BMW i7 en 7-serie | Nieuw: facelift 2025

MCW zei:
Kan je die niet beter in het X8-topic plaatsen..?

Trouwens, Joop Passchier, Joop en Joris.. kunnen de laatste twee niet een andere nickname bedenken? Het helpt ook niet echt dat jullie qua manier van 'spreken' een beetje op elkaar lijken

Naam aanpassing dones! ;)

2023-bmw-7-series-renderings.jpg

a0809aef-72c5-491e-92e4-00230a6a357c.jpg

Tja beetje koffiedik kijken. Dat het wat bijzonders zal worden is wel duidelijk maar een klein detail op een impressie kan al anders zijn en het oogt totaal anders. Ik ben wel reuze benieuwd :D

Nog 2 impressies. Je vraagt je echt af, maakt men die impressies op basis van de verpakte voertuigen, of ook op basis van informatie?

9-BC6-CEC6-8483-407-F-ABB2-6122-ED1-B79-CD.jpg

CDA97-D38-11-E8-4297-94-E4-BBDB3-E2701-AD.jpg

Het lastigr aan zo'n opzetmet dubbele verlichting is de uitstraling. Focus ik me op de dunne strak vormgegeven LED verlichting, dan oogt de neus strak. Focus ik me op de onderste verlichting, dan oogt de neus lomp. Hetzelfde geldt bij andere merken die dit toepassen. Het oogt voor mij altijd wat gekunseld. De (onderste) hoofdverlichting moet altijd op de 1 of andere manier weggemoffeld worden zodar daar niet (teveel) de focus op komt te liggen.

Afwachten maar. :)

Nog 2 impressie

Eentje had je notabene zelf op 10-12-2020 07:45 geplaatst :)

Die laatste van AB lijkt me nog het meest realistisch. Maar ja kunnen wel tig impressies zien maar als er details afwijken dan staat er een heel andere auto.

Ik kon het niet laten maar moest spontaan lachen toen ik die laatste impressie zag, zeker met de uitspraken van hun chefdesigner in het achterhoofd (zie frontpage bij de 4 cabrio).
Het is wel enkel de voorzijde die dramatisch lelijk is (die knik als overgang naar de motorkap o_O ), de rest is mooi maar érg behoudend: de lijn doet me erg aan de allereerste 7-serie denken.
Wat helderder:
4-D926-C28-4-C11-4878-902-B-DE9-DEF35262-B.png

Grappig hoe mensen hier los kunnen gaan op een impressie, een eerste de beste in elkaar geflanst plaatje van één of andere knutselaar, ongetwijfeld ver verwijderd van het uiteindelijke resultaat :)

Sport Leicht zei:
Grappig hoe mensen hier los kunnen gaan op een impressie, een eerste de beste in elkaar geflanst plaatje van één of andere knutselaar, ongetwijfeld ver verwijderd van het uiteindelijke resultaat :)
Als we zien hoe de iX en de 4-serie opgedroogd zijn, zal het uiteindelijke resultaat deze impressies ongetwijfeld overtreffen :)

De iX heb ik niets mee maar dat komt ook omdat het een SUV is. De 4-Serie vind ik prachtig, vooral de cabrio mag bij mij zo voor de deur.

Er is altijd wel de nodige ophef geweest over het design van BMW sinds de Bangle-tijd. Neem de E60/61, wat werd die verguisd na z’n introductie met z’n rare koplampen en kont, en wat werd ie later geliefd. En inmiddels is het zelfs een door velen gewilde youngtimer.
Ook de eerste generatie Z4 is zo’n auto, in het begin zeer matig ontvangen maar al snel heel gewild en nu al een klassieker.

Over de nieuwe 7-Serie: Rustig afwachten zou ik zeggen, het komt vast wel goed.

Ophef heb je natuurlijk al gauw in dat oerconservatieve Beieren, dus wat dat betreft heeft BMW het nooit makkelijk gehad. Ik kan mij nog herinneren dat de E36 net uit was. Dat front helde achterover in plaats van voorover, unglaublich! o_O Maar dat vond ik toch een gave kar meteen. Ik vond ook de E60 en de eerste Z4 van meet af aan prachtig, de I3 heb ik altijd toegejuicht. Maar ook die rode iX op de persfoto's vind ik gaaf, ook vanbinnen. Maar waar imo de bangle BMW's van kop tot staart ánders waren, lijkt BMW het nu vaak in extreme details te zoeken. Dan vind ik het design onder Bangle, of je het nu mooi vindt of niet, echt een veel grotere prestatie omdat het tenminste wel coherent was. Het front op de 7-serie past wat mij betreft niet bij de rest van de auto. De 4-serie is afgezien van het front al niet al te geslaagd wat mij betreft, maar dat front past er dan ook nog eens een keer totaal niet bij.

