Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
funf zei:Boppie zei:Als deze maatregel, die relatief weinig pijn doet de boel weer vlot kan trekken dan is dat een kleine prijs. En eerlijk gezegd, nogmaals los van wat ik hiervan vind, zit ik er niet op te wachten dat onze regering uitspraken van de rechterlijke macht aan de laars lapt.
Dat is nu juist het punt. Dit helpt geen zier. Dat wordt wel geroepen, maar zonder onderbouwing. Het is gewoon de makkelijkste oplossing. Simpel in te voeren, de politie nog wat strakker laten controleren en voila, op alle fronten winst.
Pepe41 zei:@muddy bandit 06-03 21:30: wat een kulredenering; met deze redenatie kun je ook het terugzetten van de max. snelheid van 100 naar 85 rechtvaardigen. En vervolgens van 85 naar 75. Et cetera, tot we op 10 km/u zitten.
Voor de rest zie ik vaak het argument van verkeersveiligheid aangehaald worden. We zijn al het veiligste land van Europa, zeker op snelwegen.
Verder is het nog de vraag of het slaapverwekkende tempo en het grotere verkeersaanbod (langer onderweg = meer auto's tegelijk op de weg) tot een lager schaderisico leiden. Veronderstellingen...
De milieuwinst zal in de praktijk 0 of negatief zijn, zoals bij alle overheidsplannen op dit gebied, maar dat zal ongetwijfeld niet gemeten, of anders gespind worden zoals we dat tegenwoordig van de politiek gewend zijn.
Verder verbaast het mij elke keer weer dat Nederlanders collectief zo geil worden van zoveel en streng mogelijke overheidsrepressie. Maar dan vooral voor onbeduidende zaken gepleegd door niet criminele mensen.
En dat terwijl Nederland op dit gebied al extreem repressief is ten opzichte van alle vergelijkbare landen. Het lijkt erop dat extreme overheidsrepressie de vraag om nog extremere overheidsrepressie aanwakkert.
Of Nederlanders hebben een genetisch defect, dat zou ook zomaar kunnen.
Boppie zei:Pepe41 zei:@muddy bandit 06-03 21:30: wat een kulredenering; met deze redenatie kun je ook het terugzetten van de max. snelheid van 100 naar 85 rechtvaardigen. En vervolgens van 85 naar 75. Et cetera, tot we op 10 km/u zitten.
Voor de rest zie ik vaak het argument van verkeersveiligheid aangehaald worden. We zijn al het veiligste land van Europa, zeker op snelwegen.
Verder is het nog de vraag of het slaapverwekkende tempo en het grotere verkeersaanbod (langer onderweg = meer auto's tegelijk op de weg) tot een lager schaderisico leiden. Veronderstellingen...
De milieuwinst zal in de praktijk 0 of negatief zijn, zoals bij alle overheidsplannen op dit gebied, maar dat zal ongetwijfeld niet gemeten, of anders gespind worden zoals we dat tegenwoordig van de politiek gewend zijn.
Verder verbaast het mij elke keer weer dat Nederlanders collectief zo geil worden van zoveel en streng mogelijke overheidsrepressie. Maar dan vooral voor onbeduidende zaken gepleegd door niet criminele mensen.
En dat terwijl Nederland op dit gebied al extreem repressief is ten opzichte van alle vergelijkbare landen. Het lijkt erop dat extreme overheidsrepressie de vraag om nog extremere overheidsrepressie aanwakkert.
Of Nederlanders hebben een genetisch defect, dat zou ook zomaar kunnen.
Dit populisme begint mij aardig de keel uit te hangen.
Epica zei:... Je kan beter de boeren minder laten uitstoten, dat is 40% van het totaal.
Muddy Bandit zei:Epica zei:... Je kan beter de boeren minder laten uitstoten, dat is 40% van het totaal.
Jammer dat je (zoals de meeste mensen) alleen maar kijkt naar de uitstoot van de agrarische sector, en je daarbij niet bedenkt dat veel van die uitstoot ook weer opgenomen (en dus al gecompenseerd) wordt door de gewassen die in diezelfde agrarische sector worden geteeld.
Dat kun je van de meeste andere sectoren en het verkeer absoluut niet zeggen, daar is het puur uitstoot en verder niets.![]()
CDVDP zei:DeeTwee zei:CDVDP zei:Rij 80.000k per jaar. Hufterig gedrag neemt schrikbarend toe, verschrikkelijk. Als je veel rijdt weet je echt wat ik bedoel.
