Het coronavirus: hoe beïnvloedt het jouw dagelijks leven?

Als er geen wil is dan kan er ook niks. Niet iedereen kan dat en/of is zo sterk. In de natuur is dat ook zo, vandaar dat de sterksten/slimsten het overleven. Tuurlijk ga/wil ik niemand zorg ontzeggen (ik vind alleen wel dat mensen voorrang moeten hebben tegenover mensen die zich niet laten vaccineren, de wetenschap niet vertrouwd en er een ongezonde levensstijl op na houden) anders werkte ik nu ook niet in de (ouderen)zorg. We zijn al zo ver dat we niet terug kunnen.

Hypothetisch gezien zou het voor de wereld wel beter zijn als we niet ieder kwaaltje konden oplossen. Een zwaar dement persoon die de hele dag angstig of boos schreeuwt en niks meer snapt en onthoudt heeft ook geen fatsoenlijk leven. Zo denken al mijn collega's. Geef mij maar een spuitje als ik zo ben. Ik heb niks aan zo'n leven en kost alleen maar geld.

MCW 84 zei:
Als je flinke griep hebt blijf je ook thuis. Je collega's opzadelen met extra diensen/werk is voor niemand prettig. Daar komen ook burnouts van en dat is ook een belangrijke reden van ziekteverzuim op dit moment.

Een lockdown is lekker efficiënt werken wou je zeggen?

MCW 84 zei:
Uiteindelijk komt het toch weer bij survival of the fittest. Als je wil sterker is dan je verslaving bv. Je eigen keuzes hebben sowieso invloed. Ik kies er bewust voor om altijd naar mijn werk te fietsen. Anderen pakken voor de bakker in het dorp al de auto.

Daar ben ik er één van, die auto staat er toch en kost 100 euro wegenbelasting per maand, zonde om hem dan niet te pakken. :p
Steek ondertussen een sigaretje aan en pak een Warsteiner uit de koelkast, heb ik mijn dagelijkse stappen ook weer gehad, ben overigens wel gevaccineerd , dat dan weer wel.:LOL:

Zadelsnuiver zei:
MCW 84 zei:
Als je flinke griep hebt blijf je ook thuis. Je collega's opzadelen met extra diensen/werk is voor niemand prettig. Daar komen ook burnouts van en dat is ook een belangrijke reden van ziekteverzuim op dit moment.

Nou deels wel om de verspreiding te verminderen. Mits mensen zich aanpassen natuurlijk maar dat bleek vorig jaar al voor velen moeilijk te zijn.

MCW 84 zei:
Zadelsnuiver zei:
MCW 84 zei:

Nou deels wel om de verspreiding te verminderen. Mits mensen zich aanpassen natuurlijk maar dat bleek vorig jaar al voor velen moeilijk te zijn.

Nou jouw vorige stelling doet suggereren dat het geen goed idee is om de wereld weer open te stellen voor gevaccineerden omdat het ziekteverzuim hoog zou zijn, ik geef aan dat werken tijdens lockdown nog minder efficiënt of soms onmogelijk is en dan heb ik het niet eens over de klap die volgt voor de economie. We organiseren toch ook geen lockdown voor het griepseizoen?

Maar mijn punt blijft; we zijn gevaccineerd, wat belet ons om de wereld weer open te gooien?

Gewoon winkels, musea, sportscholen, dierentuinen e.d. open houden. Meeste besmettingen vinden thuis plaats en denk ook veel op het werk. Afstand houden dus.

Maar mijn punt blijft; we zijn gevaccineerd, wat belet ons om de wereld weer open te gooien?

Omdat de zorg overbelast is. Was toch vrij duidelijk. Mensen niet helpen is overduidelijk geen optie (alleen hypothetisch).

Het is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat iemand die niet gevaccineerd is en op de ic komt dat aan zich zelf te danken heeft. Je weet immers nooit of een vaccin dit had voorkomen in dit geval. Zelfde geldt voor rokers die met longkanker in het ziekenhuis belanden: het is niet expliciet te bewijzen dat roken de oorzaak is. Er zijn immers ook niet rokers met longkanker.

