Betrouwbare diesel Max 1ton KM. Prijs onder 22,000 Euro

Elmooooo

Net ingestapt
Beste Autokenners,

Mijn huidige Mazda 6 skyactive-d 2.2 heeft ruim de 2 ton gehaald en rijd nog als een zonnetje.
Helaas zijn vrijwel amper Mazda 6 diesels in Nederland te verkrijgen en is de keuze zeer gering (en daarom de prijs ook hoog)

Ik kan in principe alle kanten op, maar wil wel de juiste keuze maken.
Ik ben opzoek naar een diesel: (rij 30.000+ per jaar)

Voor onder de 22000 Euro
Minimaal 1500kg trekgewicht.
Maximaal 1 ton op de teller.
Vanaf 2015
Voorkeur: Sedan of Station

Wat zijn in deze prijsklasse de betere diesels waar ik weinig tot geen problemen mee ga krijgen?

Automaat of handbak?

Audi A4 tdi

Citroën picasso/grandtour, deze mogen veel trekken en qua gewicht gunstig in de wegenbelasting.

Auto encyclopedie zei:
Automaat of handbak?

Audi A4 tdi

Citroën picasso/grandtour, deze mogen veel trekken en qua gewicht gunstig in de wegenbelasting.

Bedankt voor je input! Automaat of handbak, maakt niet veel uit al heeft mijn voorkeur een automaat.
De Audi A4 vind ik zelf ook een leuke keuze.

De picasso/grandtour blijf ik uit de buurt, ben net 30. Vind me een beetje jong om al in een geiten wollen sokken auto rond te rijden. (Persoonlijke voorkeur natuurlijk)

Jaguar XE 2.0D Portfolio

jaguar-xe-2-0-d-portfolio-r-sport-automaat-navigatie-camera-nationale-autopas-nap.jpg

Mijn huidige Mazda 6 skyactive-d 2.2 heeft ruim de 2 ton gehaald en rijd nog als een zonnetje.

Lekker doorrijden dan. Als je 30k per jaar rijdt, kan je huidige auto normaal gesproken nog wel 3 jaar mee, zonder ellende.

Als je zin hebt in een andere auto, wat natuurlijk altijd kan, dan zou ik me wat minder blind staren op de 100k km voor een opvolger. Liever eentje die in 2 jaar 120k gelopen heeft, dan een ouder exemplaar wat nauwelijks 15k per jaar gereden heeft.

En welke: Ik zou zeggen een fijne 320d of een C220d is altijd goed. Dan doe je ook echt een stap vooruit qua auto.

W212 zei:

Lekker doorrijden dan. Als je 30k per jaar rijdt, kan je huidige auto normaal gesproken nog wel 3 jaar mee, zonder ellende.

Als je zin hebt in een andere auto, wat natuurlijk altijd kan, dan zou ik me wat minder blind staren op de 100k km voor een opvolger. Liever eentje die in 2 jaar 120k gelopen heeft, dan een ouder exemplaar wat nauwelijks 15k per jaar gereden heeft.

En welke: Ik zou zeggen een fijne 320d of een C220d is altijd goed. Dan doe je ook echt een stap vooruit qua auto.

Bedankt voor de input!
De 320D vind ik ook prachtig. Die haal ik dan waarschijnlijk van de premium selection van BMW en dan hap ik gelijk 24 maanden garantie.
Wat wel zo prettig rijd natuurlijk.

Door rijden lijkt mij de voordeligste optie.

Onlangs heb ik nog gereden in een Renault Talisman, zeker in combinatie met de soepele en zeer stille 1.6 DCI die ook door Mercedes wordt gebruikt. Is het een heerlijke en zeer comfortabele kilometervreter. De Talisman staat bekend als betrouwbare auto, en is een erg onderschatte auto. Hierdoor koop je heel veel auto voor je geld.

