Mercedes-Benz EQS SUV

MCDubbellU

Net ingestapt
second-gen-mercedes-benz-eqc-spy-photo.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/435238/new-mercedes-eqc-spied/

Gewoon de nieuwe versie. De huidige is een houtje-touwtje spoedoplossing die bovendien aan het floppen is. Daarbij is van de week over de EQS in vergelijkbare camouflage gezegd dat die pas eind volgend jaar wordt onthuld, dus het kan nog gerust anderhalf jaar duren voordat deze nieuwe EQC komt.

https://www.youtube.com/watch?v=XdTGsjs2z7I

Met meesturende achterwielen. EQS lijkt me sterk, is echt geen elektrische GLS tegenhanger als ik het zo inschat

Deze auto en de vermoedelijke EQS ben ik afgelopen maandag tegen gekomen op de A28 van Assen richting Groningen. Door de vormen van de koplampen was ik er vrij zeker van dat dit aankomende elektrische modellen van Mercedes zijn. Beiden zijn forse auto's en waren in mijn ogen op de camouflage bestickering na al helemaal compleet.

Ik wil je best geloven maar twee foto's plaatsen is nog altijd geen bron waaruit blijkt dat ie EQS SUV gaat heten, snap je zelf toch ook wel?

MCDubbellU zei:
Ik wil je best geloven maar twee foto's plaatsen is nog altijd geen bron waaruit blijkt dat ie EQS SUV gaat heten, snap je zelf toch ook wel?

Ik zeg dan ook niet dat het de officiële naam wordt, al treedt MB nu ook zelf over de 'EQS SUV' naar buiten.

https://elektrischnederland.nl/2020/10/15/mercedes-benz-komt-met-nog-meer-eq-modellen/
https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-zes-evs-heeft-mercedes-in-de-pijplijn-zitten-180278

"Naast de EQS is Mercedes ook bezig met de Mercedes-Benz EQE en EQE SUV. Deze twee laatste zijn ook op de foto’s te zien."

Maar volgens jou is het naar buiten gebracht dat ie EQS SUV gaat heten.. o_O

Nou zelf maar even zoeken dan: https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=47699540&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00MTQ4MTQyMiZyZWxJZD02MDgyOSZmcm9tT2lkPTQxNDgxNDIyJmJvcmRlcnM9dHJ1ZSZyZXN1bHRJbmZvVHlwZUlkPTQwNjI2JnZpZXdUeXBlPWxpc3Qmc29ydERlZmluaXRpb249UFVCTElTSEVEX0FULTImdGh1bWJTY2FsZUluZGV4PTAmcm93Q291bnRzSW5kZXg9NSZmcm9tSW5mb1R5cGVJZD00MDYyOA!!&rs=3

The Mercedes-Benz Vision EQS concept car provided pointers to the progressive design of the coming EQS in September 2019. The camouflaged prototypes undergoing testing are also foretelling key design features that are revolutionary for the luxury segment such as the cab forward design or the coupé-like 'one-bow' styling. However, further details of the progressive design of the models EQS SUV, EQE and EQE SUV crucial for the success of the electric initiative remain a secret to the public for the time being.

Mercedes-Benz will introduce the all-electric architecture in 2021. At the same time, the company will continue to electrify the most successful platforms. In addition to the EQC mid-size SUV (EQC 400 4MATIC, combined power consumption: 21.3-20.2 kWh/100 km; weighted CO2 emissions: 0 g/km)[1] and the all-electric EQV people carrier (EQV 300, combined power consumption: 26.4-26.3 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km)1, customers in the compact car segment can look forward to two all-electric SUVs, the EQA and EQB. Their progressive design identifies them as members of the all-electric product range. Production of the EQA will commence before the end of this year.

___

Of de SUV in dit topic de EQE SUV of EQS SUV is is dus niet duidelijk

Vermoeiend dit... ik vraag om een bron en je komt met een foto. Maar daaruit blijkt niet dat dit de EQE of EQS SUV is. Vervolgens zoek ik zelf maar een fatsoenlijke bron en daarbij worden beide auto's besproken maar is het niet 100% duidelijk dat degene op de foto's in dit topic de EQE of EQS SUV is behalve dan dat jij dat zegt :rolleyes: Kom dan met een betrouwbare bron waaruit blijkt welke van de twee het is

Irl ook qua formaat een 'echte S'.