Feit is wel dat het risico op kanker bij rokers veel groter is net als het risico om op de ic te belanden bij niet gevaccineerden. Ik ben daarom dus voor het 2G beleid, zie mijn eerdere betoog. Ik vind dat je als zorgverlener de plicht en vooral de intentie moet hebben om iedereen te helpen.

Wat het roken betreft: er was ooit een interessante uitzending van de rekenkamer waarin werd berekend wat een gemiddelde roker de maatschappij kost, tot aan het opruimen van de peuken op straat aan toe. De uitkomst vond ik niet verrassend want het levert de maatschappij juist geld op! o.a. vanwege de hoge accijns op sigaretten maar vooral omdat ze minder pensioen opvreten!

Tegenwoordig ben je echt een kneus als je nog begint met roken. Vroeger was dat anders en werd er gewoon reclame voor gemaakt op radio en tv, in tijdschriften, billboards etc. Ook op tv werd er lustig op los gepaft in talkshows en zelfs kinderprogramma's! Roken hoorde er gewoon bij en was cool en stoer ondanks dat men wel wist dat het slecht was. Ik vind het daarom net iets te kort door de bocht om nu al die rokers die toen zijn begonnen en nu verslaafd te veroordelen en doen alsof het hun eigen schuld is dat ze in het ziekenhuis belanden. De overheid heeft hier ook een grote en dubieuze rol in. Als ze echt ballen hebben verbieden ze roken per direct! Maar ja dan komen er minder belasting centen binnen en komen de pensioenfondsen in problemen....

Edit: zelf rook ik niet en heb dat ook nooit gedaan op een enkele peuk tijdens oud en nieuw na dan. Ik vind het echt vreselijk smerig!

MCW 84 zei:
Gewoon winkels, musea, sportscholen, dierentuinen e.d. open houden. Meeste besmettingen vinden thuis plaats en denk ook veel op het werk. Afstand houden dus.

Nadat minstens 1 gezinslid het elders heeft opgelopen. Als iedereen in een huishouden binnen zou blijven komt het virus niet naar binnen. Die statistiek is volkomen uit z'n verband gerukt.

R Wolters zei:
MCW 84 zei:

Nadat minstens 1 gezinslid het elders heeft opgelopen. Als iedereen in een huishouden binnen zou blijven komt het virus niet naar binnen. Die statistiek is volkomen uit z'n verband gerukt.

Inderdaad

haarr zei:
R Wolters zei:
MCW 84 zei:

Inderdaad

Er bestaat natuurlijk ook nog zoiets als bezoek.

Thuis = in huis. Heb niets over huishouden gezegd. Maar inderdaad bezoek. En zoals ik al zei ook op het werk (en school) heb je eerder kans op besmettingen die je vervolgens mee naar huis neemt. Door ergens heen te gaan en niet aan regels houdt dan neem je het terug naar huis en wordt het weer verspreid.

Over rokers,

Ik gok dat er NIEMAND op dit forum aktief is die de tijd nog kent dat het verband tussen roken en longkanker niet bekend was. Wat ik in mijn jeugd wel heb meegemaakt was dat een kankerstok tussen de lippen door de reclame als stoer werd neergezet. Stoere cowboy, op een paardje door de zandbak met een Marlboro stinkstok tussen de lippen.
En ik was puber, vol met hormonen, op jacht naar "de liefde" en wilde ook stoer zijn.

Maar iedere verslaving is te stoppen. Nicotine, heroine, alcohol, suiker, eetverslaving ... het kan heel moeilijk zijn maar het is te stoppen. En inderdaad, wachten tot je dood bent is ook een manier.

Wat de zorg betreft, wij proberen de zorg 100% inzetbaar te krijgen. Met een wisselend aanbod van zorg-clienten is dat niet mogelijk, maar we proberen het wel. De IC moet 100% bezet zijn, anders zijn er te veel IC bedden/verpleegkundigen. Sinds de kostenbewaking van de zorg verplaatst is van de overheid - die echt niet kijkt naar kosten - naar de verzekeringen, wordt de zorg systematisch uitgekleed.
Bovendien zijn er bij buren, vrienden en kennissen genoeg verhaaltjes te horen over zaken die fout gaan in de zorg. Ik hoorde recent nog een verhaal van iemand die de napijn van een heupoperatie mocht onderdrukken met morfine of paracetemol omdat er ONTERECHT in haar dossier stond dat zij intolerant zou zijn voor naproxen. Morfine wilde zij niet - vanwege de verslavende eigenschappen dus het werd pijn lijden met paracetemol.

