Goedkope schroefset Golf 4

Max 5966283

Net ingestapt
Hallo allemaal!

Ik ben eigenaar van een Golf 4 1.6/16v uit 2001, en deze wil ik graag gaan verlagen.
En je raadt het al... het mag niet al teveel kosten.
Heb online al even rond gekeken, en kom veel sets tegen tussen de 200 en 250 euro, waaronder deze schroefset

Iemand ervaring met deze goedkopere sets? Zijn ze extreem stug? Gaan ze snel stuk?

Alvast bedankt!

Groeten, Max

Vaak komen de goedkopere schroefsetjes uit dezelfde fabriek, TA-Teknix en FK bijvoorbeeld maar de FK is een stuk duurder. Goedkoop hoeft dus niet slecht te zijn maar lees altijd de reviews goed na want er zit best veel troep tussen.

Als je de keuze hebt zou ik dus liever die TA-Teknix set voorstellen.

Let er trouwens ook op dat als je een Golf 4 echt laag wilt zetten, dat je ook een stabilisatorstang van een V6 nodig hebt evenals speciale koppelstukken (zgn dogbone)

Bedankt voor je reactie! Heb een setje van triple-s (Blueline JOM) besteld, ben niet van plan om de auto extreem te gaan verlagen, zat te denken aan 40mm, dit is het maximale mogelijk zonder de koppelstangen te vervangen. Las ook iets met des te meer je de auto verlaagd met zo'n goedkoop setje, des te stugger de boel wordt.

40 mm? Dan gewoon een GTi schokdemper met Eibach Sportline doen.

Niet voor die TA techniks gaan, Golf 4 is al een olieboot om te besturen met verschrikkelijke handeling en die schroefset maakt dat alleen erger.
Daarbij zijn die echt extreem stug en met al het plastic word je Golf daar echt een enorme rammelbak van!

Nico GTR zei:
Golf 4 is al een olieboot om te besturen met verschrikkelijke handeling
Dat valt ook wel weer mee ;)
Heb ondertussen in meerdere auto's gereden, en vind persoonlijk dat de golf echt niet slecht rijdt, neemt bochten meer dan prima en ligt lekker op de weg

Max 5966283 zei:
Las ook iets met des te meer je de auto verlaagd met zo'n goedkoop setje, des te stugger de boel wordt.
Ik lees vooral dat goedkope setjes gewoon áltijd oncomfortabel zijn. Hoe hoog of laag je hem zet maakt dan nog niet eens zo gek veel uit. Waarom eigenlijk een schroefset en niet gewoon vaste verlaging? 40 mm is niet zo spannend.

Ik zou in ieder geval niet bestellen bij zo'n goedkoop webshopje vanuit huis.

Max 5966283 zei:
Nico GTR zei:
Golf 4 is al een olieboot om te besturen met verschrikkelijke handeling
Dat valt ook wel weer mee ;)
Heb ondertussen in meerdere auto's gereden, en vind persoonlijk dat de golf echt niet slecht rijdt, neemt bochten meer dan prima en ligt lekker op de weg

Dan wil ik die andere auto's niet weten eigenlijk. :rolleyes:

Overigens, let op...bij een Golf 4 staan de draagarmen nu onverlaagd bijna horizontaal. Dat is beste voor rechtuitstabiliteit en bochtgedrag, maar daar helpt het zeepkist gevoel nu niet echt aan mee.
Ga je hem verlagen gaan ze echt naar boven wijzen. Dat ga je niet stoppen. Een Audi TT hub gaat daar iets aan helpen, met name een verschil in toespoor en camber. Alsmede dat die iets verder naar buiten komen. Maar met alle respect het is gewoon geen goed sturende auto gaat het overigens ook niet snel worden hoor.

Simpel Mcpherson pootje met verkeerde afstelling zodra je er iets aan doet. Maar ja, ik snap dat je hoogtevrees krijgt nu dus in dat opzicht. ;)

En hoe zit het precies met de bekende Sjaak schroefset? Heb even contact gehad met Sjaak en hij kan het 'Oranje setje' leveren voor 235 euro. Iemand hier ervaringen mee? Lees hier meer goeds over dan over de ultra-buget JOM/vmaxx etc setjes.

Max 5966283 zei:
En hoe zit het precies met de bekende Sjaak schroefset? Heb even contact gehad met Sjaak en hij kan het 'Oranje setje' leveren voor 235 euro. Iemand hier ervaringen mee? Lees hier meer goeds over dan over de ultra-buget JOM/vmaxx etc setjes.

Dan ben je pas echt goed de sjaak!
a042.gif

Nissan GTR R34 zei:
Heb je het nou al besteld of niet? Advies geven heeft vrij weinig zin als je het al besteld hebt.
Had het inderdaad besteld, maar heb de order weer geannuleerd. Had toch niet echt een goed gevoel bij dat Triple-S (AKA Blueline JOM) setje.

