Verborgen schade auto

Nico GTR zei:
Dat kan niet. Als er geen verbinding is brand het lampje ook want dat is namelijk SRS (standaard) en dat werkt op weerstandsniveau.

Wat wel kan is dat de "lijn" is uitgeschakeld in de computer. Maar daar heb je de juiste software (ergo, dealer) voor nodig.

Een weerstand er tussen kan meestal ook.

Auto is terug van de garage. Ze hebben vervangen: twee banden, wielkuip, roest aangepakt. Ze hebben niet naar de gordelspanner gekeken omdat dit APK goedgekeurd is zoals het nu is. Zelf heb ik nog een keer gekeken en de complete stekker van de gordelspanner is afgeknipt.

Gaat het airbag lampje wel branden als je het contact al zet? Die hoort normaal even te gaan branden om daarna uit te gaan. Een afgeknipte stekker zou een continue brandent lampje moeten opleveren, tenzij ze ook het lampje eruit gehaald hebben.

EVV zei:
Gaat het airbag lampje wel branden als je het contact al zet? Die hoort normaal even te gaan branden om daarna uit te gaan. Een afgeknipte stekker zou een continue brandent lampje moeten opleveren, tenzij ze ook het lampje eruit gehaald hebben.

Het lampje gaat inderdaad gewoon aan en na een paar seconden uit.

EVV zei:
Of ze hebben er een weerstandje tussen gezet, zoals ik een paar posts geleden al zei. Gebeurt wel vaker met uitgeschakelde airbags.

Vind het wel bijzonder dat je niet gewoon even wat advies vraagt aan de garage waar je werkt.

Heb het interieur eruit geschroefd en ben tot de conclusie gekomen dat er waarschijnlijk een andere gordel in is gezet waar de spanner op de gordel in de B stijl zit en niet meer op de stoel. Het zijn namelijk links en rechts 2 verschillende gordels maar wel OEM. Dus op die manier is het ook prima. Verders zijn de klachten door de garage goed opgelost.

Om even terug te komen op waarom ik geen advies heb gevraagd aan de garage waar ik werk, ik werk hier alleen de zaterdagen en dan is de werkplaats gesloten. Krijg dus ook nooit met monteurs te maken.

Terug
Bovenaan