Er is een leuk verhaaltje over de zorg

De zorg door de jaren heen doet mij denken aan mijn groentesoep.
Al jarenlang kook ik soep. Lekkere groentesoep. Niks mis mee.
Een paar jaren geleden kwam er een kennis die zei: “Schrijf het eens op, hoe je die soep maakt” .
Ik vond het een goed idee, en ik noemde het “protocol voor soep”.
Als ik soep ging koken, deed ik dat precies volgens mijn protocol.
Toen kwam er iemand die zei: “als je nou eens precies opschrijft wat je erin doet, dan kun je de ingrediënten afvinken op een lijst”.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik noemde de lijst “ Huffels”, en vergat niets toe te voegen. Het kostte wel meer tijd, maar dat nam ik maar voor lief.
Als ik eens van huis moest, vroeg ik één van de kinderen in de soep te roeren. Dat ging prima. Toen zei mijn dochter: “ Mam, je moet opschrijven wanneer je precies roert, hoelang, en hoe vaak”.
“Dat is goed”, zei ik, en ik noemde het de “soep-rapportage”. Voortaan schreef ik eerst een overdracht voordat ik de deur uitging.
Mijn buurman, die bij de vrijwillige brandweer is, kwam langs. Hij vroeg of ik wel dacht aan de veiligheid. “Houd je wel aan de voorschriften, voor je het weet heb je de vlam in de pan”.
Daar had ik wel van gehoord, dus ging ik op cursus brandveiligheid, en, om het meteen maar goed te doen, leerde ik ook EHBO en reanimatie. We hadden die week geen tijd voor de soep.
Na de scholing, waarvoor wij een certificaat kregen, hoorde ik dat niet iedereen zomaar mee mocht helpen met mijn soep. Men moest bevoegd en bekwaam zijn. Ik noemde de nieuwe regels de BIG registratie: Bijzondere Instructies Groentesoep. Voortaan werd eerst bekeken of men een certificaat had voor er geroerd mocht worden. Helaas mochten mijn kinderen niet meer helpen. Maar we vormden een gespreksgroep, we evalueerden, controleerden, en hielden team-overleg. En als er tijd over was, maakte ik gauw nog wat soep.
Toen kwam mijn tante eens langs. Ze was op vakantie geweest, en had iets nieuws geleerd: JCI.
“Dat betekent: Je Controleert Intensief”, zei ze. “Er zijn lijsten over hoe groot de pan moet zijn, hoe lang de pollepel, de potjes voor de ingrediënten, en richtlijnen voor de inrichting van de keuken”. “Ook mag je niet je keukenschort meer aan, maar moet je in je eigen kleding soep maken, dat is huiselijker”.
“En hier heb ik lijsten voor de rapportage, het links- of rechtsom roeren, het vet-percentage, de calorieën, en natuurlijk de protocollen, de BIG-registratie, de observatielijsten, en de veiligheid- certificaten.” “En al deze lijsten worden periodiek gecontroleerd en ge-update”. “En we hebben een accreditatieplan, dat wil zeggen dat we bij elkaar in de pan gaan kijken”. “we houden evaluaties, en intervisies, kortom, aan álles wordt gedacht!”
U begrijpt, dit is allemaal erg handig, en er is veel voor te zeggen.
Maar ik denk wel tijdens het invullen van al die lijsten: “ Wie bekommert zich nog om de soep ?”

rke zei:
Over rokers,

Ik gok dat er NIEMAND op dit forum aktief is die de tijd nog kent dat het verband tussen roken en longkanker niet bekend was. Wat ik in mijn jeugd wel heb meegemaakt was dat een kankerstok tussen de lippen door de reclame als stoer werd neergezet. Stoere cowboy, op een paardje door de zandbak met een Marlboro stinkstok tussen de lippen.
En ik was puber, vol met hormonen, op jacht naar "de liefde" en wilde ook stoer zijn.

