snelle beginnersauto tot 3000 euro

Tommy 8382164

Startmotor
hallo
ik ben bezig met rijlessen en hieerdoor aan het kijken voor een auto
ik heb een paar eisen
- redelijk snel minimaal 90 pk
- 2 deurs
-hatchback of coupe
- benzine
- te verzekeren als beginnend bestuurder
- spotieve looks
- maximaal 3000 euro mag iets meer zijn
afknappers
- elektrisch ookal heb je die niet binnen dit budget
- hoog
- hoog dak als een golf plus
-groter dan een bmw 3 sedan

ik heb al naar een aantal autos gekeken waaronder
- ford fiesta 1.6 2006
- bmw 3 serie ci en ti (e46)
- audi a3
- golf 4
- golf 5
- polo gti 2003

ik woon in zeeland hierdoor kan ik de auto verzekeren bij zlm daar is het maximum 170 pk ookal is voor mij 150pk meer dan genoeg
ik zou graag meer willen weten welke autos een goede keuze zouden zijn daarom vraag ik jullie hulp

bedankt leuke auto maar het is hem net niet ik ben meer op zoek naar iets wat minder opvalt
het hoeft voor mij niet heel goedkoop te zijn in vaste lasten als het maar leuk rijdt

Allereerst een algemene opmerking. Zelf was mijn eerste auto ook een sportieve auto, waar ik uiteindelijk qua onderhoud op leegliep omdat ik gewoon te weinig inkomsten had om hem goed te onderhouden. Hou er rekening mee dat sportieve auto's in deze prijsklasse vaak niet geweldig onderhoud hebben gehad en niet altijd goed zijn behandeld. Onderzoek elk exemplaar dus goed en vooral: Kies het model met je hart, maar het exemplaar dat je koopt met je verstand!

Een paar suggesties, waarbij ik geen onderzoek heb gedaan naar bekende zwakke punten van het model of exemplaar:

Peugeot 206 GTI
136 pk op 1025kg. Leuk en praktisch. Ze staan ook voor minder te koop, dan heb je nog wat budget achter de hand voor onderhoud.

Audi TT
Sportiever dan een hatchback, wel 2 zits.

Suzuki Swift Sport
125pk op net iets meer dan 1000kg, schijnt erg leuk te rijden.

Rover 200
Inmiddels vrij zeldzame auto.

Alfa Romeo GT
Misschien een riskante keus met dit budget.

Toyota Celica 1.8
Goed opletten op evt olieverbruik

Hyundai Coupe
Naar mijn mening de mooiste van de Hyundai Coupe's.

Toyota Starlet
Misschien wat raar in dit rijtje met maar 75pk, maar op 780kg kan hij nog verassend vooruit komen. Daar komt bij dat hij praktisch onverwoestbaar is.

Ik kan nog even doorgaan, er is veel keus. Belangrijkste is denk ik dat je wat geld achter de hand houdt voor onderhoud, want dat komt sowieso. Mensen doen hun auto vaak weg wanneer er onderhoud aan komt.

Zo'n Fiesta 1.6 als waar je andere topic over gaat voldoet exact aan je eisen. Fijne auto!

in deze prijsklasse vind ik zelf de Fiat Grande Punto met 120 pk T Jet en de Renault Clio met 1.6 16V motor en 110 pk goede en hele leuke keuzes.

In deze prijsklasse moet je een auto goed controleren, of laat een aankoopkeuring doen. Dan weet je hoe goed de technische staat nog is.

Een lichte en compacte auto zoals de Fiat Grande Punto voelt met 120 pk T Jet motor al heel snel aan. Zelfs met minder vermogen is de auto zeker al snel genoeg. Ik vond het een erg leuke en snelle auto om te rijden.

Ik zou niet alleen het vermogen in je eisen meenemen, maar ook zeker hoe zich dat verhoudt tot gewicht, de weggligging, etc. Meer dan 90 pk, daar kom je in een gemiddeld gemotoriseerde c-segmenter ook wel aan en dat is toch nog niet echt uitgesproken sportief te noemen.

Wat wordt er verstaan onder een beginnersauto? Blijkbaar geen niet-sportieve...
En het aanschafbedrsg, zat mensen kopen hun 10e auto in die prijsklasse?

