Toyota Yaris Cross

Yaris Cross Adventure: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/toyota-yaris-cross-als-opgeruigde-adventure/

toyota-yaris-cross-adventure-2021-3.jpg


toyota-yaris-cross-adventure-2021-4.jpg


toyota-yaris-cross-adventure-premiere-edition-2021-3.jpg


toyota-yaris-cross-adventure-premiere-edition-2021-2.jpg


toyota-yaris-cross-2021-11.jpg


toyota-yaris-cross-2021-7.jpg


toyota-yaris-cross-2021-9.jpg


toyota-yaris-cross-2021-18.jpg


Meer foto's: https://www.largus.fr/actualite-automobile/toyota-yaris-cross-2021-a-bord-du-suv-urbain-hybride-et-4x4-10580406.html
 
Ik vind de Yaris Cross bepaald geen geslaagd ontwerp. De verhoudingen kloppen wat mij betreft niet en de voorkant lijkt een vreemd verschrikt dier. Het interieur oogt enorm goedkoop en gedateerd. En wat staat het ding raar hoog op z'n poten!

Ik begrijp het front ook niet. Toyota hangt op elk model tegenwoordig een lachwekkend grote muil. En dan zie je de nieuwe Yaris Cross.......en die is totaal niet herkenbaar als Toyota :rolleyes:.
 
Met onze nieuwste zelfopladende hybridetechniek voor toonaangevend lage verbruiks- en emissiecijfers en zijn gebruiksvriendelijke karakter maakt hij vanaf september 2021 veel indruk.
https://www.toyota.nl/over-toyota/toyota-world/yaris-cross.json

Duurt wel lang allemaal zeg, anderhalf jaar na presentatie o_O
 
@MBdoubleyou Volledig met je eens over de neus. Welk beest het is weet ik niet, maar dit is geen gezicht en zeker geen gezicht waar je vrolijk van word. Een chagrijnige grimas.
 
In het Verenigd Koninkrijk zijn de prijzen en de uitrusting van de verschillende typen bekend gemaakt. Bestellen kan daar vanaf 4 mei:
https://media.toyota.co.uk/2021/04/toyota-announces-prices-and-equipment-specifications-for-the-all-new-yaris-cross/
 
Met een prijs van 28.300 pond is de premiere edition van de Yaris Cross in Engeland maar 1500 pond goedkoper dan de Premier Edition van de Nieuwe Nissan Quashqai met 140 pk motor. Lijkt me toch wel een hele klasse verschil!
 
Doe mij de QQ maar, erg fraaie auto (y). Dat kan ik van de Yaris Cross niet zeggen... Dan maar wat meer verbruik :)
 
Zou zonder meer voor de Toyota gaan, veel betere kwaliteit dan de Nissan, geen vergelijking. De Nissan is storingsgevoelig, zeker met de Renault inbreng. De Toyota zal ook veel zuiniger zijn, voor de particulier de beste keuze.
 
Als ik deze Yaris vergelijk met de QQ dan wordt het voor mij de Nissan. Veel aantrekkelijker en hoewel ik de specificaties nog niet ken voor mij ook praktischer. Ik neem tenminste aan dat deze Yaris Cross hybride ook geen fatsoenlijke aanhanger mag trekken en een trekhaak slechts geschikt is voor een fietsendrager.
Ik denk dat je deze Yaris ook niet moet vergelijken met een QQ, maar met een Juke als je er een Japanse concurrent bij wil halen.
 
De QQ is bij mijn weten ook een maatje groter. Nissan heeft als directe concurrent de Kicks maar die komt voorlopig niet onze kant op. En uiteraard de Note, maar daarvoor geldt hetzelfde. Soms begrijp ik Nissan niet.
 
@ HarrieD: De QQ mag met 140 pk 1400 kg geremd trekken en met de 160 pk handgeschakeld 1650 kg geremd en met automaat 1800 kg geremd.
 
Het slaat verder nergens op maar het team van het Japanse Noblesse heeft een drag race gehouden tussen de Yaris Cross en de Honda HR-V. Die wint de Honda, om de simpele reden dat de elektromotor sterker is dan die van de Toyota en ook de benzinemotor sterker is bij gelijke cilinderinhoud: https://www.youtube.com/watch?v=S9M__d2ePD4. Verder zijn de twee nagenoeg gelijk, zoals van het zelfde team een tweede filmpje laat zien: https://www.youtube.com/watch?v=chQmTtkaoRI. Beide filmpjes zijn Japans met Engelse ondertitels. Het prijsverschil is niet mis; het zal interessant worden om te zien wat Honda en Toyota er in Europa voor vragen, ook al gezien het feit dat de Yaris hier gebouwd wordt.
 
