Eerste auto budget ~1500

A

Anoniem

Guest
Hi allemaal!

Ik heb recent mijn rijbewijs gehaald, en ben op zoek naar een leuke eerste auto.

Veel eisen heb ik niet. De auto moet vooral zuinig zijn, betrouwbaar zijn, op benzine rijden, niet teveel kosten aan wegenbelasting, en er natuurlijk leuk uit zien (ik vind bijvoorbeeld de VW Golf of BMW 1-serie heel mooi). Ook wil ik niet een erg oude auto, bouwjaar ongeveer vanaf 2005.

Mijn budget ligt rond de 1500-2000 euro. Ik ben zeer benieuwd wat voor tips jullie me gaan geven!:)

Nou, enkele tips:

Je smaak bijstellen (bv ook Fiat punto leuk vinden)
Of voor een oudere auto gaan
Of doorsparen

Je kunt kijken naar de beste/mooiste Golf voor je budget. Let dan niet teveel op leeftijd

Kijk eens naar een Daihatsu Sirion, Suzuki Alto, Mitsubishi Colt, Toyota Starlet. Die zijn zuinig, betrouwbaar, en laag in mrb. Als jij een Golf of BMW 1 serie er mooier uit vindt zien, lever je in op je eisen.

haarr zei:
Nou, enkele tips:

Je smaak bijstellen (bv ook Fiat punto leuk vinden)
Of voor een oudere auto gaan
Of doorsparen

Je kunt kijken naar de beste/mooiste Golf voor je budget. Let dan niet teveel op leeftijd

Zeer bedankt voor de tips! Zal dit zeker meenemen!

Simon 663845 zei:
Kijk eens naar een Daihatsu Sirion, Suzuki Alto, Mitsubishi Colt, Toyota Starlet. Die zijn zuinig, betrouwbaar, en laag in mrb. Als jij een Golf of BMW 1 serie er mooier uit vindt zien, lever je in op je eisen.

Zeker aanraders inderdaad. Bedankt! Heb ik nog wat opties om naar te kijken! :)

https://www.andreasautos.nl/Suzuki/Ignis/1.3-16V-GS-apk12-2020-3665528/5522/1/101/details.aspx?zoek=&so=gallerij
Leuke Suzuki ignis

Jonger dan 2005 en een budget van 1500 euro. Dat valt eigenlijk alleen te verenigen in een stadsautootje als een Alto of Picanto, of (als het een maatje groter moet) een heel incourant model. Een deugdelijke Golf V of 1-serie ga je er absoluut niet van kunnen kopen.

D Elzinga zei:
Jonger dan 2005 en een budget van 1500 euro. Dat valt eigenlijk alleen te verenigen in een stadsautootje als een Alto of Picanto, of (als het een maatje groter moet) een heel incourant model. Een deugdelijke Golf V of 1-serie ga je er absoluut niet van kunnen kopen.

Fijn om te weten. Dit is natuurlijk allemaal nog nieuw voor me, dus even doorsparen of andere modellen bekijken!

Formaatje Golf / 1 serie, bouwjaar 2004

[size=x-large]Mazda 3 Sport - 1.6 Touring[/size]

mazda-3-sport-1-6-touring-incl-apk.jpg

Kleur is smaakgevoelig, ik vind het fraai!

Deniz 8327042 zei:
Hi allemaal!

Ik heb recent mijn rijbewijs gehaald, en ben op zoek naar een leuke eerste auto.

Veel eisen heb ik niet. De auto moet vooral zuinig zijn, betrouwbaar zijn, op benzine rijden, niet teveel kosten aan wegenbelasting, en er natuurlijk leuk uit zien (ik vind bijvoorbeeld de VW Golf of BMW 1-serie heel mooi). Ook wil ik niet een erg oude auto, bouwjaar ongeveer vanaf 2005.

Mijn budget ligt rond de 1500-2000 euro. Ik ben zeer benieuwd wat voor tips jullie me gaan geven!:)

De BMW 1 serie en VW Golf zijn populair dus duur, gezien je wensen vind je vrijwel niets of je winkelt helemaal onderin de markt wat zeker niet handig is. Je hebt dan relatief veel kans op een slechte auto of een met (heel) veel achterstallig onderhoud.