Suzuki Swift 3drs Sport
Mitsubishi Colt 3drs met 1.5 (evt.turbo)

Wordt wel zoeken voor 3000 euro.

MatthijsL zei:
Allereerst een algemene opmerking. Zelf was mijn eerste auto ook een sportieve auto, waar ik uiteindelijk qua onderhoud op leegliep omdat ik gewoon te weinig inkomsten had om hem goed te onderhouden. Hou er rekening mee dat sportieve auto's in deze prijsklasse vaak niet geweldig onderhoud hebben gehad en niet altijd goed zijn behandeld. Onderzoek elk exemplaar dus goed en vooral: Kies het model met je hart, maar het exemplaar dat je koopt met je verstand!

Een paar suggesties, waarbij ik geen onderzoek heb gedaan naar bekende zwakke punten van het model of exemplaar:

Peugeot 206 GTI
136 pk op 1025kg. Leuk en praktisch. Ze staan ook voor minder te koop, dan heb je nog wat budget achter de hand voor onderhoud.

Audi TT
Sportiever dan een hatchback, wel 2 zits.

Suzuki Swift Sport
125pk op net iets meer dan 1000kg, schijnt erg leuk te rijden.

Rover 200
Inmiddels vrij zeldzame auto.

Alfa Romeo GT
Misschien een riskante keus met dit budget.

Toyota Celica 1.8
Goed opletten op evt olieverbruik

Hyundai Coupe
Naar mijn mening de mooiste van de Hyundai Coupe's.

Toyota Starlet
Misschien wat raar in dit rijtje met maar 75pk, maar op 780kg kan hij nog verassend vooruit komen. Daar komt bij dat hij praktisch onverwoestbaar is.

Ik kan nog even doorgaan, er is veel keus. Belangrijkste is denk ik dat je wat geld achter de hand houdt voor onderhoud, want dat komt sowieso. Mensen doen hun auto vaak weg wanneer er onderhoud aan komt.

206 gti heb ik ook bekeken deze is al te koop voor 1250 euro met 160k op de teller maar zou dit een goed aankoop zijn of niet
audi tt viind ik ook leuk maar is niet handig aangezien ik dan maar 1 persoon kan meenemen
ik heb ook nog naar een celica gekeken en een hyundai coupe maar had vernomen dat je vanaf 5000 euro pas een goed onderhouden celica hebt?
de hyundai coupe is mooi maar welk bouwjaar is het meest betrouwbaar?

Barri zei:
Zo'n Fiesta 1.6 als waar je andere topic over gaat voldoet exact aan je eisen. Fijne auto!

ik heb deze auto nog maals bekeken maarzou het hte waard zijn om te overwegen een st te nemen
stel ik zou toch de 1.6 nemen welke is dan het meest betrouwbaar de zetec rally sport of ultimate edition
de ghia is voor mij niet sportief genoeg

ak2 zei:
in deze prijsklasse vind ik zelf de Fiat Grande Punto met 120 pk T Jet en de Renault Clio met 1.6 16V motor en 110 pk goede en hele leuke keuzes.

In deze prijsklasse moet je een auto goed controleren, of laat een aankoopkeuring doen. Dan weet je hoe goed de technische staat nog is.

Een lichte en compacte auto zoals de Fiat Grande Punto voelt met 120 pk T Jet motor al heel snel aan. Zelfs met minder vermogen is de auto zeker al snel genoeg. Ik vond het een erg leuke en snelle auto om te rijden.

punto heb ik ook bekeken ik vind dit een erg mooi uitende auto ik zal is kijken of ik in deze een test rit kan maken
de clio heb ik ook bekeken maar ik vind deze er nogal oudbolig uitzien welk bouwjaar heb je gezien?

haarr zei:
Suzuki Swift 3drs Sport
Mitsubishi Colt 3drs met 1.5 (evt.turbo)

Wordt wel zoeken voor 3000 euro.

ik zal eens kijken of ik wat kan vinden ik ben vooral van plan om de autos die ik mooi vind en die in mijn prijsklasse vallen te testritten

heeft er iemand ervaring met auto bedrijf de groot?
ik heb hier heel erg veel leuke autos gezien maar ik heb geen idee hoe betrouwbaar ze zijn ik vind het vooral fijn als het een bedrijf is met meerdere autos zodat ik meerdere autos kan testritten