Maar iedere verslaving is te stoppen. Nicotine, heroine, alcohol, suiker, eetverslaving ...

.

De helft van de rokers stopt pas als een pakje meer dan 60 euro kost ,was net op het nieuws
Dus makkelijk zal het vast niet zijn.....

Rke zei:
Er is een leuk verhaaltje over de zorg

De zorg door de jaren heen doet mij denken aan mijn groentesoep.
Al jarenlang kook ik soep. Lekkere groentesoep. Niks mis mee.
Een paar jaren geleden kwam er een kennis die zei: “Schrijf het eens op, hoe je die soep maakt” .
Ik vond het een goed idee, en ik noemde het “protocol voor soep”.
Als ik soep ging koken, deed ik dat precies volgens mijn protocol.
Toen kwam er iemand die zei: “als je nou eens precies opschrijft wat je erin doet, dan kun je de ingrediënten afvinken op een lijst”.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik noemde de lijst “ Huffels”, en vergat niets toe te voegen. Het kostte wel meer tijd, maar dat nam ik maar voor lief.
Als ik eens van huis moest, vroeg ik één van de kinderen in de soep te roeren. Dat ging prima. Toen zei mijn dochter: “ Mam, je moet opschrijven wanneer je precies roert, hoelang, en hoe vaak”.
“Dat is goed”, zei ik, en ik noemde het de “soep-rapportage”. Voortaan schreef ik eerst een overdracht voordat ik de deur uitging.
Mijn buurman, die bij de vrijwillige brandweer is, kwam langs. Hij vroeg of ik wel dacht aan de veiligheid. “Houd je wel aan de voorschriften, voor je het weet heb je de vlam in de pan”.
Daar had ik wel van gehoord, dus ging ik op cursus brandveiligheid, en, om het meteen maar goed te doen, leerde ik ook EHBO en reanimatie. We hadden die week geen tijd voor de soep.
Na de scholing, waarvoor wij een certificaat kregen, hoorde ik dat niet iedereen zomaar mee mocht helpen met mijn soep. Men moest bevoegd en bekwaam zijn. Ik noemde de nieuwe regels de BIG registratie: Bijzondere Instructies Groentesoep. Voortaan werd eerst bekeken of men een certificaat had voor er geroerd mocht worden. Helaas mochten mijn kinderen niet meer helpen. Maar we vormden een gespreksgroep, we evalueerden, controleerden, en hielden team-overleg. En als er tijd over was, maakte ik gauw nog wat soep.
Toen kwam mijn tante eens langs. Ze was op vakantie geweest, en had iets nieuws geleerd: JCI.
“Dat betekent: Je Controleert Intensief”, zei ze. “Er zijn lijsten over hoe groot de pan moet zijn, hoe lang de pollepel, de potjes voor de ingrediënten, en richtlijnen voor de inrichting van de keuken”. “Ook mag je niet je keukenschort meer aan, maar moet je in je eigen kleding soep maken, dat is huiselijker”.
“En hier heb ik lijsten voor de rapportage, het links- of rechtsom roeren, het vet-percentage, de calorieën, en natuurlijk de protocollen, de BIG-registratie, de observatielijsten, en de veiligheid- certificaten.” “En al deze lijsten worden periodiek gecontroleerd en ge-update”. “En we hebben een accreditatieplan, dat wil zeggen dat we bij elkaar in de pan gaan kijken”. “we houden evaluaties, en intervisies, kortom, aan álles wordt gedacht!”
U begrijpt, dit is allemaal erg handig, en er is veel voor te zeggen.
Maar ik denk wel tijdens het invullen van al die lijsten: “ Wie bekommert zich nog om de soep ?”

En zo gaat het…we komen om in de administratie !! Klein voorbeeld : er zijn 9 verschillende soorten ontlasting. Dus iemand heeft gepoept en dan moet je dicteren hoe iemand gepoept heeft ( van diarree, vaste stukjes, drol, etc).