Kijk naar wat minder populaire modellen zoals de Fiat Panda of de Fiat Punto, Renault Clio, Daewoo/ Chevrolet Kalos, Kia Rio, Ford Focus, dit zijn vaak prima auto's. Binnen dit budget kun je dan best goed slagen.

Je kijkt naar oude auto's, controleer dus goed of alles werkt, maak een uitgebreide proefrit, en check de auto goed op roest ( ook de onderzijde)

Auto encyclopedie zei:
SVF zei:
Je kunt ook nog voor deze supersexy en incourante Kia gaan:

[size=x-large]Kia Cerato - 1.6-16V LX Airco 2006[/size]

Dit is volgens mij een dure in de wegenbelasting, volgens mij nog zwaarder dan de Mazda 3

Gewicht Kia 1175, Mazda 3 1160 kg. Valt in dezelfde categorie dus (ik quote liever geen foto's)

Heb ook nog gekeken naar een Honda Civic maar daarvoor geldt min of meer hetzelfde als voor een Golf en 1 serie, of je moet niet bang zijn voor zeer hoge km standen.

Zeker bij de Mazda 3 wel goed letten op roest!

Deze zit net 1 belastingschaal lager (1145 kg)

[size=x-large]Nissan Almera - 1.5 Visia 2005[/size]

nissan-almera-1-5-visia-139dkm-nap-airco-bluetooth-carkit-topstaat.jpg

@svf jehebt gelijk de Mazda 3 is overigens niet verkeerd

Een lacetti vind ik ook mooi

https://www.autowereld.nl/chevrolet/lacetti/1-8-16v-class-33083789/details.html

Een zs, let op voorbeeld advertrntie

https://www.autowereld.nl/mg/zr/1-8-160-airco-nap-33129228/details.html

Misschien is dit nog een optie

https://www.autowereld.nl/smart/forfour/1-3-pulse-32983790/details.html

Helaas al te laat om kenteken te checken

Zijn wel betrouwbare auto's omdat ze onderstel en techniek delen met mitsubishi.

smart-forfour-1-3-pulse-1-3-pulse.jpg

Bij een BMW in jou budget, moet je aan zoiets denken

https://www.autowereld.nl/bmw/3-serie-compact/316ti-m-edition-airco-nw-type-koopje-28630646/details.html

Auto encyclopedie zei:

https://www.autowereld.nl/bmw/3-serie-compact/316ti-m-edition-airco-nw-type-koopje-28630646/details.html

Dat hele linker voorscherm lijkt in de kreukels te zitten.

Greg 190780 zei:
Auto encyclopedie zei:

Dat hele linker voorscherm lijkt in de kreukels te zitten.
Dat is gewoon lichtinval.

Allemaal,

Zeer bedankt voor alle reacties! Heeft me een veel beter inzicht gegeven in de markt.

Verder heb ik het er nog even met een aantal kennissen over gehad, deze gaven aan dat het geen slecht idee is om te beginnen met een Ford Focus. (zo'n model; Ford Focus Autowereld

Wat vinden jullie hiervan? Vergeleken met bijvoorbeeld een degelijke Fiat Punto?

Deniz 8327042 zei:
Allemaal,

Zeer bedankt voor alle reacties! Heeft me een veel beter inzicht gegeven in de markt.

Verder heb ik het er nog even met een aantal kennissen over gehad, deze gaven aan dat het geen slecht idee is om te beginnen met een Ford Focus. (zo'n model; Ford Focus Autowereld

Wat vinden jullie hiervan? Vergeleken met bijvoorbeeld een degelijke Fiat Punto?

De Ford Focus is een goede auto, en was toen heel modern. Inmiddels zijn het wel oude auto's dus controleer ze goed. Ze kunnen flink roesten dus controleer goed de onderzijde, dorpels, naden, en de wielkasten.

Het is meer auto dan de Punto, maar de Punto is voordeliger om op de weg te houden, de Fiat Punto is ook een prima keus in deze klasse.

Heb je al eens naar een Swift gekeken ziet er best leuk uit ( natuurlijk persoonlijke smaak) en is zwaar dus niet zoveel wegenbelasting.
https://www.autowereld.nl/suzuki/swift/1-3-ga-33120535/details.html

Volkswagen Golf is zo gewoon geworden bij de jongeren.
zou naar een Mazda 2 of Mazda 3 kijken of Toyota Corolla . Bmw 1 serie vanaf bouwjaar 2004 . dan wel even door sparen.
bij 3000 euro heb je dan een 116 . vanaf bouwjaar 2004 .
je kan ook , wat anders dan een golf nemen . Renault Clio van 2005 uitvoering Dynamique.
Peugeot 206 is ook wel leuk . tot het jaar 2009 gebouwd.

Deniz 8327042 zei:
, en er natuurlijk leuk uit zien (ik vind bijvoorbeeld de VW Golf of BMW 1-serie heel mooi).
Een Golf en mooi? ...Wat vind de jeugd van tegenwoordig toch zo mooi aan een Golf? Kan je me dat eens uitleggen?

Richie zei:
Deniz 8327042 zei:
, en er natuurlijk leuk uit zien (ik vind bijvoorbeeld de VW Golf of BMW 1-serie heel mooi).
Een Golf en mooi? ...Wat vind de jeugd van tegenwoordig toch zo mooi aan een Golf? Kan je me dat eens uitleggen?

Leuke vraag! Komt natuurlijk wel een subjectief antwoord aan, dus respecteer mijn mening alsjeblieft!
Wat ik leuk vind aan de door mij genoemde auto's is dat ze er iets sportiever/agressiever uit zien dan de standaard hatchback. (bijv. de Clio, Swift, Punto etc.)
Naar mijn mening ziet dit er leuk uit! Maar meningen verschillen natuurlijk heel erg.

V 7865124 zei:
Volkswagen Golf is zo gewoon geworden bij de jongeren.
zou naar een Mazda 2 of Mazda 3 kijken of Toyota Corolla . Bmw 1 serie vanaf bouwjaar 2004 . dan wel even door sparen.
bij 3000 euro heb je dan een 116 . vanaf bouwjaar 2004 .
je kan ook , wat anders dan een golf nemen . Renault Clio van 2005 uitvoering Dynamique.
Peugeot 206 is ook wel leuk . tot het jaar 2009 gebouwd.

Thanks voor de tips! De Clio had ik zelf nog niet aan gedacht! Dit neem ik zeker ook mee in mijn uiteindelijke beslissing.

Richie zei:
Deniz 8327042 zei:

De wijzigingen bij een nieuw model zijn niet zo rigoureus. Het oude model is niet gelijk waardeloos.

Ook ik vind een Golf van bepaalde generaties mooi. Zoals de Golf IV. Die auto klopt aan alle kanten en saai vind ik m niet. Geen enkele auto die er mee te verwarren is. De grote aantallen die rond rijden maakt het misschien wat saai.

Verder zou ik een BMW 1 serie met dit budget laten staan. Het is je eerste auto geef je aan. Bespaar je zelf nog wat geld en koop bijvoorbeeld een Mitsubishi Colt (1995-2004). Als je een leuke 1.6GLXI vind ga je daar zeker plezier mee beleven. Het oudere model (vanaf 1992) als 1.6 is nog wat leuker (113pk tov 90 van de latere). Wegen weinig, gaat vrijwel niets aan kapot en als je er dan eens een deukje in rijdt jammer dan. Voor pakweg 1000,- vind je echt wel exemplaren waar je nog jaren lang mee kan rijden. Seat Leon van de eerste generatie (tot 2005) kan ook nog een leuk alternatief zijn. Doorgaans goedkoper dan de Golfjes. Rijden nét iets dynamischer dan een Golf (heb ze beiden gehad).

En dit?
https://opel.garagemestrom.nl/occasions/#!/seat/cordoba/14-16v-stella-aircotrekhaak/occ14880749

14880749_1.jpg

Gewoon zoiets: https://www.autowereld.nl/toyota/yaris/1-0-vvt-i-idols-nap-nieuw-apk-33095419/foto.html

toyota-yaris-1-0-vvt-i-idols-nap-nieuw-apk.jpg

Een betere verzekering dat je blijft rijden is er bijna niet...
midi.gif

Neem in elk geval geen Fiat Grande Punto, vooral niet als het er 1 met een Dualogic automatische versnellingsbak is want de meeste van die dingen hebben best veel kleine irritatie opwekkende problemen. Wat dat betreft is een Punto Evo kwalitatief een stuk beter.

Terug
Bovenaan