Ruil je jouw auto in?
Dan kom je wellicht onder de 22.000 EUR uit:
https://www.autotrack.nl/a/mazda-6-diesel-2016-49267401

speedtouch zei:
Ruil je jouw auto in?
Dan kom je wellicht onder de 22.000 EUR uit:
https://www.autotrack.nl/a/mazda-6-diesel-2016-49267401

Ja ik ruil de auto in, hoop dat ik daar nog rond de 6k voor kan terugkrijgen. Dat bedrag heb ik daar dus al meegerekend.
Bedankt voor het meezoeken, maar voor die Mazda 6 vragen ze naar mijn idee 4,500 euro teveel voor. (Dus daar ga ik nog niet eens mee onderhandelen, want dan beledig ik de dealer ben ik bang.)
Dan heb ik vlak over de grens al een aantal mazda 6'en gevonden onder de 21k maximal 30.000 gelopen en ook nog eens een jaartje nieuwer met automaat. Dan betaal ik maar 3k aan BPM.

ak2 zei:
Door rijden lijkt mij de voordeligste optie.

Onlangs heb ik nog gereden in een Renault Talisman, zeker in combinatie met de soepele en zeer stille 1.6 DCI die ook door Mercedes wordt gebruikt. Is het een heerlijke en zeer comfortabele kilometervreter. De Talisman staat bekend als betrouwbare auto, en is een erg onderschatte auto. Hierdoor koop je heel veel auto voor je geld.

Inderdaad, doorrijden lijkt mij ook de voordeligste optie, een diesel kan na 2 ton over het algemeen nog makkelijk 2 ton aan.
Er zal af en toe eens iets kapot gaan, de koppeling is een keer aan de beurt, remschijven, enz. Maar dat weeg niet op tegen de minimale afschrijving die je nu nog hebt als je doorrijd.

Ik blijf het bijzonder vinden al die goedbedoelde reacties dat doorrijden het voordeligste is voor to. Feit is dat hij op zoek is naar een andere auto en daarom op een autosite site, geen besparingssite, vraagt om input over een opvolger voor zijn Mazda.

mike 1834566 zei:
Ik blijf het bijzonder vinden al die goedbedoelde reacties dat doorrijden het voordeligste is voor to. Feit is dat hij op zoek is naar een andere auto en daarom op een autosite site, geen besparingssite, vraagt om input over een opvolger voor zijn Mazda.

Deze reactie heeft ook veel toe te voegen voor TS ja...pot verwijt de ketel? Je afvragen waarom hij niet door rijd is meer on-topic dan benoemen dat we een goedbedoelde relevante vraag stellen en daar dan je verbazing over uitspreken.

Volvo S60?

2017 met weinig km 150 pk https://www.vanaarle.nl/volvo/s60/v5-95-09/euro6-d3-aut-navigatie-leder-150pk
2015 met wat meer km 190 pk https://voorraad.vosautobedrijven.nl/occasions/volvo/s60/type/brandstof/775479?utm_source=referral&utm_medium=gaspedaal.nl

Bedankt voor voor alle tips en bijdrage alle.
Blijf nog enkele maanden doorrijden tot ik (vrij zeker) weet dat mijn baan is veiliggesteld.

Ik heb de volgende favorieten:
Als iemand een reden heeft om 1 van mijn favorieten juist NIET aan te schaffen, dan hoor ik dat graag.
Wel met wat onderbouwing natuurlijk, niet alleen omdat je de auto lelijk vind.

1. Kia Optima (Bij kia dealer waar ik 7 jaar garantie tot (150.000km) kan krijgen en als het kan een station en/of automaat.) Automaat kan maar tot 1500kg trekken, maar dat is acceptabel.
2. BMW F30 318/320d
3. Volvo S/V60 D3 of D4

De Renault Talisman vind ik wel mooi, maar ik heb mijn twijfels over de kwaliteit en afschrijving.
Off-topic:
Het is een auto die je 2/3 jaar geleden overal zag rijden in Nederland, en plots is het een dinosaurus geworden.
Misschien allemaal naar Oost-Europa?!

Nico GTR zei:
mike 1834566 zei:

Deze reactie heeft ook veel toe te voegen voor TS ja...pot verwijt de ketel? Je afvragen waarom hij niet door rijd is meer on-topic dan benoemen dat we een goedbedoelde relevante vraag stellen en daar dan je verbazing over uitspreken.

Ts heeft weinig aan mijn opmerking inderdaad. Enkel krijg ik vaker het idee dat ik op een centenschraap site zit dan op een autosite. Ieder zijn ding natuurlijk en iedereen wil voor weinig een leuke auto rijden maar hier slaat men regelmatig door.

Elmooooo zei:
De Renault Talisman vind ik wel mooi, maar ik heb mijn twijfels over de kwaliteit en afschrijving.