Maar tijdens het rapporteren van de bristol score noteer jij defecatie.

Want dat is de term die bij het verpleegkundig handelen hoort. :)

Poll: Wat heeft uw voorkeur?
[*]Lockdown
[*]Overbevolking
[*]Groentesoep
[*]Ontlasting
[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]

MLL zei:
De helft van de rokers stopt pas als een pakje meer dan 60 euro kost ,was net op het nieuws

Ik heb ongeveer van 14 tot 30 lentes gerookt. Samsung, zware van Nelle, Gauloise, Marlboro, Camel, van Nelle halfzwaar, Coaster en nog een paar merken. Op een gegeven moment rookte ik een pakje shag per dag.

Met oud en nieuw hebben we besloten dat ik en mijn ex zouden stoppen. Ik rook nu een goede dertig jaar niet meer maar mijn ex kan je nog steeds vinden als je het wolkje recht naar beneden volgt. Makkelijk was het zeker niet maar ik vind het nog steeds de juiste beslissing.

Je wil niet weten hoeveel schade die dagelijkse peuken geven. Ik vind het prima dat jij rookt maar mijn gewetens-stemmetje zegt mij dat jij dan het probleem niet ziet. Praat eens met een arts, cardioloog, longarts of patholoog wat roken met je lijf doet...

En daarna; ga je goddelijke gang. Jouw gerook is goed voor mijn pensioen, je doet het vrijwillig en tegen beter weten in.
Wie ben ik dan om je dat pleziertje te ontzeggen?

rke zei:
MLL zei:

Ik heb ongeveer van 14 tot 30 lentes gerookt. Samsung, zware van Nelle, Gauloise, Marlboro, Camel, van Nelle halfzwaar, Coaster en nog een paar merken. Op een gegeven moment rookte ik een pakje shag per dag.

Met oud en nieuw hebben we besloten dat ik en mijn ex zouden stoppen. Ik rook nu een goede dertig jaar niet meer maar mijn ex kan je nog steeds vinden als je het wolkje recht naar beneden volgt. Makkelijk was het zeker niet maar ik vind het nog steeds de juiste beslissing.

Je wil niet weten hoeveel schade die dagelijkse peuken geven. Ik vind het prima dat jij rookt maar mijn gewetens-stemmetje zegt mij dat jij dan het probleem niet ziet. Praat eens met een arts, cardioloog, longarts of patholoog wat roken met je lijf doet...

En daarna; ga je goddelijke gang. Jouw gerook is goed voor mijn pensioen, je doet het vrijwillig en tegen beter weten in.
Wie ben ik dan om je dat pleziertje te ontzeggen?

Wie weet word ik wel 90, je weet het niet....
Zit ik volgend jaar precies op de helft....
Een Samsung oproken klinkt in ieder geval niet erg gezond :p

Gisteren met een goede vriend naar Bad Bentheim en Münster geweest. BB was uitgestorven, bijna alles was alleen op zaterdag en zondag open (wel mooi kasteel zo in de mist). Naar Münster gereden. Heerlijk om weer even in een levendige stad te zijn waar winkels en horeca open zijn. Helaas 2x boosterprik moeten uitstellen omdat ik zelf wat ziek was geweest en in horeca is daar 2G+, dus alleen als je gevaccineerd bent en booster hebt gehad. Of je hebt je moeten laten testen. Ach, op terrasje was ook prima. We kwamen toch vooral voor de stad. Er werd keurig overal (ook in winkels) gecheckt, ook naar ID ipv in Nederland waar ze naar je achternaam, geboortemaand oid vragen. Ook op straat veel mensen met mondkapje op (zie daar niet echt het nut van maar ach).

Op het werk (ouderenzorg) heeft onze afdeling geen corona gehad, wel andere verdiepingen. Wij hebben echter op dit moment erg last van het norovirus (de veroorzaker van buikgriep). Erg besmettelijk, helft van personeel is ziek of ziek geweest en meerdere bewoners last van overgeven en diarree. Daar maken we ons nu drukker om dan corona o_O Hoewel dat wel echt een probleem blijft. Niet alleen voor de ouderen maar als je ziek thuis zit dan moet een collega weer invallen en dat zorgt voor veel werkdruk. Mensen lijken dat nog wel eens te vergeten.

