vW Polo 1.4 16v automaat 2002

pandabeer

Net ingestapt
Hallo,

Ik ben in het bezit van een VW Polo 1.4 16v uit oktober 2002. Op wat olieverbruik na, doet de auto het naar wens.
(Zie ook mijn review). De auto heeft bijna 155000 km gelopen. Ben best tevreden over de Polo.
Toch kriebelt het nog wel eens om wat anders aan te schaffen. Maar redenen daarvoor zijn niet te verzinnen.
Ik zag nu op MP een Audi A1 1.4 tfsi DSG met 157500 km op de teller staan, voor 8950 euro.
Die is (echt) leuk, met de nodige toeters en bellen. Maar is die betrouwbaar, dus net zo betrouwbaar als mijn huidige Polo?
En de automatische versnellingsbak doet zin werk goed.
Ik ben nu mijn Polo wat aan het opleuken met andere velgen van een Polo BM.

Wat is wijsheid, gaan voor de A1, of lekker door sturen met de Polo? De automaat is een must, omdat ik een rijbewijs heb waarmee ik allen met automaat mag rijden.

Ik weet niet wat je onder echt leuk verstaat, maar in die tijd kreeg de A1 aardige kritiek dat hij niet leuk zou zijn. En al helemaal niet als je hem af zet tegen een Mini of iets.

Onderhuid is het gewoon een polo in een ander jasje. Zo rijd het ook. Op zich is dat prima, maar je betaald er wel fors meer voor en je zag het nergens in terug was de conclusie in vele autobladen. Is het deze ?

Daar komt bij dat de TFSI motoren van deze tijd echt niet goed te boek staan. Google er maar eens op. DSG versnellingsbakken is ook een complex stukje techniek en zeker niet hufterproof. Ik zou lekker door blijven rijden als er geen gekke dingen zijn

Ja, het gaat om de rode. Heb me al flink ingelezen, durf het daardoor niet aan. Maar kwa looks vind ik het een leuk bakje.

pandabeer zei:
Ja, het gaat om de rode. Heb me al flink ingelezen, durf het daardoor niet aan. Maar kwa looks vind ik het een leuk bakje.

Het is inderdaad verstandig om je Polo te houden.

Ik weet dat er meer te koop is dan VW / Audi.
Mijn keuzes zijn uiteenlopend van een Mercedes-Benz 190E tot Hyundai i20.
Ik rij mijn Polo nu bijna 2 jaar, voorheen Citroën C2, Mazda Demio, Renault Kangoo en Fiat Panda.
Ik rij wat mijn wat beperkte budget toelaat.

pandabeer zei:
Ik weet dat er meer te koop is dan VW / Audi.
Mijn keuzes zijn uiteenlopend van een Mercedes-Benz 190E tot Hyundai i20.
Ik rij mijn Polo nu bijna 2 jaar, voorheen Citroën C2, Mazda Demio, Renault Kangoo en Fiat Panda.
Ik rij wat mijn wat beperkte budget toelaat.

Ik heb zelf nog 1 van de laatste 190 gehad, ontzettend veel plezier van gehad.

Een aveo nog een optie, 1 van de weinige auto's binnen je budget die een gewone 5 traps automaat heeft ipv 4 traps of semi of wat dan ook.

aveo

0-92c7a536-842f-483d-af57-432162bb1d78.jpg

Swiftje 1.2 is ook altijd leuk let op de 1.3 heeft een half automaat en de 1.5 4 traps lust graag benzine

Als je je Polo aan het opleuken bent, waarom dan op zoek naar een andere auto? Nu weet je waar je aan toe bent, bij de volgende is het maar afwachten.

Terug
Bovenaan