Al die 1.6 uitvoeringen zijn gebaseerd op de S, en dus in basis hetzelfde. Een ST is natuurlijk leuker, maar lastig te verzekeren als beginner.

zoiets: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1589260174-ford-fiesta-sport-1-6-16v.html>

ik heb ook naar iets zeldzamer autos gekeken maar weet niet of dit slimme keuzes zijn
-mitsubishi eclipse staat er 1 te koop die ik mooi vind maar geen idee of deze auto betrouwbaar is https://www.autoscout24.nl/aanbod/mitsubishi-eclipse-2-0-16v-gs-benzine-rood-7a243dae-5e4c-f561-e053-0100007f424c?cldtidx=4&cldtsrc=listPage

-audi coupe er staan er 2 te koop waarvan 1 een project auto is en de ander heeft 3ton gereden

-e46 ik zie dat de e46 steeds duurder word in prijs maar is dit deze dag voor dit budget nog een goed keuze?

-nissan 100nx er staan er op het moment 8 te koop maar is dit een goede auto?

Barri zei:
Al die 1.6 uitvoeringen zijn gebaseerd op de S, en dus in basis hetzelfde. Een ST is natuurlijk leuker, maar lastig te verzekeren als beginner.

zoiets: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1589260174-ford-fiesta-sport-1-6-16v.html>

ik vind de sport erg mooi is de rally edition ook goed of niet?

Tommy 8382164 zei:
heeft er iemand ervaring met auto bedrijf de groot?

In Soesterberg? Ga er maar eens op googelen. Mogelijk is er wel eens een goudklompje tussen het slijk te vinden, maar iemand zonder al teveel kennis van auto's zou ik daar niet laten kopen.

Tommy 8382164 zei:
ak2 zei:

punto heb ik ook bekeken ik vind dit een erg mooi uitende auto ik zal is kijken of ik in deze een test rit kan maken
de clio heb ik ook bekeken maar ik vind deze er nogal oudbolig uitzien welk bouwjaar heb je gezien?

Met dit budget kom je uit bij de Renault Clio 3 tussen 2005 en ongeveer 2009. Met een budget van € 3.000 blijft het bij elke auto opletten, zeker bij dure, oude of exclusieve auto's. Bij populaire en veel verkochte B segment auto's kom je vaak eenvoudig en voordelig aan onderdelen.

Kijk eens naar een Opel Astra coupé. Praktisch voor een coupé, en omdat deze veel onderdelen deelt met de normale Astra ook voordelig qua onderhoud. Wel de 1.6 overslaan, is wel erg tam.

Een frisse E46ci heb je voor mijn gevoel niet voor 3k, duurder in onderhoud.

Toyota Paseo is een heel betrouwbare keuze nog.

Honda Prelude vind ik erg geslaagd, maar die kunnen wel roesten. Nissan 100NX wel erg op leeftijd inmiddels.

Tommy 8382164 zei:
ik heb ook naar iets zeldzamer autos gekeken maar weet niet of dit slimme keuzes zijn
-mitsubishi eclipse staat er 1 te koop die ik mooi vind maar geen idee of deze auto betrouwbaar is https://www.autoscout24.nl/aanbod/mitsubishi-eclipse-2-0-16v-gs-benzine-rood-7a243dae-5e4c-f561-e053-0100007f424c?cldtidx=4&cldtsrc=listPage

-audi coupe er staan er 2 te koop waarvan 1 een project auto is en de ander heeft 3ton gereden

-e46 ik zie dat de e46 steeds duurder word in prijs maar is dit deze dag voor dit budget nog een goed keuze?

Bij dit soort auto's worden reparaties heel duur omdat de onderdelen niet makkelijk te krijgen zijn
Als ik jou was zou ik gewoon een sportieve uitvoering van een allerdaagse auto nemen, dan is het onderhoud nog te betalen (en de verzekering) maar rij je wel iets unieks.

Bijv de eerder aangedragen 206GTi, of Astra OPC/Coupe, Corsa GSI, Megane RS

Bobslee zei:
Tommy 8382164 zei:

Bij dit soort auto's worden reparaties heel duur omdat de onderdelen niet makkelijk te krijgen zijn
Als ik jou was zou ik gewoon een sportieve uitvoering van een allerdaagse auto nemen, dan is het onderhoud nog te betalen (en de verzekering) maar rij je wel iets unieks.

Bijv de eerder aangedragen 206GTi, of Astra OPC/Coupe, Corsa GSI, Megane RS

206 gti vind ik erg mooi ik neem aan dat deze door de 136 erg snel is?
de astra vanaf 2005 vind ik mooi de oudere zie ik mezelf niet in rijden
de enige megane rs die in mijn prijsklasse valt is met die rare achterkant?
is het ook zo dat een atmosferische motor met 100pk slomer is dan een motor met turbo en 100pk?

ik heb de polo 4 gti bekeken is dit een goede auto?
ook heb ik naar een polo 5 gti gekeken maar deze is soms nog duurder dan een golf 5 gti
ook heb ik een golf 4 gti bekeken maar deze zien er heel erg afgereden uit en voor een golf 4 wil ik niet meer dan 200 betalen indien mogelijk
zou het het overwegen waard zijn om te kijken naar een focus? en welke uitvoering

BMW E38 zei:
Kijk eens naar een Opel Astra coupé. Praktisch voor een coupé, en omdat deze veel onderdelen deelt met de normale Astra ook voordelig qua onderhoud. Wel de 1.6 overslaan, is wel erg tam.

Een frisse E46ci heb je voor mijn gevoel niet voor 3k, duurder in onderhoud.

Toyota Paseo is een heel betrouwbare keuze nog.

Honda Prelude vind ik erg geslaagd, maar die kunnen wel roesten. Nissan 100NX wel erg op leeftijd inmiddels.

toyota paseo heb ik ook gezien leuke auto maar is deze niet wat sloom dankzij zijn 90 pk?
prelude is ook leuk maar is deze betrouwbaar?

Tommy 8382164 zei:
Barri zei:

ik vind de sport erg mooi is de rally edition ook goed of niet?
Rally Edition en Ultimate Edition zijn actiemodellen o.b.v. de S/Sport. Dus die zijn identiek, zoals ik al aangaf.

@Paseo: met 90pk kan ie onmogelijk sloom zijn. Daarnaast weegt ie weinig, dus zou je 'm zelfs vlot kunnen noemen.
Ik begon met een Golf 2 1.3 met 60pk. Dat was ook niet sloom, het is net wat je referentie is. En om die meteen al te verknallen met een snelle eerste auto... :)

Zoiets?

https://www.autoweek.nl/auto/22053/seat-cordoba-2-drs-18-20vt-cupra/

Iets met de 1.8 twintigklepper is sowieso fijn.

Zat ook in de eerste generatie audi a3

In de 3000 euro prijsklasse zou ik wel bij Honda gaan kijken. Maar dan wel laten doorkijken bij een garage voor je hem koopt. Prelude gezien in klokje rond, ja beetje roest maar Hondas zijn mits ze niet afgetrapt zijn erg goed te rijden.

Kijk eens naar een civic sport 2004-2005 (facelift) met 1.4i dan heb je geen vtec maar wel een sport onderstel, alu velgen, soort van bodykit en spoiler, 90 pk zuinig en betrouwbaar. Zijn heeel erg fijn om in te rijden! Voelt super sportief en plakt echt in de bochten. Dan is die 90 pk echt wel genoeg hoor! ( je kan eventueel nog laten chippen maar dat is het niet echt waard vind ik). Als je een 1.6 met vtec kunt vinden die niet is afgeragd dan is dat ook een mooie optie maar dat word een moeilijke zoektocht. Misschien in Duitsland te vinden.

Dit zijn ook vaak de autos die niet worden gekozen door de mensen die ze nogal aftrappen. Vooral omdat die niet de snelste motor heeft. zoiets als deze : Honda civic 1.4i sport

Let wel dat daar dan de distributie riem elke 120dkm bij gedaan moet worden. Als die dan is vervangen dan moet er ook een waterpomp bij gedaan zijn. Ook is het belangrijk om te checken dat het airco systeem niet lekt. Dat kan prijzig zijn bij vervanging. Voor de rest heb ik de mijne toen gekocht met 180dkm op de klok en daar heel makkelijk zonder veel kosten tot 260dkm mee gereden. Bij 220dkm toen preventief de distributie riem + waterpomp & grote beurt gehad.

Vebruikt bijna geen olie, maar misschien had ik geluk. Daar naast is die generatie Civic wel heel erg betrouwbaar gebleken. Deze auto had ook bijna geen afschrijving omdat hij zo goed en betrouwbaar was. Ik heb hem toen bijna voor de zelfde prijs kunnen verkopen als waar ik hem voor gekocht had.

Gewoon goed laten informeren bij de Garage waar je hem laat doorkijken. Bel eens rond voor wat prijzen bij verschillende garages.

Zureappelsap zei:
Wat dacht je van een Yaris of Corolla TSport. De eerste met 105pk en de tweede met 192pk
leuke autos alleen de corolla ziet er leuker uit allen deze kan ik niet verzekeren (170 max)
tenzij ik naar een andere verzekerings maatschapij ga maar 200 euro per maand is me te veel
ik zal eens naar die yaris kijken en van daaruit overwegen of het wat is

Auto encyclopedie zei:
Zoiets?

a3 vind ik erg leuk maar ik zal eens kijken of ik in allebei een testrit kan maken
is de desbetrefende motor de 1.8 125 pk of de 1.8T met 150 pk?
is deze motor ook te vinden in een golf 4?

Luxata zei:
In de 3000 euro prijsklasse zou ik wel bij Honda gaan kijken. Maar dan wel laten doorkijken bij een garage voor je hem koopt. Prelude gezien in klokje rond, ja beetje roest maar Hondas zijn mits ze niet afgetrapt zijn erg goed te rijden.

Kijk eens naar een civic sport 2004-2005 (facelift) met 1.4i dan heb je geen vtec maar wel een sport onderstel, alu velgen, soort van bodykit en spoiler, 90 pk zuinig en betrouwbaar. Zijn heeel erg fijn om in te rijden! Voelt super sportief en plakt echt in de bochten. Dan is die 90 pk echt wel genoeg hoor! ( je kan eventueel nog laten chippen maar dat is het niet echt waard vind ik). Als je een 1.6 met vtec kunt vinden die niet is afgeragd dan is dat ook een mooie optie maar dat word een moeilijke zoektocht. Misschien in Duitsland te vinden.

Dit zijn ook vaak de autos die niet worden gekozen door de mensen die ze nogal aftrappen. Vooral omdat die niet de snelste motor heeft. zoiets als deze : Honda civic 1.4i sport

Let wel dat daar dan de distributie riem elke 120dkm bij gedaan moet worden. Als die dan is vervangen dan moet er ook een waterpomp bij gedaan zijn. Ook is het belangrijk om te checken dat het airco systeem niet lekt. Dat kan prijzig zijn bij vervanging. Voor de rest heb ik de mijne toen gekocht met 180dkm op de klok en daar heel makkelijk zonder veel kosten tot 260dkm mee gereden. Bij 220dkm toen preventief de distributie riem + waterpomp & grote beurt gehad.

Vebruikt bijna geen olie, maar misschien had ik geluk. Daar naast is die generatie Civic wel heel erg betrouwbaar gebleken. Deze auto had ook bijna geen afschrijving omdat hij zo goed en betrouwbaar was. Ik heb hem toen bijna voor de zelfde prijs kunnen verkopen als waar ik hem voor gekocht had.

Gewoon goed laten informeren bij de Garage waar je hem laat doorkijken. Bel eens rond voor wat prijzen bij verschillende garages.
'

erg leuke auto ga deze zeker in het lijstje doen om een testrit mee te maken

Tommy 8382164 zei:
Auto encyclopedie zei:
Zoiets?

a3 vind ik erg leuk maar ik zal eens kijken of ik in allebei een testrit kan maken

Ja zowel de 125 pk zonder turbo als de vanaf 150 pk met turbo zit in de Golf 4. Golf 4 is ook met een 2.3 vijf cylinder zonder turbo met 150 pk. De a3 is er niet met de 2.3

Ipv een polo kun je ook kijken naar een Ibiza naast de 1.8 is er ook een 2.0 met 115 pk.