Dus als de maximumsnelheid verlaagd wordt neemt de hufterigheid af?![]()
Met meer controle wel, zie A2 waar ik dagelijks op en neer rij van Utrecht naar Amsterdam. Mag je over van mening verschillen hoor. Verwacht echter eerste paar weken juist meer hufterigheid en agressie omdat velen gewoon 140 zullen blijven rijden en andere keurig 100.... .
Dat slaat natuurlijk nergens op, 100 of 130 asociaal weggedraag is even gevaarlijk, er is ook al aangekondigd dat er niet extra gehandhaafd gaat worden omdat ze daar simpel weg de mensen niet voor hebben. 130 kan nog prima het is helemaal niet te druk, maar ja jij mag graag een beetje overdrijven.CDVDP zei:@d2. Hufterigheid lijkt mij bij 130 gevaarlijker dan bij 100 en de A2 is door handhaving veiliger geworden, zeker voor zo'n extreem drukke snelweg. Politie gaat fors handhaven zo is beloofd en hoop ook dat ze woord houden en meer trajectcontroles en flitskasten, zeer noodzakelijk. Ik rij ook liever 130 of 140 maar het kan gewoon niet meer veel en veel te druk, dat ben ik met je eens en zeer veel asociaal volk op de weg, goede afspiegeling van in dat opzicht buitengewoon treurige maatschappij.
Epica zei:Dat slaat natuurlijk nergens op, 100 of 130 asociaal weggedraag is even gevaarlijk, er is ook al aangekondigd dat er niet extra gehandhaafd gaat worden omdat ze daar simpel weg de mensen niet voor hebben. 130 kan nog prima het is helemaal niet te druk, maar ja jij mag graag een beetje overdrijven.CDVDP zei:@d2. Hufterigheid lijkt mij bij 130 gevaarlijker dan bij 100 en de A2 is door handhaving veiliger geworden, zeker voor zo'n extreem drukke snelweg. Politie gaat fors handhaven zo is beloofd en hoop ook dat ze woord houden en meer trajectcontroles en flitskasten, zeer noodzakelijk. Ik rij ook liever 130 of 140 maar het kan gewoon niet meer veel en veel te druk, dat ben ik met je eens en zeer veel asociaal volk op de weg, goede afspiegeling van in dat opzicht buitengewoon treurige maatschappij.
Idefiqs zei:Ah, de kinetische energie.... enz.
geen idee wat je met deze post nou wil duidelijk maken, het is je in ieder geval niet gelukt.Jazzik zei:Idefiqs zei:Ah, de kinetische energie.... enz.
Wat is dat, kinetische energie...ehhh... zoiets?![]()
![]()
De gevolgen van een "ontmoeting" met véél van dat spul ziet er ongeveer zo uit:![]()
Voor Epica: 't is niet op een snelweg, 't was waarschijnlijk láng geen 130 km/u (per auto) maar aan de gevolgen te zien wel redelijk vlot doorgereden tot de boem is ho. Dit is alleen maar ter verduidelijking.
Hadden beide auto's 50 km/u gereden, had het er waarschijnlijk ietsje anders uitgezien... Iets met kinetische energie...![]()
Epica zei:geen idee wat je met deze post nou wil duidelijk maken, het is je in ieder geval niet gelukt.Jazzik zei:Idefiqs zei:Ah, de kinetische energie.... enz.
Wat is dat, kinetische energie...ehhh... zoiets?![]()
![]()
De gevolgen van een "ontmoeting" met véél van dat spul ziet er ongeveer zo uit:![]()
Voor Epica: 't is niet op een snelweg, 't was waarschijnlijk láng geen 130 km/u (per auto) maar aan de gevolgen te zien wel redelijk vlot doorgereden tot de boem is ho. Dit is alleen maar ter verduidelijking.
Hadden beide auto's 50 km/u gereden, had het er waarschijnlijk ietsje anders uitgezien... Iets met kinetische energie...![]()
100 of 130 maakt echt niet uit of je het wel of niet overleeft.
M d K zei:Maar iets zegt me dat jij vindt dat de definitie van hufterigheid door jou zelf bepaald mag worden en veel van bovenstaande daar niet bij hoort. En daar werkt de overheid lekker aan mee met dit soort maatregelen. Hoeveel boetes worden er eigenlijk uitgedeeld voor onnodig linksrijden of het niet richting aangeven ? Waarschijnlijk per jaar minder dan per uur aan snelheidsboetes.
haarr zei:Je zult altijd mensen houden die 20 onder de maximumsnelheid gaan rijden omdat het zo lekker zuinig is. Erg asociaal om anderen te irriteren om zelf een euro te besparen.
Muddy Bandit zei:haarr zei:Je zult altijd mensen houden die 20 onder de maximumsnelheid gaan rijden omdat het zo lekker zuinig is. Erg asociaal om anderen te irriteren om zelf een euro te besparen.
Een maximum snelheid is toch nog steeds geen verplicht te moeten rijden snelheid?
Ik merk het verschil niet zo of je op een autoweg nou verplicht achter een hobbelend oldtimertje aan moet tuffen of achter een vrachtwagen c.q. caravan moet blijven.
Zit zelfs liever 20 km achter zo'n hobbelend oldtimertje als achter een grote laadbak of caravan, het uitzicht is namelijk stukken mooier... en wie haast heeft moet er maar aan wennen dat die toch niet de enigste weggebruiker is, of gewoon 5 minuten eerder uit z'n nest komen om toch op afgesproken tijd te kunnen arriveren.
Het is juist de haast die al vrij snel het huftergedrag als resultaat oplevert, maar haast wordt meestal toch veroorzaakt door een slechte planning.
haarr zei:Ik weet dat je langzamer MAG. Toch vind ik het irritant als mensen dat doen. Heeft niets met op tijd vertrekken te maken. Ik sta zelden onder tijdsdruk. Zoals al eerder aangegeven het is een eigen interpretatie.
Dat slome gedoe lokt Juíst huftergedrag uit naar mijn mening. Ik moet me altijd (en dat lukt ook altijd) inhouden om geen obsceen gebaar te maken naar zo'n slome rakker.
Muddy Bandit zei:Het is juist de haast die al vrij snel het huftergedrag als resultaat oplevert, maar haast wordt meestal toch veroorzaakt door een slechte planning.
Muddy Bandit zei:haarr zei:Je zult altijd mensen houden die 20 onder de maximumsnelheid gaan rijden omdat het zo lekker zuinig is. Erg asociaal om anderen te irriteren om zelf een euro te besparen.
Een maximum snelheid is toch nog steeds geen verplicht te moeten rijden snelheid?
funf zei:Muddy Bandit zei:Het is juist de haast die al vrij snel het huftergedrag als resultaat oplevert, maar haast wordt meestal toch veroorzaakt door een slechte planning.
Zo is het. Terug naar 100 is mentaal natuurlijk een enorme stap, maar het tijdverlies zal in de praktijk beperkt zijn, denk ik. Het punt zit hem veel meer in het opbrengen van de discipline om je aan die snelheid te houden, juist omdat we tegenwoordig allemaal in auto’s rijden die veel sneller kunnen. Die 100 voelt dan als te langzaam en dat werkt verveling en rijden op de automatische piloot in de hand. Ik merk in elk geval zelf dat ik sneller moe word, als ik 100 rijd. Ik moet dan vaker stoppen om even een luchtje te scheppen. Ik ben daarom blij dat we na zeven uur iig nog wat sneller mogen.
haarr zei:Persoonlijk vind ik de verveling erger dan het tijdsverlies, ga dan met de audio klooien, oliepeilen, Audi Connect struinen.
rke zei:Wetjes roepen is een ding maar zonder controle blijft het bij herrie. En dan maakt het geen drol uit of het een goede of juist heel slechte wet is.
Jazzik zei:Die verveling schijnt toch niet afhankelijk te zijn van de gereden snelheid.
130 is inderdaad wat saai, 150+ geeft net dat beetje extra sjeu aan de dagelijkse commute.Jazzik zei:Die verveling schijnt toch niet afhankelijk te zijn van de gereden snelheid. Ik zie maar al te vaak lieden met 130(+) voortsukkelenrazen alsof ze zich dood vervelen...
Of ze kunnen gewoon niet rijden natuurlijk. Als dat het geval is maakt 100 of 130 ook niets meer uit.
DeeTwee zei:130 is inderdaad wat saai, 150+ geeft net dat beetje extra sjeu aan de dagelijkse commute.Jazzik zei:Die verveling schijnt toch niet afhankelijk te zijn van de gereden snelheid. Ik zie maar al te vaak lieden met 130(+) voortsukkelenrazen alsof ze zich dood vervelen...
Of ze kunnen gewoon niet rijden natuurlijk. Als dat het geval is maakt 100 of 130 ook niets meer uit.
DeeTwee zei:Wat bedoel je precies met 'de boerenstand saneren', eigenlijk?
Idefiqs zei:DeeTwee zei:Wat bedoel je precies met 'de boerenstand saneren', eigenlijk?
Het in evenwicht, ofwel gezond maken van de boerenstand.
haarr zei:Het is leuk: mensen uit de dichtbevolktste gebieden besluiten dat men op het platteland zuiniger op het milieu moet zijn.
D Elzinga zei:Idefiqs zei:DeeTwee zei:Wat bedoel je precies met 'de boerenstand saneren', eigenlijk?
Je wilt de oude of zwakke boeren laten afschieten?:T
Idefiqs zei:haarr zei:Het is leuk: mensen uit de dichtbevolktste gebieden besluiten dat men op het platteland zuiniger op het milieu moet zijn.
Intelligente conclusie, chapeau!![]()
Dat is lekker concreet idefiqs! Kunnen we wel wat meeIdefiqs zei:DeeTwee zei:Wat bedoel je precies met 'de boerenstand saneren', eigenlijk?
Idefiqs zei:D Elzinga zei:Idefiqs zei:DeeTwee zei:Wat bedoel je precies met 'de boerenstand saneren', eigenlijk?
Je wilt de oude of zwakke boeren laten afschieten?:T
Nee, meer natuurlijke afvloeiing. Nee, minder intensieve veehouderij bijvoorbeeld.
DeeTwee zei:Dat is lekker concreet idefiqs! Kunnen we wel wat meeIdefiqs zei:DeeTwee zei:Wat bedoel je precies met 'de boerenstand saneren', eigenlijk?
Het in evenwicht, ofwel gezond maken van de boerenstand.Ik vind de boerenstand op dit moment al prachtig in evenwicht, er hoeft dus niks te gebeuren.
DeeTwee zei:Dat is lekker concreet idefiqs! Kunnen we wel wat meeIdefiqs zei:DeeTwee zei:Wat bedoel je precies met 'de boerenstand saneren', eigenlijk?
Het in evenwicht, ofwel gezond maken van de boerenstand.Ik vind de boerenstand op dit moment al prachtig in evenwicht, er hoeft dus niks te gebeuren.
Boppie zei:DeeTwee zei:Dat is lekker concreet idefiqs! Kunnen we wel wat meeIdefiqs zei:DeeTwee zei:Wat bedoel je precies met 'de boerenstand saneren', eigenlijk?
Vind je? Het staat de meesten aan de lippen. Om wat de verdienen moet het groter en groter...aan de andere kant de Overheid die zegt dat ze minder uit moeten stoten. Misschien zou het goed zijn dat boeren een eerlijke prijs krijgen voor hun product. Zijn wij als consument verantwoordelijk voor.
Nee vind ik niet werkelijk, de reactie was meer om de vaagheid en subjectiviteit van idefiqs' reactie te onderstrepen. Ik stoor mij nogal aan het idee dat de producerende sectoren in dit land (zie ook opinie over Tata steel) wel even de nek omgedraaid kan worden. Ben daar zeer op tegen. Dat de rekening van de sanering bij de consument neergelegd wordt maak ik me geen illusies over, ben wel benieuwd of al die hervormingsgezinden zich dat ook realiseren. Maar goed, als het dan anders moet -en dat zal- laten we dan inderdaad zorgen voor eerlijke prijzen.Boppie zei:Vind je? Het staat de meesten aan de lippen. Om wat de verdienen moet het groter en groter...aan de andere kant de Overheid die zegt dat ze minder uit moeten stoten. Misschien zou het goed zijn dat boeren een eerlijke prijs krijgen voor hun product. Zijn wij als consument verantwoordelijk voor.
DeeTwee zei:Nee vind ik niet werkelijk, de reactie was meer om de vaagheid en subjectiviteit van idefiqs' reactie te onderstrepen. Ik stoor mij nogal aan het idee dat de producerende sectoren in dit land (zie ook opinie over Tata steel) wel even de nek omgedraaid kan worden. Ben daar zeer op tegen. Dat de rekening van de sanering bij de consument neergelegd wordt maak ik me geen illusies over, ben wel benieuwd of al die hervormingsgezinden zich dat ook realiseren. Maar goed, als het dan anders moet -en dat zal- laten we dan inderdaad zorgen voor eerlijke prijzen.Boppie zei:Vind je? Het staat de meesten aan de lippen. Om wat de verdienen moet het groter en groter...aan de andere kant de Overheid die zegt dat ze minder uit moeten stoten. Misschien zou het goed zijn dat boeren een eerlijke prijs krijgen voor hun product. Zijn wij als consument verantwoordelijk voor.