Ben blij dat sportscholen, winkels e.d. weer open zijn. Voor veel ondernemers is het echt niet meer te doen.

Overigens was een bewoner begin deze maand overleden na een hele nacht flink overgeven e.d. Dus grote kans dat het bij ons toen al begon.

In Deventer waren veel horecazaken vandaag ook al open. Itt Duitsland zie je op straat op drukke plekken nauwelijks iemand met mondkapje op.

Da hobbelen naar het buitenland om te shoppen....die begrijp ik niet. Tussen Kerst en de jaarwisseling was het geel op de E19 naar Meer in de avond. En stond de pomp meer dan vol. Als men dan zo begaan is met de Nederlandse ondernemers dan bel je ze toch even wat dan wel kan? Om dan even lekker over de grens te hobbelen....begin dan niet over de ondernemers.

Het is vooral het gevoel dat je ergens bent waar het nog een beetje levendig is, een beetje terug naar 'normaal'. Een dagje uit. We hebben veel grijze dagen, dagen zijn sowieso kort en koud in de winter en er viel gewoon helemaal niets te doen.

Even afstoffen hier… het lijkt erop dat ik het ook heb, al kan ik het met het huidige beleid niet officieel laten vaststellen. Gelukkig gaat het ondanks onderliggende problematieken nog redelijk goed met me. Mensen, dit is echt geen griepje, geloof me. :cry:

Jay DoubleYou zei:
Even afstoffen hier… het lijkt erop dat ik het ook heb, al kan ik het met het huidige beleid niet officieel laten vaststellen. Gelukkig gaat het ondanks onderliggende problematieken nog redelijk goed met me. Mensen, dit is echt geen griepje, geloof me. :cry:
Beterschap!

Het is inderdaad een suboptimale ervaring. Welke symptomen heb je? Bij mij begon het met knallende koppijn vrij snel gevolgd door dagenlang de keel vol scheermesjes. Maar het vervelendst vond ik het nagenoeg compleet wegvallen van reuk en (dus) smaak. Dat duurde ook het langst.

DeeTwee zei:
Jay DoubleYou zei:
Beterschap!

Het is inderdaad een suboptimale ervaring. Welke symptomen heb je? Bij mij begon het met knallende koppijn vrij snel gevolgd door dagenlang de keel vol scheermesjes. Maar het vervelendst vond ik het nagenoeg compleet wegvallen van reuk en (dus) smaak. Dat duurde ook het langst.

Bij mij begon het net zo. Mijn keel voelt nu alsof het continue wordt dichtgeknepen. Alles voelt vanbinnen opgezet, wat in mijn geval door mijn andere problematieken toiletbezoek ook vervelend maakt. Smaak en reuk zijn bij mij nog wel redelijk hetzelfde. Smaak en reuk hoef je bij Corona trouwens niet altijd te verliezen heb ik in mijn omgeving ook wel gemerkt.

Ik heb zelf vooral de volgende klachten:
- keelpijn
- hoofdpijn
- pijn in het lichaam
- hoesten
- vermoeidheid

maar dan wel allemaal heftiger dan wanneer ik een griepje heb.

Beterschap JW! Ik had het in Februari, één dag echt goed ziek geweest, de volgende dag praktisch 24 uur lang kunnen slapen en daarna ging het al een stuk beter. Hopelijk ben je er ook snel weer van af (y)

Zadelsnuiver zei:
Beterschap JW! Ik had het in Februari, één dag echt goed ziek geweest, de volgende dag praktisch 24 uur lang kunnen slapen en daarna ging het al een stuk beter. Hopelijk ben je er ook snel weer van af (y)

Hoop ik ook. Zelf ben ik sinds afgelopen woensdag ziek, maar kijken hoe lang het duurt.

@Jay DoubleYou, veel beterschap!