Ah je hebt hem gezien en opgemeten? Voor mij gevoel is het een GLE tegenhanger maar ik kan het uiteraard mis hebben. Maar ik ga niet uit van wat jij zegt op basis van een foto

MCDubbellU zei:
Vermoeiend dit... ik vraag om een bron en je komt met een foto. Maar daaruit blijkt niet dat dit de EQE of EQS SUV is. Vervolgens zoek ik zelf maar een fatsoenlijke bron en daarbij worden beide auto's besproken maar is het niet 100% duidelijk dat degene op de foto's in dit topic de EQE of EQS SUV is behalve dan dat jij dat zegt :rolleyes: Kom dan met een betrouwbare bron waaruit blijkt welke van de twee het is

Irl ook qua formaat een 'echte S'.

Ah je hebt hem gezien en opgemeten? Voor mij gevoel is het een GLE tegenhanger maar ik kan het uiteraard mis hebben. Maar ik ga niet uit van wat jij zegt op basis van een foto

Als je naast een S-Klasse W223 zien als vergelijking opmeten noemt, dan ja.
Zoals Autoblog al zegt, van de EQE SUV is nog geen fotomateriaal.

AutoBlog zei:
Naast de EQS sedan komt er ook nog een EQS SUV. Dat is de linkse auto op de onderstaande foto.

Elektrischnederland zei:
Naast de EQS is Mercedes ook bezig met de Mercedes-Benz EQE en EQE SUV. Deze twee laatste zijn ook op de foto’s te zien

Geen 100% zekerheid dus, beide zeggen wat anders. AutoBlog vind ik zelf geen goeie bron want die maken wel vaker fouten

Heel veel duidelijker dan MB die het zelf de EQS SUV noemt, zal het niet worden:rolleyes:
https://www.youtube.com/watch?v=qapqClt0gqY&feature=emb_logo

Hoewel het een EQS SUV heet, lijkt het mij qua maatvoering meer een EQE SUV. En Net als bij Audi dus een zooitje met de namen.

Het was voor Mercedes veel makkelijker geweest als ze er gewoon een submerk van gemaakt hadden als AMG en Maybach. Dus "Mercedes-EQ". Dan hadden ze het hele gamma er achter kunnen plakken.

Wouter82 zei:
Hoewel het een EQS SUV heet, lijkt het mij qua maatvoering meer een EQE SUV. En Net als bij Audi dus een zooitje met de namen.

Optisch bedrog. Is niet kleiner dan een S- of GLS-Klasse.

nack zei:
Het was voor Mercedes veel makkelijker geweest als ze er gewoon een submerk van gemaakt hadden als AMG en Maybach. Dus "Mercedes-EQ". Dan hadden ze het hele gamma er achter kunnen plakken.

Dat is precies wat er gebeurt... EQ is een submerk, met aparte modellen en dus vergelijkbaar met AMG en Maybach. Zie ook de V-Klasse/EQV en zo EQA en EQB etc.

@MCW: Zelf (tegen)bronnen zoeken is niet verboden;) Ik gaf het je al vanaf het begin aan.

Qua naamgeving bedoel ik. Dus geen Mercedes-Benz EQV, maar Mercedes-EQ V-klasse. Of Mercedes-EQ GLA in plaats van de te komen Mercedes-Benz EQA. Wat al aangegeven wordt zitten ze net als Audi en BMW te kijken met een overgang van namen die niet heel logisch verloopt. Los van welke naam de auto uit dit topic krijgt.

Bron?

Ik gaf het je al vanaf het begin aan.

Zwets niet zo hard. Jij schreeuwt zelf altijd als iemand iets beweert zonder bron erbij. Jij draaide er maar omheen tot je eindelijk meer duidelijkheid gaf. Had je ook meteen kunnen doen

MCDubbellU zei:

Bron?

Zoals gezegd, heb ‘m zelf (naast de S-Klasse) zien staan.

Ik gaf het je al vanaf het begin aan.

Zwets niet zo hard. Jij schreeuwt zelf altijd als iemand iets beweert zonder bron erbij. Jij draaide er maar omheen tot je eindelijk meer duidelijkheid gaf. Had je ook meteen kunnen doen

Ik heb je (meerdere bronnen) geheven, zelfs AW heeft er berichten aan gewijd. Geen idee waarom er aan een EQE of zelfs EQC werd gedacht hier. kijk alleen al naar het formaat.

Zoals gezegd, heb ‘m zelf (naast de S-Klasse) zien staan.

Waar zijn de foto's? En waarom zeg je dat niet gelijk?