Ik zeg het nog een keer.

Koni geel voor GTi
Eibach sportline verlagingsveren
Nieuwe toplagers.

45 mm drop, en t rijd een heel stuk beter dan welke goedkope set dan ook.

Nico GTR zei:
Ik zeg het nog een keer.

Koni geel voor GTi
Eibach sportline verlagingsveren
Nieuwe toplagers.
Zoals ik in mijn originele bericht al zei, ben op zoek naar een budgetoplossing, en een setje eibach sportline is al 185 euro, en dan komen de schokbrekers er nog bij...

Ik zou geen schroefset nemen, maar gewoon een setje verlaagde veren en dempers van Sjaak. Volgens mij staat die wel redelijk bekend in die wereld.

Veren een paar slagen inkorten, goedkoper wordt het niet, rijdt net zo beroerd als een budgetset en veiligheid is toch geen issue kennelijk.

Barri zei:
Ik zou geen schroefset nemen, maar gewoon een setje verlaagde veren en dempers van Sjaak. Volgens mij staat die wel redelijk bekend in die wereld.
Dit is wat ik heb gedaan! Telefonisch contact gehad met Sjaak en dit was de beste oplossing volgens hem.

Even door sparen een een goede (verstelbare) schroefset kopen.

Rijdt beter, gaat langer mee, is comfortabeler (vergeleken met een goedkope schroefset) en heeft een veel betere wegligging. Verder kan je het natuurlijk aanpassen. Ga je op vakantie met het gezin? Dan iets verhogen en wat zachter afstellen? Ga je het circuit op? Dan kan je het lekker verlagen en stugger afstellen.

Adil zei:

Rijdt beter, gaat langer mee, is comfortabeler (vergeleken met een goedkope schroefset) en heeft een veel betere wegligging. Verder kan je het natuurlijk aanpassen. Ga je op vakantie met het gezin? Dan iets verhogen en wat zachter afstellen? Ga je het circuit op? Dan kan je het lekker verlagen en stugger afstellen.

Afgezien van de topic schop. (oke 2 maanden)
Maar het zomaar even verlagen en verhogen met een schroefset kun je niet zomaar doen.
Je zal elke keer de uitlijning moeten laten bijstellen, omdat deze met het verlagen of verhogen altijd enigszins afwijkt.
Kost dan toch elke keer een paar centen.

mbt de demping instellen is dat natuurlijk niet direct het geval.

Slijp twee ringen van de veren af, goedkoper wordt het niet.
Zorg wel dat je auto een verse apk heeft voordat je dat doet, het jaar daarna komt ie niet door de keuring namelijk

MLL zei:
Zorg wel dat je auto een verse apk heeft voordat je dat doet, het jaar daarna komt ie niet door de keuring namelijk
Als je graag wil dat je auto levensgevaarlijk word, moet je dat doen.

Nissan GTR R34 zei:
MLL zei:
Als je graag wil dat je auto levensgevaarlijk word, moet je dat doen.

Ik heb geen enkele behoeft om mijn auto's te verlagen, als ik het wel zou doen zou ik voor knap spul gaan en niet voor de goedkoopst mogelijke oplossing.

Pobresh zei:
Adil zei:

Afgezien van de topic schop. (oke 2 maanden)
Maar het zomaar even verlagen en verhogen met een schroefset kun je niet zomaar doen.
Je zal elke keer de uitlijning moeten laten bijstellen, omdat deze met het verlagen of verhogen altijd enigszins afwijkt.
Kost dan toch elke keer een paar centen.

mbt de demping instellen is dat natuurlijk niet direct het geval.

You have to pay to play.

Rij inmiddels een tijdje rond op een setje van Sjaak's Autoservice, en ben er erg goed over te spreken. Gaat lekker laag, en is niet al te stug.

Monsieur Le Loure zei:

Je 2e zin zegt al genoeg over t feit dat je dit vooral NOOIT moet doen...
Levensgevaarlijk en daarom niet voor niets apk afkeur.

Pobresh zei:
Monsieur Le Loure zei:

Het sarcasme ontgaat je een beetje blijkbaar.
Had vroeger een maat die een Golf VR6 kocht waarbij de veren een ring afgeslepen waren, die had een lekker factuurtje bij de eerst volgende apk.

Monsieur Le Loure zei:
Pobresh zei:
Monsieur Le Loure zei:

Het sarcasme ontgaat je een beetje blijkbaar.
Had vroeger een maat die een Golf VR6 kocht waarbij de veren een ring afgeslepen waren, die had een lekker factuurtje bij de eerst volgende apk.
Ik snap het sarcasme wel. Maar we zijn hier op een forum waar iedereen kan meelezen en er dus ook mensen zijn die dat soort opmerkingen serieus nemen.
En zulke streken willen we graag voorkomen.

Terug
Bovenaan