Maar wij zijn slecht twee individuen die iets vinden. Kennelijk is er nogal een grote stroom kritiek. Ben benieuwd of dat nou intern toch voor een afzwakking zal zorgen of juist niet. Lef hebben ze op zich wel.

Kritiek zal er altijd zijn. En hoe extremer het design des te heftiger zijn de kritieken. Of dat dan vervolgens voor afzakkingen zal zorgen? Dat zal slechts afhangen van de verkoopcijfers. Want als het goed blijkt te verkopen dan kan men pas concluderen of men qua design op de juiste weg zit. En blijken de verkoopcijfers tegen te vallen dan zal er op de tekentafels het e.e.a. moeten worden bijgeschaafd.

Sport Leicht zei:
Kritiek zal er altijd zijn. En hoe extremer het design des te heftiger zijn de kritieken. Of dat dan vervolgens voor afzakkingen zal zorgen? Dat zal slechts afhangen van de verkoopcijfers. Want als het goed blijkt te verkopen dan kan men pas concluderen of men qua design op de juiste weg zit. En blijken de verkoopcijfers tegen te vallen dan zal er op de tekentafels het e.e.a. moeten worden bijgeschaafd.

We kunnen de discussie over design prima loskoppelen van verkoopcijfers.

Sport Leicht zei:

Voorafgaand aan jouw reactie gaat er niemand 'los' en aan die reacties is duidelijk te merken dat mensen commentaar geven op een impressie. Grappig dat je dat met je vooringenomheid nog niet opgemerkt had. :)

@JP2021: Natuurlijk kan dat. Maar dan komen we uit op een kwestie van smaak, en smaken zullen altijd verschillen.

En hoeveel er ook over het design wordt gediscussieerd, voor de fabrikant in kwestie telt maar één ding en dat zijn de verkoopaantallen. Slechts daarmee krijgt men uiteindelijk gelijk of ongelijk.

En met draaiende ogen (o_O) losgaan op impressies blijft sowieso zinloos.

Sport Leicht zei:
@JP2021: Natuurlijk kan dat. Maar dan komen we uit op een kwestie van smaak, en smaken zullen altijd verschillen.

En hoeveel er ook over het design wordt gediscussieerd, voor de fabrikant in kwestie telt maar één ding en dat zijn de verkoopaantallen. Slechts daarmee krijgt men uiteindelijk gelijk of ongelijk.

En met draaiende ogen (o_O) losgaan op impressies blijft sowieso zinloos.

Ok, die mening mag je hebben. Ik vind het in sommige gevallen juist leuk om impressies te bekijken, posten en erover te discussiëren.

Verkoopcijfers doen me in dit stadium nog niet zoveel.

Lijkt een stijlvolle sedan te worden, klassieke belijning die doet denken aan de E32 en E38. Interessante auto met een ogenschijnlijk geheel nieuwe designrichting van BMW, ik ben heel benieuwd!

2023-bmw-7-series-spy-photo.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/photo/5900459/2023-bmw-7-series-spy-photo/

De topic-naam dekt de lading niet, naast de i7 is dit ook de nieuwe 7-Serie.

Nee nee, we reageren inhoudelijk en niet op de man.

Terence
Autoweek moderator

Benieuwd naar het interieur. Op zich niet verkeerd met één groot scherm (zoals Mercedes dat 8 jaar geleden al introduceerde), maar het lijkt er door de hoekige vorm wel wat goedkoop uit te zien.

Sport Leicht zei:
Benieuwd naar het interieur. Op zich niet verkeerd met één groot scherm (zoals Mercedes dat 8 jaar geleden al introduceerde), maar het lijkt er door de hoekige vorm wel wat goedkoop uit te zien.

Waarschijnlijk is Mercedes 8 jaar geleden blijven hangen: alle smartphones krijgen scherpere hoeken. BMW is mee met de trend ;)
Gewoon kwestie van smaak natuurlijk en pas goed te beoordelen als je het volledige ontwerp ziet.