Ik heb je (meerdere bronnen) geheven, zelfs AW heeft er berichten aan gewijd. Geen idee waarom er aan een EQE of zelfs EQC werd gedacht hier.

Precies, AW sprak van EQC en EQE. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/mercedes-benz-test-nieuwe-elektrische-suv/ Zoals AB wel sprak over EQS maar je andere bron weer sprak van EQE. Ik zei als eerst "EQS lijkt me sterk, is echt geen elektrische GLS tegenhanger als ik het zo inschat" Niemand heeft beweert dat er geen EQ SUV komt, als dat is wat jij bedoelt want ik vind je echt niet te volgen. Jij:

1) "Zie dat het al officieel bekend is gemaakt, dat het de EQS SUV betreft:" (twee foto's van de SUV, EQE en EQS)
- oftewel, blijkt niets uit waarom het EQS gaat heten
2) "Ik zeg dan ook niet dat het de officiële naam wordt, al treedt MB nu ook zelf over de 'EQS SUV' naar buiten."
- dan zeg je weer dat het niet de officiele naam wordt en vervolgens twee links die elkaar tegenspreken
3) Het is dezelfde auto als op de foto die ik poste, de 'EQS SUV' dus
- dat we het over dezelfde auto op alle spy shots bedoelen is logisch maar door een foto te plaatsen laat je niet blijken dat de naam echt EQS zal worden

Pas DAARNA kom je met een link aan van Mercedes zelf. Waarom daar niet mee begonnen als je zo overtuigd was dat ie EQS SUV zou gaan heten? Ik snap niet zo goed waarom ik dit nog met je aandurf maar ik probeer echt te begrijpen hoe jouw gedachtes werken..

Laat maar, volgens mij snap ik het al. Omdat ik "EQS lijkt me sterk" zei denk jij dat ik niet denk dat alle prototypes die in dit topic staan dezelfde zijn. Terwijl mij het alleen om de naam ging, ik weet allang dat het dezelfde auto's zijn, ik heb immers zelf bijna alles hier zelf geplaatst. Volgende keer beter lezen Jopie :)

De pers weet het ook niet meer. Hier tonen ze de EQE SUV met voor het eerst interieurofoto's https://www.carscoops.com/2020/12/mercedes-eqs-suv-spied-inside-and-out/ maar in hun eerder bericht over de EQS SUV staan precies dezelfde interieurfoto's: https://www.carscoops.com/2020/07/2022-mercedes-eqe-suv-shows-off-its-high-tech-interior-for-the-first-time/ o_O Ook zien de auto's er hetzelfde uit

mercedes-benz-eqs-suv-interior-spy-photo.jpg

mercedes-benz-eqs-suv-interior-spy-photo.jpg

mercedes-benz-eqs-suv-front-view-spy-photo.jpg

mercedes-benz-eqs-suv-side-view-spy-photo.jpg

Voor we hem mogen zien teasen ze al de Maybach-versie

2SyEjmD.png

Info: https://www.motor1.com/news/521829/mercedes-electric-g-class-confirmed/

Met die blauwe wrap erom is ie eigenlijk mooier. Die witte spyshots zijn wel heel vormloos...

Arjee zei:
Met die blauwe wrap erom is ie eigenlijk mooier. Die witte spyshots zijn wel heel vormloos...

Vanochtend op a1 een witte eqs, stonden in de file dus tijd genoeg te bekijken. Nu flateert wit sowieso veel auto's niet maar de EQS zeker niet, erg glad design, m.i. beslist geen dure uitstraling, voor zo'n toch erg dure auto. Deze Suv, zelfde laken en pak.

Echt een super slecht ontwerp, vind ik. Zeer onevenwichtig, vormeloos en gewoon niet mooi, zeg maar lelijk. De auto doet me in de verte wat denken aan de Toyota Mark X ZiO, een model van 15 jaar geleden, al oogde die een stuk beter.

2703.jpg

Wel raar trouwens dat dit nu onder “scoop” terecht komt, terwijl dit topic onder de “nieuwe auto’s”-index staat. Blijkbaar is het daadwerkelijke nieuwe auto topic van de EQS SUV dus verdwenen… ?

Blijkbaar heeft AW problemen gekregen doordat ze AM en PM niet uit elkaar kunnen houden. Embargo schenden zullen ze in Stuttgart niet heel leuk vinden, dus AW heeft vast 'in paniek' eea aangepast...

Het bericht van MB300SL over de Maybach is verplaatst naar Nieuwe auto's:

Moderatie

Terug
Bovenaan