Nog "even" geduld:
Er is nieuws rondom de nu al populaire Toyota Yaris Cross. Dat hij in september naar Nederland komt was al bekend. Verder was er de laatste tijd weinig nieuws. Tot nu! De prijzen van de nieuwe Yaris Cross zijn namelijk bijna bekend. Op 1 juni om 20:00 uur zal de prijsonthulling op speciale wijze, online uitgezonden worden samen met de presentatie van vier prachtige Yaris Cross uitvoeringen! Bent u erbij?

Bron: https://www.toyota.nl/modellen/yaris-cross/promo/prijsonthulling.json

Iets zegt me dat de Yaris Cross nogal wat duurder zal worden dan de Hyundai Bayon.
 
Uiteraard wordt de cross duurder, klasse hoger, beter afgewerkt en hybrid. Denk vanaf 26k tot 35k.
 
Prijslijst

Motor Transmissie Uitvoering Prijs
1.5 VVT-i (125 pk) Handgeschakeld, zesbak Comfort € 24.295
1.5 VVT-i (125 pk) Handgeschakeld, zesbak First Edition € 28.795
1.5 VVT-i (125 pk) Handgeschakeld, zesbak Executive € 32.595
1.5 VVT-i (125 pk) Automaat First Edition € 29.995
1.5 VVT-i Hybrid (116 pk) Automaat First Edition € 30.995
1.5 VVT-i Hybrid (116 pk) Automaat Executive € 34.395
1.5 VVT-i Hybrid (116 pk) Automaat Adventure € 35.995
1.5 VVT-i Hybrid (116 pk) Automaat Launch Edition € 37.695
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/prijzen-toyota-yaris-cross-bekend/
 
Dus 1350 kg trekgewicht voor de 1.5, ondanks het ontbreken van AWD. Volgens mij is dat wel een sterk aankoopargument voor de oudere doelgroep, die de Yaris Cross toch wel zal weten te vinden.

Overigens staat de Yaris Cross nu in Europese première op de Milano Monza Motor Show:

toyota-yaris-cross-mimo-2021_3.jpg


toyota-yaris-cross-mimo-2021_1.jpg


toyota-yaris-cross-mimo-2021_2.jpg


Bron: https://www.alvolante.it/news/toyota-yaris-cross-al-mimo-2021-373749
 
Ja, dat denk ik wel. Persoonlijk vind ik het trekgewicht van de Yaris Cross 1.5 VVT-1 wel een heel sterk punt. De VW T-Cross en Seat Arona mogen aanzienlijk minder aan de haak hebben. Alleen de Skoda Kamiq komt met 1200 kg een beetje in de buurt.
Voor de caravanbezitter met een niet te grote caravan lijkt mij deze Yaris een aantrekkelijke auto. Laat ik nu ook tot die categorie behoren.
Als de auto bij de dealer staat ga ik 'm beslist even bekijken en proefzitten. Ik hoor Marc Klaver in de video van Autoweek in ieder geval niet klagen over de zitpositie en de lengte van de zitting. Volgens mij is hij ook rond de 1.90m De ruimte achterin vind ik niet zo belangrijk. Zelden dat er bij mij een volwassen persoon op de achterbank plaats neemt en zo groot zijn de kleinkinderen nog niet.
 
Caradisiac heeft een eerste vergelijking tussen de Yaris Cross Hybrid en twee van zijn meest directe concurrenten: de Hyundai Kona Hybrid en Renault Captur hybride.

S8-les-4-suv-urbains-hybrides-du-salon-caradisiac-electrique-hybride-2021-quel-modele-choisir-680929.jpg


S8-les-4-suv-urbains-hybrides-du-salon-caradisiac-electrique-hybride-2021-quel-modele-choisir-680963.jpg


S8-les-4-suv-urbains-hybrides-du-salon-caradisiac-electrique-hybride-2021-quel-modele-choisir-680951.jpg


S8-les-4-suv-urbains-hybrides-du-salon-caradisiac-electrique-hybride-2021-quel-modele-choisir-680945.jpg


S8-les-4-suv-urbains-hybrides-du-salon-caradisiac-electrique-hybride-2021-quel-modele-choisir-680987.jpg


Les préférences des journalistes de Caradisiac

Alexandre Bataille : Hyundai Kona

Le SUV de Hyundai est un véhicule bien né. Il brille par sa polyvalence, son aménagement intérieur et son efficience. Enfin ses tarifs sont cohérents et assortis d'une garantie de 5 ans.

Manuel Cailliot : le Renault Captur

Depuis sa sortie, le Captur de deuxième génération est une bête à comparatifs, qu'il remporte quasi systématiquement, grâce à sa polyvalence, son homogénéité, sa qualité de finition, son rapport prix/équipement. Doté d'une motorisation hybride, il garde tous ces avantages, et rajoute une baisse des consommations. Alors certes le prix est plus élevé, mais au moins on évite le malus souvent assorti avec cette puissance. Un bon choix.