Wat vind je van de cordoba 3 deurs ?

Tommy 8382164 zei:
Luxata zei:

'

erg leuke auto ga deze zeker in het lijstje doen om een testrit mee te maken

Let wel , alle sport zijn het zelfde qua uitrusting. Stuur en versnellings pook slijten wel snel qua leer . Dus een nieuw setje bestellen kan het hele interieur mooi opfrissen. Voor de rest zijn ze niet te slopen.

Tja ik kan niet anders als je de moderne variant aanraden van waar ik ooit mee begonnen ben.... een auto waar ik altijd spijt van heb gehad dat ik deze weg heb gedaan...

Ik raad aan een Honda Civic 1.4i sport/1.5 VTEX-E of 1.6 of 1.7i. Een mooie sportieve auto om te zien, 90 pk als minimum en zo betrouwbaar als het maar kan.
Als je goed zoekt op gaspedaal heb je zo een leuk exemplaar gevonden en dat kan ruim binnen je budget zodat je nog wat overhoud voor onderhoud etc.

IK zelf begon ooit met een Honda Civic 1.6i uit 1990, standaard 110 pk, maar deze had volledig RVS uitlaatsysteem en spaghetti spruitstuk van rvs, gechiptuned naar 130 pk en sneller dan de golf gti van toen... verschil was wel dat ik als broekie de civic wel kon verzekeren, maar de gti niet... go figure. De enige kosten die ik daar ooit aan had was een kapotte lamdasonde, maar die kon ik voor 25 gulden op de sloop halen en was met 10 minuten vervangen.

Auto encyclopedie zei:
Tommy 8382164 zei:
Auto encyclopedie zei:
Zoiets?

Ja zowel de 125 pk zonder turbo als de vanaf 150 pk met turbo zit in de Golf 4. Golf 4 is ook met een 2.3 vijf cylinder zonder turbo met 150 pk. De a3 is er niet met de 2.3

Ipv een polo kun je ook kijken naar een Ibiza naast de 1.8 is er ook een 2.0 met 115 pk.

Wat vind je van de cordoba 3 deurs ?

cordoba is een leuke auto maar ik zal eerst een testrit moeten maken zodat ik mijn definitieve antwoord weet
de ibiza is die van dezelfde bouwjaren als de a3 en golf?

Patrick 3404381 zei:
Tja ik kan niet anders als je de moderne variant aanraden van waar ik ooit mee begonnen ben.... een auto waar ik altijd spijt van heb gehad dat ik deze weg heb gedaan...

Ik raad aan een Honda Civic 1.4i sport/1.5 VTEX-E of 1.6 of 1.7i. Een mooie sportieve auto om te zien, 90 pk als minimum en zo betrouwbaar als het maar kan.
Als je goed zoekt op gaspedaal heb je zo een leuk exemplaar gevonden en dat kan ruim binnen je budget zodat je nog wat overhoud voor onderhoud etc.

IK zelf begon ooit met een Honda Civic 1.6i uit 1990, standaard 110 pk, maar deze had volledig RVS uitlaatsysteem en spaghetti spruitstuk van rvs, gechiptuned naar 130 pk en sneller dan de golf gti van toen... verschil was wel dat ik als broekie de civic wel kon verzekeren, maar de gti niet... go figure. De enige kosten die ik daar ooit aan had was een kapotte lamdasonde, maar die kon ik voor 25 gulden op de sloop halen en was met 10 minuten vervangen.

ik heb de auto gezien ik weet dat hondas amper kapot te krijgen zijn en als er toch iets stuk gaat dat het bijna niks kost kwa onderdelen
maar is de schakelpook als een normale auto of voelt deze heel anders aan vanwege de aparte locatie?

Deze generatie bedoel ik. Dit is facelift model

https://www.autoweek.nl/auto/29189/seat-ibiza-20-sport/

En dit is hem voor de facelift

https://www.autoweek.nl/auto/19546/seat-ibiza-18-20vt-sport/

Loopt qua bouwjaren overeen met de golf 4

Tommy 8382164 zei:
Patrick 3404381 zei:

ik heb de auto gezien ik weet dat hondas amper kapot te krijgen zijn en als er toch iets stuk gaat dat het bijna niks kost kwa onderdelen
maar is de schakelpook als een normale auto of voelt deze heel anders aan vanwege de aparte locatie?

Die schakelpook positie is heel even wennen, maar daarna is het heel erg fijn. Het is net naast je stuur dus als je sportief wilt schakelen dan kan je snel tussen stuur en pook wisselen. Ik vind het nog steeds de beste schakelpositie van alle autos waar ik in gereden heb.

Rover 200 werd hierboven al genoemd (zeldzame BRM, leuk!) maar je hebt ook nog de sportieve MG-broertjes die je voor een appel en een ei kunt kopen. Bijvoorbeeld:

MG ZR Le Mans - 105pk - 64.000km - € 2.500,-
1280x960.jpg

Er is ook een versie met 160pk motor, ook prima binnen het budget te vinden:

MG ZR facelift 160pk - 124.000km - € 2.950,-
1280x960.jpg

Er zijn zeker betrouwbaardere auto's, maar zoiets is wel een stuk specialer dan een Ibiza of Polo.

Qua budget zit je ook niet ver van een redelijke Clio RS vandaan. Met 169pk zal de verzekering vast niet goedkoop zijn maar is wel een echte hothatch en een van de leukere van de afgelopen 20 jaar. Bijvoorbeeld:

Renault Clio 2.0 Sport - 189.000km - € 3.499
1280x960.jpg

Die Rover/MG's moet je echt liefhebber van zijn. Qua rijden is het net een Opel uit de jaren 90.
Een groot verschil met een meer recente Fiesta of een Clio occasions.

MatthijsL zei:
Peugeot 206 GTI

Met een budget van 3K zou ik ook zeker naar de 1.6 110pk kijken. Deze doet niet veel onder qua snelheid en rijden. Komt omdat je met de 2.0 ook meer gewicht in de neus hebt liggen.

Met een Fiat Bravo 1.4 T-Jet bijvoorbeeld heb je ook veel auto voor weinig.

goedemiddag allemaal
ik ben een aantal bedrijven langsgegaan en zag een aantal a3s
dit is echt een auto die bij mij zou passen ik heb een 1.6 fsi gezien en een 2.0 fsi
mijn ouders hebben me verteld dat zij ook een auto nodig hebben omdat we over de max aantal kilometers ziteen met de lease auto
heeft er iemand ervaring met deze a3s en zijn ze snel ik heb bekeken wat verzekeren en wegenbelasting zou kosten bij de 1.6 zou dit op ongeveer 130 euro komen per maand (wegenbelasting 50 euro en verzekering 75
en de 2,0 fsi op 140 euro per maand een vriend van me hheft een golf 5 gehad met de 1.6 motor maar zij dat deze erg traag was voor de pks
het gaat om een 1,6 uit 2004 (https://www.autobedrijfmilhous.nl/portfolio/audi-a3-1-6-attraction/)
en een 2,0 uit 2004 (https://rgcars.nl/occasions/)
de 2.0 vind ik mooier vanwege de kleur en de lederen bekleding

Mc1 zei:
Die Rover/MG's moet je echt liefhebber van zijn. Qua rijden is het net een Opel uit de jaren 90.

MatthijsL zei:
Peugeot 206 GTI

Met een budget van 3K zou ik ook zeker naar de 1.6 110pk kijken. Deze doet niet veel onder qua snelheid en rijden. Komt omdat je met de 2.0 ook meer gewicht in de neus hebt liggen.

ik zal eens rond gaan kijken voor de bravo ik heb ook een mg zs gezien maar ik vond deze nogal duur voor het aantal kms
en als je zecht dat dit een echte liefhebber auto is laat ik hem liefer staan

Beros zei:
Rover 200 werd hierboven al genoemd (zeldzame BRM, leuk!) maar je hebt ook nog de sportieve MG-broertjes die je voor een appel en een ei kunt kopen. Bijvoorbeeld:

MG ZR Le Mans - 105pk - 64.000km - € 2.500,-
1280x960.jpg

Er is ook een versie met 160pk motor, ook prima binnen het budget te vinden:

MG ZR facelift 160pk - 124.000km - € 2.950,-
1280x960.jpg

Er zijn zeker betrouwbaardere auto's, maar zoiets is wel een stuk specialer dan een Ibiza of Polo.