Ik had in mei corona door een bezoek aan Amsterdam. De maanden ervoor hadden diverse collega's en klasgenoten corona, ook met wie ik veel contact had, maar toen ontliep ik steeds de dans. Ik ben er echter nauwelijks ziek van geweest. Wel niezen, verkouden en kriebelhoest maar evenveel energie als normaal terwijl je met een goeie verkoudheid je ook echt lamlendig en moe ziek voelt. Ik ben gewoon gaan wandelen en fietsen (uiteraard alleen en niet in de buurt van mensen) en ik had geen centje pijn. De buren deden de boodschappen voor me. Ik kan weer een booster halen maar ik denk ik dat ik het oversla dit keer.

Overigens merk ik dat bij veel mensen corona een hoop heeft veranderd in de zin van stappen, wonen en denken. Ik was twee maanden voor de eerste lockdown verhuisd van A'dam naar Deventer en ik ben toch al veel buiten. Alleen ik heb steeds minder behoefte om te stappen, festivals en andere dingen. Nou word ik ook wel een jaartje ouder maar het heeft het wel in een stroomversnelling gebracht en zo denken veel vrienden en goeie bekenden die boven de 30 zijn ook. Ik krijg ook steeds vaker bekenden uit A'dam en omg. over de vloer die zo graag mee willen fietsen (deze omgeving is echt verrekte mooi) en ze vertellen bijna allemaal dat ze de grote stad niet meer als voordeel zien. Veel gaan niet meer zo vaak naar theater, bioscoop, concerten, festivals, etentjes e.d. als voor corona.

Beterschap Jay! Hopelijk gaat het gauw weer de goede kant op.

@MCW Ik denk dat het ook de leeftijd is hoor, al zullen de lockdowns/beperkingen er wel aan hebben bijgedragen. Mensen gaan toch andere manieren van ontspanning zoeken. Wel grappig trouwens hoe mensen dingen beleven. Jij en je vrienden zien Deventer als groene oase, ik zie het als een 'grote stad' waar je een dagje naar toe gaat om de drukte op te zoeken. En dan weer gauw terug naar Twente, waar het (op de meeste plekken) nog mooier is :)

Haha ja Twente is ook erg mooi.

Jij en je vrienden zien Deventer als groene oase, ik zie het als een 'grote stad'

Bedoelde de (wijde) omgeving eigenlijk. Dus langs de IJssel, uiterwaarden, (rand van) de Veluwe, Achterhoek enzo. In Deventer centrum zelf kom ik eigenlijk maar weinig, ondanks dat dat een reden was dat ik hierheen ging verhuizen. Voor mij is Deventer overigens wel meer een 'groot dorp' :)

Ben je al een beetje opgeknapt JW?

Paar vrienden van mij in NL hebben het nu ook, maar ik lees nog niets in de krant over een echte golf. Valt het nog mee?

Het valt allemaal nog wel mee, ja de opnames lopen op in het ziekenhuis, maar gelukkig gaat de IC niet zo hard. Vraag mij ook echt af wat er gaat gebeuren als er weer meer maatregelen komen, worden ze dan nog een beetje nageleefd of zijn de mensen Corona moe, denk eerder het laatste.

De coronagevallen schijnen in de huisartsenpraktijken in ieder geval wel weer op te lopen, althans dat wat ik er van hoor (kan dus lokaal/regionaal zijn). Hoe dan ook, ik heb binnenkort weer een afspraak staan om de nieuwe boosterprik te halen. Eigenlijk ben ik nog lang niet aan de beurt: geen medische noodzaak, niet op leeftijd en ook geen voorrang vanuit de beroepsgroep. Ik ga echter binnenkort een weekje weg, even ontsnappen aan de herfst. En dus in het vliegtuig. Ik heb dus maar even gebruik (ok, eigenlijk misbruik, ik geef het eerlijk toe) gemaakt van die fout bij de GGD waarbij iedereen een afspraak kon maken. Laat mij dan maar een keer burgerlijk ongehoorzaam zijn. Gezien de snelheid waarmee ik een geschikte datum kon vinden heb ik trouwens niet de illusie dat ik anderen van hun prik weerhoud, plek genoeg bij de prikposten zo lijkt het.

Terug
Bovenaan