der Magistrat
Wegverkenner
Boppie zei:der Magistrat zei:Muddy Bandit zei:der Magistrat zei:Ik zeg het, ik ga het eens verder bekijken. Ik ben niet per se fan van Sylvana, maar ik denk wel dat er nog steeds zeer veel racisme en discriminatie plaatsvindt in onze maatschappij.
Dat laatste zal best wel zo kunnen zijn, de gehele maatschappij wordt onderling steeds minder verdraagzaam en sociaal.
Of Bij1 daar verandering in gaat brengen betwijfel ik echter sterk, ik heb meer het idee dat bepaalde uitingen en de opstelling van diverse kandidaten van Bij1 zelfs nog een aardig steentje bijdragen aan dat toenemende racisme/discriminatie dankzij hun eigen totaal gebrek aan respect voor de cultuur van anderen. (geldt trouwens ook voor diverse andere partijen)
Vuur gaan bestrijden met benzine is nog nooit de meest handige manier geweest om enige vorm van respect en waardering te winnen, en het zwart-wit denken in de maatschappij verander je ook niet door zelf wit-zwart te gaan denken.
Heel goed punt hoor. Ik vrees dat Bij1 vooral een reactie is op de ongefilterde aanvallen van FvD, LPF en PVV van de laatste 20 jaar op een omvangrijke bevolkingsgroep. Dat maakt de algehele situatie ook lastig; een partij die diversiteit fatsoenlijk omarmt (dus niet Denk..) wordt m.i. zo steeds meer een noodzaak. Het nadeel is inderdaad dan wel dat je daardoor nog meer met uitersten gaat werken.
Pietzoveel zei:M.I. zou je moeten beginnen bij de kinderen. Geen aparte lagere scholen meer maar allemaal naar de 'openbare' lagere school in eigen postcodegebied. Kinderen spelen al met elkaar zonder dat ze elkaars taal kennen. Momenteel begint de verzuiling al vroeg voor die kleintjes.
Ja, maar daar ga je al; postcodegebied. De 'echte' diversiteit vind je doorheen de verschillende postcodes, in een specifiek gebied vind je doorgaans relatief homogene groepen. Ik hoef maar 'Bijlmer' of 'Kanaleneiland' of 'Schildersbuurt' te schrijven en je weet direct waar ik op doel.
Verder heb je zeker gelijk hoor. Kinderen interesteert het geen zien zier wat iemands achtergrond is.
Wat jij zoekt vindt je op de kieslijsten. Kijk waar er vrouwen en exotische namen voorkomen. Dan weet je al dat die partij geen moeite heeft met diversiteit. En als ze er dan in mijn ogen geen groot punt van maken (m.a.w. ze vinden het doodnormaal) dan heeft die partij het op dat vlak begrepen. Dat moet het namelijk zijn. Doodnormaal.
Dan blijven enkel GL & PvdA over van de grotere partijen (7/12 vrouw).
Ik vind dat verder onvoldoende, overigens. Het gaat me om de inhoud, niet om de poppetjes.