Qua budget zit je ook niet ver van een redelijke Clio RS vandaan. Met 169pk zal de verzekering vast niet goedkoop zijn maar is wel een echte hothatch en een van de leukere van de afgelopen 20 jaar. Bijvoorbeeld:

Renault Clio 2.0 Sport - 189.000km - € 3.499
1280x960.jpg

de mgs zien er goed uit ik zal eens rond kijken alleen een clio rs is me te duur

Tommy 8382164 zei:
mijn ouders hebben me verteld dat zij ook een auto nodig hebben omdat we over de max aantal kilometers ziteen met de lease auto

Bedoel je hiermee dat jullie samen de auto kopen? Dan kan misschien het budget iets omhoog!

Tommy 8382164 zei:
goedemiddag allemaal
dit is echt een auto die bij mij zou passen ik heb een 1.6 fsi gezien en een 2.0 fsi
heeft er iemand ervaring met deze a3s en zijn ze snel ik heb bekeken wat verzekeren en wegenbelasting zou kosten bij de 1.6 zou dit op ongeveer 130 euro komen per maand (wegenbelasting 50 euro en verzekering 75
en de 2,0 fsi op 140 euro per maand een vriend van me hheft een golf 5 gehad met de 1.6 motor maar zij dat deze erg traag was voor de pks
het gaat om een 1,6 uit 2004 (https://www.autobedrijfmilhous.nl/portfolio/audi-a3-1-6-attraction/)

De 1.6 FSI en 2.0 FSI hebben relatief vaak last van vervuiling van de motor, met vervelende storingen tot gevolg. De Audi A3 is populair en hierdoor koop je relatief oude auto's met hogere kilometerstanden, hierdoor loop je meer risico dan bij een andere keus. De auto is ook populair bij jeugdige bestuurders er staan relatief veel afgeragde exemplaren of auto's met achterstallig onderhoud tussen. De minder snelle 1.6 met 102 pk is dan een betere keus.

Tommy 8382164 zei:
Mc1 zei:

MatthijsL zei:
Peugeot 206 GTI

ik zal eens rond gaan kijken voor de bravo ik heb ook een mg zs gezien maar ik vond deze nogal duur voor het aantal kms
en als je zecht dat dit een echte liefhebber auto is laat ik hem liefer staan

De laatse generatie bravo is er niet in 3 deurs

speedtouch zei:
Tommy 8382164 zei:

Bedoel je hiermee dat jullie samen de auto kopen? Dan kan misschien het budget iets omhoog!

ja omdat we er samen in gaan rijden worden de maandelijkse kosten ook verdeeld
aleen ze zeggen dat ze hem over 2 maandan al nodig zullen hebben dus ik heb geen idee of we binnen 2 maanden meer opzij kunnen leggen

ak2 zei:
Tommy 8382164 zei:
goedemiddag allemaal

De 1.6 FSI en 2.0 FSI hebben relatief vaak last van vervuiling van de motor, met vervelende storingen tot gevolg. De Audi A3 is populair en hierdoor koop je relatief oude auto's met hogere kilometerstanden, hierdoor loop je meer risico dan bij een andere keus. De auto is ook populair bij jeugdige bestuurders er staan relatief veel afgeragde exemplaren of auto's met achterstallig onderhoud tussen. De minder snelle 1.6 met 102 pk is dan een betere keus.

de 1.6 waar ik een linkje van heb geplaatst heeft 102 pk
ook ga ik een vriend meememen die monteur is alleen is het bij de a3 al snel te merken dat deze is afgereden of niet?

speedtouch zei:
Ik mag redelijkerwijs toch aannemen dat zij al wat opzij gelegd hebben?

ik ben op het moment zo veel mogelijk aan het werk omdat ze een auto zoeken voor 1500 euro alleen we hebben dit vaker gehad dat er dan minimaal 1000 euro aan reperaties moeten gebueren voordat de auto door de apk komt/rijbaar is
ik neemaan dat ze wat geld opzij hebben gezet maar ze willen me niet vertellen hoeveel waarom geen idee
dus om er zeker van te zijn is 3000 de max

Terug
Bovenaan