Qua aanschaf ben je een stuk goedkoper uit bij een Talisman, dat stuk afschrijving heb je dus niet. Kwaliteit van Renault is goed, de 1.6 dci gaat nog niet zo heel lang mee, maar ik hoor daar weinig problemen over. Wij hebben 4 Trafic's met deze motor en nog geen enkel probleem ondervonden (allen nog onder de 100.000).

Elmooooo zei:
Bedankt voor voor alle tips en bijdrage alle.
Blijf nog enkele maanden doorrijden tot ik (vrij zeker) weet dat mijn baan is veiliggesteld.

Ik heb de volgende favorieten:
Als iemand een reden heeft om 1 van mijn favorieten juist NIET aan te schaffen, dan hoor ik dat graag.
Wel met wat onderbouwing natuurlijk, niet alleen omdat je de auto lelijk vind.

1. Kia Optima (Bij kia dealer waar ik 7 jaar garantie tot (150.000km) kan krijgen en als het kan een station en/of automaat.) Automaat kan maar tot 1500kg trekken, maar dat is acceptabel.
2. BMW F30 318/320d
3. Volvo S/V60 D3 of D4

Off-topic:
Het is een auto die je 2/3 jaar geleden overal zag rijden in Nederland, en plots is het een dinosaurus geworden.
Misschien allemaal naar Oost-Europa?!

De Renault Talisman staat bekend als een hele betrouwbare auto, lees diverse aankoopadviezen en occasiontesten er maar op na. De diesels van Renault worden/ werden door o.a. Mercedes in o.a de Mercedes A, CLA, B en C gebruikt. Vrijwel alle grote auto's met een tellerstand boven de 2 ton zijn niet veel meer waard, je koopt een Talisman nu voor aantrekkelijke bedragen, hierdoor valt de afschrijving wel mee. De value for money is gewoon erg goed. Tip neem een Talisman van na Mei 2017 die hebben link 2 3.3 ( die is sneller) met Apple Carplay en Android Auto.

Mijn eigen ervaring met mijn Renault is dat het gewoon een erg betrouwbare auto is, en de auto is goedkoop in onderhoud. Het is kwalitatief gewoon een goede auto, die goed in elkaar zit.

@elmoo dat was de Mégane die je overal zag rijden, de talisman is altijd een zeldzame verschijning geweest in Nederland

BMW diesels zijn vaak voormalige 20% bijtelling diesels, die mogen 0,0 kg trekken. Dus koop je 1 bij (een handelaar) met trekhaak als nog kenteken checken. Want je bent niet verzekerd met een kar er achter!.

Bij volvo niet voor de hybride diesel gaan, die kent kwalitatief zijn aandachtspunten.

Bij Kia idd checken de fabrieksgarantie.

Auto encyclopedie zei:
BMW diesels zijn vaak voormalige 20% bijtelling diesels, die mogen 0,0 kg trekken. Dus koop je 1 bij (een handelaar) met trekhaak als nog kenteken checken. Want je bent niet verzekerd met een kar er achter!.
En controleer ook of de BMW een aanpassing aan het koelsysteem nodig heeft als er een trekhaak geplaatst wordt, en of dat ook gedaan is.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m1567936155-mazda-6-sportbreak-2-2d-skyactiv-d-150-skylease-bose-leder.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Is dit niet iets?

Auto encyclopedie zei:
Automaat of handbak?

Audi A4 tdi

Dat zijn nogal twee tegenpolen, de A4 is een super hard afgeveerd stuiterbak, en z'n imago is niet altijd even goed als het aankomt op de eigenaar. De C4-P is super comfortabel en echte en ruimte wagen. Z'n imago is dan inderdaad Family Man.

ZE40 zei:
Auto encyclopedie zei:
Automaat of handbak?

Audi A4 tdi

Dat zijn nogal twee tegenpolen, de A4 is een super hard afgeveerd stuiterbak, en z'n imago is niet altijd even goed als het aankomt op de eigenaar. De C4-P is super comfortabel en echte en ruimte wagen. Z'n imago is dan inderdaad Family Man.

Dat hard afgeveerd gaat op voor een portonderstel maar Duitse auto's zijn over het algemeen stug afgeveerd.
Overigens heb ik laatst een ritje gemaakt in een A6, dat rijd wel heerlijk comfortabel en zoeft over de weg (was een luxe uitvoering met een 6-cilinder en automaat)

Terug
Bovenaan