DF7740-D9-D2-C8-486-F-9-B5-A-805-A6029-ACEE.jpg

83716948-41-F0-4818-ADFC-674-C7-AC959-E7.jpg

6-B8526-FE-5-E3-B-4324-AE16-1-B00-F6-F17833.jpg

Ik ga bijna hopen dat BMW zich op de E32 heeft geïnspireerd...maar met die afschuwelijke recente neuzen in het achterhoofd, zal ik maar niet teveel verwachten.

Denk dat het een zeer chique wafen wordt en nieuwe designtaal

Gat in de markt:
alle constructeurs proberen, binnen de eigen designtaal, de klant de mooist mogelijke wagen aan te bieden (of ze doen een poging daartoe). Hartverwarmend dat de mensen zonder smaak door BMW niet vergeten worden. Zo hebben ze dat segment helemaal voor zich alleen :)
Nog effe afwachten in welke mate deze 'foto' de realiteit benadert natuurlijk. Lijkt me weinig waarschijnlijk met zo'n klein radiatorrooster :)

Als deze impressie gebaseerd is op the real thing, dan ben ik positief verrast. De hoofdverlichting integreren/wegwerken dmv een zwarte doorlopende rand vind een mooie vondst. Tegelijkertijd zorgt die zwarte rand ervoor dat de grill er op een rolls royce achtige manier uitspringt.

In eerste instantie dacht ik zeker te weten dat het om een photoshop ging omdat naar mijn idee de rest van de auto identiek is aan de bestaande. Maar na de huidige bestudeerd te hebben moet ik toch concluderen dat dat niet het geval is.

Desalniettemin wederom een erg curieus ontwerp. De neus oogt haast als een abstract minimalistisch beeldhouwwerk, de rest van de auto klassiek, traditioneel, fijne lijntjes in de flanken. Het lijkt niet bij elkaar te horen. Maar goed, we gaan zien wat het waarheidsgehalte van dat plaatje is...

Wordt ongetwijfeld weer chique wagen en wellicht ook met nieuwe designelementen. Scherm in interieur vind ik dan net zoals bij de Mercedes erg goedkoop ogen en afbreuk doen. Verder ongetwijfeld topper en indien een fraai uiterlijk krijgt de m.i. zeer voorspelbare S klasse er een zeer zware dobber aan.

De grille staat te hoog, net als bij de 4-serie. Maar vind 'm eigenlijk wel erg mooi zo!

Plaatje, ziet er voornaam uit, veelbelovend. Ook meer uitstraling dan nieuwe S die er veel te gewoontjes uitziet m.i.

Met íets minder camouflage:

g9ZmgjF.jpg

IZU0mIX.jpg

9GEFdKc.jpg

Heul veul pics: https://www.carscoops.com/2021/10/2023-bmw-7-series-drops-more-camo-can-someone-put-it-back-on/

Vlgs mij wordt dit een heel statige en fraaie topper na enkele wat minder sterke ontwerpen m.i.

Strikt genomen hoort dit onder impressies maar gezien de hoeveelheid scoopmateriaal lijken dit toch vrij betrouwbare beelden:

Edit: ik zie dat ik achter de feiten aanloop: zie de rode impressies hierboven
In zijn geheel: eindelijk nog eens een mooie BMW.
De voorzijde: beter behapbaar dan alles wat we sinds de facelift van de huidige 7-serie hebben voorgeschoteld gekregen (dus ik vraag me af hoe betrouwbaar de impressie op dat vlak is...).
Nog steeds geen topper gezien alle neproosters die in het geheel worden verwerkt en de zwarte 'neusbrug' tussen beide nieren.
Opvallend: na meer dan 50 jaren lijkt BMW definitief afscheid te nemen van de dubbele ronde koplampen. De hoekige DRL van BMW 5 en 3-serie moesten dat nog maskeren. Deze wagen is duidelijker op dat vlak (met dank aan Citroën :) )

Ik ben wel heel benieuwd. BMW's probleem is dat ze lijnen gebruiken die elkaar niet volgen. Een voormalige BMW en Mini-designer gruwelt er ook van.

mfnzIOh.png

Je ziet dit bij veel nieuwe BMW's en het stoort mij ook enorm.

Wordt zeker geen lelijke auto. Wat er tot nu toe van de achterkant zichtbaar is doet me denken aan de Alfa Romeo 166. Geen minpunt, maar puur wat ik ervan vind.

Terug
Bovenaan