Pierre Desjardins : "Le Hyundai Kona, pour son homogénéité"

Renault a fait très fort pour ses premiers hybrides mais a encore un peu de travail pour égaler les propositions de Toyota et de Hyundai. Le Yaris Cross devrait être d'ailleurs une nouvelle référence mais, en attendant sa sortie, le Kona règne en maître, surtout que sa motorisation hybride a récupéré des palettes au volant permettant de régler l'intensité de la récupération d'énergie, un système que l'on a plus l'habitude de voir sur des électriques et dont je suis particulièrement friand.

Olivier Pagès : le Renault Captur

Sans être fan des SUV urbains, si je devais en choisir un, je me tournerais vers le Captur qui coche la majorité des bonnes cases pour moi avec un look sympa, une amélioration notable de sa présentation intérieure, des aspects pratiques bien pensés et des qualités dynamiques certaines.

Vertaling Google Translate:
Alexandre Bataille: Hyundai Kona

Hyundai's SUV is a well-born vehicle. It shines with its versatility, interior layout and efficiency. Finally, its prices are consistent and come with a 5-year guarantee.

Manuel Cailliot: the Renault Captur

Since its release, the second-generation Captur has been a benchmark beast, which it almost systematically wins, thanks to its versatility, its homogeneity, its quality of finish, its price / equipment ratio. Equipped with a hybrid engine, it keeps all these advantages, and adds a reduction in consumption. So the price is certainly higher, but at least we avoid the penalty often associated with this power. A good choice.

Pierre Desjardins: "The Hyundai Kona, for its consistency"

Renault has done very hard on its first hybrids but still has a bit of work to do to match the proposals from Toyota and Hyundai. The Yaris Cross should also be a new benchmark but, while waiting for its release, the Kona reigns supreme, especially as its hybrid engine has recovered paddles on the steering wheel to adjust the intensity of the energy recovery, a system which we are more used to seeing on electrics and which I am particularly fond of.

Olivier Pagès: the Renault Captur

Without being a fan of urban SUVs, if I had to choose one, I would turn to the Captur which ticks the majority of the right boxes for me with a nice look, a notable improvement in its interior presentation, well thought out practical aspects and qualities. dynamic some.

Compleet vergelijk: https://www.caradisiac.com/les-3-suv-urbains-hybrides-du-salon-caradisiac-electrique-hybride-2021-quel-modele-choisir-189156.htm
 
GR Sport
024_o.jpg


001_o.jpg


002_o.jpg


003_o.jpg


006_o.jpg


008_o.jpg


007_o.jpg


Z Adventure
002_o.jpg


004_o.jpg


Alle foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1425812.html
 
QdXgNpc.jpg


m8CntZY.jpg


Premiere Edition
RCZB1lQ.jpg


6JjO6TR.jpg


ydWut1D.jpg


4746xKv.jpg


ECGULqH.jpg


TH0QWiH.jpg


The new Yaris Cross delivers stronger and more rewarding performance from its hybrid electric powertrain; safer and easier driving with the latest Toyota T-Mate safety and driver assistance systems; a fully digital user experience; and styling details that enhance its modern urban styling. Its introduction completes a full revision of Toyota's small car line-up with new Aygo X and Yaris hatchback; it also forms part of a powerful new Yaris family alongside the hatchback and the pure performance GR Yaris. Alle info:

 
03_o.jpg


04_o.jpg


On the Yaris Cross, the upper grille pattern has been changed to a powerful design more reminiscent of an SUV (excluding GR SPORT). A front soft armrest with a console box has been adopted (excluding X and U models) to improve convenience.

Some improvements include the addition of a new exterior color, ``Massive Gray'', to both Yaris and Yaris Cross. Some interior decorations of the Yaris "Z" and Yaris Cross "Z" and "G" have been changed to gunmetal.
 
Vergelijkende test tussen de Yaris Cross en de Peugeot 2008 :

Qua prestaties is er geen gelijke: beter afgewerkt, stiller, prettiger om te rijden en ruimer. De Peugeot wint het ruim van een Yaris Cross, die eigenlijk alleen in de stad tot zijn recht komt dankzij zijn superieure elektrische vermogen en soepelere transmissie. Niettemin behoudt hij het voordeel van een royalere standaarduitrusting en vooral de belofte van een onberispelijke betrouwbaarheid, terwijl Peugeot er alles aan moet doen om op dit gebied het vertrouwen van zijn klanten terug te winnen.


essai-comparo-toyota-yaris-cross-peugeot-2008-bbr-2025-075_1.jpg

essai-comparo-toyota-yaris-cross-peugeot-2008-bbr-2025-001.jpg
essai-comparo-toyota-yaris-cross-peugeot-2008-bbr-2025-005.jpg
essai-comparo-toyota-yaris-cross-peugeot-2008-bbr-2025-010.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan