on-latest-spy-photo.jpg

Teveel logische lijnen aan de voor-en achterkant voor een BMW dus onrealistisch :) Meer spyshots: https://www.motor1.com/news/537698/2023-bmw-x8-suv-render/

BMW M Hybrid SUV Officially Confirmed For November 29 Debut
Rumors of a large new BMW SUV have been swirling around the Internet since November 2017 but it wasn't until a couple of months ago when chairman Oliver Zipse indirectly confirmed the umpteenth addition to the X lineup. Speaking with CNBC in late August, he briefly talked about a "high-end car" due to be built in Spartanburg following a world premiere before the end of 2021.

To be shown at a private event on November 17, the "all-new high-powered, hybrid-electric vehicle" as it's being described in a press release will publicly break cover on November 29 at 8 PM Eastern Time. Confirming rumors of a bespoke M product, BMW USA says the premiere will feature a new "M flagship vehicle," which could indeed mean the model will be an M-only affair.

There are conflicting reports about how it's going to be called as some say it will carry the X8 moniker while others are inclined to believe BMW will take a page out of Citroën's book by naming it XM. The latter would be quite interesting to see, but perhaps the most interesting aspect is going to be the vehicle's design. Why? Because it's likely to be the first product from Bavaria to receive the already controversial split headlight design.

We've seen our fair share of spy shots that have led us to believe the speedy luxobarge will have a separate LED strip for the daytime running lights mounted up high, just below the outline of the hood. The main clusters will sit lower in the bumper, flanking a giant kidney grille to match the SUV's sheer size.

As for the hybrid setup, it's rumored to combine a newly developed twin-turbo V8 with an electric motor for a PHEV arrangement good for over 700 horsepower. There could be a lesser electrified inline-six configuration, but that too will be a full-fat M version The top-tier model is getting those stacked quad exhausts we've been seeing on prototypes lately. Logic tells us the X8 / XM will be strictly an xDrive affair with the largest wheels BMW has ever offered on a production car, maybe even a 23-inch set. Being an M model first and foremost, it should make generous use of carbon fiber and feature large brakes given the potent hybrid setup and what will certainly be a curb weight of well over two metric tons (4,409 pounds).

BMW doesn't specify whether the vehicle it will unveil at the end of this month will be a production car or a concept, although we're tempted to believe it'll be the latter. The road-going model is probably earmarked for a debut later next year, which would make it a 2023MY product in the United States. https://www.motor1.com/news/545367/bmw-xm-hybrid-november-29/

Het front/de dubbele koplamp rij valt me hier niet heel erg tegen.

Wat me wel altijd wat tegenstaat van de gemiddelde BMW SUV zijn al die raamspijlen en vouwen/bollingen in het plaatwerk etc etc. Bij bv een Volvo of een Range Rover vind ik dat subtieler opgelost waardoor die er wat minder lomp of moderner uit zien.

Vader, waarom hebt gij mij verlaten? :eek: :cry:

Een verkrachting van de 'naam' XM.
BMW maakte zoveel tamtam toen Mercedes een M-serie wilde lanceren maar zelf zijn ze blijkbaar niet verlegen om een modelnaam van een ander merk te pikken.

iDS zei:
Vader, waarom hebt gij mij verlaten? :eek: :cry:

Een verkrachting van de 'naam' XM.
BMW maakte zoveel tamtam toen Mercedes een M-serie wilde lanceren maar zelf zijn ze blijkbaar niet verlegen om een modelnaam van een ander merk te pikken.

Misschien juist wel slim van Citroën. In plaats van een onsympathieke bitch fight zullen velen bij deze BMW toch even aan Citroën denken.

CD9LOP zei:
Enorme wagen met stoere voorzijde en grote nieren, kan wel eens een mooie wagen worden.
Nou, als ik 'm zo zie op die trailer (?) lijkt mij dat je dat 'worden' wel weg kunt laten (het 'mooi' laat ik even in het midden ;) ), hij is al af zo te zien.

De wielen ogen ook nu weer minuscuul in verhouding tot de koets, maar hij staat ongetwijfeld op transportblokken, dus misschien gaat het uiteindelijk meevallen.

CD9LOP zei:
Enorme wagen met stoere voorzijde en grote nieren, kan wel eens een mooie wagen worden.
Als je alle impressies bekijkt en de 'indrukken' in de witte folie dan houdt BMW de obligate lelijkheid nog achter de hand.
Enorme wagen: zeker. De rest mag gerust geschrapt worden.

iDS zei:
CD9LOP zei:
Als je alle impressies bekijkt en de 'indrukken' in de witte folie dan houdt BMW de obligate lelijkheid nog achter de hand.
Enorme wagen: zeker. De rest mag gerust geschrapt worden.

Afwachten, maar ben inmiddels wel gewend aan de nieuwe designtaal van BMW.

Zal wel voor de Chinese markt zijn?
https://automotive-online.nl/management/laatste-nieuws/internationaal/31501-bmw-s-eerste-metaverse-gecreeerde-miljardenfabriek-in-china-geopend

Wat een monster. Is Andi of Mercedes de ontwerpafdeling aan het saboteren? BMW was ooit een van m'n favoriete merken. Nu is het elke keer afwachten hoe zichzelf gaan overtreffen met een nog logger en lelijker design. Ook knap.

Grof ontwerp zoals Amerikanen dat graag zien, niet perse lelijk maar met elegante ontwerpen van Bmw's van weleer heeft het weinig te maken.

Terug
Bovenaan